abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49090969
Ik sta al sinds augustus 2004 ingeschreven voor een huurwoning. En vorige week stond ik eindelijk op nummer 1 in de ranglijst. Omdat ik na 3 dagen nog niks gehoord had dacht ik, ik bel wel eventjes...
Kreeg ik doodleuk te horen dat ik was overgeslagen omdat ik bij mijn inschrijving heb ingevuld dat ik met 3 mensen wil verhuizen (ik reageerde op een 2 kamer woning) dus het huis was te klein en ze waren al in onderhandeling met nummer 2.

Dus ik ging eens kijken bij mijn inschrijving wat er stond. Je moet daar invullen wat je huishouden is (en daarbij dacht ik aan het huidige, net als meerdere mensen uit mijn omgeving) Ik woon nog thuis met mijn moeder en zus dus ik heb daar 3 personen ingevuld. Een vakje verder moet je invullen waarom je wilt verhuizen en ik heb ingevud dat ik zelfstandig wil wonen. Nog een vakje verder staat of je starter of doorstromer bent en ik heb ingevuld ik ben een starter.

Die mevrouw van de wooningstichting dacht dus dat ik een alleenstaande moeder was met 2 kinderen en dat ik bedoelde dat ik het huis uit ging en mijn kinderen thuis achter liet, ik ben overigens pas 22 wat ze daar ook weten. Ondanks dat ik op 1 stond hebben ze mij niet gebeld om even na te vragen waarom ik op een 2 kamer woning reageerde. Ik kreeg aan de telefoon simpelweg te horen dat het mijn eigen schuld was omdat ik me verkeerd had ingeschreven. Naar mijn weten heb ik het verkeerd begrepen zoals meerdere mensen uit mijn omgeving die het logisch vinden dat je invuld wat je huidige situatie is, helemaal als je daarna invuld dat je op jezelf gaat wonen en een starter bent.

Al met al voel ik me dus echt genaaid en bedrogen en wat nog erger is ik heb het idee dat ik niks kan doen want ik moet ze te vriend houden omdat ik toch echt een huis wil hebben (kopen is GEEN optie momenteel)
Mijn moeder adviseerde mij om ze een brief te schrijven en daarin te eisen dat ik de volgende keer als ik reageer ik graag voorang wil krijgen op de rest omdat door hun fout ik nu ben overgeslagen terwijl ik wel op 1 stond.
Dit heb ik niet gedaan omdat ik ze toch te vriend wil houden en bang ben dat ik dan nooit meer een huis krijg.
Er komt ook nog bij dat ik 3 weken geleden op 2 stond en nu staat er op de site dat dit huis is gegaan naar iemand met een inschrijving uit 2005 (die staat dus een jaar korter ingeschreven dan ik)

Heb ik nog ergens recht op of moet ik blijven slijmen en reageren en de volgende keer als ik op1 sta ze maar platbellen???
  maandag 7 mei 2007 @ 09:42:26 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_49091093
Verander je info en je staat volgende week weer eerste?
Dum de dum
pi_49091292
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Verander je info en je staat volgende week weer eerste?
misschien heb je dan kans dat je weer achteraan begint
  maandag 7 mei 2007 @ 09:54:50 #4
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_49091383
prutser!

Lees je wel alle info voordat je wat invult, en je begrijpt toch wel dat het aantal personen slaat op het te verhuizen aantal personen..!?!?!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_49091415
Ik denk niet dat het aan mij ligt want aan iedereen die ik het laat zien hoe het daar staat die zou het dus net zo invullen als dat ik heb gedaan. Mijn zus staat zelfs zo ingeschreven precies hetzelfde als mij en het leuke is dat zij wel is uitgenodigd om naar een 2 kamer woning te komen kijken

Je komt ook zeker niet automatisch elke keer hoger. September vorig jaar stond ik op 2 (ben toen ook uigenodigd maar heb het huis niet genomen) Januari op 69 en vorige week met een ander huis op 3 terwijl 2 weken daarvoor ik op nummer 2 stond. En de huizen gaan dus ook wel eens naar mensen met een kortere inschrijfduur. Volgens mij hebben ze gewoon een grabbelton daar

[ Bericht 39% gewijzigd door Celeste123 op 07-05-2007 10:02:14 ]
pi_49091565
Waarom kun je niet de volgende woning die vrijkomt krijgen?
  maandag 7 mei 2007 @ 10:19:51 #7
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49091972
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:56 schreef Celeste123 het volgende:
Ik denk niet dat het aan mij ligt want aan iedereen die ik het laat zien hoe het daar staat die zou het dus net zo invullen als dat ik heb gedaan. Mijn zus staat zelfs zo ingeschreven precies hetzelfde als mij en het leuke is dat zij wel is uitgenodigd om naar een 2 kamer woning te komen kijken

Je komt ook zeker niet automatisch elke keer hoger. September vorig jaar stond ik op 2 (ben toen ook uigenodigd maar heb het huis niet genomen) Januari op 69 en vorige week met een ander huis op 3 terwijl 2 weken daarvoor ik op nummer 2 stond. En de huizen gaan dus ook wel eens naar mensen met een kortere inschrijfduur. Volgens mij hebben ze gewoon een grabbelton daar
Ja natuurlijk zegt iedereen aan wie je het wil laten zien, dat je gelijk hebt.
Ze zeggen wat je wil horen.

Dit is echt zo'n gevalletje "hoe blont kun je zijn".
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_49092038
Woonnet Haaglanden?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:25:03 #9
34156 Mirage
Smile !!!
pi_49092101
Ik denk toch echt dat het een moment van "verwardheid" van jouw kant is geweest

Gewoon verder gaan waar je gebleven bent en op ieder huis reageren dat je ziet zitten.
Ik vind 2 jaar ingeschreven staan voor ene woning overigens ontzettend meevallen !
Ongelooflijk.. ik kan mij nog herinneren dat ik een wachttijd van 6 !! jaar had voor een woning.
(belachelijk natuurlijk maar het valt dus wel mee)

Succes meid !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 7 mei 2007 @ 10:25:04 #10
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_49092102
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:19 schreef avotar het volgende:

[..]

Jij ook zeker, aangezien je blont typt,
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_49092177
Ik vind het nogal vreemd dat ze mij niet even bellen. Zij hebben gewoon niet verder gekeken dan het eerste wat ik heb ingevuld, want als hun zien dat ik daaronder invul dat ik op mezelf wil wonen en een starter ben dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij hun? Dan zijn ze net zo blond als ik! En al helemaal als dat mens echt denkt dat ik 22 ben en 2 kinderen heb en dat ik weg wil en mijn kinderen achter laat in mijn huidige woning Dat is namelijk echt letterlijk wat ze tegen me zei aan de telefoon. Tevens nodigd ze dus wel mijn zus uit die op precies dezelfde manier staat ingeschreven
pi_49092251
Volgens mij heb je het gewoon goed ingevuld, althans ik zou dat ook gewoon zo doen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_49092320
Ze vertelde ook nog dat ze het gelijk voor me zou wijzigen (van 3 naar 1 persoon) dat heeft ze natuurlijk niet gedaan dus ik heb dat zelf gewijzigd alleen ik sta op de site als ik inlog nog steeds zo ingeschreven (ondanks de wijziging) Ga maar weer bellen zometeen...
  maandag 7 mei 2007 @ 10:39:17 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49092423
Tsja, typisch gevalletje van niet goed lezen en gewoon maar iets invullen. Ze willen weten met hoeveel mensen je gaat verhuizen, niet met hoeveel mensen je op dit moment woont. En als ze iedereen moeten gaan bellen die het verkeerd invult, dan hebben ze een dagtaak. Ze gaan gewoon uit van wat jij invult, niet meer en niet minder.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49092465
Ah joh, toen ik de woningcorporatie belde om door te geven dat de inschrijving van mijn vriend niet klopte omdat er stond dat hij een vrouw was, vroeg de dame aan de telefoon ook of ik het wel zeker wist en of ik het echt gecontroleerd had

Overigens kregen we een paar maanden later een woning waar we totaal geen recht op hadden omdat ze de inschrijfdatum verkeerd verwerkt hadden. Eén keer gebeld om ze dat te vertellen (hoe eerlijk!), en toen ze het niet veranderden en wij dus veel te vroeg een huis kregen vond ik het niet nodig ze er nog een keer aan te herinneren.

Maar daar heeft TS natuurlijk niks aan
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_49092513
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:25 schreef vdvorst het volgende:
Jij ook zeker, aangezien je blont typt,
Tikken kan je wel maar aan je gevoel voor ironie en/of sarcasme moet je nog even werken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49092670
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:39 schreef karr-1 het volgende:
Tsja, typisch gevalletje van niet goed lezen en gewoon maar iets invullen. Ze willen weten met hoeveel mensen je gaat verhuizen, niet met hoeveel mensen je op dit moment woont. En als ze iedereen moeten gaan bellen die het verkeerd invult, dan hebben ze een dagtaak. Ze gaan gewoon uit van wat jij invult, niet meer en niet minder.
Ik weet niet hoe dom jij bent, maar een starter die zelfstandig wil wonen, dat lijkt me vrij duidelijk.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:51:09 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49092752
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Tikken kan je wel maar aan je gevoel voor ironie en/of sarcasme moet je nog even werken
je was me voor FJD
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_49093190
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:19 schreef avotar het volgende:

[..]

dit is dus niet zo want mijn zus staat zo ingeschreven al voordat ze dit wist en ze is dus zelfs uitgenodigd voor een huis met die inschrijving! Toen ik het aan haar vertelde zei ze namelijk: dan moet ik dat ook maar gaan veranderen want ik heb het ook zo ingevuld.
pi_49093455
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dom jij bent, maar een starter die zelfstandig wil wonen, dat lijkt me vrij duidelijk.
Dit lijkt misschien duidelijk, maar in geval van een scheiding (bijv.) wordt je ook als starter gezien, indien je geen woning achterlaat. Er kunnen dus wel degelijk meerdere sitauties van toepassing zijn.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_49093551
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:14 schreef Essebes het volgende:

[..]

Dit lijkt misschien duidelijk, maar in geval van een scheiding (bijv.) wordt je ook als starter gezien, indien je geen woning achterlaat. Er kunnen dus wel degelijk meerdere sitauties van toepassing zijn.
Dan ben je gewoon doorstromer. Overigens doet het er verder niet toe, want als je in moet vullen wat voor huishouden je hebt dan vul je in met hoeveel mensen je op dat moment woont. Daar valt verder niet over te discussieren. Dat die achterlijke mutsen daar meteen weer de meest vergezochte conclusies uit trekken is een heel ander verhaal. Bij een 'starter die zelfstandig wil gaan wonen' denk ik althans niet meteen aan een gescheiden vrouw die kinderen achter laat het is duidelijk een lulverhaal van dat bureau die om een of andere reden iemand hebben voorgetrokken.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:48:13 #22
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49094479
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:05 schreef Celeste123 het volgende:

[..]

dit is dus niet zo want mijn zus staat zo ingeschreven al voordat ze dit wist en ze is dus zelfs uitgenodigd voor een huis met die inschrijving! Toen ik het aan haar vertelde zei ze namelijk: dan moet ik dat ook maar gaan veranderen want ik heb het ook zo ingevuld.
Dan heeft je zus gewoon geluk gehad dat die mensen toen niet aan het opletten geweest zijn.
Dat ze aan de telefoon gelijk conclusies trekken, is jammer. Maar het blijft overeind staan, je voldoet op basis van je inschrijving niet aan de voorwaarden voor je appartement waar je op ingeschreven hebt. Dus gaat ie aan je voorbij.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:49:29 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49094520
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:14 schreef Essebes het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Je bent in dat geval starter als jij je eerder inschrijft dan je partner.
Bij een scheiding waarbij beide partners de woning verlaten wordt de eerste inschrijver als Starter aangemerkt en de tweede als Doorstromer.
pi_49094736
Ja en je krijgt dus eerst een kolom met ben u starter of doorstromer en daarna een kolom waar je de reden voor verhuizing moet aanvinken. Hier staat ook scheiding of uitelkaar gaan bij, maar ik heb daar aangevinkt dat ik zelfstandig wil gaan wonen.

Dus ja die mutsen hebben of gewoon niet goed gekeken, of ze waren te lui om even te bellen hoe het zat, of ze hebben iemand voorgetrokken en mij hiermee afgescheept.

Ik blijf gewoon maar reageren en zodra ik op 1,2 of 3 kom dan ga ik ze elke dag bellen. Het is alleen echt balen want zo'n huisje als deze zal niet snel meer komen...
pi_49095462
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:49 schreef avotar het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Bij een scheiding waarbij beide partners de woning verlaten wordt de eerste inschrijver als Starter aangemerkt en de tweede als Doorstromer.
Kun je daarvan een bron geven? Volgens mij is het namelijk puur gelul. Ik heb nog nooit van een 40 jaar oude starter gehoord, en volgens jouw definitie kan dat wel.
Een starter is volgens mij iemand die klaar is met zijn / haar opleiding en gaat werken.

Maar er zitten weer duidelijk een stel pubers hier die het leuk vinden een topicstarter af te zeiken onder het mom van 'eigen schuld' zielig..
  maandag 7 mei 2007 @ 12:20:16 #26
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49095551
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:57 schreef Celeste123 het volgende:
Ja en je krijgt dus eerst een kolom met ben u starter of doorstromer en daarna een kolom waar je de reden voor verhuizing moet aanvinken. Hier staat ook scheiding of uitelkaar gaan bij, maar ik heb daar aangevinkt dat ik zelfstandig wil gaan wonen.

Dus ja die mutsen hebben of gewoon niet goed gekeken, of ze waren te lui om even te bellen hoe het zat, of ze hebben iemand voorgetrokken en mij hiermee afgescheept.

Ik blijf gewoon maar reageren en zodra ik op 1,2 of 3 kom dan ga ik ze elke dag bellen. Het is alleen echt balen want zo'n huisje als deze zal niet snel meer komen...
sorry, dit is gewoon je eigen schuld. daar kan je niemand de schuld van geven behalve jezelf.

succes in ider geval met je volgende woning.
From feudal serf to spender.
pi_49095606
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:20 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

sorry, dit is gewoon je eigen schuld. daar kan je niemand de schuld van geven behalve jezelf.

succes in ider geval met je volgende woning.
Wat heeft ze precies verkeerd gedaan dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 mei 2007 @ 12:22:05 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49095621
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:49 schreef avotar het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Wanneer bent u een doorstromer?
Als u een zelfstandige woning (huur of koop) leeg achter laat. Als u doorstromer bent, is de woonduur van de laatste woning bepalend (inschrijvingsdatum bij het GBA).

Wanneer bent u een starter?
Als u geen zelfstandige woonruimte achter laat. Bijvoorbeeld als u bij iemand inwoont of op kamers woont. Als u starter bent, is de duur vanaf de inschrijvingsdatum bij WoningNet bepalend.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 7 mei 2007 @ 12:24:34 #29
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49095735
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:21 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat heeft ze precies verkeerd gedaan dan?
het formulier vekeerd ingevuld.
pi_49096017
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:24 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het formulier vekeerd ingevuld.
Ze woonde met 3 personen en heeft dat ook ingevuld. Lijkt me helemaal in orde.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:34:54 #31
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49096115
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:32 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ze woonde met 3 personen en heeft dat ook ingevuld. Lijkt me helemaal in orde.
nee, het gaat erom met hoeveel personen je in de woning wilt gaan wonen. je neemt je ouders, broertjes of zusjes toch niet je hele leven op sleeptouw?

stel je hebt een vriend(in) met wie je wilt gaan samenwonen, en je woont beide nog thuis.
vul je dan ook beide families in op het formulier? dus dat je met 15 personen woont?
  maandag 7 mei 2007 @ 12:39:23 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49096259
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:37 schreef Celeste123 het volgende:

[prutser vult formulier verkeerd in en vindt het raar dat dat consequenties heeft]

Heb ik nog ergens recht op of moet ik blijven slijmen en reageren en de volgende keer als ik op1 sta ze maar platbellen???
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:40:15 #33
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_49096290
Ondanks dat je woningbouw-corporaties te vriend moet houden, heb je het recht om te klagen, asl je denkt dat je klacht gegrond is. Ik heb het ook gedaan, toen ik, als starter, zocht naar een woning, via woningnet. Door een fout in hun systeem was ik van 4e persoon opeens 15e geworden, terwijl de eerste drie de woning hadden geweigerd. Toe ik verhaal ging halen, konden ze zoals gewoonlijk niks voor me doen. Maar er was wel een instantie van de gemeente die over dit soort dingen ging.

De man die ik daar sprak wilde zelfs dat ik een klacht indiende, omdat hij dan dergelijke dingen kon aanpakken. Ondertussen had ik zelf wel een andere woning getroffen, dus er hoefde geen actie meer te worden ondernomen.

Het is helaas lang geleden, ander had ik wel even die instantie kunnen opzoekn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  maandag 7 mei 2007 @ 12:41:22 #34
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49096332
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:40 schreef ajay het volgende:
Ondanks dat je woningbouw-corporaties te vriend moet houden, heb je het recht om te klagen, asl je denkt dat je klacht gegrond is. Ik heb het ook gedaan, toen ik, als starter, zocht naar een woning, via woningnet. Door een fout in hun systeem was ik van 4e persoon opeens 15e geworden, terwijl de eerste drie de woning hadden geweigerd. Toe ik verhaal ging halen, konden ze zoals gewoonlijk niks voor me doen. Maar er was wel een instantie van de gemeente die over dit soort dingen ging.

De man die ik daar sprak wilde zelfs dat ik een klacht indiende, omdat hij dan dergelijke dingen kon aanpakken. Ondertussen had ik zelf wel een andere woning getroffen, dus er hoefde geen actie meer te worden ondernomen.

Het is helaas lang geleden, ander had ik wel even die instantie kunnen opzoekn.
precies, door een fout die zij maken kun je klagen. je kunt niet gaan klagen als je zelf een fout maakt.
zou een mooie boel worden zeg

beetje als de persoon die gaat klagen bij de loterij omdat ie geen prijs heeft gewonnen.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:41:32 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49096339
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:40 schreef ajay het volgende:

Door een fout in hun systeem was ik van 4e persoon opeens 15e geworden, terwijl de eerste drie de woning hadden geweigerd.
Da's een fout in *hun* systeem. TS klaagt dat ze bij de woningbouw niet helderziend zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49096551
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:37 schreef Celeste123 het volgende:
Ik sta al sinds augustus 2004 ingeschreven voor een huurwoning.
Vooral de eufemisitsche al sinds augustus 2004 , veel mensen die in steden in de randstad of brabant op zoek zijn zullen eerdere schrijven pas sinds augustus 2004.
pi_49096624
Het is trouwens niet via woningnet, maar van Stichting Woonruimte Verdeling Zuid-Hollandse eilanden (ZWSE)
Ik weet ook wel dat er heel veel dingen niet kloppen, ken ook mensen die zich nooit hebben ingeschreven daar en toch ineens een huis hadden, mensen die zonder urgentie binnen 6 maanden een huis hadden etc. Alleen ik heb dus braaf bijna 3 jaar gewacht en als je dan eindelijk op 1 beland denk je wel nou dan heb ik nu wel een huis. En omdat zo'n muts die daar werkt gewoon niet goed uit haar doppen kijkt, heb ik dus ineens geen huis.
Ik vind een klacht indienen dus nogal lastig, want als ze willen kom ik dan misschien nooit meer aan een huis. Ik vind ook niet dat ik het fout heb ingevuld, je kunt het op meerdere manieren zien, en ik heb daaronder aangegeven dat ik zelfstandig ga wonen als starter.

Als ik een klacht wil indienen weet ik ook niet waar ik heen zou moeten. Ik heb namelijk gebeld met de woningbouwvereniging en niet met SWZE. SWZE beslist of de woning voor jou geschikt is en op welke rang je komt en dan neemt de woningbouwvereniging contact met je op. Dus ik denk dat SWZE wel vond dat ik de woning mocht hebben, maar dat de woningbouwvereniging dacht dat SWZE weer een fout had gemaakt en niet had gekeken met hoeveel mensen ik was (volgens SWZE dus starter en volgens hun met zn 3en) Dus de woningbouwvereniging ging maar gelijk nummer 2 bellen ipv mij.

De wachttijd voor een huis is hier gemiddeld 2 tot 2.5 jaar maar ik beland dus al sinds september 2006 in de top 3...
  maandag 7 mei 2007 @ 12:52:57 #38
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49096713
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:49 schreef Celeste123 het volgende:
Het is trouwens niet via woningnet, maar van Stichting Woonruimte Verdeling Zuid-Hollandse eilanden (ZWSE)
Ik weet ook wel dat er heel veel dingen niet kloppen, ken ook mensen die zich nooit hebben ingeschreven daar en toch ineens een huis hadden, mensen die zonder urgentie binnen 6 maanden een huis hadden etc. Alleen ik heb dus braaf bijna 3 jaar gewacht en als je dan eindelijk op 1 beland denk je wel nou dan heb ik nu wel een huis. En omdat zo'n muts die daar werkt gewoon niet goed uit haar doppen kijkt, heb ik dus ineens geen huis.
Ik vind een klacht indienen dus nogal lastig, want als ze willen kom ik dan misschien nooit meer aan een huis. Ik vind ook niet dat ik het fout heb ingevuld, je kunt het op meerdere manieren zien, en ik heb daaronder aangegeven dat ik zelfstandig ga wonen als starter.

Als ik een klacht wil indienen weet ik ook niet waar ik heen zou moeten. Ik heb namelijk gebeld met de woningbouwvereniging en niet met SWZE. SWZE beslist of de woning voor jou geschikt is en op welke rang je komt en dan neemt de woningbouwvereniging contact met je op. Dus ik denk dat SWZE wel vond dat ik de woning mocht hebben, maar dat de woningbouwvereniging dacht dat SWZE weer een fout had gemaakt en niet had gekeken met hoeveel mensen ik was (volgens SWZE dus starter en volgens hun met zn 3en) Dus de woningbouwvereniging ging maar gelijk nummer 2 bellen ipv mij.

De wachttijd voor een huis is hier gemiddeld 2 tot 2.5 jaar volgens de website, maar de meeste mensen krijgen hier na 1 of 1.5 jaar al een huis, wat ook terug te vinden is op de website: www.swze.nl
je blijft maar geloven dat zij een fout hebben gemaakt?
pi_49096866
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:28 schreef Celeste123 het volgende:
Ik vind het nogal vreemd dat ze mij niet even bellen. Zij hebben gewoon niet verder gekeken dan het eerste wat ik heb ingevuld, want als hun zien dat ik daaronder invul dat ik op mezelf wil wonen en een starter ben dan moet er toch een belletje gaan rinkelen bij hun? Dan zijn ze net zo blond als ik! En al helemaal als dat mens echt denkt dat ik 22 ben en 2 kinderen heb en dat ik weg wil en mijn kinderen achter laat in mijn huidige woning Dat is namelijk echt letterlijk wat ze tegen me zei aan de telefoon. Tevens nodigd ze dus wel mijn zus uit die op precies dezelfde manier staat ingeschreven
Ja ik denk nog steeds dat hun een fout hebben gemaakt! Alleen ik kan er niks aan doen behalve heel vervelend ze iedere keer gaan bellen als ik op een huis reageer om te voorkomen dat ze weer een fout maken.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:58:35 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49096918
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:18 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Kun je daarvan een bron geven? Volgens mij is het namelijk puur gelul. Ik heb nog nooit van een 40 jaar oude starter gehoord, en volgens jouw definitie kan dat wel.
Een starter is volgens mij iemand die klaar is met zijn / haar opleiding en gaat werken.

Maar er zitten weer duidelijk een stel pubers hier die het leuk vinden een topicstarter af te zeiken onder het mom van 'eigen schuld' zielig..
Hoezo is het zielig. Er was een probleem.. Het was haar eigen fout (duidelijk voor een ieder behalve TS)... Het is opgelost... klaar toch...

Je andere vraag:
quote:
Kenmerkend in de systematiek van Wonen West Brabant en Castria is het onderscheid tussen ’starters’ en ’doorstromers’ op de woningmarkt.

Een ’starter’ is een woningzoekende die geen zelfstandige woning achterlaat. Starter bent u bijvoorbeeld wanneer u nog bij uw ouders thuis woont, ergens anders inwonend bent of als u op kamers woont. Ook wordt u als starter beschouwd wanneer u bij een scheiding de partner bent die (als eerste) de woning verlaat. Een ’doorstromer’ is de woningzoekende die wél zelfstandige woonruimte achterlaat. Het is niet van belang of dat een huur- of een koopwoning is en het maakt ook niet uit waar in Nederland die woning staat.

Het onderscheid wordt gemaakt om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen. Op deze manier wordt bijvoorbeeld voorkomen dat een woning die specifiek geschikt is voor oudere bewoners, verhuurd wordt aan beginnende samenwoners die ook met een andere soort woning goed geholpen zijn.
bron: WWB-website
pi_49096939
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:52 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

je blijft maar geloven dat zij een fout hebben gemaakt?
Zij heeft ingevuld hoe haar huishouden eruit ziet, zoals werd gevraagd. Er werd dus niet gevraagd met hoeveel personen ze op zoek was naar een nieuwe woning oid. Dus of het formulier is onduidelijk, of ze hebben de gegeven onjuist geinterpreteerd. Maar jij hebt duidelijk niet het intellectuele vermogen om dat te begrijpen
  maandag 7 mei 2007 @ 13:03:25 #42
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_49097099
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:59 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Zij heeft ingevuld hoe haar huishouden eruit ziet, zoals werd gevraagd. Er werd dus niet gevraagd met hoeveel personen ze op zoek was naar een nieuwe woning oid. Dus of het formulier is onduidelijk, of ze hebben de gegeven onjuist geinterpreteerd. Maar jij hebt duidelijk niet het intellectuele vermogen om dat te begrijpen
ja en in een eerdere post zei ik dit:
quote:
nee, het gaat erom met hoeveel personen je in de woning wilt gaan wonen. je neemt je ouders, broertjes of zusjes toch niet je hele leven op sleeptouw?

stel je hebt een vriend(in) met wie je wilt gaan samenwonen, en je woont beide nog thuis.
vul je dan ook beide families in op het formulier? dus dat je met 15 personen woont?
dus wie is er nu dom.
pi_49097265
Ik heb trouwens nog een fout ontdekt waaraan ze gelijk hadden kunnen zien dat ik niet met 3 personen wilde verhuizen: bij persoonsgegevens wat je als eerste invuld moet je je burgelijke staat invullen en hier staat ook eenoudergezin bij alleen hier heb ik natuurlijk wel alleenstaand ingevuld en nog hebben ze niks doorgehad. Er staat dus tot 3 keer toe dat ik alleen ben en 1 keer dat ik met 3 ben en nog hebben hun ervan gemaakt dat ik met 3 personen ben.
  maandag 7 mei 2007 @ 13:09:23 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49097311
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:08 schreef Celeste123 het volgende:
Ik heb trouwens nog een fout ontdekt waaraan ze gelijk hadden kunnen zien dat ik niet met 3 personen wilde verhuizen: bij persoonsgegevens wat je als eerste invuld moet je je burgelijke staat invullen en hier staat ook eenoudergezin bij alleen hier heb ik natuurlijk wel alleenstaand ingevuld en nog hebben ze niks doorgehad. Er staat dus tot 3 keer toe dat ik alleen ben en 1 keer dat ik met 3 ben en nog hebben hun ervan gemaakt dat ik met 3 personen ben.
Nee.. want jij en je 2 alleenstaande zusjes kunnen besluiten om samen een huisje te gaan huren... huishouden van 3 personen.
pi_49097413
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee.. want jij en je 2 alleenstaande zusjes kunnen besluiten om samen een huisje te gaan huren... huishouden van 3 personen.
Stel je niet aan mongooltje
pi_49097540
Er staat toch eenoudergezin, dus 1 ouder met 2 kinderen dat is wat ik heb ingevuld. Ze denken dus echt dat ik op mijn 22e 2 kinderen heb en dat ik als starter zelfstandig wil wonen en mijn kinderen dus achter wil laten in de huidige woning. Dat is wat ik volgens hun heb ingevuld, dan heb ik misschien het inschrijfformulier verkeerd geinterpreteerd maar hun hebben wel hele rare interpretaties van mijn inschrijving!
  maandag 7 mei 2007 @ 13:18:46 #47
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49097691
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Stel je niet aan mongooltje
Ah... als argumenten je kort te schieten ga je schelden?
Goed bezig
pi_49097718
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:14 schreef Celeste123 het volgende:
Er staat toch eenoudergezin, dus 1 ouder met 2 kinderen dat is wat ik heb ingevuld. Ze denken dus echt dat ik op mijn 22e 2 kinderen heb en dat ik als starter zelfstandig wil wonen en mijn kinderen dus achter wil laten in de huidige woning. Dat is wat ik volgens hun heb ingevuld, dan heb ik misschien het inschrijfformulier verkeerd geinterpreteerd maar hun hebben wel hele rare interpretaties van mijn inschrijving!
Lullig dat het zo gelopen is, maar waarschijnlijk kun je hier weinig aan doen op het moment. Je situatie zou in ieder geval nu wel duidelijk voor ze moeten zijn. Ik zou als je weer aan de beurt bent in ieder geval zo snel mogelijk bellen zodat het niet weer misloopt.
Als je op het formulier hebt ingevuld dat je zelfstandig wil wonen dan lijkt het me heel duidelijk dat je niet met 3 mensen wil verhuizen. Ergo: de schuld van die mutsen en niet van jou. Als bepaalde zaken niet duidelijk waren voor hun dan hadden ze contact met jou op moeten nemen. Je kan eventueel nog wel langs een rechtswinkel gaan om advies in te winnen. Wellicht dat je toch aanspraak kunt maken op de betreffende woning. Luister in ieder geval niet naar dat stelletje relpubers hier op Fok.
pi_49097797
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:18 schreef avotar het volgende:

[..]

Ah... als argumenten je kort te schieten ga je schelden?
Goed bezig
Er staat toch duidelijk dat ze zelfstandig wil gaan wonen? Waar jij dan vandaan haalt dat ze volgens het formulier met 2 zussen ergens wil gaan wonen.. Maar ja het is leuk blijkbaar, dat topicstartertje pesten
pi_49097895
Is het niet mogelijk dat ze dachten dat ze als jonge moeder met 2 kinderen nog bij haar ouders woonde en nu zelfstandig wilde gaan wonen met der kinderen. En dus met zijn drieën?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')