abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 00:45:53 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50048623
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:58 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

pff, had ik dat maar

ik voel me er gewoon heeeel onzeker over weet net hoe ik dat kan veranderen..
Je wordt gepest omdat je onzeker bent, niet omdat je rood bent.
Ik ben rossig en heb sproeten, maar ben nooit gepest of uitgescholden vroeger.
Gepest worden heeft met meer factoren te maken dan alleen uiterlijk.
pi_50048764
ik vind het vaak wle mooi staan,
alleen rood schaamhaar is ieuw
  zondag 3 juni 2007 @ 00:56:15 #163
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_50048980
heb zelf ook rood haar, en ken het wel dat van dat rooie enzo, maar dat is toch verder niet erg.. ik ben blij met mijn rode haar..

moet jij ook zijn
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  zondag 3 juni 2007 @ 01:02:26 #164
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_50049169
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:25 schreef liesell het volgende:
Rood haar kan ik heeeel mooi vinden bij een iemand!! maar dan geen zwarte kleding dragen he, wel blauw en groen en rood enzo
hmm.. rood ben ik niet echt met je eens..
dat vind ik niet echt staan
That boy needs therapy..
pi_50050060
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.

In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, ik zou nu echt niet meer iemand slaan vanwege zo'n opmerking.

En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
je ben dan ook kaal
0023
pi_50050119
Ik ben trots op mijn rode haar. Echter is het meer kastanjebruin, heel donker rood dus. En tja, vroegah maakten mensen me wel eens voor rooie uit hoor, trok me er echter niets van aan.
pi_50086220
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef The_Terminator het volgende:
Ik ben trots op mijn rode haar. Echter is het meer kastanjebruin, heel donker rood dus. En tja, vroegah maakten mensen me wel eens voor rooie uit hoor, trok me er echter niets van aan.
zo hoort 't ...
Love is in the air!
pi_50086878
De Weasleys zijn ook allemaal roodharig en errug leuk!

(Oh wacht, verkeerde topic.... *gaat terug naar HP and the Deathly Hallows*)
I had a signature once. It was awful.
pi_50361793
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef The_Terminator het volgende:
rood? als ik jouw foto's zo kijk is het meer bruin/donkerblond dan rood........
Haleloeja
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:22:11 #170
182849 CLRJ
Live your life
pi_50421010
Ik ben zelf blond, maar mijn vriend heeft rood haar.
Nou ik ben er echt gek op!! Hij heeft hele mooie kleur rood,en gewoon donkere wenkbrauwen en wimpers en mooie bruine ogen....Heerlijk ventje is het..
pi_50434741
TS, Ik vind het echt bullshit om te zeggen dat er door je haarkleur geen vrouwen op je zouden vallen. Dit hele topic zit vol met roodharigen, er leven er meer dan 160.000 in NL, zouden we met zn allen de rest van ons leven single blijven?! hell no!
Enkel en alleen je eigen onzekerheid zit je in de weg. Jij ziet je haar als iets om je voor te schamen, maar dat is nergens voor nodig lijkt mij. Je rode haar is een van de dingen die jou uniek maakt! mensen noemen je 'rooie' omdat het iets opvallends en kenmerkends aan jou is, niet omdat het lelijk is! Pas als je hebt geaccepteerd dat je rode haar niets negatiefs is, iets is wat bij jou hoort, waar je trots op mag zijn, dan zal het je ook niets meer doen als mensen je haarkleur gebruiken om je na te roepen. Ze hadden immers ook de kleur van je jas of je schoenen kunnen gebruiken, daar is ook niets mis mee.
pi_50434832
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 08:40 schreef Gelderland het volgende:

[..]

rood? als ik jouw foto's zo kijk is het meer bruin/donkerblond dan rood........
Toch is het rood hoor, maar dat is op mijn foto's inderdaad moeilijk te zien.
pi_50438378
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef M1RR1E het volgende:
TS, Ik vind het echt bullshit om te zeggen dat er door je haarkleur geen vrouwen op je zouden vallen. Dit hele topic zit vol met roodharigen, er leven er meer dan 160.000 in NL, zouden we met zn allen de rest van ons leven single blijven?! hell no!
Enkel en alleen je eigen onzekerheid zit je in de weg. Jij ziet je haar als iets om je voor te schamen, maar dat is nergens voor nodig lijkt mij. Je rode haar is een van de dingen die jou uniek maakt! mensen noemen je 'rooie' omdat het iets opvallends en kenmerkends aan jou is, niet omdat het lelijk is! Pas als je hebt geaccepteerd dat je rode haar niets negatiefs is, iets is wat bij jou hoort, waar je trots op mag zijn, dan zal het je ook niets meer doen als mensen je haarkleur gebruiken om je na te roepen. Ze hadden immers ook de kleur van je jas of je schoenen kunnen gebruiken, daar is ook niets mis mee.
thx voor je post. Ik ben het deels met je eens. Andere kant; 'rooie' - 'rooie dakduivel' etc. etc. is een SCHELDwoord. Ze hadden dus ook niet de kleur van je jas of schoenen kunnen gebruiken. Want het is net zo'n scheldwoord als 'schele' (omdat het lelijk is) - 'dikke' (iets wat lelijk is) - kromme (iets wat lelijk is) - brillejood (over het algemeen ook niet echt mooi) etc. Het wordt niet voor niets als SCHELDwoord gebruikt.....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:48 #174
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_50445990
* Yozzz meldt!

Redheads rule!
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:35:33 #175
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_50447844
Ik val in principe ook niet op rood haar, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik zelf rood haar heb, dus dat vind ik geen combinatie. De populairtste jongen vroeger in mijn klas had trouwens ook rood haar, die kreeg genoeg aandacht van de dames.
'Rooie', zou ik ook niet meteen als scheldwoord opvatten, het is meer een kenmerk, net zoals 'lange', 'blonde', 'neger'
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_50448595
Roodharige mannen zijn wel lekker wild heb ik gehoord, echte relschoppers:

Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_50449149
rooje dakduif, goh wat een scheldwordt.
Op ze haags klinkt het best lekker
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
thx voor je post. Ik ben het deels met je eens. Andere kant; 'rooie' - 'rooie dakduivel' etc. etc. is een SCHELDwoord. Ze hadden dus ook niet de kleur van je jas of schoenen kunnen gebruiken. Want het is net zo'n scheldwoord als 'schele' (omdat het lelijk is) - 'dikke' (iets wat lelijk is) - kromme (iets wat lelijk is) - brillejood (over het algemeen ook niet echt mooi) etc. Het wordt niet voor niets als SCHELDwoord gebruikt.....
Het verschil is dat rood haar dus NIET lelijk is, maar wel iets zeldzaams en bijzonders. Daarom is het in mijn ogen dus ook geen scheldwoord.

Maargoed, in engeland zijn ze het niet met me eens, er is daar een hele discussie aan de gang of het als racisme mag worden gezien, zie ook
http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/6725653.stm
ik moest zelf eigenlijk alleen maar lachen toen ik dinsdag iets dergelijks in de spits/metro/pers las.
pi_50736274
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:07 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Het verschil is dat rood haar dus NIET lelijk is, maar wel iets zeldzaams en bijzonders. Daarom is het in mijn ogen dus ook geen scheldwoord.
dat is persoonlijk natuurlijk.....

btw...dat artikel
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:21:57 #180
187630 a-tuur
niet te stoppen
pi_52041828
de reden waarom mensen roodharige uitscheleden komt voort uit jalozie
zowel bij mannen als vrouwen met rood haar zijn beter in sex
maar ik laat het even bij de voordelen als man, hoewel sommige dingen ook bij vrouwen van toepassing zijn.
1 sterker
2 grotere pik dan het gemiddelde
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto)
4 slimmer
5 fanatieker
6 beter tegen drank/ drugs kunnen
dat was het zo ongeveer en voor de haters ik lach je in je gezicht uit want je weet als ik je vriendin neuk wil
ze maar blijven genieten van mijn grote lul en sta jij bij het oud vuil
pi_52042061
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:21 schreef a-tuur het volgende:
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:34:56 #182
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52042145
quote:
maar ik laat het even bij de voordelen als man, hoewel sommige dingen ook bij vrouwen van toepassing zijn.
1 sterker
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto)
4 slimmer
5 fanatieker
6 beter tegen drank/ drugs kunnen
dat was het zo ongeveer en voor de haters ik lach je in je gezicht uit want je weet als ik je vriendin neuk wil
Eigenlijk zijn de dingen die je daar stelt bijna allemaal niet waar
pi_52042164
quote:
1 sterker (check)
2 grotere pik dan het gemiddelde ( telt gemiddelde ook? )
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto) (thats for sure)
4 slimmer (ik wil neit opscheppen,.. maar,.. )
5 fanatieker (behoorlijk)
6 beter tegen drank/ drugs kunnen (Beide check)
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:46:38 #184
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52042466
quote:
1 sterker [check.. iemand die het wil uitproberen??]
2 grotere pik dan het gemiddelde Check!!.. zegt mijn vriendin
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto) Check.. geen ander haarkleur is zoveel besproken als rood
4 slimmer Dat zou ik niet weten..
5 fanatieker Ja ook, behalve als ik een joint gerookt heb
6 beter tegen drank/ drugs kunnen Drugs.. ja.. drank mwa
Moet wel zeggen dat ik vroeger niet blij met mijn rode haar was.. maar sinds een jaar of 4 ben ik er echt blij mee..
That boy needs therapy..
pi_52042976
quote:
1 sterker - zal wel meevallen
2 grotere pik dan het gemiddelde - check (als het landelijke gemiddelde nog steeds 12-14 cm is )
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto) - zolang er meer dan 1 roodharige rondloopt is het helaas niet uniek
4 slimmer - uhhhh...
5 fanatieker - geen idee, fanatieker over het algemeen? Fanatieker als zelfmoordterrorist?
6 beter tegen drank/ drugs kunnen - geen idee, maar ik heb nooit hoofdpijn.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:11:55 #186
187630 a-tuur
niet te stoppen
pi_52044975
oke ik geef toe misschien geld dit niet voor iedereen maar wel voor de mensen met ECHT roodhaar (die weten waar ik het over heb) dus niet geverft of rossig of kastanje bruin. En als je jezelf niet uniek voelt kun je beter in een hoekje van je kamer gaan janken want dan ben je dus de slachtoffer van haters. Ik geloof mijn vriendin als ze zegt dat ik beter bedeeld ben dan haar exen.

Mike.Strutter dat is jij mening, had ik daar om gevraagt
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:18:15 #187
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52045154
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:11 schreef a-tuur het volgende:
oke ik geef toe misschien geld dit niet voor iedereen maar wel voor de mensen met ECHT roodhaar (die weten waar ik het over heb) dus niet geverft of rossig of kastanje bruin. En als je jezelf niet uniek voelt kun je beter in een hoekje van je kamer gaan janken want dan ben je dus de slachtoffer van haters. Ik geloof mijn vriendin als ze zegt dat ik beter bedeeld ben dan haar exen.

Inkoppertje over je vriendin die ik niet ga maken

Wie wel?
pi_52045461
quote:
Jij geeft geen mening, jij geeft feiten, maar deze weet je niet te onderbouwen met een betrouwbare bron. Mike.Strutter is het niet eens met deze feiten omdat je ze niet onderbouwt, dat is geen mening, maar dat valt in principe ook onder feiten.

Maar als ik je goed begrijp is het dus zo volgens jou, dat omdat jíj zo bent, álle roodharigen zo zijn? Lekker uniek zeg.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:12:20 #189
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52046302
Heel veel feiten weet ik niet, alleen dat onderzoekers ooit eens vastgesteld hebben dat roodharige meer verdoving nodig hebben omdat ze eerder/meer pijn voelen.
pi_52046838
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:39:06 #191
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52047014
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:12 schreef Mike.Strutter het volgende:
Heel veel feiten weet ik niet, alleen dat onderzoekers ooit eens vastgesteld hebben dat roodharige meer verdoving nodig hebben omdat ze eerder/meer pijn voelen.
Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen met rood haar meer pijn ervaren en daarom meer anesthesie nodig hebben bij een operatie. Onderzoekers van de universiteit in Lousiville (USA) hebben ontdekt dat natuurlijke roodharigen gemiddeld 20% meer anesthesie nodig hebben om pijn te bestrijden.

Het is een feit dat mensen met rood haar beduidend dikker haar hebben dan diegene met een andere haarkleur.

Onderzoekers hebben aangetoond dat roodharigen een huid hebben die zeer gevoelig is voor zon en dat ze hierdoor een veel grotere kans hebben op het krijgen van melanomen (huidkanker). Huidvlekken, een lichte huid en sproeten verhogen het risico.

Er bestaan theorieën dat rood haar afkomstig is van de Keltische stammen in Groot-Brittannië, vooral in Schotland en Ierland. Historisch gezien zijn roodharigen altijd met vooroordelen en achterdocht behandeld. Daarnaast werden ze vaak betiteld als temperamentvol en sensueel. Waarschijnlijk is dit image gebaseerd op het feit dat Schotland de meeste roodharigen heeft van de wereld (13%). De Schotten stammen af van de Kelten, die bekend waren als gewelddadige krijgers. Er wordt geschat dat 2 tot 5% van de Amerikaanse bevolking rood haar heeft en dat slechts 1% van de totale wereldbevolking roodharig is.

Rood haar is een overlevering van de Neanderthaler. Wetenschappers van de Britse Oxford University denken dat het ginger gen, dat verantwoordelijk is voor rood haar, lichte huid en zomersproeten, ongeveer 100.000 jaar oud is. De Neanderthalers leefden al 200.000 jaar in Europa voordat de Homo Sapiens, ongeveer 40.000 jaar geleden, uit Afrika naar Europa trok. Vermoedelijk hebben beide soorten wel met elkaar gepaard, zodat het roodhaar-gen in de mens tot op de dag van vandaag kon overleven.

Bron: HairWeb.nl
That boy needs therapy..
pi_52047233
Ik ben ook een grote sterke krijger.
Vooral met een bijl ga k helemaal los
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:47:35 #193
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52047273
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:46 schreef het.ismij het volgende:
Ik ben ook een grote sterke krijger.
Vooral met een bijl ga k helemaal los
Ik met een knots, terwijl ik mijn vrouw aan haar haren naar mijn grot sleep
That boy needs therapy..
pi_52049227
Kameraad van mij heeft ook oranje haar... alleen gebruikt juist het voordeel hiervan... hij straalt uit dat hij oranje haar heeft, en er trots op is, en als er iets helpt in een discotheek, is het wel uitstraling... dus eigenlijk bullshit dat oranje negatief is... tis maar net hoe je het zelf uitstraalt, aan jou te horen ben je er niet blij mee, dit straal je ook duidelijk uit, en dat moet niet, denk alsof oranje juist cool is... en je zult zien dat het werkt
pi_52049615

Dit ben ik, Het ziet er niet echt rood uit, ik doe er namelijk wat vet in. Als ik dat niet doe dan krijg k een soort afro..
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:13:21 #196
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52049692
Mannen met rood zijn zijn zo goed als nooit aantrekkelijk..vrouwen daarentegen weer wel
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52049752
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Shitonya het volgende:
Mannen met rood zijn zijn zo goed als nooit aantrekkelijk..vrouwen daarentegen weer wel
Dankje namelijk alle roodharige mannen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:18:22 #198
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52049798
Ja, ik kan moeilijk liegen
pi_52049829
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:18 schreef Shitonya het volgende:
Ja, ik kan moeilijk liegen
Had dat op zn minst gedaan.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:21:24 #200
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52049875
Het probleem met roodharige is dat ze vaak ook lelijk zijn. En dan schuif je dat al snel af op de haarkleur. Het rode haar opzich is geen probleem, zolang het niet felrood is. Licht of bruin roodachtig is opzich best oké.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gabry op 02-08-2007 17:42:05 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:24:49 #201
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52049962
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Shitonya het volgende:
Dank je..
That boy needs therapy..
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:26:22 #202
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52050004
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:
Het probleem met roodharige is dat ze vaak ook lelijk zijn. En dan schuif je dat al snel af aan de haarkleur. Het rode haar opzich is geen probleem, zolang het niet felrood is. Licht of bruin roodachtig is opzich best oké.
zegt iemand met geen foto's in zijn fotoboek..
That boy needs therapy..
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:30:38 #203
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52050118
Zelfs mensen zonder fotoboek kunnen dat weten..
pi_52050491
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef Shitonya het volgende:
Zelfs mensen zonder fotoboek kunnen dat weten..
Ik denk dat hij er mee bedoeld dat die persoon er zelf ook niet uitziet.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:31:01 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_52051633
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:54 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
Kameraad van mij heeft ook oranje haar... alleen gebruikt juist het voordeel hiervan... hij straalt uit dat hij oranje haar heeft, en er trots op is, en als er iets helpt in een discotheek, is het wel uitstraling... dus eigenlijk bullshit dat oranje negatief is... tis maar net hoe je het zelf uitstraalt, aan jou te horen ben je er niet blij mee, dit straal je ook duidelijk uit, en dat moet niet, denk alsof oranje juist cool is... en je zult zien dat het werkt
Rood haar OK......
Maar als iemand vroeger tegen me zei dat ik oranje haar had......werd ik woest!! Het lijkt er zelfs niet op, ik heb werkelijk nog nooit iemand met oranje haar gezien.
pi_52051695
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:31 schreef Quoi het volgende:

[..]

Rood haar OK......
Maar als iemand vroeger tegen me zei dat ik oranje haar had......werd ik woest!! Het lijkt er zelfs niet op, ik heb werkelijk nog nooit iemand met oranje haar gezien.
Het is meer een koper kleur, had ik vroeger in de zomer ook altijd. Tegenwoordig is mijn haar niet eens echt meer rood te noemen, zelfs in de zomer valt het wel mee.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 03:57:05 #207
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_52063862
leuk topic
ik ben zelf ook lichtrood (zowaar oranje )

ik denk dat hetgeen jou onaantrekkelijk maakt voor vrouwen, niet de kleur van je haar is, maar je onzekerheid. En die onzekerheid komt weer voort uit pesterijen over je haarkleur, wat weer gebeurt omdat je je in een minderheidsgroep bevindt.

Wat wel leuk is om hier te lezen, en wat ik zelf ook wel ervaren heb, is dat het lijkt alsof je als roodharige pas een paar jaar na je pubertijd je eigen haarkleur (weer) begint te waarderen. Vroeger was ik er ook niet altijd gelukkig mee, maar nu ik wat ouder ben en vooral wat meer zelfvertrouwen heb vind ik het juist helemaal prima

ook wel leuk, ik had het er laatst met mn vriendin over wat we minder vonden aan onszelf. Ik zei dat ik het wel jammer vond dat ik nooit bruin word. Ze dacht eerst dat ik een grapje maakte en zat me daarna met grote ogen aan te kijken, omdat ze dat totaal niet verwacht had dat ik daarmee zou zitten. Dat zegt natuurlijk heel wat over hoe ik mijzelf zie vergeleken met hoe zij mij ziet, en zij blijkbaar veel minder waarde hecht aan mijn huidskleur dan ikzelf doe. Dat is naar mijn mening niet alleen een geval van smaak, maar ook hoe je gevormd bent, bij roodharigen is het zelfbeeld gewoon vaker gekrenkt.

ik vind die scheldwoorden wel een beetje belachelijk hoor, echt ook nog nooit gehoord
Mn vrienden maken weleens grappen over mn engelenhaar en dat ze door me heen kunnen kijken, maar rooie dakduif

oja, mn vriendin zei dat ze het wel leuk vond om naast mij te lopen, omdat ze zelf dan altijd zo ontzettend bruin lijkt (waar ze na die onthulling van laatst zich uitbundig voor geëxcuseerd had )

Ik denk dat andere mensen je rode haren zien als een opvallende eigenschap, maar niet per se als een slechte. Als je mensen van elkaar wilt onderscheiden kijk je natuurlijk naar opvallende dingen, en dan ben jij 'die rooie', is je teammaat 'die lange' en een ander weer 'die dikke' of 'die negert'. Ik denk dat in een hokje gestopt worden nooit fijn is, maar het is op zon moment gewoon onoverkombaar en dan moet je er ook niet zo zwaar aan tillen
pi_52065062
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:
Het probleem met roodharige is dat ze vaak ook lelijk zijn. En dan schuif je dat al snel af op de haarkleur. Het rode haar opzich is geen probleem, zolang het niet felrood is. Licht of bruin roodachtig is opzich best oké.
En jij ook bedankt, he?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_52065309
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:58 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

En jij ook bedankt, he?
Je moet toch je eigen tekort komingen proberen te compenseren he.
Dan maa rop een goedkope manier om andere "lelijk" te oordelen, terwijl je zelf een gedrogt bent.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:19:16 #210
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52068603
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Yozzz het volgende:
Vandaag is ROOD!

Nee,.. vrijdag.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:14:31 #212
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52071572
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:44 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er mee bedoeld dat die persoon er zelf ook niet uitziet.
ze is blond he, dat moet je niet vergeten
That boy needs therapy..
pi_52077690
Was op de basisschool altijd verliefd op een jongen met rood haar ! Dus ik kan niet zeggen dat ik het lelijk vind; het heeft wel wat, hoeveel mensen zie je nou met rood haar?
De vriend van een vriendin van mij heeft rood haar, de jongen die een andere vriendin van mij gek van was heeft ook rood haar.. dus aan de kleur haar zal het vast niet liggen! Het is gewoon de uitstraling die belangrijk is
pi_52077770
Wat versta je onder rood haar?

Mijn haar is niet rood als in rood Maar ik heb ook weer geen blond of donker haar....eerder iets van blond-rood-achtig...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:22:59 #215
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52078575
ik meer bruin rood achtig..
That boy needs therapy..
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:16:53 #216
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52079908
Ik denk dat toetsenist-zijn bij rood-harigen past
pi_52081140
Naja, ik vind mezelf iig niet lelijk.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:57:22 #218
136780 Nosh
hurpdurp
pi_52117864
Gefrustreerde gekkigheid verwijderd.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_52122420
quote:
dude jij komt lekker intelligent over , zal dat van je grote piem0l ook wel niet waar zijn
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:08:21 #220
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52123767
Na een paar dagen in de zon wordt m'n haar altijd stukken blonder
pi_52128180
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Idd
pi_52129240
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:54 schreef CasB het volgende:
Wat versta je onder rood haar?

Mijn haar is niet rood als in rood Maar ik heb ook weer geen blond of donker haar....eerder iets van blond-rood-achtig...
Rossig heet dat
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:56:48 #223
158005 poepje3
Dansende goudbruine krullen
pi_52175273
Ik vind rood haar mooi hoor!!! Bij vrouwen vind ik bijna alle varianten mooi, bij mannen hoe ik toch iets meer van het style-rossige haar. Niet dat donkerroodkrullende. Dat vind ik echt verschrikkelijk.
Maar rossig is echht sexy!!!
''Wieh wort duh niewuh hallends nekst tap moddel?''
Yfke -briefke- Sturm
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:57:50 #224
158005 poepje3
Dansende goudbruine krullen
pi_52175305
Vind het trouwens leuker dan blond of donker haar. Dat is zo alledaags.
Rood haar is uniek en vrolijk. En in combi met een lichte huid is het dubbel zo mooi
''Wieh wort duh niewuh hallends nekst tap moddel?''
Yfke -briefke- Sturm
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:07:32 #225
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_52175612
Tegen mij zeggen ze altijd: Pak die krullenbol maar ik heb dan ook geen rood haar.
Computer Says No
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:28:02 #226
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52176340
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Het hebben van heel lichte wenkbrauwen is iets waardoor je jezelf non-verbaal minder kan uiten trouwens ik had het ook liever wat donkerder gehad
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:34:44 #227
137079 Chowi
Lonerism.
pi_52176574
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Sorry, maar ik vind dit werkelijkwaar nergens op slaan. Het feit dat het je kenmerkt, wil niet meteen zeggen dat het een scheldwoord is. Ze kunnen moeilijk zeggen "die ene met die neus", toch? Je haar is rood, dat kenmerkt je, dat gebruiken mensen als ze je omschrijven. Het is toch niet echt anders dan als je een bril hebt, of een beugel, of een bepaalde lichaamsbouw, enzovoort, enzovoort?

Tja, en als je er écht mee zit, kun je het natuurlijk gewoon verven. . Maar goed, dan loop je het risico dat ze je "die rooie met die geverfde haren" gaan noemen, en je vindt het vast ook niets voor mannen om hun haar te verven. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_52778601
idd, het is gewoon een kenmerk, zo moet je ook denken. Tja het is ook een scheldwoord maar die voorbeelden bij voetbal etc. is dat ze jouw als kenmerk noemen...
Love is in the air!
pi_52802699
neger is ook een kenmerk geen scheldwoord.

Wees blij dat je het hebt. De vrouwen zijn er dol op.
Soms is 't niet erg iets moois te verliezen..
Beter verliezen dan dat je't nooit hebt gehad!
pi_52866047
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:21 schreef krullentje het volgende:
Jongens, met rode haren, die kunnen kussen, da is nie mis..

Wees blij dat je het hebt. De vrouwen zijn er dol op.
Haleloeja
pi_52866954
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:07 schreef midje het volgende:
Tegen mij zeggen ze altijd: Pak die krullenbol maar ik heb dan ook geen rood haar.
Krullen ik wou dat ik krullen had
Papa noem ik ook altijd krullenbol, maar die is kaal
pi_52873920
Jongens met echt rood haar en een bleke huid met sproetjes zijn
pi_52874173
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:21 schreef krullentje het volgende:
De vrouwen zijn er dol op.
Ik betwijfel het
pi_52909264
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:02 schreef lushlife het volgende:
Jongens met echt rood haar en een bleke huid met sproetjes zijn
Wil je mijn telefoonnummer? *hoopt*

Eindredactie Games maandag 3 september 2007 @ 07:54:52 #236
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52909290
mannen krijgen nooit rood haar, omdat rood haar zwakke genenen zijn. vrouwen daarintegen zijn al zwak van nature, en dus hebben ze meer kans op rood haar
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 3 september 2007 @ 15:46:35 #237
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52918565
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:54 schreef donald_dick het volgende:
mannen krijgen nooit rood haar, omdat rood haar zwakke genenen zijn. vrouwen daarintegen zijn al zwak van nature, en dus hebben ze meer kans op rood haar
Noem je mij nu indirect een wijf?
  Eindredactie Games maandag 3 september 2007 @ 19:33:18 #238
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52923078
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:46 schreef Yozzz het volgende:

[..]

Noem je mij nu indirect een wijf?
nee hoor, Untermann, is dat ook goed
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_52926147
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:54 schreef donald_dick het volgende:
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:08:18 #240
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_52931050
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nee hoor, Untermann, is dat ook goed
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: