abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 6 mei 2007 @ 18:46:18 #1
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49070465
Gisteren, zaterdag 5 mei, kwam Vonkenboer Richie29 helpen op kluslocatie

Dit idee werd geboren hier: Animocheck: K&W bestaat (bijna) 2 jaar! *UPDATE*
En de afspraken werden hier gemaakt: FOK!klussers helpen FOK!klussers, het vervolg

Zelf was ik iets voor 9 uur aanwezig om toch de ergste bende in de woonkamer even op te ruimen, bezem erdoor en de gereedschappen weer in de kisten terug. Dat was al een heel ander gezicht.
Net toen dat grotendeels klaar was kwam Vonkenboer met een kistje eigen tools binnenstappen, rond half 10.
Zijn (nieuwe?) navigatiesysteem had 'm in +/- 40 minuutjes op de goede plek gebracht, alleen het laatste stukje werd hij in een rondje gestuurd

Uiteraard begonnen we, zoals ik dat nog een beetje gewend was van huizen bezoeken met makelaar, maar van boven naar beneden met een rondleiding.
Vonk wist al gelijk aardig wat te vertellen; 'Oh dat is de bewuste elektrabuis waar geen 2 groepen door mochten' , 'Ja dat is de 2 keer gestucte muur'...hehe. Goed ingelezen!

Eten en drinken was geregeld. Ik had moeders zo gek gekregen om het middageten te komen brengen en omdat mijn koelkast nog steeds niet aangesloten is (jaja, wegens dat schanier ) moest het even op deze manier.
Later bleek dat de koelelementen een beetje aan de grote kant waren..maar het werkte prima.
Dat water heeft trouwens niks met het drinken te maken


Na de rondleiding en wat drinken en social talk was het tijd om de eerste blik op de todo-lijst te werpen:


Hier stond op:

Todo Elektra:
- 5 WCD's vervangen door nieuwe serie (keuken)
- 2 WCD's plaatsen (entree bij meterkast & woonkamer bij voorgevel)
- 1 dubbele WCD vervangen door enkele WCD + aarde-aansluiting regelen
(aardedraad vergeten en kan ik niet meer uit centraaldoos halen)
- 1 blindplaatje in entree monteren
- Schakeldraad + Nul trekken in plafond boven eettafel
- Aarddraadjes door centraaldozen
- Blanke aarddraad wat anders/beter aansluiten in de meterkast
- Meterkast fatsoeneren
- Dradenbrei in centraaldozen frommelen
- RJ45 aansluitingen in hele huis aansluiten (8 stuks)
- Elektra(bende) in schuur opnieuw leggen
- Al het schakelmateriaal demonteren en eventueel afdekken voor schilderen
- Afdekplaat in meterkast om buizen weg te werken
- Extra WCD's op afdekplaat in meterkast

Todo rest:
- Schoonmaken en gereedschap opruimen voordat Vonkenboer komt
- Kitrandjes + plamuur trap naar eerste verdieping bijwerken
- Kitrandjes + plamuur trap naar eerste zolder bijwerken
- Achterkant trap naar zolder kitten
- Verf verwijderen van al het hang & sluitwerk
- Schuur leegruimen en schoonmaken
- Zoveel mogelijk hout naar de stort brengen
- Schuur weer inpakken
- Plekken waar teveel gips verwijderd is rondom inbouwdozen bijwerken
- Tegel in badkamer vervangen

Halen bij bouwmarkt:
- Overgang stuk riolering van 110mm naar 110mm (lijm mof)
- Afdekplaatjes voor centraaldozen
- WCD's voor meterkast
- Acrylaatkit
- Spijkerclips voor elektrabuizen
- Blanke aarddraad
- Wateraansluiting voor inbouwreservoir
- Glassets voor binnendeuren


En even later begon Vonk ook al gelijk maar aan het vervangen van de WCD's in de keuken. Eerst even de juiste groep meten en netjes controleren of de spanning er inderdaad af was.
Het 'oude' materiaal was er binnen no-time uit en na een tijdje pieren en gezamelijk de X10-module plaatsen kon het monteren van het nieuwe schakelmateriaal beginnen.


Ik was met het monteren van die X10-module een uur bezig geweest, maar Vonkenboer had het in een half uurtje al zo ver.


En nog een kwartier later zat alles in de keuken er al in.




Nou, ik moet toch zeggen dat dit veeeel beter staat dan het Busch-Jaeger spul wat er hiervoor in zat. Zeker in combinatie met de tegels, zoals Vonkenboer ook al zei, staat dit zeker erg fraai.
Na wat opruimen ziet het er dan zo uit


Volgende punt danmaar, de schakeldraden en aarddraden boven de eettafel. Ik had pas later in de gaten waar Vonkenboer de fitting vandaan haalde die nu netjes boven de plek van de eettafel hangt.
Die zat daarvoor namelijk voor de trap naar de eerste verdieping om de bewegingsmelders in hotelschakeling te testen. Nou zag dat er ook een beetje vreemd uit, 2 draadjes vanuit onder een stootbord van de trap met een fitting, maar het werkte zeker!



Vonk had dat ook gezien en dacht; 'Huh , wat een stomme draadjes...en die fitting kan ik wel gebruiken' *knip* *knip*. Grappige was alleen dat daar dus WEL spanning op stond, want voordat je bij die draadjes bent heb je al wel de bewegingsmelder geactiveerd en staat er dus spanning op die fitting.
Drie maal hoera voor het geisoleerde gereedschap HE Vonk
Maaaaaar goed, het trekken van 3 draadjes en het aansluiten van een fitting is voor Vonkenboer een makkie..en dat was ook zo gedaan.



Daarna nog even het schakelmateriaal bij de voorgevel monteren. Draadjes waren al aanwezig, dus dit zat wel heul snel in Alles afgesteld met een waterpasje, alleen kan ik zelf geen rechte foto's nemen, dus nu lijkt het nog scheef.


Ook moest er nog een blindplaatje tegenover de meterkast in de entree gemonteerd worden, alleen ben ik daarvan vergeten een foto te maken.
Snorry!

Ik ben zelf een groot deel van de dag bezig geweest met het afkitten van de achterkant van de trap naar zolder by the way...alleen is dat niet echt zo heul bijzonder te noemen. Om nou iedere trede die weer gekit is op de foto te zetten leek me ook niet echt wat Ik laat aan het einde straks het resultaat zien.

Goooeeed...hierna was de meterkast aan een beurtje toe. Grappig was trouwens wel dat bij binnenkomst en soort van rondleiding Vonkenboer natuurlijk als eerste even in de meterkast moest kijken. De deur zit er toch nog niet voor dus dat kijkt bij binnenkomst makkelijk naar binnen.
Zijn reactie: 'Aha....allemaal flexie-flex-buis' *rilll*
Voor een DHZ-meterkast vond ik het er eigenlijk nog wel redelijk uitzien...maar goed

Things to do here:
- Blanke aarddraad fatsoeneren, die hangt / hangen er nu een beetje maf bij en mogen langs de groepenkast wel even in een buisje.
- WCD-tje rechtsboven aansluiten
- Ander lasdoosje toepassen om ook die WCD te kunnen voeden
- Uitbreekpoortje van de beltrafo op de goede plek zetten
- Extra WCD's in de meterkast voor later eventuele router, switch of hub, kabelmodem, etc.
- Spijkerclips als bevestiging van de buizen toepassen in plaats van die click-dingen

Maar eerst (!) schaft!
Hier zijn Vonkenboer en Richie29 in actie, erg druk met broodjes wegklussen




....... to be continued!

[ Bericht 1% gewijzigd door richie29 op 06-05-2007 20:36:24 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 19:00:10 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zondag 6 mei 2007 @ 19:05:13 #3
215 misterDre
Paint it black!
pi_49071180
En nog een leuk verslag
pi_49071549
Wat een leuk verslag Erg leuk om te lezen, en toch al best veel gedaan!

Gelachen om dat fitting verhaal, en leuk om de gezichten achter de users te zien! Ik wacht met smart op het volgende deel!
  zondag 6 mei 2007 @ 19:16:13 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49071677
Leuk verhaal
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49072271
leuk! ik kan mezelf ook wel beschikbaar stellen voor klusjes oid
I pwn u!
pi_49072669
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:31 schreef weasel85 het volgende:
leuk! ik kan mezelf ook wel beschikbaar stellen voor klusjes oid
Meld je dan even in FOK!klussers helpen FOK!klussers, het vervolg
  zondag 6 mei 2007 @ 20:45:51 #8
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49075767
* Part 2*

Vriendinnetje was er ook rond het middaguur en die kon ook gelijk aan het werk
Wat opruimwerkzaamheden verricht, erg handig want dan kan ik tenminste m'n gereedschappen weer vinden! De ergste troep die ik alleen maar bij elkaar geveegd had even in een zakje, etc.

Een uurtje later kwam de vriend van m'n zusje ook nog helpen en die is samen met dinnetje naar de stort gereden met het laminaat en wat hout dat er nog bij in kon.
Maar eerst moesten er toch nog even de laatste spijkertjes en schroeven platgeslagen worden van de latjes waar ik de dag ervoor net niet meer aan toe kwam....en dat kon lekker in het zonnetje.


Ondertussen ging ik weer vol enthousiasme met de kitspuit aan de gang en kon Vonkenboer nog even de aarddraad vanuit de centraaldoos bij de eettafel naar het toilet trekken.
Als ik me goed herinner was er nog even discussie over how-to-aansluit-de-aarde. De aarddraad liep vanuit de centraaldoos in zitgedeelte in 1 stuk naar de keuken...dus het was even de vraag of er genoeg ruimte / speling was om daar te lassen. Anders moest er (even) een nieuwe aarddraad vanuit het zitgedeelte naar de WC om meer ruimte te krijgen.
Ik heb even gemist hoe het nou precies opgelost is uiteindelijk...maar uiteraard is het gelukt en is de boel weer netjes afgedicht




En ook de aarddraad voor de lamp in het zitgedeelte is er.
De X10-module en de 3 lasklemmen van 8 stuks + nog eentje van 3 pasten met enig installatie-geweld ook prima in de centraaldoos



Hierna was het tijd om naar de bouwmarkt te rijden en de waslijst met spulletjes daar te halen. Wel jammer dat ik niet ff de camera meegenomen had misschien...maar erg praktisch is dat ook niet. Moet ik alle mensen die er niet op willen weer weg-editten enzo..is ook niks.

Uiteindelijk gehaald:
- Overgang stuk riolering van 110mm naar 110mm (lijm mof)
- Afdekplaatjes voor centraaldozen
- WCD's voor meterkast
- Acrylaatkit
- Spijkerclips voor elektrabuizen
- Blanke aarddraad
- Wateraansluiting voor inbouwreservoir
- Glassets voor binnendeuren
- Afdekplaat voor meterkast

We zaten eerst nog te klooien met verlengstukjes om de aarddraden met elkaar te verbinden, totdat we erachter kwamen dat 5 meter nieuwe aarddraad net zo duur was . De rest van de materialen was zo geregeld, en ik kreeg zelfs de glasset zo mee, ondanks dat ik de bestelbrief vergeten was...stom stom!

Handig...als je broertje daar werkt (zowiezo al om de 15% korting), maar die afdekplaat voor de buizen in de meterkast is gemaakt van een stukje afvalhout.....van 200 x 80 cm.
Was inderdaad een stukje afvalhout, maar omdat de mensen bij de kassa het misschien niet zouden geloven toch maar even een briefje gemaakt.
Komen we bij de kassa; *bliep**bliep*, *bliep*, *bliep*, 'He dat stuk hout zit geen code op? '
'Nee, dat was afvalhout' (grote smile )
...... 'Oh dan heb je mazzel met zo'n groot stuk! '

Later bij het avondeten vroeg m'n broertje nog of het problemen opleverde, maar niet dus.
Vroeg hij...' Wie stond er dan achter de kassa? ,..die gele? ' (hij had een geel *naam bouwmarkt*shirt aan)
...'Ja , hoezo?'
' Oh, dacht ik al...die weet nog niet zo goed hoe het werkt allemaal '


Om maar terug te komen op het klussen enzo, alles van de lijst was te halen behalve de aansluiting voor het inbouwreservoir omdat ik de koppeling waar het op moest vergeten was mee te nemen. Ondanks dat ik die klaargelegd had...grrr, maar goed.

-- Glasset voor binnendeuren



-- Wat extra PVC voor in het toilet. En de stomme koppeling die ik vergeten was!




Oh trouwens ! Ik heb nog niks verteld over die stomme afdekplaat, die ik dus niet fatsoenlijk in de auto kreeg
Die moest uiteindelijk maar met de achterklep open en een touwtje vervoerd worden, Vonk hield bij drempels de plaat sportief vast

Alleen wekt met lading rijden en langzaam over drempel rijden schijnbaar irritatie op bij medeweggebruikers, want dan moeten ze ineens in een 30 kilometer-zone gaan inhalen waar dat eigenlijk nergens op slaat en niet kan. Tuurlijk toch proberen!
Ik kan het dan toch niet laten ook even flink een beetje gas te geven als hij naast je zit...en met luid getoeter van de achterligger en gemopper van mij eindigde de inhaalactie dan ook weer, met wat piepende remmetjes omdat het vlak voor een rotonde was.
Vonk, excuses voor mijn rijgedrag , ik kon het even niet laten. (Al geloof ik niet dat je het echt een probleem vond)

Om nou eindelijk maar terug te komen op het klussen; ondertussen dat Vonkenboer en Richie29 spullen gingen halen bij de bouwmarkt waren het vriendje van m'n zusje en vriendinnetje het laminaat aan het inladen en naar de stort brengen.
Meteen met de eerste keer brengen was ik al m'n stortbonnen al kwijt, 10 x 15 kg , de tweede rit was nogmaals 130 kilo en een rekening van 16,80 euro.
Bah, en dat was alleen nog maar het laminaat uit te woonkamer! 280 kg laminaat...tjonge.

Ik was uiteraard weer met de kitspuit aan de gang en Vonkenboer met de meterkast.


Gelukkig vond Vonkenboer de aansluitingen in de meterkast een stuk beter te spreken, maar ik vertel er eventjes niet bij dat dat door een andere beun-de-haas gedaan is die zelf ook installateur is

Na een half uurtje hard werken zag het er ongeveer zo uit:



.....to be continued. Stay tuned for part 3

[ Bericht 1% gewijzigd door richie29 op 06-05-2007 22:33:28 ]
pi_49076478
hey mooi dat het bij jullie ook zo goed is verlopen.
zo te zien/lezen hebben jullie ook hard gewerkt

ik was zelf eigenlijk een beetje vergeten om foto`s te nemen ...nou ja ik heb er wel een paar gemaakt, maar had marsepein er op zn minst met zn broodje nog op willen hebben, lol.
ik hoop dat de rest van de geplande klussen ook zo goed verloopt.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:17:54 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49077922
Wat leuk dit!

Hard gewerkt hoor mannen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:12:46 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49080764
Een hoop werk verzet al
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 mei 2007 @ 22:24:50 #12
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49081360
* Part 3*

Ondertussen dat de meterkast aangepakt werd en ik uiteraard met die stomme trap aan het kitten ging, waren vriendinnetje en het vriendje van m'n zusje aan de gang met het verwijderen van de verf van het hang & sluitwerk.
De slimneuzen hadden bedacht om die chemische troep in een plastic bekertje te doen en vanuit daar met de kwast alles eens goed voor te behandelen.


Opzich een goed idee, alleen was het bekertje binnen 5 seconden al vreemde vormen aan het aannemen.
Nog eens 20 seconden later was dit alles wat er vanover was:


Huh Snap jij dat? ..hihihi. ' Wat lijp! ' © Ceesje


Ondertussen @ meterkast, alweer een stuk verder. Nog meer spijkerclips bevestigd en er wordt gewerkt aan extra WCD's . De WCD rechtboven is al bijna aangesloten en de aarddraad is losgekoppeld.
En natuurlijk, geef 'm eens ongelijk, gebruik je dan waar je kan toch nog even vaste buis in plaats van die lelijke flexbuis


Mijn werk qua kitten van de zoldertrap zat er zo'n beetje op, dus ging ik de leeggeruimde schuur maar eens schoonvegen. Ik kan het Vonkenboer natuurlijk ook niet aandoen om in de rotzooi te werken.
Best aardig geworden, en eigenlijk is hij nog niet eens zo klein.

Een stekkerdoosje aan de muur mag natuurlijk niet , maar hier zet ik binnenkort een spatwaterdichte op!




Vonkenboer heeft eens goed gekenen, en het zag er op de foto's van wel eens waar rampzalig uit...eigenlijk viel het heel er mee en was het zelfs correct aangesloten.
Enige is dat ik even met een stukje tape van de juiste kleur de fase, enz aangeef...maar dat komt binnenkort nog als de dekseltjes op de lasdozen gaan.


Vonkenboer installeert en installeert maar verder! Na mijn schoonmaak acties in de schuur zit inmiddels de extra WCD in de entree er ook in.
Het idee was opzich om deze te kunnen gebruiken voor verlichting boven de kapstok ofzo, al zou ik praktisch niet precies weten nog wat ik er mee kan. Maar ik ben blij dat hij er zit hoor!


The end-result van de activiteiten van Vonkenboer! Ik vind het toch wel heul erg netjes geworden.
Ik vroeg 'm nog of hij nu iets minder rillingen kreeg als hij een blik wierp in de meterkast....en het was toch een stuk beter.


Inmiddels was het zo'n beetje 5 uur / half 6 en nog eventjes tijd voor wat drinken en wat after-talk . Aangezien ik ook wel een beetje in het installatie-wereldje zit hadden we zeker een gemeenschappelijk onderwerp. Ook al doe ik zelf dan geen werk in het veld, maar telefonische verkoop...ik hou wel vakbladen en dergelijk bij, dus de vaktermen en bekende namen en merken klinken me niet vreemd in de oren.
Een half uurtje later is het toch tijd om met een brok in de keel afscheid van elkaar te nemen.

Daaaaaaaar gaaaaaat hij!
Gelukkig kan hij nog steeds blij kijken na al het harde werken


Uiteraard nog even gekeken naar z'n scheurbakkie, inclusief de volledige uitrusting!


De navigatie weer instellen, kaartje in ontvangst nemen (erg slim als je een beetje in hetzelfde wereldje werkt!) en dan gaat hij toch echt weer naar huis!
Vet autootje wel


Vonkie, bedankt voor je hulp en de erg gezellige dag !!


's Avonds, na het eten, heb ik nog even de laatste kleine aanpassingen gedaan aan de meterkast, geen idee of je het verschil kan zien, maar ik post 'm toch maar even.
De draden voor de beltrafo aangesloten, buisje daarvan vastgezet en de loze leidingen losgemaakt. Die blijven straks boven het plafonnetje zitten en nu konden de bochten linksboven ook iets beter vastgezet worden.


Nog een laatste dan, speciaal voor Vonk...ik vind 'm echt super strak geworden....en redelijke kans dat ik die afdekplaat niet eens ga gebruiken.


Tot zover mijn verslagje van deze bijzonder leuke, leerzame en productieve dag! Ik hoop dat de klusdag bij Marsepein net zo leuk wordt...maar dat komt vast wel goed!
Ik heb er nu al zin in....en wat mij betreft doen we dit een aantal keer in het jaar zelfs!

pi_49081569
Wat een goed bestede dag !

Het is dat VB een vakman is, anders hadden we toch nog in Klusblunders verder moeten lezen.

Enne @ VB tof ! dat je weer mobiel bent wat betreft het onderbeen,
  zondag 6 mei 2007 @ 22:41:47 #14
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49082150
Hey Vonk, ben je niet iets vergeten trouwens?




Ik heb er ineens een spanningszoeker bij

Bel, mail of fax me maar even hierover. Ik weet niet of je binnenkort nog in de buurt bent ofzo maar daar hebben we het dan nog wel over.
pi_49082384
Richie, complimenten, een erg leuk verslag, en een hele productieve dag! Leuke foto's, vooral waar jezelf ook op staat, zonder dat je het zelf weet

Die spanningszoeker kun je ook meenemen naar de eindmeet die zeker komen gaat! (Of Vonk moet hem eerder nodig hebben)
pi_49082556
een vakman laat geen spullen achter/liggen
I pwn u!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:56:04 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_49082725
Vonkebonk is een held!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:57:24 #18
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49082789
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:47 schreef Marsepein het volgende:
Richie, complimenten, een erg leuk verslag, en een hele productieve dag! Leuke foto's, vooral waar jezelf ook op staat, zonder dat je het zelf weet

Die spanningszoeker kun je ook meenemen naar de eindmeet die zeker komen gaat! (Of Vonk moet hem eerder nodig hebben)
Thanks , gaat toch best wat tijd zitten in zo'n verslagje!

En ik neem aan dat Vonkie 'm morgen, wanneer hij weer voor het eerst begint toch wel mist. Maar als hij 'm eerder nodig heeft hoor ik het wel, valt vast wel wat te regelen
pi_49088473
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef weasel85 het volgende:
een vakman laat geen spullen achter/liggen
Tuurlijk je moest eens weten , kan gebeuren toch? Jongens Leuk verslag, leuke foto 's leuke actie kortom leuke leuk leuk allemaal. Helemaal top dat jullie elkaar een bitje helpen, zonder hulp gaat het allemaal een stuk langzamer natuurlijk. Plus je kan altijd wat vanm elkaar leren nietwaar?

En kun je niet ff die spanningzoeker op de bus gooien? weegt haast niks en past door de brievenbus , dus zo veul hoeft het je niet te kosten natuurlijk Is overigens alleen een goed bedoeld idee hoor.

Ik sluit fa met : top actie
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_49092927
Leuk verslag, hoop gedaan zo!
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 15:02:29 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49101748
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:41 schreef richie29 het volgende:
Hey Vonk, ben je niet iets vergeten trouwens?

[afbeelding]


Ik heb er ineens een spanningszoeker bij

Bel, mail of fax me maar even hierover. Ik weet niet of je binnenkort nog in de buurt bent ofzo maar daar hebben we het dan nog wel over.
Hehe
Niet dat ik hem mis eigenlijk, ik zit nu in de utiliteitsbouw met voornamelijk afmontage werkzaamheden aan stago wandgoten e.d. Het is dat je het zegt maar het was mij vandaag nog niet opgevallen

Hij kan prima door de brievenbus dus hij mag van mij part op die wijze wel weer terugkeren bij mij
Het is trouwens een voltstick geen spanningszoeker
(spanningszoeker doet mij denken aan die dingen van 1,- die bij de bouwmarkt te krijgen zijn met zo'n lampje erin )
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 15:16:13 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49102357
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:47 schreef Marsepein het volgende:
Richie, complimenten, een erg leuk verslag, en een hele productieve dag! Leuke foto's, vooral waar jezelf ook op staat, zonder dat je het zelf weet

Die spanningszoeker kun je ook meenemen naar de eindmeet die zeker komen gaat! (Of Vonk moet hem eerder nodig hebben)
Het was een erg productieve dag mag ik wel zeggen , ik vond het een heel leuke en goedverzorgde middag .

Verschillende dingen aangepakt; paar moeilijke situaties opgelost; iets wat in een 50 mm inbouwdoos net past in een 40 mm inbouwdoos krijgen samen met enkele lasklemmen, centraaldoos in de woonkamer bijna hetzelfde verhaal . Het werkt wel heel leuk met die modules maar het ze zijn zo groot.

Stukje meterkast aangepakt en dat ziet er voor het oog heel wat beter uit
Goed en leuk besteedde middag; en als het gaat om vervoer naar de eindmeeting je weet mij te bereiken
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 15:18:53 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49102472
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Vonkebonk is een held!
I just did my job !
maar ik ben natuurlijk wel stukken goedkoper dan een vakman die (in normale situaties) je zwart op wit zou moeten betalen

Hadden we het toen ook nog over wat elektricien in het uur kost, incl. btw en zonder materiaalkosten ben je ¤ 37,- in het uur verder. En dan praat ik over een leerling monteur
pi_49103956
lama, niet goed gelezen
  maandag 7 mei 2007 @ 21:17:49 #25
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_49117858
Vonkebeunhaas
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')