Je wordt gepest omdat je onzeker bent, niet omdat je rood bent.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:58 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
pff, had ik dat maar
ik voel me er gewoon heeeel onzeker over![]()
weet net hoe ik dat kan veranderen..
hmm.. rood ben ik niet echt met je eens..quote:Op maandag 7 mei 2007 10:25 schreef liesell het volgende:
Rood haar kan ik heeeel mooi vinden bij een iemand!! maar dan geen zwarte kleding dragen he, wel blauw en groen en rood enzo
je ben dan ook kaalquote:Op maandag 7 mei 2007 12:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.
In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, ik zou nu echt niet meer iemand slaan vanwege zo'n opmerking.
En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
zo hoort 't ...quote:Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef The_Terminator het volgende:
Ik ben trots op mijn rode haar. Echter is het meer kastanjebruin, heel donker rood dus. En tja, vroegah maakten mensen me wel eens voor rooie uit hoor, trok me er echter niets van aan.
rood? als ik jouw foto's zo kijk is het meer bruin/donkerblond dan rood........quote:Op zondag 3 juni 2007 01:44 schreef The_Terminator het volgende:
Ik ben trots op mijn rode haar. Echter is het meer kastanjebruin, heel donker rood dus. En tja, vroegah maakten mensen me wel eens voor rooie uit hoor, trok me er echter niets van aan.
Toch is het rood hoor, maar dat is op mijn foto's inderdaad moeilijk te zien.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:40 schreef Gelderland het volgende:
[..]
rood? als ik jouw foto's zo kijk is het meer bruin/donkerblond dan rood........
thx voor je post. Ik ben het deels met je eens. Andere kant; 'rooie' - 'rooie dakduivel' etc. etc. is een SCHELDwoord. Ze hadden dus ook niet de kleur van je jas of schoenen kunnen gebruiken. Want het is net zo'n scheldwoord als 'schele' (omdat het lelijk is) - 'dikke' (iets wat lelijk is) - kromme (iets wat lelijk is) - brillejood (over het algemeen ook niet echt mooi) etc. Het wordt niet voor niets als SCHELDwoord gebruikt.....quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef M1RR1E het volgende:
TS, Ik vind het echt bullshit om te zeggen dat er door je haarkleur geen vrouwen op je zouden vallen. Dit hele topic zit vol met roodharigen, er leven er meer dan 160.000 in NL, zouden we met zn allen de rest van ons leven single blijven?! hell no!
Enkel en alleen je eigen onzekerheid zit je in de weg. Jij ziet je haar als iets om je voor te schamen, maar dat is nergens voor nodig lijkt mij. Je rode haar is een van de dingen die jou uniek maakt! mensen noemen je 'rooie' omdat het iets opvallends en kenmerkends aan jou is, niet omdat het lelijk is! Pas als je hebt geaccepteerd dat je rode haar niets negatiefs is, iets is wat bij jou hoort, waar je trots op mag zijn, dan zal het je ook niets meer doen als mensen je haarkleur gebruiken om je na te roepen. Ze hadden immers ook de kleur van je jas of je schoenen kunnen gebruiken, daar is ook niets mis mee.
Het verschil is dat rood haar dus NIET lelijk is, maar wel iets zeldzaams en bijzonders. Daarom is het in mijn ogen dus ook geen scheldwoord.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:35 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
thx voor je post. Ik ben het deels met je eens. Andere kant; 'rooie' - 'rooie dakduivel' etc. etc. is een SCHELDwoord. Ze hadden dus ook niet de kleur van je jas of schoenen kunnen gebruiken. Want het is net zo'n scheldwoord als 'schele' (omdat het lelijk is) - 'dikke' (iets wat lelijk is) - kromme (iets wat lelijk is) - brillejood (over het algemeen ook niet echt mooi) etc. Het wordt niet voor niets als SCHELDwoord gebruikt.....![]()
dat is persoonlijk natuurlijk.....quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:07 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Het verschil is dat rood haar dus NIET lelijk is, maar wel iets zeldzaams en bijzonders. Daarom is het in mijn ogen dus ook geen scheldwoord.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:21 schreef a-tuur het volgende:
2 grotere pik dan het gemiddelde
de reden waarom mensen roodharige uitscheleden komt voort uit jalozie
zowel bij mannen als vrouwen met rood haar zijn beter in sex
maar ik laat het even bij de voordelen als man, hoewel sommige dingen ook bij vrouwen van toepassing zijn.
1 sterker
2 grotere pik dan het gemiddelde
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto)
4 slimmer
5 fanatieker
6 beter tegen drank/ drugs kunnen
dat was het zo ongeveer en voor de haters ik lach je in je gezicht uit want je weet als ik je vriendin neuk wil
ze maar blijven genieten van mijn grote lul en sta jij bij het oud vuil![]()
maar ik laat het even bij de voordelen als man, hoewel sommige dingen ook bij vrouwen van toepassing zijn.
1 sterker (check)
2 grotere pik dan het gemiddelde ( telt gemiddelde ook?)
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto) (thats for sure)
4 slimmer (ik wil neit opscheppen,.. maar,.. )
5 fanatieker (behoorlijk)
6 beter tegen drank/ drugs kunnen (Beide check)
Moet wel zeggen dat ik vroeger niet blij met mijn rode haar was.. maar sinds een jaar of 4 ben ik er echt blij mee..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:21 schreef a-tuur het volgende:
1 sterker [check.. iemand die het wil uitproberen??]
2 grotere pik dan het gemiddelde Check!!.. zegt mijn vriendin
3 uniek (zie het als een dure exclusive auto) Check.. geen ander haarkleur is zoveel besproken als rood
4 slimmer Dat zou ik niet weten..
5 fanatieker Ja ook, behalve als ik een joint gerookt heb
6 beter tegen drank/ drugs kunnen Drugs.. ja.. drank mwa
dat was het zo ongeveer en voor de haters ik lach je in je gezicht uit want je weet als ik je vriendin neuk wil
ze maar blijven genieten van mijn grote lul en sta jij bij het oud vuil![]()
1 sterker - zal wel meevallenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:21 schreef a-tuur het volgende:
Inkoppertje over je vriendin die ik niet ga makenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:11 schreef a-tuur het volgende:
oke ik geef toe misschien geld dit niet voor iedereen maar wel voor de mensen met ECHT roodhaar (die weten waar ik het over heb) dus niet geverft of rossig of kastanje bruin. En als je jezelf niet uniek voelt kun je beter in een hoekje van je kamer gaan janken want dan ben je dus de slachtoffer van haters. Ik geloof mijn vriendin als ze zegt dat ik beter bedeeld ben dan haar exen.
Mike.Strutter dat is jij mening, had ik daar om gevraagt
Jij geeft geen mening, jij geeft feiten, maar deze weet je niet te onderbouwen met een betrouwbare bron. Mike.Strutter is het niet eens met deze feiten omdat je ze niet onderbouwt, dat is geen mening, maar dat valt in principe ook onder feiten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:11 schreef a-tuur het volgende:
Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen met rood haar meer pijn ervaren en daarom meer anesthesie nodig hebben bij een operatie. Onderzoekers van de universiteit in Lousiville (USA) hebben ontdekt dat natuurlijke roodharigen gemiddeld 20% meer anesthesie nodig hebben om pijn te bestrijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:12 schreef Mike.Strutter het volgende:
Heel veel feiten weet ik niet, alleen dat onderzoekers ooit eens vastgesteld hebben dat roodharige meer verdoving nodig hebben omdat ze eerder/meer pijn voelen.
Ik met een knots, terwijl ik mijn vrouw aan haar haren naar mijn grot sleepquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:46 schreef het.ismij het volgende:
Ik ben ook een grote sterke krijger.
Vooral met een bijl ga k helemaal los
Dankje namelijk alle roodharige mannen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Shitonya het volgende:
Mannen met rood zijn zijn zo goed als nooit aantrekkelijk..vrouwen daarentegen weer wel
Had dat op zn minst gedaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:18 schreef Shitonya het volgende:
Ja, ik kan moeilijk liegen
Dank je..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:13 schreef Shitonya het volgende:
Mannen met rood zijn zijn zo goed als nooit aantrekkelijk..vrouwen daarentegen weer wel
zegt iemand met geen foto's in zijn fotoboek..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:
Het probleem met roodharige is dat ze vaak ook lelijk zijn. En dan schuif je dat al snel af aan de haarkleur. Het rode haar opzich is geen probleem, zolang het niet felrood is. Licht of bruin roodachtig is opzich best oké.
Ik denk dat hij er mee bedoeld dat die persoon er zelf ook niet uitziet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef Shitonya het volgende:
Zelfs mensen zonder fotoboek kunnen dat weten..
Rood haar OK......quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:54 schreef zoeloehoeloeking het volgende:
Kameraad van mij heeft ook oranje haar... alleen gebruikt juist het voordeel hiervan... hij straalt uit dat hij oranje haar heeft, en er trots op is, en als er iets helpt in een discotheek, is het wel uitstraling... dus eigenlijk bullshit dat oranje negatief is... tis maar net hoe je het zelf uitstraalt, aan jou te horen ben je er niet blij mee, dit straal je ook duidelijk uit, en dat moet niet, denk alsof oranje juist cool is... en je zult zien dat het werkt
Het is meer een koper kleur, had ik vroeger in de zomer ook altijd. Tegenwoordig is mijn haar niet eens echt meer rood te noemen, zelfs in de zomer valt het wel mee.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:31 schreef Quoi het volgende:
[..]
Rood haar OK......
Maar als iemand vroeger tegen me zei dat ik oranje haar had......werd ik woest!! Het lijkt er zelfs niet op, ik heb werkelijk nog nooit iemand met oranje haar gezien.
En jij ook bedankt, he?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:
Het probleem met roodharige is dat ze vaak ook lelijk zijn. En dan schuif je dat al snel af op de haarkleur. Het rode haar opzich is geen probleem, zolang het niet felrood is. Licht of bruin roodachtig is opzich best oké.
Je moet toch je eigen tekort komingen proberen te compenseren he.quote:
Nee,.. vrijdag.quote:
ze is blond he, dat moet je niet vergetenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:44 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er mee bedoeld dat die persoon er zelf ook niet uitziet.
dude jij komt lekker intelligent overquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:11 schreef a-tuur het volgende:
Iddquote:Op maandag 7 mei 2007 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Rossig heet datquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:54 schreef CasB het volgende:
Wat versta je onder rood haar?
Mijn haar is niet rood als in roodMaar ik heb ook weer geen blond of donker haar....eerder iets van blond-rood-achtig...
Het hebben van heel lichte wenkbrauwen is iets waardoor je jezelf non-verbaal minder kan uiten trouwensquote:Op maandag 7 mei 2007 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Sorry, maar ik vind dit werkelijkwaar nergens op slaan. Het feit dat het je kenmerkt, wil niet meteen zeggen dat het een scheldwoord is. Ze kunnen moeilijk zeggen "die ene met die neus", toch? Je haar is rood, dat kenmerkt je, dat gebruiken mensen als ze je omschrijven. Het is toch niet echt anders dan als je een bril hebt, of een beugel, of een bepaalde lichaamsbouw, enzovoort, enzovoort?quote:Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?
Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.
Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…
Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….
Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.
Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:21 schreef krullentje het volgende:
Jongens, met rode haren, die kunnen kussen, da is nie mis..
Wees blij dat je het hebt. De vrouwen zijn er dol op.
Krullenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:07 schreef midje het volgende:
Tegen mij zeggen ze altijd: Pak die krullenbolmaar ik heb dan ook geen rood haar.
Ik betwijfel hetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:21 schreef krullentje het volgende:
De vrouwen zijn er dol op.
Wil je mijn telefoonnummer? *hoopt*quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:02 schreef lushlife het volgende:
Jongens met echt rood haar en een bleke huid met sproetjes zijn![]()
Noem je mij nu indirect een wijf?quote:Op maandag 3 september 2007 07:54 schreef donald_dick het volgende:
mannen krijgen nooit rood haar, omdat rood haar zwakke genenen zijn. vrouwen daarintegen zijn al zwak van nature, en dus hebben ze meer kans op rood haar
nee hoor, Untermann, is dat ook goedquote:
quote:Op maandag 3 september 2007 07:54 schreef donald_dick het volgende:
mannen krijgen nooit rood haar, omdat rood haar zwakke genenen zijn. vrouwen daarintegen zijn al zwak van nature, en dus hebben ze meer kans op rood haar
quote:Op maandag 3 september 2007 19:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee hoor, Untermann, is dat ook goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |