Hoe lang denk *jij* na over jouw PI?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?quote:Wat zijn die limitaties dan?
Dat meen je niet he?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef cheukert het volgende:
Wat zijn PI's?
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat heb je wel. Lezen bleek sowieso niet je sterktste punt, dus ik denk "als ik het een paar keer post snapt onze dodo het allicht wel" Je noemt bijvoorbeeld dat jij en je superstoere collega's werkweken van 80 uur maken. Uiteraard je reinste BS, maar als ik vraag of je 's een bron of bewijs kan geven reageer je niet meer, in plaats daarvan wordt er alleen nog maar gebashed. Volwassenheid oid![]()
[..]
Ten eerste wist ik nog niet wat een PI was. Ten tweede, damn, dat kleine ding daar boeit me echt geen flikker.quote:
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag.
Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.quote:Beperkt wat betreft range
Waar heb je die voor nodig?quote:weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte,
Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oidquote:weinig instrumenten,
Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.quote:ik kan wel door blijven gaan.
Foto'squote:Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...quote:En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
Weinig ruimte heb je idd. Maar wat moet je met een hoop instrumenten? Als ik het daarvoor zou doen ging ik wel FS2007 spelen ofzo. Beperkt qua range? weinig bagageruimte? Sja het is dan ook geen transportmiddel, maar een sport.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Traag als hele dikke stront, ja een Cessna 172 is ook traag. Beperkt wat betreft range, weinig ruimte in de cockpit, weinig bagageruimte, weinig instrumenten, ik kan wel door blijven gaan. Hoe heb je dat van die meter gemeten dan?
En schijnbaar weet jij niet wat KLu heli's doen... Maar die vliegen soms centimeters vanaf de grond (en hard he), zo laag over bomen dat de takken breken, rusten op boomtoppen, rusten op water. Dat soort dingen. En je hoeft niet bang te zijn dat je weinig hoogte hebt want dan geef je gewoon effe throttle. Met je zwever moet je 'm dan maar ergens neerpleuren, want landen kan ik het niet noemen met die dingen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Weer ben jij zo hypocriet om te zeggen dat ik niet kan lezen, en kom je vervolgens met iets waaruit blijkt dat jij weer eens iets niet goed hebt begrepen. Ik heb namelijk nooit en nergens gezegd dat je als vlieger 80-urige werkweken maakt.
Waar heb je me gevraagd om een bron of bewijs? Sorry, nergens gelezen.
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/uquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Traag is geen functie van je snelheid maar van snelheid en hoe dicht je bij de grond vliegt. Op zweefwedstrijden hebben ze geprobeerd die kisten te filmen, maar guess what; een heli houdt een zweefkist niet bij![]()
[..]
3000km zweefvliegen... Booooringquote:Het wereldrecord staat op 3000 KM 500 KM is een afstand die je met redelijk weer, zeker in de bergen dagelijks vliegt. Dat redt je niet met die wentelwiek.
[..]
Beetje comfort.quote:Waar heb je die voor nodig?
[..]
Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.quote:Ik heb een compleet computersysteem wat qua complexiteit in de buurt komt van een King Air oid![]()
[..]
Dat schijn jij er dan weer van te maken.quote:Dus jij vliegt alleen maar voor het praktische nut? De hoeveelheid zooi die je mee kan nemen? Ik omdat het leuk is en daarbij is de handling van de kist een grote factor.
[..]
Ah, de meest accurate manier van metenquote:Foto's![]()
[..]
quote:Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
En weer heb jij een aparte manier van intepreteren.quote:OT: Het zijn verschillende manieren van vliegen, beiden bijzonder spectaculair. Maar om zweefvliegen nou een kutsport te vinden omdat je geen auto inlcusief aanhanger mee kan nemen (ik neem geregeld een weekendtas mee achterin) lijkt mij een beetje een drogreden.
Dat neem je terug.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:33 schreef mcDavid het volgende:
Luchtverkeersleiders op internationale luchthavens kunnen piloten die ook zweefvliegen herkennen aan het feit dat ze de enigen zijn die fatsoenlijk afvangen. 3x raden waar ze dat geleerd hebben.
Ik zie leren apart van het werken... Maar dat KAN natuurlijk aan mij liggen he.quote:
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef PrinceSL het volgende:
Dus de conclusie is dat de Co-piloot voornamelijk trots is op z'n opleiding en zich goed voelt, en ook nog eens een echte man is. Tenzij hij ook zweefvliegt, want dan is hij homo?![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Ik moest aan de DSA denkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Tsjah, als je neerstorten op een boom wel landen noemt...
Er zijn vluchten met zweefkisten gevlogen met 300+ km/h gemiddeldquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Een beetje militair helikopter gaat 300+km/u
Ik ken zat mensen die dat dagelijks doen. In de Alpen heb ik te weinig ervaring om dat iedere dag neer te fietsen, maar rond de 400 dagelijks moet wel lukkenquote:3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Zweefkisten zijn de meest comfortabele kisten die er zijn. Moet ook wel als je geregeld 8 uur vliegt zonder de mogelijkheid om op te staan.quote:Beetje comfort.
Inderdaad, er zijn zat gebieden waar dat kan. Of het nodig is is een ander verhaal.quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
Je collega's gebruiken die methode (satellietfoto's) ook...quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Jij vind een uiterst zachte landing van een zweefkist het "neerpleuren", maar je laat je zelf wel gewoon in een boom zakkenquote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
Wat is er dan leuk aan 3000 km rechtdoor vliegen met een paar grote lawaaierige fohns naast je?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Lightning_NL het volgende:
3000km zweefvliegen... BooooringBtw, niet overdrijven met je 500km met mooi weer.
Nogmaals, wat is er tof aan om naar een paar klokken te kijken? Ieder zijn ding hoor, maar dat doet het 'm niet voor mij. Ik kijk liever om me heen!quote:Hahahaha, dan mag je zeker ook IFR zweefvliegen.
door bijvoorbeeld te vergelijken met de hoogte van het verticaal staartvlak kun je zo heel nauwkeurig meten ja.quote:Ah, de meest accurate manier van metenHahaha
Dat filmpje van net liet zien dat chopperbobs nieteens een boom nodig hebben om neer te storten!quote:Gast, wat mankeert jou? Neerstorten op een boom?
Kunnen je zweefvlieghersenen niet voorstellen wat er allemaal mogelijk is met een heli?
verdorie, zat ik er nog naast, en het leek zo duidelijk...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
Nee volledig fout. Zoals flitsflits al zo mooi poogde te zeggen: "ik ben gewoon veeeul stoerder dan de rest"
Gelukkig istie over 5 posts dicht!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:53 schreef FlitsFrits het volgende:
Mooooorgeeen zaaahaaal het vreeeheeedeee zijjjhijn!11...
En nu gaan slapen, vieze vuigerts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |