abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62311432
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt, maar dat geldt ook voor al die prutsers uit het amateurvoetbal of 2e elftallen van Eredivisieclubs. Da´s ook niet altijd een succes.

Je vist in NL met z´n allen uit een erg klein vijvertje. Ik zou over de grens kijken, dan kun je wellicht goedkoop spelers vinden die hier als ze in de hoofdklasse zouden spelen door zowat het hele betaald voetbal zouden worden begeerd.
Hoe wil je dan over de grens kijken? Een club uit Telstar heeft amper geld voor scouts, laat staan een reis van een x aantal weken naar Zuid-Amerika.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62311436
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:14 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Steven Pienaar was ook een leuke speler van Ajax CT, maar wat daarna kwam, heeft nooit overtuigd.
Klopt, maar dat geldt ook voor spelers uit de 1e divisie of de hoofdklasse. Is ook inherent aan scouten natuurlijk. Je hebt altijd weleens een meevaller, maar even vaak een tegenvaller.
pi_62311506
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt, maar dat geldt ook voor spelers uit de 1e divisie of de hoofdklasse. Is ook inherent aan scouten natuurlijk. Je hebt altijd weleens een meevaller, maar even vaak een tegenvaller.
Een tripje naar Veenendaal of Spakenburg is anders een stuk goedkoper dan een weken durende stage naar Playa de Balzacca oid.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_62311529
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Een tripje naar Veenendaal of Spakenburg is anders een stuk goedkoper dan een weken durende stage naar Playa de Balzacca oid.
Da's wel zo. Maar als jij iemand ziet bij Spakenburg die goed speelt, dan hebben 20 andere BVO's die speler ook gezien.
pi_62311582
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Da's wel zo. Maar als jij iemand ziet bij Spakenburg die goed speelt, dan hebben 20 andere BVO's die speler ook gezien.
Dat kan best zijn, maar een trip naar Zuid-Amerika is gewoonweg te duur voor een club in de Eerste Divisie. Volgens mij heeft Zwolle die spelers ook maar via-via op proef gehad, en is dat de enige manier. Maar echt serieus scouten (als in: wedstrijden bekijken) zit er dan niet in.
pi_62311607
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat kan best zijn, maar een trip naar Zuid-Amerika is gewoonweg te duur voor een club in de Eerste Divisie. Volgens mij heeft Zwolle die spelers ook maar via-via op proef gehad, en is dat de enige manier. Maar echt serieus scouten (als in: wedstrijden bekijken) zit er dan niet in.
Als Zwolle het via-via kan regelen, dan kunnen andere ploegen het ook wel. Ze zullen wel tipgevers hebben.
pi_62311643
Maar als ze aangeboden worden dan worden ze toch niet gescout door de clubs?
pi_62311675
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:26 schreef sjimz het volgende:
Maar als ze aangeboden worden dan worden ze toch niet gescout door de clubs?
Nope, al hoeft scouten niet zo gek duur te zijn. Ticket, verblijf en voetbal kijken.
pi_62311694
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nope, al hoeft scouten niet zo gek duur te zijn. Ticket, verblijf en voetbal kijken.
Hoeveel zou dat dan moeten kosten?
Want ik neem aan dat je voor 1 speler niet maar 1 keer gaat kijken.
Dus of een lang verblijf of een aantal malen op en neer.
pi_62311772
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoeveel zou dat dan moeten kosten?
Want ik neem aan dat je voor 1 speler niet maar 1 keer gaat kijken.
Dus of een lang verblijf of een aantal malen op en neer.
Langere tijd kun je veel zien. Wel zorgen dat je je huiswerk goed doet natuurlijk.
pi_62312055
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ok. Even een korte rekensom voor twee personen.

Vlucht (retour A'dam - Buenos Aires ): 1050 euro pp (Bron: Cheaptickets.nl)
Verblijf: Laten we zeggen 3 weken, dus 21 nachten. 21 × 100 euro pp

2100 euro + 4200 euro = 6300 euro voor twee personen, slechts vlucht en verblijf. Dat kan een club als Telstar écht niet zomaar doen. Je blijft dus afhankelijk van externe makelaars en zakenlieden en kan niet zelf scouten.
pi_62312191
6300 euro kun je wel terugverdienen hoor. Ze kunnen toch ook met externe financier telkens weer een of andere prutser halen telkens die bij AGOVV of Veendam op de bank zit?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:56:00 #213
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62312252
Vergeet ook niet dat je niet zomaar een speler scout en kan halen. Spelers zijn vaak geen eigendom van de club en soms niet eens van zichzelf. Je moet dan dus ook iemand hebben die de Braziliaanse transfermarkt (beste voorbeeld, andere landen beschikken niet over veel onbekend talent) Zhelemaal begrijpt en al die contacten heeft. Zwolle (en Heracles en FC Groningen uit mijn hoofd) heeft dat in de persoon van Van Ginkel. Die weer bij die clubs uitkomt omdat hij denkt dat "zijn" spelers daar het beste zullen ontwikkelen.

Zelf scouten gebeurt dus amper. De spelersmakelaar biedt de speler aan en je kan de speler dan een stage laten afwerken. Tot zover het scouten.
pi_62312308
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:52 schreef Halcon het volgende:
6300 euro kun je wel terugverdienen hoor. Ze kunnen toch ook met externe financier telkens weer een of andere prutser halen telkens die bij AGOVV of Veendam op de bank zit?
Er zijn maar een handvol clubs in eerste divisie die fatsoenlijke salarissen kunnen bieden, en dan doen ze dan meestal aan zekerheidjes en niet aan onbekende Zuid-Amerikanen.
- verwijderd door admin -
pi_62312314
Ik zou in elk geval zelf een keer gaan kijken naar zo'n speler. Een club als Westerlo doet dat bv ook.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:21:25 #216
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_62312806
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:58 schreef groenen het volgende:

[..]

Er zijn maar een handvol clubs in eerste divisie die fatsoenlijke salarissen kunnen bieden, en dan doen ze dan meestal aan zekerheidjes en niet aan onbekende Zuid-Amerikanen.
De kunst is om goede Zuid-Amerikanen te vinden met Europese paspoorten (of daarvoor in aanmerking komen). Zo heeft Zwolle ook een aantal Brazilianen binnengehaald, hoewel ik begrijp dat deze zijn aangeboden i.p.v. gescout.

Wanneer een club uit de Eerste Divisie in bijvoorbeeld in Brazilië wil scouten, is het het beste om daar een scout zich te laten vestigen voor een aantal jaren. Nog beter zou een oud-speler uit dat land zijn, zoals Groningen dat in Scandinavië heeft.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_62313758
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 18:21 schreef The_Verve het volgende:

[..]

De kunst is om goede Zuid-Amerikanen te vinden met Europese paspoorten (of daarvoor in aanmerking komen). Zo heeft Zwolle ook een aantal Brazilianen binnengehaald, hoewel ik begrijp dat deze zijn aangeboden i.p.v. gescout.

Wanneer een club uit de Eerste Divisie in bijvoorbeeld in Brazilië wil scouten, is het het beste om daar een scout zich te laten vestigen voor een aantal jaren. Nog beter zou een oud-speler uit dat land zijn, zoals Groningen dat in Scandinavië heeft.
Voor het salaris en de overige kosten van die ene scout kan een eerste divisie club 5 of 6 talentvolle jeugdspelers een contract geven. Ik denk dat het meer van de tipgevers moet gaan komen.
pi_62313814
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Voor het salaris en de overige kosten van die ene scout kan een eerste divisie club 5 of 6 talentvolle jeugdspelers een contract geven. Ik denk dat het meer van de tipgevers moet gaan komen.
Precies. Zulke mensen zijn simpelweg te duur.
pi_62314881
De stijl van Halcon doet me denken aan die van een bekende afwezige....

Vooral die zin "Wat begrijp je niet aan EU-pas?"

Overigens zijn er blijkbaar weinig goede Zuid-Amerikanen, aangezien die knullen die in de zomer door Zwolle zijn gehaald ook niet best zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62318879
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:59 schreef methodmich het volgende:
De stijl van Halcon doet me denken aan die van een bekende afwezige....

Vooral die zin "Wat begrijp je niet aan EU-pas?"
Dat dacht ik ook eerst, maar dat is niet zo. Daarvoor is hij 'te breed georriënteerd'.
pi_62322467
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Volgens mij verdienen de meeste scouts van Jupiler League clubs helemaal niet veel. Volgens mij is het ook meer een onkostenvergoeding dan een echt salaris.
pi_62723280
Op Fczwolle.org staat een column waarin ze niet zo tevreden zijn over de Zuid-Amerikaanse spelers, tipgever Henk van Ginkel heeft nu gereageerd.

De column:
quote:
Sambavoetbal: Tijd voor een grondige analyse
Geplaatst October 12th, 2008 door Redactie in Colums FC Zwolle speurde aan het begin van het seizoen driftig naar buitenlandse gelukszoekers. Niet voor het eerst want sinds trainer Jan Everse bij FC Zwolle aan het roer staat is er sprake van een heuse buitenlandse invasie bij de club.

De Zwolse oefenmeester hield altijd vol dat mannen als Ter Heide, Kolder en Caracciolo voor Zwolle niet te betalen zijn en “niet van het niveau waar wij naar toe willen”. “Voor dat geld hebben we straks misschien wel drie spelers. En betere”, zei Everse altijd. Uiteindelijk kwam de trainer aan het begin van dit seizoen aanzetten met namen als Giglio, Grizolli, Görner en Guarino. ” We hebben goede buitenlandse spelers voor bedragen waarvoor je in Nederland minder kwaliteit krijgt”, zei trainer coach Jan Everse. Inmiddels was de Jupiler League afgelopen vrijdag toe aan alweer de elfde speelronde. FC Zwolle speelde in een draak van een wedstrijd met 2-2 gelijk tegen laagvlieger FC Eindhoven. Görner en Giglio zaten op de bank bij FC Zwolle, Grizolli werd voortijdig gewisseld omdat hij ver onder zijn niveau voetbalde en de meeste goede passes gaf naar de tegenstander. Het wordt hoog tijd om de Zuid-Amerikaanse / buitenlandse trend bij FC Zwolle eens onder de loupe te nemen. Vaart FC Zwolle wel bij deze ontwikkeling van de laatste jaren?

Als snel vallen de namen van Tozé, Botteghin en Kapralik als we kijken naar de buitenlandse connectie van FC Zwolle. De komst van deze spelers naar FC Zwolle heeft niks te maken met een goed scoutingsbeleid. Tozé en Kapralik kwamen de selectie van FC Zwolle in de voorbereiding van vorig en respectievelijk dit seizoen om 5 voor twaalf versterken. Het waren toevalstreffers van de eerste orde. Botteghin kwam nog een seizoen eerder tijdens een trainingskamp in Spanje zomaar binnen vallen mede dankzij de hulp van een Zwols bouwbedrijf. Naast deze drie spelers arriveerde er in Zwolle de laatste jaren ook een heel peloton aan spelers die met een paar trainingsdagen alweer vertrokken waren. Borilli, Leonardo, Bernardi, Oliver, Betinho, Monti, Corsico, Mion Varella Costa, Pilili, Bruno, Wilson, Diego en Romano zagen het Oosterenk hooguit een paar dagen terwijl FC Zwolle zich waarschijnlijk blauw betaalde aan opleidingskosten, dure vliegtuigtickets en peperdure hotelkosten. Andere spelers zoals Ballerino, Formento, Alastra, Bargas en Gomez waren in de pers ook aangekondigd maar kwamen nooit opdagen. En zo waren er nog veel meer.

De vraag is terecht om eens grondig te analyseren of FC Zwolle nog langer op deze ingeslagen weg moet doorgaan. Er is geen enkele andere trainer in de Jupiler League die zich zo concentreert op de buitenlandse mogelijkheden als Jan Everse. Het rendement is echter zeer gering. Het bestuur en management van de club moet daarom samen met de technische staf de trend van de laatste jaren eens kritisch bestuderen en zich zelf afvragen of FC Zwolle op deze ingeslagen weg door wil gaan. Wellicht verdient het aanbeveling om veel meer te gaan scouten in de Eredivisie bij de beloftenelftallen van Feyenoord, Twente, PSV, Ajax en FC Groningen. Misschien hadden spelers als Sjors Paridaans, Genéro Zeefuik, Diangi Matusiwa en Tim Matavz dan wel bij FC Zwolle furore gemaakt bij FC Zwolle in plaats van bij hun huidige clubs. En waarom zou Caraciollo voor ADO interessant zijn en als aanwinst worden beschouwd terwijl Zwolle deze speler vorig jaar wellicht voor een prikkie naar Zwolle had kunnen halen. Iedereen weet immers dat in Eindhoven geen top salarissen worden betaald. Wellicht had het totaal bedrag van al die tickets indien niet uitgegeven, een bescheiden transfersom mogelijk gemaakt.

Dan is er nog de rol van Henk van Ginkel, bevriend met Jan Everse en diens adviseur. Veel van de Zuid Amerikaanse spelers bezochten Nederland op aangeven van hem. Hoe gevaarlijk is dit? Van Ginkel verdient geen geld als een speler uit zijn stal een contract tekent bij FC Zwolle. Als een speler bij FC Zwolle vertrekt dan strijkt de spelersmakelaar echter wel een aanzienlijk deel van de transfersom op. Op deze manier mist FC Zwolle een groot gedeelte van de transferopbrengsten. Nick van der Velden leverde FC Dordrecht een leuke transfersom op. FC Zwolle verdiende aan Moisander niet zo heel erg veel. Moisander speelt in Alkmaar voorlopig wekelijks in de basis. Die prijs had dus wat hoger moeten liggen. Het is inderdaad tijd voor een nadere analyse.

René FC
En de reactie van van Ginkel.
quote:
Beste René Buysrogge jr.,

Het is niet mijn gewoonte te reageren op een supporterssite. Maar jouw aantijgingen dwingen mij ertoe. Ik kan mij bovendien niet aan de indruk onttrekken, en dat stoort mij mateloos, dat de mening van jouw vader als bestuurslid technische zaken van FC Zwolle erin doorklinkt.

Je hebt het bijvoorbeeld in het uitermate suggestieve stuk ‘Sambavoetbal – Tijd voor een grondige analyse’ over een ‘buitenlandse invasie’. Maar is de komst van vier Zuid-Amerikaanse spelers op een groep van 26 te vergelijken met een invasie? Dat gaat mij al te ver. En is deze ontwikkeling bovendien zo slecht voor FC Zwolle gezien de omstandigheden, waarin de club verkeert? Het antwoord is nee. Want, beste René, als je echt grondig had geanalyseerd, was je snel klaar geweest: FC Zwolle heeft geen geld om behoorlijke aankopen te doen. De club heeft nog niet eens het geld om de salarissen van nieuwe versterkingen met een Nederlandse achtergrond te betalen.

De allerbelangrijkste reden om spelers uit Zuid-Amerika te halen, is dan ook het chronische geldgebrek bij FC Zwolle. Spelers van een gelijkwaardig niveau zijn veel goedkoper in Zuid-Amerika in vergelijking met Nederland of andere landen. Natuurlijk komen spelers van het kaliber Suarez of Da Silva niet naar FC Zwolle. Dat begrijp jij toch ook wel? FC Zwolle moet het doen met spelers, van wie gehoopt mag worden dat ze zich onder Jan Everse kunnen doorontwikkelingen. Maar dat biedt geen zekerheid. Die zekerheid moet je kopen, maar FC Zwolle, nogmaals, heeft geen geld. Desondanks was Eric Botteghin geen toevalstreffer, zoals jij suggereert. Hij kwam niet zomaar binnenvallen. Wij, Peter Gerards en ik (allebei met een Zwols voetbalverleden), hadden hem al een jaar in de smiezen. Maar pas toen zijn contract in Brazilië was afgelopen, was FC Zwolle financieel in staat hem in januari 2007 op te halen.

Ook jouw insinuatie, dat FC Zwolle zich blauw betaalt aan opleidingskosten, dure vliegtickets en peperdure hotelkosten raakt kant noch wal. Beste René, opleidingskosten zijn er nog nooit betaald voor een Zuid-Amerikaanse speler. En de reis- en verblijfkosten worden pas door de club terugbetaald als een proefspeler wordt gecontracteerd.

Beste René, jij weet donders goed, dat het budget in 2006, uitgerekend het jaar dat Jan Everse opnieuw werd aangesteld als trainer, dramatisch naar beneden ging door eerder mismanagement en degradatie uit de eredivisie in 2004. De club raakte in 2006 de degradatievergoeding van de KNVB kwijt en begon noodgedwongen een drastische schuldensanering door te voeren. Jan Everse werd bovendien als nieuwe trainer opgezadeld met een aantal onbruikbare spelers, van wie sommigen zwaar op de begroting drukten. Everse vroeg mij in die situatie om spelers aan te dragen. Slechts Albert van der Haar als zekerheidje, een paar spelers uit beloftenteams en enkele amateurs bleken haalbaar. Er werd toen wel door het management aangegeven, dat het budget in de volgende jaren weer zou toenemen.

Maar deze toezegging werd niet nagekomen en met het huidige budget is het dus onmogelijk om toppers uit de eerste divisie te halen, zoals jij suggereert. Bijvoorbeeld Fabio Caracciolo (ex-Eindhoven, nu bij ADO Den Haag) wordt door jouw aangehaald. Beste René, een afkoopsom van ¤ 100.000 is geen prikkie (jouw kwalificatie) voor FC Zwolle, want FC Zwolle heeft geen geld voor transfers.

In één ding heb je tenminste gelijk: er is geen goed scoutingsbeleid bij FC Zwolle. Sterker nog, er is helemaal geen scouting! Je raadt het al: geen geld. Natuurlijk wordt er wel door Everse gekeken naar veelbelovende spelers uit de beloftenteams van de betere eredivisieclubs. Maar de echte versterkingen uit de beloften, zoals Rens van der Einden (PSV) en Jordi Buijs (Feyenoord), worden voor hun ontwikkeling alleen verhuurd aan andere eredivisieclubs. Een enkele uitzondering daargelaten. Maar ook dat heeft een nadeel. Dat hebben we gezien met Danny Holla. Hij ontwikkelde zich zo goed, dat hij bij de eerste, de beste gelegenheid door FC Groningen werd teruggehaald.

Ook Niklas Moisander ontwikkelde zich bij FC Zwolle fantastisch. Niklas kwam na een zware knieblessure op mijn advies van Ajax voor een betrekkelijk laag salaris in Zwolle voetballen. Maar de algemeen directeur zag het kennelijk niet in hem zitten, want met het advies van de trainer en ondergetekende voor contractverlenging werd heel lang niets gedaan .Het is een publiek geheim dat de algemeen directeur en de trainer van mening verschilden over de kwaliteiten van Niklas. Pas toen andere clubs naar Niklas informeerden, moest er plotsklaps gepraat worden. FC Zwolle mag daardoor veel geld zijn misgelopen bij de transfer, de club heeft dat volledig aan zichzelf te wijten. Jammer, want het misgelopen geld had de club over een dood punt heen kunnen helpen. Maar de transfer van Moisander was wel de eerste van FC Zwolle sinds Ruud Berger en hij bracht ook nog eens meer geld op. Het voor jou veel te lage bedrag was voor FC Zwolle heel welkom.

Beste René, ondanks jouw ‘grondige analyse’ zal de penningmeester uitermate blij zijn met het technische beleid van de laatste jaren. Het succes van vorig seizoen (vierde in de eindstand, kwartfinale beker met een geweldige wedstrijd tegen Feyenoord, finale van de play-offs) bracht veel extra geld in het laatje; ik schat ruwweg zo’n 6 ton. Maar deze extra inkomsten hebben geen invloed gehad op het spelersbudget . Extra inkomsten door het nieuwe stadion evenmin.

In november vorig jaar kregen Everse en ondergetekende in een gesprek met het volledige bestuur en de algemeen directeur te horen, dat het spelersbudget voor het nieuwe seizoen met 3 tot 4 ton zou worden opgetrokken. Dat was in hun ogen een reële inschatting. In januari was daar nog anderhalve ton van over en in april niets meer!! Pas na de verkoop van Niklas Moisander (in juli!) ontstond enige ruimte. Beste René, misschien kun je eens aan je vader vragen waarom die eerdere beloftes niet werden nagekomen? Want als je zo moet werken, is een fatsoenlijk technisch beleid wel heel moeilijk te realiseren en blijf je steken in ad-hocbeleid.

Hoe dan ook, Eric Botteghin kon in de winterstop slechts voor FC Zwolle behouden worden door een lening van twee ton door een Rotterdamse zakenman. Zonder enig risico voor de club speelt Botteghin daarom nog in Zwolle en is er zelfs een kans op extra inkomsten bij een eventuele transfer. Beste René, was jij het niet, die deze investeerder Zwolle uitjoeg door willekeurig inhakken op zijn bij FC Zwolle spelende zoon Romano? Met een schandalige en stemmingkwekende poll op deze site werd Romano Bijl met Marcel de Bruin aan de schandpaal genageld. Romano Bijl was geen topper, maar wel een hardwerkende, nuttige en goed in de groep liggende kracht; een welkome aanvulling aan de selectie. Wat jij deed, hem publiekelijk te kijk zetten, dat pikt geen enkele vader. Het was beneden alle peil, oliedom en bovenal contraproductief voor de toekomst van ,wat ik mag aannemen, ook jouw club is. Had FC Zwolle een royale investeerder, jaag jij hem weg!

Beste René, blijkens jouw ‘grondige analyse’ heeft jouw vader jou nog steeds niet gecorrigeerd voor die stomme actie. Beste René, ook al daarom, is het misschien tijd voor een grondige zelfanalyse.

Met vriendelijke groet, Henk van Ginkel (FIFA-makelaar)
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:04:59 #223
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_62723494
Oei, die hakt er lekker in. Mooie brief. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_62723507
Mooie reactie van vGinkel.
pi_62723749
Echt goed ook, Rene krijgt de wind eens flink van voren.
That's all folks!
pi_62724475
Mwah, toch heeft René wel degelijk een punt hoor. Die Zuid-Amerikanen brengen op Botteghin na amper iets extra's. Een speler als Soares of Jongsma, uit de hoofdklasse gehaald door Everse, heeft veel meer waarde gehad.

En Matusiwa hadden ze inderdaad ook zo kunnen scouten. Net als die jongens uit "Jong" elftallen, die zijn echt niet altijd zo duur.

Wel aardig dat Van Ginkel de moeite neemt te reageren, al moet ie zich natuurlijk verdedigen voor het falen van zijn tipjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_62724588
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Mooie reactie van vGinkel.
pi_62855793
Die reactie van van Ginkel. Hij wint het op argumenten dik van "kenner" Rene.
pi_62855795
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:40 schreef methodmich het volgende:
Mwah, toch heeft René wel degelijk een punt hoor. Die Zuid-Amerikanen brengen op Botteghin na amper iets extra's. Een speler als Soares of Jongsma, uit de hoofdklasse gehaald door Everse, heeft veel meer waarde gehad.

En Matusiwa hadden ze inderdaad ook zo kunnen scouten. Net als die jongens uit "Jong" elftallen, die zijn echt niet altijd zo duur.

Wel aardig dat Van Ginkel de moeite neemt te reageren, al moet ie zich natuurlijk verdedigen voor het falen van zijn tipjes.
En de rest van de spelers uit de hoofdklasse? Moisander kwam ook niet op voorspraak van het bestuur trouwens.
pi_62858135
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 06:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

En de rest van de spelers uit de hoofdklasse?
Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.

Kortom, het is de afgelopen seizoenen toch redelijk gebleken dat als je de juiste spelers pakt, die stap wel degelijk goed te maken is.
www.thuisuiteten.nl
pi_62876442
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.

Kortom, het is de afgelopen seizoenen toch redelijk gebleken dat als je de juiste spelers pakt, die stap wel degelijk goed te maken is.
Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.
pi_62876449
Een jonge slimme gozert die aardig kan voetballen kiest eerder voor een vaste baan in plaats van de ratrace die het moderne voetbal is. Met 30-35 jaar zijn ze versleten of doorgedraaid.
***** Kraak.....
pi_62877924
Overigens, welke spelers uit de hoofdklasse hebben het nog meer gemaakt en welke juist niet? Volgens mij komt daar ook niet zo'n positieve score uit.
pi_62885005
quote:
Op zondag 2 november 2008 06:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.
Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.
www.thuisuiteten.nl
pi_63048028
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef methodmich het volgende:

[..]

Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.
Dat is lastig te zeggen. Er zijn ook wel spelers die zich blij laagvliegers laten zien, zoals bijvoorbeeld Amrabat en dit jaar Plet.
pi_63049268
En dan kwam Amrabat niet eens uit de hoofdklasse, maar van de eerste klasse. Iets wat overigens ook geldt voor Leroy Resodihardjo, die van eersteklasser Scheveningen zomaar pardoes in de basis staat bij ADO Den Haag dit seizoen.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 december 2008 @ 20:01:57 #237
123545 DatMeenJeNiet
pi_64098333
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Die tekent dus waarschijnlijk niet, maar deze twee wel:

Zwolle wil Thiago en Giglio behouden

FC Zwolle wil van de vier Zuid-Amerikaanse testspelers Esteban Giglio en Roberto 'Thiago' Grizzoli behouden. Beide spelers lieten in het duel met FC Twente (2-3 verlies) een goede indruk achter.

Giglio, een 21-jarige Argentijnse linksback, maakte indruk door Romano Denneboom uit de wedstrijd te spelen. "Hij is een goede, agressieve voetballer", zegt trainer Jan Everse in VI over de Argentijn.

De Braziliaan Thiago (24) wordt gezien als de vervanger van de naar RKC Waalwijk vertrokken Anton Jongsma. Hij kan zowel in de aanval als er net achter spelen. "Ik zie hem vooralsnog het liefst vanaf de flank komen. Op trainingen heeft hij een erg goede indruk achtergelaten."

Volgende week krijgt de trainer er met Mariano Corsico een ervaren Argentijnse verdediger op bezoek. De 27-jarige centrale mandekker speelde het afgelopen seizoen voor het Cypriotische Olympiakos Nicosia. "Hij is 27 en dus ervaren. Dat is nodig, want we hebben een jonge ploeg."
En beiden alweer hun contract ontbonden. Snap sowieso niett dat ze die Giglio hebben willen behouden, ik heb hem een aantal keer zien spelen maar dat was echt helemaal niets.

Blijft dus erg wisselvallig en begrijpelijk dat veel clubs het niet aandurven met Zuid Amerikanen.
pi_64099246
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:41 schreef methodmich het volgende:
En dan kwam Amrabat niet eens uit de hoofdklasse, maar van de eerste klasse. Iets wat overigens ook geldt voor Leroy Resodihardjo, die van eersteklasser Scheveningen zomaar pardoes in de basis staat bij ADO Den Haag dit seizoen.
Powel kwam uit de 2e of 3e klasse binnenwaaien bij Den Bosch. Het kan soms verkeren.

Toch zie je dat ook veel voetballers uit het amateurvoetbal het niet maken.

Belgische clubs durven het wel aan met Zuidamerikanen en je ziet er toch wel een aantal goede spelers bij lopen. Nu bv Ruiz bij Westerlo doet het ook goed. Die hebben ze in de rimboe in Peru gescout.
pi_64128697
Maar Powel had wel een tijdje nodig om basisspeler te worden toch?

Ik denk dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt en dat spelers uit het amateurvoetbal nog net iets meer geslaagd zijn, statistisch gezien. Waarbij die jongens als voordeel hebben dat ze de taal spreken en je er wat dat betreft qua begeleiding veel minder in moet investeren.
www.thuisuiteten.nl
pi_64136651
quote:
Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef methodmich het volgende:
Maar Powel had wel een tijdje nodig om basisspeler te worden toch?

Ik denk dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt en dat spelers uit het amateurvoetbal nog net iets meer geslaagd zijn, statistisch gezien. Waarbij die jongens als voordeel hebben dat ze de taal spreken en je er wat dat betreft qua begeleiding veel minder in moet investeren.
Ja, heeft een half jaar geduurd. Moest het eerst vooral doen met korte invalbeurten, maar deed het al wel aardig in het 2e. Hij heeft een tijdje achter Derk Schut gestaan in de pikorde.

Als je het gaat beschouwen als een steekproef dan is de populatie Zuidamerikanen ook wel erg klein natuurlijk.

Als ik het geld zou hebben dan zou ik een Jupiler League laten spelen met 11 Zuidamerikanen. Denk dat je daar best succes mee kan boeken. Paar Paraguayaanse slagers achterin, technisch middenveld en gevaarlijke aanval. Denk dat met name tegen de manier van spelen de Nederlandse ploegen niet zijn opgewassen.
pi_64154144
Tja, maar dat is natuurlijk anders. Als ik naar eigen inzicht een elftal spelers uit de zaterdaghoofdklasse A mag selecteren en een jaar laat trainen en leven als spelers uit de JL, dan kunnen die ook wel aardig succes boeken lijkt me.
www.thuisuiteten.nl
pi_64154748
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:34 schreef methodmich het volgende:
Tja, maar dat is natuurlijk anders. Als ik naar eigen inzicht een elftal spelers uit de zaterdaghoofdklasse A mag selecteren en een jaar laat trainen en leven als spelers uit de JL, dan kunnen die ook wel aardig succes boeken lijkt me.

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen in de JL. Veel mensen dachten ook dat Cambuur kampioen zou gaan worden bijvoorbeeld en die staan nu toch al op een redelijke achterstand.

Clubs die het met topamateurs proberen (Omniworld, AGOVV, Haarlem) eindigen vaak niet zo hoog en veel spelers die in de hoofdklasse spelen zijn min of meer mislukt bij marginale BVO´s.
pi_64154825
Klopt, al zijn er ook zat bij die gewoon bewust de keuze hebben gemaakt voor het maatschappelijke in combinatie met een leuke hoofdklasser.
www.thuisuiteten.nl
pi_64154985
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
Klopt, al zijn er ook zat bij die gewoon bewust de keuze hebben gemaakt voor het maatschappelijke in combinatie met een leuke hoofdklasser.
Yep, maar vast niet omdat ze zo succesvol waren in het betaalde voetbal.
pi_70181816
Hugo Bargas 19 wedstrijden - 4 goals - 4 assist - 1686 minuten
Eric Botteghin 40 wedstrijden - 5 goals - 1 assist - 3552 minuten
Javier Guarino 25 wedstrijden - 0 goals - 0 assist - 1546 minuten

Zouden er nog meer volgen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70181982
Juscemar Borilli en Leonardo Moratta da Fonseca waren ook zo'n succes.
pi_70182034
Juscemar stuurt je kusjes vanuit Italie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70182041
Zwolle wil nog een Argentijnse verdediger.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 22:40:18 #249
123545 DatMeenJeNiet
pi_70182055
Giglio was ook weer snel vertrokken.
pi_70182113
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 22:39 schreef Blawh het volgende:
Zwolle wil nog een Argentijnse verdediger.
Wie?

Everse heeft wel gewoon gelijk, schijnbaar kan je redelijke eerste divisie voor minder geld halen uit Zuid Amerika dan uit de hoofdklasse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')