abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49091427
In dit topic ga ik een lijst bijhouden met dé hotspots in Tokyo - Japan.
Zo ver als mogelijk komen er adressen, openingstijden en websites bij de beschrijving.
Weet jij een hotspot? Post hem in dit topic!
Liefst met (klein) plaatje, adres en (als mogelijk) link naar google maps.

Met hotspot wordt bedoeld: Een gebouw, museum, restaurant etc. wat je gezien moet hebben! Als het jouw interesse heeft, dan is het postwaardig.

Hou het topic overzichtelijk, zodat iedereen die nog van plan is naar Tokyo te gaan,
hier kan kijken waar ze geweest moeten zijn. In dit topic: Japan / Nippon / Nihon deel 5
kan er gediscuseerd worden over de geposten plaatsen en verder alles over Japan.

Ik hoop dat het gaat werken!

Ik schop hem af met deze:

's werelds grootste HDTV

http://hdtv.322223.com/2006/07/26/biggest-hdtv-in-the-world.html
informatie over het beeldscherm zelf

http://www.jair.jrao.ne.jp/courses/jra/jra001.html
informatie over de paardenrace-course waar het ding staat

google.maps
link naar google maps

[ Bericht 2% gewijzigd door 123hopsaflops op 07-05-2007 10:05:27 ]
pi_49091537

techeblog - worlds largest vending machine
informatie over de shop

adres: Tokyos Harajuku district

UT Store Harajuku
Tokyo Shibuya Ku Jingumae 6-10-8
Business hours: 11:00-21:00
Telephone: 0120-090-296

(dankje Binsentu!!)

[ Bericht 20% gewijzigd door 123hopsaflops op 07-05-2007 12:22:57 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 10:02:35 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_49091538
Wat zie je onder 'hotspot'? Een te bezichtigen object, zoals in de OP, een enkel gebouw, of groepje gebouwen, een wandelroute, een wijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_49091569
iets dat je gezien moet hebben, iets bijzonders

wat jij bijzonder vindt; dus bijvoorbeeld een mooi gebouw, een winkel, een restaurant, een bioscoop etc.

als het maar bijzonder is

ik zal dit in de OP zetten
  maandag 7 mei 2007 @ 10:08:19 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_49091698
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:02 schreef JoPiDo het volgende:
[afbeelding]

techeblog - worlds largest vending machine
informatie over de shop

adres: Tokyos Harajuku district

(sorry, dat is alles wat ik kon vinden over het adres)
Ziet eruit als Omotesando dori, maar ik herken de winkel niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:20:57 #6
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_49092002
De grote oversteekplaats in Shibuya (bij het station, kan je niet missen).

(ook te zien in lost in translation)
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 7 mei 2007 @ 11:58:07 #7
35706 Binsentu
Ik wil een frikandel speciaal
pi_49094739
Roppongi Hills

Alsof je in een aflevering van Futurama bent beland.
Museums, restaurants, (dure) winkels, bioscoop en nog veel meer.

Meer foto's en wallpapers

Google maps link

EDIT
@ JoPiDo World's largest vending machine. Adres:
UT Store Harajuku
Tokyo Shibuya Ku Jingumae 6-10-8
Business hours: 11:00-21:00
Telephone: 0120-090-296

[ Bericht 13% gewijzigd door Binsentu op 07-05-2007 12:03:16 ]
pi_49094857
tvp
  maandag 7 mei 2007 @ 12:03:57 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_49094948
Restaurants zijn ook niet al te goedkoop trouwens. We wilden nog wat gaan drinken in Roppongi Hills. Na lang zoeken naar een bar die open is (en niet voor zakenmannen met dikke sigaren was) kwamen we uit in 'the French Kitchen' (bleek later ook van de Grand Hyatt te zijn). Een biertje was tien euro . Ben dus maar gelijk voor de champagne cocktail van 12 euro gegaan. Heel on-Japans bleef de ober ook nog net te lang wachten met het bonnetje-mapje, alsof hij op fooi zat te wachten. Dat kon ie vergeten .
  maandag 7 mei 2007 @ 12:21:50 #10
35706 Binsentu
pi_49095610
Tokyo Metropolitan Government Office
Wolkenkrabber in Shinjuku, het mooiste is dat je gratis naar boven mag in beiden torens. Schitterend uitzicht en lekker goedkoop dus

Adres en kaart
pi_49096211

Sony building Japan

soort Sony museum, waar de nieuwste technologiën gepresenteerd worden
ik kan er niet zo veel informatie over vinden, maar het schijnt de moeite waarde te zijn

http://travel.yahoo.com/p(...)ony_building_tokyo-i
informatie over het gebouw + foto's

http://www.sony.jp/products/overseas/contents/map/tavic_m.html
kaartje van omgeving

google maps

5-3-1 Ginza
Tokyo, 13 Japan
pi_49096213
ik herkende die oversteek plaats uit lost meteen door die dino
pi_49098840
Roppongi vond ik niet zo bijster boeiend eigenlijk. Mag dat?

Odaiba vond ik erg mooi, mooie uitzichten. Tokyo tower was niet heel boeiend. Rondlopen in Shinjuku van 5 uur sochtends tot een uur of 9, geweldig!!! Die stroom mensen die op gang komt, de wolkenkrabbers! Ook vanuit Shinjuku via Yoyogi koen(meiji shrine) naar Harajuku lopen! De binnenstad met het keizerlijk paleis(xienix84 heeft vorig jaar 2 januari de keizer gezien ), en het international forum, het station dat op het station van Amsterdam lijkt.

En je kan in Tokyo als je wil heus goedkoop eten hoor. En als je echt niks weet, is er nog altijd Yoshinoya
  maandag 7 mei 2007 @ 14:19:07 #14
35706 Binsentu
pi_49100062
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:49 schreef xienix84 het volgende:
Roppongi vond ik niet zo bijster boeiend eigenlijk. Mag dat?

Ook vanuit Shinjuku via Yoyogi koen(meiji shrine) naar Harajuku lopen!
Als je niet van architectuur/kunst houd, kan dat zeker.

Afgelopen zaterdag ben ik nog van Shibuya via Harajuku en Yoyogi Park naar Shinjuku gelopen. (andersom dus) Het was lekker weer en ik had zin om te wandelen. In Shinjuku wat ramen gegeten en mensen gekeken (korte rokjes weer!) en toen weer met de trein naar huis.
pi_49100119
kan iemand goedkope eettenten er bij posten? bv. waar je zelf vaak ging/gaat eten
  maandag 7 mei 2007 @ 14:26:02 #16
35706 Binsentu
pi_49100329
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:20 schreef JoPiDo het volgende:
kan iemand goedkope eettenten er bij posten? bv. waar je zelf vaak ging/gaat eten
De meest bekende zijn toch wel:
Yoshinoya
Sukiya

Verder zijn de meeste udon, soba, ramen shops goedkoop en erg lekker.
  maandag 7 mei 2007 @ 16:10:45 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_49104582
Yep, uit eten gaan, zeker lunchen, kost geen drol in Tokyo. Dat komt ook omdat iedereen daar op ingesteld is. Dat is dan ook geen enkele moeite om te vinden. Elke twintig meter heb je wel een restaurant, met de prijzen bij de deur.
pi_49105415
Naja, ik vind architectuur mooi hoor En die sprak me in Roppongi ook wel aan... alleen de sfeer die het uistraalde vond ik minder. Laat op de avond, veel zatte en vervelende mensen. Alsof er een wasem van alcohol en vreemdigheid hing. Misschien right place on the wrong time.
pi_49106074
Goed topic! Zal zeker van pas komen als ik naar Japan ga ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_49122826
Misschien ook direct wat voor in de wiki? In ieder geval mooi topic!

Alleen ik vraag me af of dit niet beter gewoon bij het andere topic kon omdat in beide topics niet overdreven veel gepost word.
pi_49124096
Zeker mooi topic! Ik ga dit volgen! Wil dolgraag naar Japan toe! Jammer dat specifiek naar dat land die vluchten zo duur zijn.
pi_49130631
leuk topic, maar gaat dit alleen over tokyo? of andere adressen? tokyo is best leuk om te meemaken, maar er is veel meer te zien dan tokyo!

ohiyo gozaimas ,

Kampai san

[ Bericht 10% gewijzigd door Kampai op 08-05-2007 07:08:33 ]
pi_49131317
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:12 schreef Smeich het volgende:
Zeker mooi topic! Ik ga dit volgen! Wil dolgraag naar Japan toe! Jammer dat specifiek naar dat land die vluchten zo duur zijn.
ik heb 750 euro betaald voor een retour
pi_49132810
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 06:56 schreef Kampai het volgende:
leuk topic, maar gaat dit alleen over tokyo? of andere adressen? tokyo is best leuk om te meemaken, maar er is veel meer te zien dan tokyo!

ohiyo gozaimas ,

Kampai san
Nouja, er is dus ook een Japan topic. Ik snap ook niet helemaal waarom er twee topics lopen. Dit kan net zo goed in het andere topic.
pi_49136746
het was eigenlijk de bedoeling dat er alleen maar hotspots geplaatst zouden worden, maar het loopt nu door elkaar

als het op deze manier verder gaat is het inderdaad handiger als het allemaal in 1 topic geplaatst wordt
pi_49136793
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 08:35 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik heb 750 euro betaald voor een retour
hhhmm.. het kan dus WEL!
pi_49137185
Binsentu, ik heb even een kijkje genomen op je blog, leuk hoor Heb je toevallig ook een link naar foto's? Ik zie af en toe wel een fotootje opduiken maar aangezien je ook fotografie als interesse hebt had ik wel meer verwacht. Ben er namelijk wel benieuwd naar!
pi_49138324
Mocht je interesse hebben in andere fotoalbums buiten binsentu"s , ik heb van vorig jaar ook een fotoboek bijgehouden(natuurlijk ook veel foto's van feestjes etc) maar ook van Japan zelf natuurlijk. Hele vele ladingen foto's.
pi_49138636
Jajajaja!! Gimme
Het zit zo, ik wil echt dolgraag die kant (oosten) op nu voor lange tijd al kriebelt Australie iets meer. Ik heb een gedeelte van de ene kant van de wereld beleefd en nu wil ik de andere kant op. Ik ben op zoek naar een leuke baan daar (stage wellicht voor half jaartje) en vervolgens rond reizen. Waar ik aan denk is dus eerst Azie aandoen en vervolgens work-travel down under aangezien ik daar een jaar (minus maanden in Azie) terecht kan. Ik ben nog nooit die kant op geweest maar lijkt me erg mooie ervaring en ben benieuwd naar de cultuurschok Japan interesseert mij trouwens meer dan China, al kan ik niet precies zeggen waarom. Ook Seoul lijkt mij zeer aangenaam om te verblijven.
pi_49141043
mijn hotspot-topc

er is een ander topic voor dit soort zaken!

kan een mod de laatste berichten weghalen
pi_49141952
Sowieso snap ik je hotspot topic niet zo hoor Het Japan topic is niet zo druk dat daar geen tijd voor zou zijn. Maar goed. Mag ik dan tenminste mn site hier zetten? Er staan OOK ladingen foto's van tokyo op, including de keizer.

mijn fotoboek

De laatste pagina's zijn minder boeiend, maar t meeste is in Japan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:21:05 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_49145531
Senso-Ji was bij jou iets rustiger dan bij mij

Die zou ik hier ook bij kunnen zetten als hotspot, maar in alle eerlijkheid vond ik Senso-Ji wat tegenvallen, alhoewel dat ook wel kwam door de drukte. Het was me allemaal net iets te kitscherig toeristisch; Nikko daarentegen is prachtig.

Ik zie overigens wel bestaansrecht in dit topic. Het Japan topic is voor allerhande slowchat en andere Japanse dingen, en hier dan puur een overzicht van de dingen die je gezien moet hebben in Tokyo. Zelf zou ik de leuke bezichtigingen van Tokyo alleen totaal niet classificeren als 'hotspots'. Tokyo bestaat uit 23 verschillende wijken, en elke wijk heeft een totaal ander karakter. Naar mijn mening is het juist dit dat Tokyo zo prachtig maakt om mee te maken. De oude tempels en begraafplaatsen van Nippori en een kilometer verder sta je in de overweldigende moderne hektiek van Akihabara's Electric Town. Het is niet een enkel 'ding' wat je naar mijn mening moet gaan zien, maar de sfeer van een plaats.
pi_49146129
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:36 schreef JoPiDo het volgende:
mijn hotspot-topc

er is een ander topic voor dit soort zaken!

kan een mod de laatste berichten weghalen
Ja dag, voor niets lopen typen zeker Maar idd, ga wel in t andere topic luren. Bedankt voor de fotos, zal ze snel goed doorkijken .. Domo arigato
  maandag 14 mei 2007 @ 16:45:54 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_49369699
Ook een grappige hotspot:

Harajuku bridge - Voetgangersbrug over het spoor bij Harajuku. Verzamelplek voor muziekspelers, kunstenaars, maar vooral raar verkleedde gothics, die er vooral staan om bekeken te worden en op de foto gezet door toeristen. Tsja. Sowieso is heel Harajuku/Omotesando heel leuk om op een vrije dag doorheen te lopen om mensen te kijken.

Google Maps link
  maandag 14 mei 2007 @ 18:07:16 #35
167723 sanni
Acima de seu
pi_49372450
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:03 schreef speknek het volgende:
Restaurants zijn ook niet al te goedkoop trouwens. We wilden nog wat gaan drinken in Roppongi Hills. Na lang zoeken naar een bar die open is (en niet voor zakenmannen met dikke sigaren was) kwamen we uit in 'the French Kitchen' (bleek later ook van de Grand Hyatt te zijn). Een biertje was tien euro . Ben dus maar gelijk voor de champagne cocktail van 12 euro gegaan. Heel on-Japans bleef de ober ook nog net te lang wachten met het bonnetje-mapje, alsof hij op fooi zat te wachten. Dat kon ie vergeten .
Ben je ook een horkerige kaaskop he om die ober zo te pakken te nemen.
Volgende keer gewoon boekje kopen " hoe gedraag ik me in Japan als westerling en doe ik niet sow pauperig "

OT: Mount Fuji beklimmen

2 maanden per jaar (juli en augustus) is het mogelijk Mount Fuji (3776 m) te beklimmen.
Het mooist is een nachtelijke klim, zodat je de zonsopgang mee kunt maken. Bovendien
is het overdag te warm om te lopen. Neem voldoende water, eten en warme kleding mee.
Sjaal en handschoenen en regenkleding. Ook een zaklamp is onmisbaar. Het klimmen
gebeurt erg massaal, maar het uitzicht, de zonsopgang en alles eromheen zijn een unieke
ervaring!! Wil je onderweg rusten op de berg (slapen) dan kost dat 5000 yen (ong 50 dollar)
per nacht. Bij sommigen kun je ook 1000 yen per uur betalen.Onderweg betaal je ong. $4
voor kopje thee, $2 voor groene thee en $6 voor een noedelsoepje. Deze moet je wel
buiten opdrinken.

Vanaf Tokio Station (1420 Yen, enkele reis, 1 1/2 uur). Tip: 6 tickets kosten 7100 Yen i.p.v. 8520
Yen. Vertrek uiterlijk om 15:40 uur om de laatste bus vanuit Tokio naar Fuji Fifth Station (19:50
uur) te halen. In Tokio Station koop je een kaartje van 190 Yen voor de metro naar Shinyuku
Station. Vanaf hier vertrekken de busssen naar Fifth Station (tegenover Yodobashi Camera
Store). Reserveer een ticket voor deze bus in het hotel, ook al vertellen ze je daar dat het
niet nodig is. Deze rit duurt nog 2 1/2 uur. Nog even slapen is erg raadzaam. Deze laatste
bus komt kost 2600 yen enkeltje. Reserveer voor het instappen op de heenweg gelijk even
voor de terugweg de volgende dag. De eerste bus terug naar Tokyo gaat pas weer om
11.00 terwijl je uiterlijk om 08.30 weer beneden aan de berg bent. Dat is wel even pittig.

[ Bericht 4% gewijzigd door sanni op 14-05-2007 18:40:59 ]
pi_49373061
Zo... dan weet je vast ook dat je in Japan juist níet wordt geacht fooien te geven? Dat doe je daar dus niet... of bedoel je dat ook?
pi_49374999
TVP gezet.
ikke zelf ben aan het kieken
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 14 mei 2007 @ 23:09:00 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_49384881
Wat xienix zegt, in Japan wordt het haast als belediging gezien om een fooi te geven.
pi_49389511
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef speknek het volgende:
Wat xienix zegt, in Japan wordt het haast als belediging gezien om een fooi te geven.
Of ze lopen buigen dat ze hernia krijgen, maar dat wil je niet !
pi_49389561
....ik mis japan !
  dinsdag 15 mei 2007 @ 02:59:20 #41
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_49389696
Ik krijg hierdoor zin om naar Japan te gaan. Naja, eerst maar naar Hongkong dit jaar.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 03:20:35 #42
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49389815
dikke tvp
  dinsdag 15 mei 2007 @ 05:43:10 #43
35706 Binsentu
pi_49390114
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef speknek het volgende:
En zelfs zonder fooien is de service stukken beter dan in Nederland
pi_49397889
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 02:59 schreef Xebrozius het volgende:
Ik krijg hierdoor zin om naar Japan te gaan. Naja, eerst maar naar Hongkong dit jaar.
gadverdamme

zal wel een des-illusie zijn na japan
pi_49407747
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:07 schreef sanni het volgende:

OT: Mount Fuji beklimmen

>knip<
thanks! hier heb ik zeker wat aan!
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: