Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijkenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat het een ander naampje heeft betekent niet dat je nu wél aan de knopjes mag zitten
Het hoeft ook niet spannend te zijn, spannend is slecht voor je hart, op je aarsch zitten en de krant lezen nietquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Repeat het volgende:
lijkt me echt spannend
Even anders zeggen; het spannende van het piloot zijn zoals vroeger op de oude toestellen is weg. Je zit nu gewoon op je aars en als het allemaal goed gaat doe je helemaal niks en vliegt dat ding bijna vanzelf. Waar is de tijd van leren jacks met bontkragen, grote petten en ray-bans?
Meestal in de namiddag als je tjiks gaat regelenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Repeat het volgende:
...Waar is de tijd van leren jacks met bontkragen, grote petten en ray-bans?...
Precies. Het bijzondere is er nu wel af. Vroeger was een piloot tof, tja wat moet ik er nu nog van denken...quote:Op maandag 7 mei 2007 23:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet spannend te zijn, spannend is slecht voor je hart, op je aarsch zitten en de krant lezen niet![]()
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Precies. Het bijzondere is er nu wel af. Vroeger was een piloot tof, tja wat moet ik er nu nog van denken...
Ja, ik spreek nog wel eens een piloot van de KLM (verjaardagen enzquote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Waar rijdt jij in?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, ik spreek nog wel eens een piloot van de KLM (verjaardagen enz) en zelfs hij geeft toe dat het saai is
Het stelt gewoon niet veel meer voor. Beetje knopjes drukken, niet vliegen zoals de ruige gasten van vroeger
Naja, feitelijk hoef je toch ook niet meer te doen dan je FMC goed programmeren. Naar de runway taxien, checken of het goed staat, full throttle op Vr even aan de knuppel/joystick trekken om vervolgens de AP aan te zetten.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Nee, das zodat de piloten niet te snel verhongeren door de lening die ze af moeten betalen.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
En als je nou op Vr een motorbrand krijgt, wat dan? Je papiertje pakken om te kijken wat je moet doen?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Naja, feitelijk hoef je toch ook niet meer te doen dan je FMC goed programmeren. Naar de runway taxien, checken of het goed staat, full throttle op Vr even aan de knuppel/joystick trekken om vervolgens de AP aan te zetten.![]()
Ok, af en toe even de ATC beantwoorden, paar knopjes voor flaps, landing gear etc instellen en veel controleren. Die dingen van tegenwoordig vliegen zelf wel. Pas na de landing weer een stukje taxien om vervolgens precies te doen wat er op een papiertje staat om het uit te zetten.![]()
![]()
Snap ik ook wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:01 schreef Alternate het volgende:
[..]
En als je nou op Vr een motorbrand krijgt, wat dan? Je papiertje pakken om te kijken wat je moet doen?
Of je FMS herprogrammeren ofzo?
Zo'n ding land zichzelf, gekgenoeg vinden de meeste piloten automatisch landen moeilijker dan handmatig. Het nare van die dingen is namelijk dat ze als ze niet 100% tevreden zijn ze zichzelf niet landen. En als je pecht hebt besluit het ding op 30ft dat hij het toch niet ziet zitten en rost hij hem vol de grond in.
Je moet zeker eerder smeken er even uit te mogenquote:Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef Alternate het volgende:
[..]
Agja, ik hoef iig niet elke vlucht te smeken of ik alsjeblieft even in de cockpit mag kijken![]()
Huh, ik dacht dat de stessjes vanzelf binnenkwamenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je moet zeker eerder smeken er even uit te mogen
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjobquote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
[..]
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
LOL nee man, A/P FTW jeweetsttogquote:Op dinsdag 8 mei 2007 08:13 schreef Alternate het volgende:
Dus jij gaat de hele weg zelf sturen?![]()
Heb ik 1 keer moeten doen en dat was niet vrijwillig![]()
Even in m'n CAO kijken. Hmm maximale pay (cpt ICA ouder dan 45, 20 dienstjaren) ongeveer 16500quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjob![]()
Ik bespeur enige afgunst.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat doen ze allang niet meer. Werd slechts gedaan vanwege een groot gebrek aan mensen met die specifieke ervaring. Nu is het een onderbetaalde kutjob![]()
Nee airmilesquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:36 schreef errorken het volgende:
16500 per maand ? en is dit in euro ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |