abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49562626
Achterlijke mensen daar bij die woningstichting met hun op vooroordelen gebaseerde aannames Kan me je ergernis goed voorstellen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49598003
Ik heb nu op een huis gereageerd 10 meter van dat andere huis af. Dus ik wordt misschien wel de buurvrouw van degene die 'mijn' huisje heeft afgepikt
pi_50642204
update speciaal voor die mensen die dachten dat ik de week erna wel een huis zou krijgen:
ik heb nog 4 keer achter elkaar op 2 gestaan en uiteraard ging elke keer het huis gelijk naar nummer 1 en als klap op de vuurpijl sta ik deze week op nummer 12
Nog mensen met tips om die woningbouwverenigingen een huis af te dwingen???
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:41:12 #104
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50642722
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:19 schreef Celeste123 het volgende:

Heel veel opties nemen. Als je je blind staart op 1 huis of 1 blok of 1 complex of whatever, is de kans al een stuk kleiner om ergens bovenaan te staan.

Heb zelf in maart en april van dit jaar opties genomen op alle leuke woningen die ik in Breda kon vinden en gisteren de sleutel gekregen van een tof appartement.
pi_50647021
je kunt maar op 3 huizen per keer reageren en er komen er gemiddeld maar 10 vrij per week, waarvan meestal meer dan de helft echt te duur is (meer dan 450 euro per maand) de goedkopere woningen zijn dan gelijk weer woningen met enkel glas, een geiser en die woningen gaan ze afbreken binnen 10 jaar. Dus meestal blijven er net 1 of 2 huisjes over die en betaalbaar zijn en nog redelijk zijn om in te wonen. Het grootste probleem wat ik heb is dat ik een kat heb die naar buiten moet dus alle afgesloten portiekwoningen vallen ook voor mij af.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:42:56 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50647090
Hm, okay, dat is een heel ander systeem dan hier.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:59:02 #107
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_50647801
quote:
update speciaal voor die mensen die dachten dat ik de week erna wel een huis zou krijgen:
ik heb nog 4 keer achter elkaar op 2 gestaan en uiteraard ging elke keer het huis gelijk naar nummer 1 en als klap op de vuurpijl sta ik deze week op nummer 12
afdwingen...?

nope.. gewoon geduld hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_50648482
ja dat weet ik maar het geduld raakt nu wel op. Ik ga vanaf september studeren en wil graag verhuisd zijn voor die tijd, dat wordt dus nu al erg krap...

Ik ga nu mijn vriend maar als partner opgeven, het schijnt dat als je met zn tweetjes bent het vaak toch sneller gaat. Mijn vriend en ik willen uiteindelijk tcoh gaan samenwonen, alleen had ik graag gewild dat het wel mijn huisje zou zijn (ik heb spaargeld en hij niet dus de hele inrichting en schilderswerk e.d. komt voor mijn rekening)
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:42:40 #109
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_50649446
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:17 schreef Celeste123 het volgende:
ja dat weet ik maar het geduld raakt nu wel op.
Daar ben je een vrouw voor
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_50649524
quote:
ja dat weet ik maar het geduld raakt nu wel op. Ik ga vanaf september studeren en wil graag verhuisd zijn voor die tijd, dat wordt dus nu al erg krap...

Ik ga nu mijn vriend maar als partner opgeven, het schijnt dat als je met zn tweetjes bent het vaak toch sneller gaat. Mijn vriend en ik willen uiteindelijk tcoh gaan samenwonen, alleen had ik graag gewild dat het wel mijn huisje zou zijn (ik heb spaargeld en hij niet dus de hele inrichting en schilderswerk e.d. komt voor mijn rekening)
Jij blijft dan toch hoofdbewoner?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:45:46 #111
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_50649563
quote:

nou lekkere manier van samenwonen. wat maakt het uit wie er spaargeld heeft? je wilt toch samen een huis, dan maakt het toch geen reet uit wie er op dat moment moet betalen?
From feudal serf to spender.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:24:22 #112
107521 Furia
snoopy weer
pi_50655299
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:01 schreef Celeste123 het volgende:
Het eerste kruisje is als je letterlijk kijkt naar het formulier dat ik alleenstaand ben, dit komt al niet overeen met het tweede kruisje dat ik een eenoudergezin ben van 3 personen. Als ze dus niet verder hadden gekeken dan het eerste kruisje had ik het huis gehad. Ze hebben ad random naar 1 ding gekeken en toevallig was dat 1 van die 4 die verkeerd was.

Het is het werk van die mensen om daarnaar te kijken en als 3 dingen wel overeen komen en eentje past er niet bij dan is het ook hun werk om mij even te bellen om om een uitleg te vragen. Anders had ik net zo goed dat hele formulier niet hoeven in te vullen maar alleen dat ene vakje aan hoeven te kruisen. Wat dus niet kan want je bent verplicht alles in te vullen, dan zijn hun ook verplicht naar alles te kijken bij een beoordeling of een huis geschikt is voor iemand.
Al had je 100 kinderen, volgens mij ben je nog steeds alleenstaand als je geen partner hebt. Die vlieger gaat dus niet op. Wel heel kut voor je, ik hoop dat ze je nu minimaal het volgende huisje geven!
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:28:06 #113
107521 Furia
snoopy weer
pi_50655425
quote:

Lekker is dat! Hoewel er misschien wat voor te zeggen is, is het wel een beetje lullig dat je je vriend als partner opgeeft om snel een huis te krijgen, maar niet als volwaardig partner meeneemt in het huis zelf! Maar goed, dat moet je zelf weten natuurlijk!
pi_50657767
Tja ik ben nou eenmaal niet naief als het op samenwonen aankomt, en de kans dat het fout gaat is voor mij best reeel. Dan kan je zeggen dan ga je nooit samenwonen maar ik wil die stap wel proberen. En wie weet gaat het wek heel goed en dan wil ik ook echt dat hij dmv een samenlevingscontract gewoon een volwaardige partner is. Maar ik zou eerst een soort van proef samenwonen willen doen, wij wonen nu allebei nog thuis namelijk en meneer is gewend dat mams alles doet dus ik moet nog zien hoe dat in de praktijk gaat. Daarbij kan hij niet met geld omgaan (ik heb een vermogen van 35000 en hij een schuld van 12000) Daar komt nog bovenop dat mocht het misgaan tussen ons hij zo weer terug kan naar huis en ik niet (mijn moeder verhuist direct als ik het huis uit ga naar haar vriend en daar pas ik niet bij) Dus ik vind het wel verstandig om alles de eerste tijd op mijn naam te hebben want anders kan ik naar mijn spullen fluiten mocht het misgaan.
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:50:34 #115
107521 Furia
snoopy weer
pi_50658058
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:39 schreef Celeste123 het volgende:
Tja ik ben nou eenmaal niet naief als het op samenwonen aankomt, en de kans dat het fout gaat is voor mij best reeel. Dan kan je zeggen dan ga je nooit samenwonen maar ik wil die stap wel proberen. En wie weet gaat het wek heel goed en dan wil ik ook echt dat hij dmv een samenlevingscontract gewoon een volwaardige partner is. Maar ik zou eerst een soort van proef samenwonen willen doen, wij wonen nu allebei nog thuis namelijk en meneer is gewend dat mams alles doet dus ik moet nog zien hoe dat in de praktijk gaat. Daarbij kan hij niet met geld omgaan (ik heb een vermogen van 35000 en hij een schuld van 12000) Daar komt nog bovenop dat mocht het misgaan tussen ons hij zo weer terug kan naar huis en ik niet (mijn moeder verhuist direct als ik het huis uit ga naar haar vriend en daar pas ik niet bij) Dus ik vind het wel verstandig om alles de eerste tijd op mijn naam te hebben want anders kan ik naar mijn spullen fluiten mocht het misgaan.
O, hij heeft niet niks, hij heeft nog min! Dan geef ik je groot gelijk! Laat ik mijn opvatting dan ook herformuleren naar: spaargeld maakt niet uit, manier waarop je met geld omgaat wel! Als jij toevallig veel had door een erfenis oid en hij niets omdat hij weinig verdiend en nog naar school gaat vind ik het wat anders, maar ik zou ook zeker mijn zuurverdiende geld niet in een (wat lijkt) bodemloze put storten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:29:03 #116
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_50672566
mag ik wat vragen? hoe kom je op je 22 ste aan een vermogen van 35.000 eur???
reach out and touch faith
pi_50681068
dat is idd uit een erfenis en 3 jaar lang heel veel sparen, ik werk nu namelijk fulltime en woon nog thuis. En ik ga dit jaar dus op mezelf en studeren dus het geld gaat op hoor

Mijn vriend is overigens net klaar met zn studie maar alles is door zn ouders betaald en de schuld is dan ook alleen vanwege stappen en dure computers kopen (te lui voor een bijbaan zeg maar) hij werkt nu wel eindelijk en begint verstandiger met geld om te gaan gelukkig
pi_50686468
Eigenlijk vind ik dat je gewoon geduld moet hebben... Je staat nog niet eens 2 jaar ingeschreven. Als ik op de woningbouw had moeten wachten, had ik vermoedelijk dit jaar eindelijk wat toegewezen gekregen (dat is dus een wachttijd van zo'n 8 jaar)

Succes in ieder geval, heel erg lang zal het niet meer duren, maar volgende keer geen domme fouten maken in een aanmeldingsformulier, je had zelf ook wel kunnen bedenken dat het voor de woningbouw alleen van belang is met hoeveel mensen je verhuist.
pi_50737041
quote:
Op welk nummer je staat is ook afhankelijk van het type huis waarop je reageert. Of tenminste zo is het bij de woningbouw hier. Toen ik nog op zoek was; als ik reageerde op een eengezinswoning stond ik vaak rond de 70, als ik reageerde op een soort gelijke woning maar dan in een 'slechte' buurt, stond ik gelijk op 5.. Dan reageren er gewoon minder mensen, waardoor er dus ook minder zijn die voor je staan... en dat is afhankelijk van leeftijd, periode ingeschreven, in hoeverre er aan de eisen wordt voldaan > ik schreef wel eens op eengezinswoningen terwijl ik alleen ben, dan kan ik hem wel krijgen maar alleen als er voor de rest niemand op schrijft die er wel voor in aanmerking komt... dus dan staan er gelijk 70 man voor je :S
pi_50737158
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Verander je info en je staat volgende week weer eerste?
pi_50754110
Het huis waar ik de week na dit huis op nummer 2 kwam is overigens gegaan naar een starter die ingeschreven stond per februari 2006

Ik heb al een email gestuurd met vraag om een uitleg en ik denk dat ik maandag maar weer eens ga bellen. Dit overigens ook niet de eerste keer, 2 maanden terug stond ik ook op 2 en toen is het huis gegaan naar iemand met een inschrijfdatum uit 2005. Blijkbaar gaat het er om hoe kort je ingeschreven staat ipv hoelang. Of mensen moeten 'beter' in dat huis gepast hebben maar dat lijkt me lastig want het gaat hier om een 2 kamerwoning.

Ik denk dat ik gewoon elke week ga bellen en mailen tot ze me zo zat zijn dat ik wel een huis krijg aangeboden
pi_50754738
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:31 schreef Celeste123 het volgende:
Het huis waar ik de week na dit huis op nummer 2 kwam is overigens gegaan naar een starter die ingeschreven stond per februari 2006

Ik heb al een email gestuurd met vraag om een uitleg en ik denk dat ik maandag maar weer eens ga bellen. Dit overigens ook niet de eerste keer, 2 maanden terug stond ik ook op 2 en toen is het huis gegaan naar iemand met een inschrijfdatum uit 2005. Blijkbaar gaat het er om hoe kort je ingeschreven staat ipv hoelang. Of mensen moeten 'beter' in dat huis gepast hebben maar dat lijkt me lastig want het gaat hier om een 2 kamerwoning.

Ik denk dat ik gewoon elke week ga bellen en mailen tot ze me zo zat zijn dat ik wel een huis krijg aangeboden
Denk dus wel dat het ermee te maken heeft dat mensen beter in een bepaald appartement of huis passen, of bijvoorbeeld urgentie hebben omdat ze geen onderdak hebben. Daar wel eens aan gedacht? En in dat geval laten ze een meisje van 25 die gewoon onderdak heeft echt niet voor gaan.
Heb dat zelf ook meegemaakt. Ik woonde met mijn dochter bij mijn moeder in. Niet ideaal dus. Maar urgentie kreeg ik niet, want had een dak boven mijn hoofd. Er werd mij verteld dat als ik graag een huis wilde, ik moest aantonen dat mijn moeder mij op straat had gezet. Werd mij toen ook verteld (stond toen inmiddels al 5 jaar ingeschreven en elke week op minimaal plaats 180) dat ik waarschijnlijk nog wel 4 jaar moest wachten. Toen dus maar particulier gaan huren... en inmiddels wat gekocht.
pi_50847818
Ok weer een update:

gisteren heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en langsgegaan op het kantoor van de woningbouwvereniging nadat ik een email had ontvangen dat ik bij hun moest zijn voor de verdeling van de woningen.
Toen ik daar kwam was de mevrouw die erover ging niet aanwezig. De mevrouw achter de balie was echter heel aardig en vond het ook heel vreemd dat ik nog geen woning had en wilde me bijna ter plekke een woning geven. Ze beloofde mij dat ik zou worden gebeld door degene die over de verdeling ging.

Dus ik werd inderdaad gebeld gistermiddag. Ik kreeg te horen dat ik al 3 keer was uitgenodigd voor een huis maar dat ik niks van me had laten horen. Toen ik toen zei dat ik nooit een brief, telefoontje of email had gehad toen was het de schuld van de TPG (dus die sturen 3 keer een brief van eenzelfde organisatie verkeerd op terwijl ik de rest van mijn post wel krijg) Mijn adresgegevens klopte maar mijn mobiele nummer niet volgens haar. Dit nummer heb ik al 3 keer doorgemaild en telefonisch aan hun doorgegeven toen ik vorige maand belde met het op 1 staan voor een huis en het huis niet krijgen akkefietje.

Toen ik toen maar voorstelde om voortaan zelf te bellen elke week zodat het met de post niet meer fout kon gaan zei ze dat dat niet hoefde omdat ze nu al een aantekening had gemaakt dat de post niet werd bezorgd. Ik heb toen maar gezegd dat ik toch echt ga bellen en nog vaker langs ga komen tot ik een woning heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')