Dit vond ik zo snel ff op Google. Ik moet nu met een lekkere chick uit eten, dus ik kan je vanavond niet verder helpen. En morgen hopelijk ook niet.quote:To explain sibling links, first you need to
understand that most directory
information on Macintosh disks is stored
in data structures that are technically
known as B*-trees. Examples of B*-trees
on a Macintosh disk include the Catalog
File, the Extents Overflow File, the
Desktop Database, the Users & Groups
File, and several others.
Each tree has a number of data records;
for example, each record within the
Catalog tree describes one file or one
folder. The records are sorted and
indexed for fast searching. But for
efficiency, the records are also grouped
into fixed-length blocks called nodes;
because these nodes can be physically
scattered around the B*-tree file, they
need pointers to indicate their logical
ordering. So a given node has a "forward
link", which points to the node containing
records that are logically immediately
after the records in the current node;
likewise, a node has a "backward link",
pointing to the node containing logically
preceding records.
If these linkages are pointing to the wrong
place, some files or folders might be
inaccessible. Or the OS could even hang
up trying to find some. This makes the
link invalid.
In any case, Norton Disk Doctor reports
forward link and backward link problems
separately, whereas Disk First Aid just
refers to them collectively as sibling links.
Try DiskWarrior to build a new directory.
May fix the problem without having to
initialize the disk
Ja, wel jammer dat 't zo moet thoquote:Op zondag 6 mei 2007 19:46 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb mijn hardeschijf alweer gefixed en wel met een tip op macosxhints.com
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070204093925888
Die eerste hint werkt perfect
quote:Op zondag 6 mei 2007 20:38 schreef TwyLight het volgende:
wazzaaaappppp
poei, ik hoop niet dat ik ooit problemen krijg met mijn Mac, want hier snap ik nog vrij weinig van.quote:Op zondag 6 mei 2007 19:46 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb mijn hardeschijf alweer gefixed en wel met een tip op macosxhints.com
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070204093925888
Die eerste hint werkt perfect
Pics!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:43 schreef Sjoewe het volgende:
Whehehe. Die namaak apple skin voor vista. *kras*kras*kras*
Dan moet je hem defragmenteren met iDefrag , kost wel geld.quote:
Dat lettertypequote:
Nou ik heb windows altijd als een soort noodzakelijk kwaad gezien. Linux heb ik even geprobeerd, maar dat is niks voor mij en OSx86 dat is tja ehmquote:Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ben je ook zo snel van je "geloof" afgevallen ondanks de jarenlange "windows-ervaring"
En daarnaast zo instabiel als de pest.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nou ik heb windows altijd als een soort noodzakelijk kwaad gezien. Linux heb ik even geprobeerd, maar dat is niks voor mij en OSx86 dat is tja ehm
Met Windows 2000 pro en XP pro kan ik echter prima uit de voeten, maar Vista. Het ziet er echt niet uit, volgehangen met van die net niet grafische opleuk, en een interface die je alles moeilijker ipv makkelijk maakt.
Ja, m'n pa had dus net een nieuwe PC gekocht. Heel instabiel. Ding bij Paradigit helemaal uit elkaar getrokken een week lang 24 uur op de testbank gestaan. Alles vervangen, conclusie: vistaquote:Op zondag 6 mei 2007 22:46 schreef George.W.Bush het volgende:
[..]
En daarnaast zo instabiel als de pest.
Ja dat kan kloppen. Vista gaat zelfs nog over z'n nek van signed drivers.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja, m'n pa had dus net een nieuwe PC gekocht. Heel instabiel. Ding bij Paradigit helemaal uit elkaar getrokken een week lang 24 uur op de testbank gestaan. Alles vervangen, conclusie: vista
quote:A supported hotfix is now available from Microsoft. However, it is intended to correct only the problem that is described in this article. Apply it only to systems that are experiencing this specific problem. This hotfix may receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next service pack that contains this hotfix.
My eyes! Ze goggles do nothing!quote:Op zondag 6 mei 2007 23:13 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Dat lettertype.. Mijn ogen, mijn ogen!
quote:Op zondag 6 mei 2007 23:57 schreef super-muffin het volgende:
12 inch is eigenlijk niet te klein.
Heb vanmiddag samen met een vriend Zwartboek gezien op mijn PowerBook, en de tieten van Carice van Houten waren prima te zien
ik zag er 1 in de urbantent maar daar was ik heeeeeel snel weg...quote:Op maandag 7 mei 2007 00:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
Verdomd veel artiesten weer gister trouwens, die een Macbook (pro) op 't podium hadden staan @ bevrijdingfestival Groningen,
Sowieso het gelul dat je een dergelijke hotfix specifiek aan moet vragen, dat soort dingen moeten danwel gewoon te downloaden zijn, danwel gewoon niet fout gaan. Ik had het een jaar geleden toen mijn laptop (2GB intern) iedere keer vastliep als ie probeerde te hibernaten met meer dan 1GB in gebruikquote:Op zondag 6 mei 2007 23:01 schreef George.W.Bush het volgende:
Dus als je maar een beetje problemen hebt, vooral niet de hotfix installeren.... Je krijgt waarschijnlijk alleen maar meer problemen. En die opmerking staat zo'n beetje bij alle 100+ hotfixes die ondertussen beschikbaar zijn.
H4C|<1||705Hquote:Op maandag 7 mei 2007 00:18 schreef DutchErrorist het volgende:
http://xs115.xs.to/xs115/07180/aggweds.jpg
Doe eens linkje!quote:
Ken je 'em niet? Het is deze. Ik heb 'em vandaag pas ontdekt, maar het schijnt een klassieker te zijnquote:
Ooh diequote:Op maandag 7 mei 2007 02:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ken je 'em niet? Het is deze. Ik heb 'em vandaag pas ontdekt, maar het schijnt een klassieker te zijn
WTF moet je met een USB Missile Launcherquote:Op maandag 7 mei 2007 10:40 schreef Tijn het volgende:
Het is maandagochtend. Er is nog niemand op kantoor behalve ik. Just another day at the office? I think not!
M'n nieuwe USB Missile Launcher staat klaar om te knallen. Een ieder die door de deur komt vandaag, gaat eraan!
[[url=http://www2.hku.nl/~martijn2/fok/missile_launcher_thumb.jpg]afbeelding][/url]
Vet tochquote:Op maandag 7 mei 2007 14:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
WTF moet je met een USB Missile Launcher
Als je die nog niet kende..quote:Op maandag 7 mei 2007 02:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ken je 'em niet? Het is deze. Ik heb 'em vandaag pas ontdekt, maar het schijnt een klassieker te zijn
Dit is nog een filmpje van Pre/pre/pre-Youtube. Toevallig dat het er nu nog op staat...quote:Op maandag 7 mei 2007 14:55 schreef Tijn het volgende:
Ik ben niet zo'n YouTuber eigenlijk.
Heb ik weer.quote:Geachte klant,
Wij hebben uw bestelling ontvangen.
Het wachten is op de HD.
Deze verwachten wij eind van de week binnen.
Met vriendelijke groeten,
Marianne
Leuk is dat altijd, hm?quote:
Wacht al bijna 2 maanden, geen probleem hoor.quote:Besteldatum
22.03.2007
Dit artikel is niet in voorraad. Wij hebben het besteld bij onze leverancier.
Komt van Macstuff.nl. Leuke is ook dat ze nergens bij zetten of het artikel wel of niet op voorraad is.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:34 schreef TwyLight het volgende:
vage mail
Als het een lekker wijf is zou je er niets op tegen hebbenquote:Op maandag 7 mei 2007 19:46 schreef Sjoewe het volgende:
Er staat nog net geen hyves-invitation in die mail
Leuk hoor zo'n digitale smoelenboekquote:Op maandag 7 mei 2007 19:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als het een lekker wijf is zou je er niets op tegen hebben.
Het is sowieso een reuze actuele topsite!quote:Op maandag 7 mei 2007 18:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Komt van Macstuff.nl. Leuke is ook dat ze nergens bij zetten of het artikel wel of niet op voorraad is.
Ze zijn daarentegen wel erg goedkoop.
Er is niks illegaals aan 1 TB aan iTunesfilmpjes en omgezette DVD's naar Quicktime formaatquote:Op maandag 7 mei 2007 21:20 schreef Sjoewe het volgende:
En over twee weken een lieve meneer van Stichting BREIN aan de deur
Dat zijn een hoop filmpjesquote:Op maandag 7 mei 2007 21:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Er is niks illegaals aan 1 TB aan iTunesfilmpjes en omgezette DVD's naar Quicktime formaat![]()
Had dat dan eerder gezegd!quote:Op maandag 7 mei 2007 20:58 schreef JoMo0 het volgende:
Voortaan iets verder kijken dan je neus lang is .
Moet kunnen via de iSync optie, alleen nooit geprobeerd.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:04 schreef E.T. het volgende:
Is het mogelijk om iCal te Syncen met een andere mac via BT oid?
Ik heb hier een actuele iCal en die wil ik wel delen met Swets (dan kan ie zelf zien wanneer ie naar de kapper moet enzo), maar vroeg me af of dat kon en of dat makkelijk is.
(keek ook al naar de optie met google calendar, maar eerst exporteren en vervolgens een bestand importeren is me te omslachtig.. Gewoon sync'en wil iken het liefst volautomagisch
)
jaquote:Op maandag 7 mei 2007 22:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Moet kunnen via de iSync optie, alleen nooit geprobeerd.
Maar serieus, ga jij kappersafspraken voor hem inplannen?
Ik zou zeggen, sla Swets eens om z'n oren, die kan het vast wel voor je uitzoeken..quote:Op maandag 7 mei 2007 22:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja
Ik beheer de 'prive' agenda![]()
maar iSync... wasda? Shareware? Waar download ik dat? Zit dat standaard al in OSX misschien? lama, iSync gevonden.. nu nog uitvogelen
(ik ben blond en heb niet voor niks een mac natuurlijk)
Koop een lieve witte macbook. Deze week met extragratis 512 MB geheugen dus effectief 1GB.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:41 schreef Geqxon het volgende:
Fuck. Mijn beige Macbook vloekt op mijn spierwitte tafel
Macbooks verkleuren.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Blivox het volgende:
[..]
Koop een lieve witte macbook. Deze week met extragratis 512 MB geheugen dus effectief 1GB.
Dan lak je hem,quote:
Ik heb al een witte Macbook met 2048 MB RAMquote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Blivox het volgende:
[..]
Koop een lieve witte macbook. Deze week met extragratis 512 MB geheugen dus effectief 1GB.
De topcase is dat, de behuizing is standaard al een net-niet-wit.quote:
Kaas en aardappelen waarschijnlijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:26 schreef De_Hertog het volgende:
Zo. net terug van een lang weekend Ierland. Was mooi. Nog iets gemist hier?
Dit topic?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:26 schreef De_Hertog het volgende:
Zo. net terug van een lang weekend Ierland. Was mooi. Nog iets gemist hier?
Dat kan niet, omdat dat een windows-only oplossing is. Bij een Mac kun je standaard (onafhankelijk van je toetseninstelling dus) accentjes krijgen door alt/option en de toets die het meest met dat accent wordt gebruikt. Dus alt + u voor een ? en alt + e voor een ?. Dan kun je daarna het teken typen dat er onder hoort, dus alt+e, e geeft é en alt+e, a geeft á. Of dat op de gekraakte x86 OS X ook zo werkt weet ik overigens niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:48 schreef Blivox het volgende:
Zo, sinds vandaag min of meer overgestapt naar Mac Os X, aangezien mijn Vista systeem verrot is heb ik een Packard Bell geslacht om OSX te draaien. Wel fijn, kan ik alvast wennen aan OSX voor ik mijn macbook pro bestel.
Het meeste lukt me wel redelijk tot nu toe, ik kan alleen niet vinden hoe ik gewoon keyboard dutch met indeling united states internatiol krijg, zodat ik gewoon apestrof o kan doen voor accentjes enzo.
Ja, aardappelen hebben ze in Ierland echt een gebrek aan. Het is niet meer 1845 hoorquote:
Zie ook bv. http://tacowidgets.com/ voor een widget voor geheugensteun.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat kan niet, omdat dat een windows-only oplossing is. Bij een Mac kun je standaard (onafhankelijk van je toetseninstelling dus) accentjes krijgen door alt/option en de toets die het meest met dat accent wordt gebruikt. Dus alt + u voor een ? en alt + e voor een ?. Dan kun je daarna het teken typen dat er onder hoort, dus alt+e, e geeft é en alt+e, a geeft á. Of dat op de gekraakte x86 OS X ook zo werkt weet ik overigens niet.
quote:Op maandag 7 mei 2007 23:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, aardappelen hebben ze in Ierland echt een gebrek aan. Het is niet meer 1845 hoor
Eerlijk is eerlijk, dit is de fijnste oplossing heb ik het idee. Vooral ook omdat die alt en command knopjes met een windows toetsenbord niet zo fijn werkenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:35 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Je kunt ook gewoon een toetsenbord indeling downloaden die dat wél ondersteunt. heb ik ook gedaan want ik vind de osx oplossing maar klote. US International heet ie, en is hier te vinden:
http://www.brockerhoff.net/usi/index.html
Ben benieuwd.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef super-muffin het volgende:
Nieuwe roddel: Morgen nieuwe iPods?
je moet bellen naar service center, dan bestellen ze m voor je en als ie dan binnen is, kom je ff langs en schroeven ze er een nieuwe op. ben je m ook niet kwijt (Y)quote:Op maandag 7 mei 2007 23:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik moet misschien morgen mijn macbook wegbrengen om de topcase te laten vervangen maar ik weet neit of ik dat wil...
quote:Flip4Mac WMV 2.1.1 Now Available
Software release adds support for Windows Media 9 Advanced playback
and other product enhancements for Mac users
Bij mij zeiden ze dat dat niet konquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:02 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
je moet bellen naar service center, dan bestellen ze m voor je en als ie dan binnen is, kom je ff langs en schroeven ze er een nieuwe op. ben je m ook niet kwijt (Y)
En dan heb je zelfs de versie met ingebouwde USB-hub, in plaats van zo'n bar aan de bovenkant.quote:
werd tijd ook, vuile kut pluginquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
Oeh, nieuwe update Flip4Mac, kijken of nu wmv filmpjes beter afspelen.
[..]
Waarom zou ik dat willenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop dan dat Blue Tooth ding, kun je met je keyboard op de bank gaan hangen...
Lekker naast Audrey op de bankquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willenDat bluetooth ding is te duur.
Ik snap dan eerlijk gezegd niet helemaal meer wat je probleem isquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:23 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zie het nut niet.
Mijn bureau is toch standaard een puinhoop, dus voor het esthetisch genoegen hoef ik het niet te doen.
Ik heb helemaal geen probleemquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik snap dan eerlijk gezegd niet helemaal meer wat je probleem isKort kabeltje, keyboard dicht bij je computer. Blue Tooth, kun je overal zitten waar je wil. Ja is duur. Maar vergelijkbare draadloze toetsenborden zijn ook duur...
Kabeltje is prima..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:34 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen probleem![]()
Ik vind m'n Apple keyboard het prettigste dat ik tot nu toe gehad heb, alleen het snoertje had van mij 20cm langer mogen zijn.
Geen last van. Al is een MBP scherm natuurlijk ook wel weer een slagje groter.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind dual-monitor met ongelijke monitors onder OS X onhandig, ivm. het windows-management systeem. Dat je telkens naar het andere scherm moet voor de bovenste balk. Of dat je Appeltje+Tabt, er niks op het hoofdscherm gebeurd, en er een scherm op het andere venster geopend wordt. Wat je totaal niet ziet, omdat je niet op het Macbook scherm let.
Nu ben ik je kwijt.quote:
Ik was je allang al een paar posts eerder kwijt..quote:
Meer dat ik iTunes op mijn Macbook scherm heb, en ik voor het menu telkens naar het hoofdscherm moet. Vind ik imho niet matchen, had dat liever verspreid over twee schermen gehadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:36 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Geen last van. Al is een MBP scherm natuurlijk ook wel weer een slagje groter.
Zeker bij het fotoshoppen wil ik echt alleen het plaatje op m'n mainscreen hebben.
Ik heb onder Windows 5 jaar dualscreen gewerkt. Ik kan gewoon niet meer zonder eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meer dat ik iTunes op mijn Macbook scherm heb, en ik voor het menu telkens naar het hoofdscherm moet. Vind ik imho niet matchen, had dat liever verspreid over twee schermen gehad
In vergelijking met de 20" ACD zit hier alleen wel een vrij cheap panneltje in. Persoonlijk zou ik er alleen voor kiezen als je een groot scherm zoekt om films te kijken / games te spelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:42 schreef Sjoewe het volgende:
Iemand ooit dit scherm in werking gezien?
Een redelijk gunstige prijs/inch verhouding namelijk.
Het panel in een 20" ACD is toch ook al weer behoorlijk gedateerd. Maar je hebt opzich wel gelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In vergelijking met de 20" ACD zit hier alleen wel een vrij cheap panneltje in. Persoonlijk zou ik er alleen voor kiezen als je een groot scherm zoekt om films te kijken / games te spelen.
SyncMaster 226BW is een heel mooi schermpje. Heb hem zelf al diverse malen verkocht aan mensjes. Als ik wat geld zou over hebben dan zou ik hemzelf ook halen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:42 schreef Sjoewe het volgende:
http://www.trustedreviews(...)-SyncMaster-226BW/p1quote:On the up-side the DVI port is described as HDCP compatible, the only 22in we’ve seen that does, which gives it a huge boost over its competitors. If you have any intention of watching Blu-ray or HD DVD on your PC at some point in the future, HDCP support is a necessity, which immediately rules out the competitor 22in displays that we’ve looked at so far. There’s no HDMI connector, but converters are easily available.
Amen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:42 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb onder Windows 5 jaar dualscreen gewerkt. Ik kan gewoon niet meer zonder eigenlijk.
Heb dat scherm aan m'n pc hangen en het was echt de beste aankoop van het hele systeem, de overstap van mijn oude 17" Iiyama Vision Master Pro 410 Pro beeldbuis naar de enorme 226BW was echt dramatisch, nooit geweten dat de oude beeldbuis zo onscherp was geworden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:42 schreef Sjoewe het volgende:
Nou ja, is dan tenminste consistent van ze.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:44 schreef Geqxon het volgende:
Het feit dat Dells E228WFP 120 euro goedkoper is dan de 2007WFP zegt ook wel heel wat
Zelf vind ik de 225BW mooier dan de 226BW, aangezien ik de 226BW een beetje standaard Samsung bling bling vind, net als al die "hippe" GSMs van ze.
* Geqxon heeft ook een Samsung scherm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |