Ten eerste: Utrecht en omstreken.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:42 schreef karr-1 het volgende:
Op korte termijn een appartement vinden in een stad als Utrecht? Forget it, tenzij je bereid bent om opgelicht te worden en zoiezo veel te veel geld te betalen voor iets wat het zeker niet waard is.
een vrijstaand appartementje?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:26 schreef Hare het volgende:
Mocht iemand zelf via via weten van een vrijstaand appartementje mag ie dat hier natuurlijk ook melden
Budget is zo'n 600 a 700 euro.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Iced_Lips het volgende:
1e Wat is je budget in de maand?
2e Wat voor type baan? (zekerheid, toekomstperspectief etc.)
Afhankelijk van de antwoorden, kun je ook wel naar een reguliere makelaar stappen in Utrecht. Ze hebben vaak wel iets of weten via een collega wel iets.
Heb je toevallig een telefoonnummer of naam van de wasserette?quote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef Sjoewe het volgende:
Bij de wasserette op de voorstraat hing trouwens een briefje voor het raam: appartement te huur.
Sja die doen het ook niet voor niks, en bovendien als je snel iets wilt hebben is dat ongeveer de enige optie. Ik zou gewoon gaan huren en dan rustig rondkijken voor een koopwoning.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:01 schreef Sjoewe het volgende:
Tja directwonen.nl is misschien geen oplichting, maar voor een ruimte moet je wel je eerste maand huur gelijk betalen, een maand huur als borg betalen en een maand huur als bemiddelingskosten neerleggen.
Dat tikt wel lekker aan.
Yup.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Iced_Lips het volgende:
Afhankelijk van de antwoorden, kun je ook wel naar een reguliere makelaar stappen in Utrecht. Ze hebben vaak wel iets of weten via een collega wel iets.
Wasserette P. Lialiangasquote:Op maandag 7 mei 2007 10:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Heb je toevallig een telefoonnummer of naam van de wasserette?
Nee maar meer als punt om rekening mee te houden dat als je een Appartement van 800 per maand op het oog hebt je de eerste maand 2400 euro eraan kwijt bent.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sja die doen het ook niet voor niks, en bovendien als je snel iets wilt hebben is dat ongeveer de enige optie. Ik zou gewoon gaan huren en dan rustig rondkijken voor een koopwoning.
Idd, bedankt!quote:Op maandag 7 mei 2007 13:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wasserette P. Lialiangas
Wittevrouwenstraat 13
3512 CS Utrecht
Telefoon nummer is nu wel op te zoeken
Ok, das misschien dus ook wel een ideequote:Op maandag 7 mei 2007 11:47 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Yup.Eind vorig jaar een appartement verkocht in Utrecht en ik begreep dat dat na het opdelen van de woonruimte meteen de verhuur in ging.
Nope, die site had ik nog niet in mijn bookmarks staan.quote:Op maandag 7 mei 2007 14:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Al op funda.nl gekeken trouwens? 81 huurwoningen alleen al in Utrecht en genoeg rond de 700 / 800 euro zo te zien.
Goedkoop zijn die intermediairs voor particulier huren niet nee.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:01 schreef Sjoewe het volgende:
Tja directwonen.nl is misschien geen oplichting, maar voor een ruimte moet je wel je eerste maand huur gelijk betalen, een maand huur als borg betalen en een maand huur als bemiddelingskosten neerleggen.
Dat tikt wel lekker aan.
Erm, houd er rekening mee dat die makelaarscourtage EXCL. BTW is. In jouw voorbeeld zul je dus 2560 achter de hand moeten hebben.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:44 schreef Sjoewe het volgende:
Nee maar meer als punt om rekening mee te houden dat als je een Appartement van 800 per maand op het oog hebt je de eerste maand 2400 euro eraan kwijt bent.
Dat heeft niet iedereen zomaar beschikbaar.
Lag een beetje boven mijn budgetquote:Op maandag 7 mei 2007 13:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wasserette P. Lialiangas
Wittevrouwenstraat 13
3512 CS Utrecht
Telefoon nummer is nu wel op te zoeken
Dat mag ook wel voor de paar honderd euro vergoeding die ze vragen, erg veel geld die ze wanhopige huizenzoekers uit hun zakken kloppen. Zou ik er niet voor over hebben.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:46 schreef rezjeh het volgende:
Ik woon via Direct Wonen in Leiden, erg fijn bedrijf vind ik zelf. Kon echt direct terecht en werd goed geholpen.
Er stond geen prijs bij. maar wat moest het kosten dan?quote:
850 euroquote:Op maandag 7 mei 2007 19:45 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Er stond geen prijs bij. maar wat moest het kosten dan?
Inderdaad, ik prijs mijzelf nog gelukkig met mijn appartementje in Wittevrouwen, 60 m2 voor ¤780 incl (overigens via kleintjesmarkt.nl). Maar mijn huisbaas heeft nog een appartement te huur en daar vraagt ie inmiddels ¤1200 voor 45m2 voor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Probleem in Utrecht is gewoon dat er geen woningen zijn voor starters. Studentenwoningen zijn er wel genoeg, maar de huizen waar mensen in willen trekken na hun studententijd, voor ze definitief gaan samenwonen/baren/settelen zijn er gewoon veel te weinig. En de huizen die er zijn zijn duur, in slechte buurten, en bovenal ontzettend zeldzaam. Zoveel mensen die blijven hangen op hun studentenkamers omdat er gewoon NIKS is.. Sterkte met zoeken.
Wil een 2 kamer appartementjequote:
wtf 1200?? dat is gewoonweg crimineelquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:05 schreef lost95 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik prijs mijzelf nog gelukkig met mijn appartementje in Wittevrouwen, 60 m2 voor ¤780 incl (overigens via kleintjesmarkt.nl). Maar mijn huisbaas heeft nog een appartement te huur en daar vraagt ie inmiddels ¤1200 voor 45m2 voor.
Tja dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen. Op de particuliere markt (in ieder geval in de grote steden) ga je voor 600-700 euro niets tot weinig vinden. Je zult toch rekening moeten houden met minstens 1000,- in de maand aan huur...quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:12 schreef Hare het volgende:
Godver
Nog steeds niets gevonden zeg. Veel is al verhuurd, heeft een inkomenseis of zit ruim boven ons budget
Tja, hoe mooi ook, en hoe graag ik er ook zou wonen, dat ga ik met mijn budget niet reddenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:30 schreef Utrecht het volgende:
In Leidsche Rijn bij Utrecht kan je ook huren, appartementen etc. die net opgeleverd zijn.
Zie: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Huur/Resultaat/Default.aspx?typ=fnh&fpv=0&pc=3543&er=0&ut=False
Zijn we idd voorzichtig aan al naar aan het kijkenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:28 schreef k_man het volgende:
Probeer het eens in Amerfoort? Zeist? Soest?
Allemaal goed te doen vanuit Utrecht en misschien net iets makkelijker.
Als je zou willen doen, heel graag. Mijn zusje woont in Utrecht en is ook al bezig te kijken voor ons, want volgens mij is via via een stuk goedkoper dan direct bij makelaars. En tja, kopen, ik zou het graag doen, maar heb geen vast contract.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:13 schreef hollander172 het volgende:
Ik zal eens bij mijn collega's informeren, sommigen huren ook in Utrecht en voor flink lagere bedragen dan ik hier voorbij zie komen.(daar kan je volgens mij beter iets voor kopen maar goed.
)
Je kan natuurlijk ook, zoals al opgemerkt, in nabijgelegen gemeentes kijken. Voor een beetje meer reistijd zit je echt flink veel lager qua huurprijs.
Of Hilversum.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:28 schreef k_man het volgende:
Probeer het eens in Amerfoort? Zeist? Soest?
De link werkt niet, maar ik heb daar idd wel wat woningen gezien. Heb ze gister gebeld, maar kwamen uiterst onprofessioneel over, vrouwtje wist echt helemaal niets van de woningen, moest minuten zoeken voor ze het appartement voor zich had waar ik over sprak en kon mijn vragen niet beantwoorden. Zou het even gaan uitzoeken en me terugbellen, wat ze ook niet gedaan heeft.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |