Dat is vrijwel hetzelfde.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:33 schreef SiGNe het volgende:
Fritessaus, mayo hebben ze bijna nergens bij de snackbar.
wtf.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:45 schreef Bellah het volgende:
kuchAHisgewoonopenopzondagkuch?
of is dat niet in de grote steden? Roermond ieg wel
UTFS.quote:
quote:En ik kan tegenwoordig ook zelf mayo maken!
Meet 300 ml. zonnebloemolie af.
Doe 2 eidooiers met 2 theelepels mosterd en een eetlepel olie in de mengkom en laat 20 tellen draaien.
Hierna, eerst druppel voor druppel, de olie toevoegen. Als de mayo wat dikker aan het worden is kan je de olie wat sneller toevoegen.
Tot slot nog wat zout en peper toevoegen en als laatste 2 eetlepels azijn.
Even proeven en zo nodig nog wat zout en/of peper toevoegen.
Voor de variatie een paar uitgeperste tenen knoflook er door voor een heerlijke knoflook-mayo!
Je kan het overal bij eten, maar een schep mayo op een stuk stokbrood is ook al erg fijn!
Oh, laat ik dat nou allemaal in huis hebbenquote:Op zondag 6 mei 2007 00:48 schreef Stereotomy het volgende:
je kunt het vullen met een koude couscous salade. Couscous koken en afgieten met koud water, julienne van wortels en paprika, koriander, olijfolie, knoflook en een snufje nootmuskaat en peper erdoorheen?
Ik ga morgen aan de slagquote:Benodigdheden
1 eetlepel kruidenazijn
1 eierdooier
1 theelepel mosterd
peper
zout
2 dl olie Bereiding
Roer de eierdooier los met peper, zout en mosterd.
Klop langzaam de kruidenazijn erdoor.
Voeg, onder voortdurend roeren, de olie toe; eerst druppelsgewijs,
daarna langzaam schenkend.
Als de mayonaise gaat schiften kan dat 3 oorzaken hebben:
- de olie is te koud
- de olie is in het begin te snel toegevoegd
- er is te veel olie gebruikt
De mayonaise kan weer verbeterd worden door er een eetlepel heet water door te roeren.
Te dikke mayonaise kan je ook met heet water verdunnen.
Eh, ja.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Oh Sebassertje zit ook zijn posts aan te passen
Tnxx
Die is niet zo van de gevulde eieren geloof ik.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:00 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, Golfer gaat morgen toch niet eten omdat Ajax de loser van het seizoen wordt
Damn, ik wou dat mijn vriendin dat had, hoefde ik niet telkens te hanessen met die klote dingen in die verpakkingen die ik nooit open krijg - zonder nagels ja.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lieve schat, daar ben ik te oud voor inmiddels
Wees blij, anders zou je ze nog scheuren ook jaquote:Op zondag 6 mei 2007 01:06 schreef Stereotomy het volgende:
Damn, ik wou dat mijn vriendin dat had, hoefde ik niet telkens te hanessen met die klote dingen in die verpakkingen die ik nooit open krijg - zonder nagels ja.
Mja, maar dat vind ik zo kaal, 4 gekookte eitjes in een bakkie tussen de rest van de lekkere hapjesquote:Op zondag 6 mei 2007 01:12 schreef Laton het volgende:
eieren zijn zoveel lekkerder normaal dan met die gevulde rommel![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 01:00 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, Golfer gaat morgen toch niet eten omdat Ajax de loser van het seizoen wordt
Nee nog niet. Maar ik wilde op jouw vraag ideeën opdoen, en het eerste wat ik zag toen ik even mijn ogen dichtdeed om na te denken - voor de visualisatiequote:Op zondag 6 mei 2007 01:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wees blij, anders zou je ze nog scheuren ook ja
Heb jij ooit een gevuld ei met couscous gegeten?
Nu ik erover nadenk vind ik het wel heul apart/bijzonder![]()
VULLEN !!quote:Op zondag 6 mei 2007 01:55 schreef Isabeau het volgende:
Ow.
Maar wat ga je nu met die eitjes doen morgen? Behalve opeten.
Ik denk dat ik ze, uit pure hufterigheid, morgenochtend gewoon ga bakken.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:55 schreef Isabeau het volgende:
Ow.
Maar wat ga je nu met die eitjes doen morgen? Behalve opeten.
quote:Op zondag 6 mei 2007 01:57 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat ik ze, uit pure hufterigheid, morgenochtend gewoon ga bakken.![]()
Slaap lekker, Stereotomyquote:Op zondag 6 mei 2007 02:01 schreef Stereotomy het volgende:
Ik hou het voor gezien vanavond: ik ga naar bed want morgen vroeg opstaan om *wel* te studeren.![]()
en alvast voor golfer:
en
Trusteh!quote:
We hebben niet allemaal nachtdienstquote:
Als het net zo'n goede werking op haar moeder heeft als de Pil van Drion, plaatsen we zeker het recept nog een keer hier.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:09 schreef Isabeau het volgende:
Wel vertellen hoe het was hè.
Ah, schoonmama is proefkonijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:12 schreef golfer het volgende:
Als het net zo'n goede werking op haar moeder heeft als de Pil van Drion, plaatsen we zeker het recept nog een keer hier.![]()
ik krijg trekquote:Op zondag 6 mei 2007 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Klaar
Biologisch, ook dat nog!
[afbeelding]
* eigeel
* mosterd
* aioli
* olijfolie
* mosterdsaus
* peterselie
* bieslook
* zout
* peper
Dat ziet er wel lekker uit zegquote:Op zondag 6 mei 2007 13:33 schreef Bluezz het volgende:
Klaar
Biologisch, ook dat nog!
[afbeelding]
* eigeel
* mosterd
* aioli
* olijfolie
* mosterdsaus
* peterselie
* bieslook
* zout
* peper
Ze waren hartstikke lekker.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:37 schreef Isabeau het volgende:
En heb je ze al geproefd? Ze zien er in ieder geval lekker uit
zullen we t forum opheffen?quote:
volgesn de een wel, volgens de ander niet. ik heb laatst ailoili gemaakt op basis van aardappel. een recept dat ik had gevonden in een frans kookboek uit de jaren 70.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:14 schreef Thorical het volgende:
Maar ailoli is toch mayonaise met knoflook?
Met een spuitzak wordt dit zoveel mooier!quote:
Dat heet een dagmerriequote:Op zondag 6 mei 2007 17:14 schreef Thorical het volgende:
Ik krijg een deja-vu, eigenlijk meer een nachtmerrie op klaarlichtedag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |