quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:03 schreef speknek het volgende:Restaurants zijn ook niet al te goedkoop trouwens. We wilden nog wat gaan drinken in Roppongi Hills. Na lang zoeken naar een bar die open is (en niet voor zakenmannen met dikke sigaren was) kwamen we uit in 'the French Kitchen' (bleek later ook van de Grand Hyatt te zijn). Een biertje was tien euro
![]()
. Ben dus maar gelijk voor de champagne cocktail van 12 euro gegaan. Heel on-Japans bleef de ober ook nog net te lang wachten met het bonnetje-mapje, alsof hij op fooi zat te wachten. Dat kon ie vergeten
![]()
.
![]()
Ben je ook een horkerige kaaskop he om die ober zo te pakken te nemen.
Volgende keer gewoon boekje kopen
" hoe gedraag ik me in Japan als westerling en doe ik niet sow pauperig "OT:
Mount Fuji beklimmen![]()
2 maanden per jaar (juli en augustus) is het mogelijk Mount Fuji (3776 m) te beklimmen.
Het mooist is een nachtelijke klim, zodat je de zonsopgang mee kunt maken. Bovendien
is het overdag te warm om te lopen. Neem voldoende water, eten en warme kleding mee.
Sjaal en handschoenen en regenkleding. Ook een zaklamp is onmisbaar. Het klimmen
gebeurt erg massaal, maar het uitzicht, de zonsopgang en alles eromheen zijn een unieke
ervaring!! Wil je onderweg rusten op de berg (slapen) dan kost dat 5000 yen (ong 50 dollar)
per nacht. Bij sommigen kun je ook 1000 yen per uur betalen.Onderweg betaal je ong. $4
voor kopje thee, $2 voor groene thee en $6 voor een noedelsoepje. Deze moet je wel
buiten opdrinken.
Vanaf Tokio Station (1420 Yen, enkele reis, 1 1/2 uur). Tip: 6 tickets kosten 7100 Yen i.p.v. 8520
Yen. Vertrek uiterlijk om 15:40 uur om de laatste bus vanuit Tokio naar Fuji Fifth Station (19:50
uur) te halen. In Tokio Station koop je een kaartje van 190 Yen voor de metro naar Shinyuku
Station. Vanaf hier vertrekken de busssen naar Fifth Station (tegenover Yodobashi Camera
Store). Reserveer een ticket voor deze bus in het hotel, ook al vertellen ze je daar dat het
niet nodig is. Deze rit duurt nog 2 1/2 uur. Nog even slapen is erg raadzaam. Deze laatste
bus komt kost 2600 yen enkeltje. Reserveer voor het instappen op de heenweg gelijk even
voor de terugweg de volgende dag. De eerste bus terug naar Tokyo gaat pas weer om
11.00 terwijl je uiterlijk om 08.30 weer beneden aan de berg bent. Dat is wel even pittig.
[ Bericht 4% gewijzigd door sanni op 14-05-2007 18:40:59 ]