Er is vast een goede reden voor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je blij dat het daar wat minder gaat?
Over die regeltjes... Je bent bekend met de Sarbanes-Oxley act/law (?) dat is momenteel een gigantische rem op de kapitaalmarkt in de VS. Alle beursgangen van formaat trekken allemaal naar London. Het is niet voor niets dat de NYSE de Euronext heeft overgenomenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 04:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach jongetje, zit je iets dwars? Heb je ergens last van? Misschien is het die belastingdruk van 70% wel...
Laat me niet lachen. Dit bericht gaat niet over feiten. Het gaat over een voorspelling. Gemaakt door de EU zelf, nota bene.
De VS heeft al decennia een veel grotere economische groei meegemaakt dan de EU. Sim-pel. Omdat het bedrijfsleven er veel slagvaardiger is. Omdat er veel minder regeltjes zijn. Omdat de economie veel dynamischer is. Dat verandert heus niet van de ene op de andere dag - sterker nog, het verschil wordt waarschijnlijk alleen maar groter omdat de landen in de EU halsstarrig vast blijven houden aan hun protectionisme en domme, ondoordachte sociale systemen.
Veel plezier dus met je denkbeeldige groei.
En op het gebied van sociale mobiliteit, en op het gebied van inkomensgelijkheid, en op het gebied van veiligheid, en onze vrouwen zijn ook mooier.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:59 schreef pberends het volgende:
Zowel qua economische groei, handelsbalans, begrotingstekort en inflatie doet Europa het beter dan de VS.
Vakbonden in de VS machtig?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die zijn in de VS vaak nog machtiger dan hier in de EU
Dat is alleen voor buitenlandse vluchten, dus van de VS naar het buitenland en andersom. Europa wilde ook dat binnenlandse markt openging maar dat weigerde de VS om de redenen die ik in de eerdere post aanhaalde.quote:[..]
Dat wordt opengesteld of heb je nog niet van het open skies verdrag gehoord
Er zijn daar b.v. beroepen waarin je niet aan de slag komt zonder lid te zijn van een bond. Dat geeft hen extra macht.quote:
Sterker nog, d'r zijn sectoren waar, als je als ondernemer geen gebruik maakt van 'unionized labour', je op alle mogelijke manieren geboycot wordt. IIRC waren er tijden waarin, als je als filmstudio gebruik maakte van cameramensen die geen vakbondslid waren, al je andere films getroffen werden door stakingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:33 schreef du_ke het volgende:
Er zijn daar b.v. beroepen waarin je niet aan de slag komt zonder lid te zijn van een bond. Dat geeft hen extra macht.
De EU draait omdat we een aantal Oost-Bloklanden hebben die met 8 tot 10% per jaar groeien. De oude lidstaten doen het echt niet beter dan de VS>quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef pingu_ het volgende:
Voor het eerst in jaren draait de EU weer een beetje mee en dan gelijk al zo'n topic? =X
Spanje trekt het gemiddelde ook omhoog. Paar landen in West-Europa doen het btw atm wel beter dan de VS, de laatste groeide met 1.3% op jaarbasis het laatste kwartaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De EU draait omdat we een aantal Oost-Bloklanden hebben die met 8 tot 10% per jaar groeien. De oude lidstaten doen het echt niet beter dan de VS>
en corrigeer eens naar gewerkte urenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:30 schreef more het volgende:
[..]
In het CIA worldfactbook waar ik heb gekeken is het verschil $ 11.800,- (2006)
Link
dat dus dan heb je geen politieke macht nodigquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Sterker nog, d'r zijn sectoren waar, als je als ondernemer geen gebruik maakt van 'unionized labour', je op alle mogelijke manieren geboycot wordt. IIRC waren er tijden waarin, als je als filmstudio gebruik maakte van cameramensen die geen vakbondslid waren, al je andere films getroffen werden door stakingen.
Oh vast, maar ze hebben momenteel een gigantisch verspillende economie en die gaat als de grondstoffen schaarser worden nog wel een flinke tik krijgen. Dan zijn we hier in Europa toch beter voorbereid.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Amerika overleeft economische dipjes wel, maak je maar geen zorgen.
Wat is voorbereiding? Amerika heeft oliereserves waar je u tegen zegt, ik weet niet hoe dat zit met NL / Europa, maar ik kan me niet voorstellen dat ze beter voorbereid zijn op schaarste.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh vast, maar ze hebben momenteel een gigantisch verspillende economie en die gaat als de grondstoffen schaarser worden nog wel een flinke tik krijgen. Dan zijn we hier in Europa toch beter voorbereid.
Voorbereiding bedoel ik zuiniger technieken, efficienter omgaan met grondstoffen, minder verspilling. Ben niet bang dan de olie binnenkort op is maar de prijs ervan zal op termijn in elk geval niet veel lager worden, net als die van de diverse metalen en chemicaliën.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat is voorbereiding? Amerika heeft oliereserves waar je u tegen zegt, ik weet niet hoe dat zit met NL / Europa, maar ik kan me niet voorstellen dat ze beter voorbereid zijn op schaarste.
Valt wel mee hoor, VS heeft momenteel voor ongeveer 53 dagen een reserve, Polen voor 70 dagen en Duitsland 130quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat is voorbereiding? Amerika heeft oliereserves waar je u tegen zegt, ik weet niet hoe dat zit met NL / Europa, maar ik kan me niet voorstellen dat ze beter voorbereid zijn op schaarste.
Ik lees dat de VS voor nog zo'n 100 jaar vooruit kan met wat ze in voorraad en in de grond hebben:quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, VS heeft momenteel voor ongeveer 53 dagen een reserve, Polen voor 70 dagen en Duitsland 130
Volgens deze link http://people.howstuffworks.com/question478.htm is de strategische reserve 540 miljoen vaten. En het gebruik 20 miljoen vaten per dag. Dan zou de reserve dus een maand zijn. Maar goed ook de oliemaatschappijen hebben reserves. Dus dat 53 zal wel kloppen inderdaad.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, VS heeft momenteel voor ongeveer 53 dagen een reserve, Polen voor 70 dagen en Duitsland 130
In voorraad (strategische reserve) is 53 dagenquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik lees dat de VS voor nog zo'n 100 jaar vooruit kan met wat ze in voorraad en in de grond hebben:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves#United_States
Is hun eigen schuld. Neem van die onzin zoals Las Vegas. Welke bono trekt er nou zo'n raar gat op midden in de woestijn? Dan vraag je om verspilling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef zakjapannertje het volgende:
Amerika heeft het nadeel dat het zo'n groot land is waar de bevolkingscentra verspreid over het land verdeeld is, dat vreet energie
Heb je ook een bron?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
In voorraad (strategische reserve) is 53 dagen
Ja maar dat is Oil shale, een lastig en duur te winnen vorm van olie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik lees dat de VS voor nog zo'n 100 jaar vooruit kan met wat ze in voorraad en in de grond hebben:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves#United_States
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |