Hoezo? Je vangt liever kogels ipv klappen?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:26 schreef Repeat het volgende:
Ondanks dat ik tegen wapenbezit ben ga ik op dit soort momenten erg twijfelen.
http://www.brusselnieuws.(...)tm?newsID=1178203437quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:10 schreef SpecialK het volgende:
filmpje werkt niet (voor mij iig)
en je mag wel een bron neerzetten naar een tekstueel verslag hoor.
Nee, die man had ze allemaal kapot moeten schieten, dan had ik hem een taart gestuurd.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Hoezo? Je vangt liever kogels ipv klappen?
ze zullen niet alle beelden hebben vrij gegeven (denk dat er wel een camera dichterbij stond en die beelden niet vrijgeven) verder kunnen ze met apparatuur natuurlijk ook nog dingen uitvergroten enzoquote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:30 schreef D.Rose het volgende:
Toch knap dat je daar iemand van kunt herkennen
Hoe dan ook, wel goed dat ze gepakt zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ze zullen niet alle beelden hebben vrij gegeven (denk dat er wel een camera dichterbij stond en die beelden niet vrijgeven) verder kunnen ze met apparatuur natuurlijk ook nog dingen uitvergroten enzo
Ja, een terugkeer naar de oude vertrouwde normen en waarden van de Middeleeuwen, dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:39 schreef StefanP het volgende:
Opruimen. Opsluiten is er namelijk te goed voor; zelfs een euro is al teveel om te spenderen aan dit soort uitschot. Maar laat het maar weer aan het 'geciviliseerde' westen over om dit soort tuig er met een taakstrafje vanaf te komen; het zijn immers arme zielepietjes.
In de middeleeuwen wisten ze wel raad met zulk schoren: publiekelijk radbraken. Pijnlijk doen sterven zodat ze goed na kunnen denken over wat ze gedaan hebben, en andere etters-in-spe zich wel 10x bedenken voor ze iets soortgelijks doen.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:20 schreef Commensaal het volgende:
Triest. Die beelden hoef ik trouwens absoluut niet te zien.
als je de beelden gezien had, wist je dat dat een understatement was. (nee kijk niet is beterquote:
Nou, da-is nie hoor. Ze tackelen 'm, en daarna is het alsof ze helemaal losgaan op een zoutzak. Inclusief 'springen op een zoutzak'.quote:
het is al nacht moet ik mezelf dan verzieken met beelden die me waarschijnlijk zullen pijnigen?quote:Op zondag 6 mei 2007 00:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als je de beelden gezien had, wist je dat dat een understatement was. (nee kijk niet is beter)
Thanks en ja ik heb 'em gezien nu. Echt... hoe kan je nou op iemands hoofd gaan stampen en springen als diegene al K.O. op de grond ligt... geen woorden voor om zoiets te beschrijven... wat moet je nou met dit soort mensen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:28 schreef tjolder het volgende:
[..]
http://www.brusselnieuws.(...)tm?newsID=1178203437
Film werkt bij mij met winamp video
ik denk dat ze een pilletje moeten slikkenquote:Op zondag 6 mei 2007 01:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Thanks en ja ik heb 'em gezien nu. Echt... hoe kan je nou op iemands hoofd gaan stampen en springen als diegene al K.O. op de grond ligt... geen woorden voor om zoiets te beschrijven... wat moet je nou met dit soort mensen.
Ik ben juist tegen de doodstraf omdat ik vind dat dit soort figuren levenslang moeten boeten (ipv the easy way out). Maar ik betwijfel dat deze figuren de hersencapaciteit bezitten om zich er maar een fuck van aan te trekken. Laat staan dat ze er ooit iets van zullen leren.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik denk dat ze een pilletje moeten slikken![]()
Daniel Fountaynequote:Op zondag 6 mei 2007 01:38 schreef newsman het volgende:
Weet zijn naam niet, maar bid voor hem.
ben blij dat ik niet gekeken heb naar dat filmpjequote:Op zondag 6 mei 2007 01:32 schreef newsman het volgende:
Hoop het beste voor deze man, ben alleen bang dat hij dood gaat, er is zo hard op hem gesprongen.
En ons belastingsgeld erin stoppen?quote:Op zondag 6 mei 2007 01:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik ben juist tegen de doodstraf omdat ik vind dat dit soort figuren levenslang moeten boeten (ipv the easy way out).
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:11 schreef Hathor het volgende:
Lafaards.
Hij vecht NU voor zijn leven, terwijl ie in coma ligt. tenminste, ik ga er van uit dat dat bedoeld word hier.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Nou, da-is nie hoor. Ze tackelen 'm, en daarna is het alsof ze helemaal losgaan op een zoutzak. Inclusief 'springen op een zoutzak'.![]()
![]()
![]()
Goed idee. Alleen lopen er nog veel meer zoals hen rond, van die figuren die elk moment kunnen ontploffen. En aangezien Justitie allen iets heeft aan "harde bewijzen", moeten er eerst nog veel meer doden vallen voor deze debielen ècht uit de maatschappij gehaald kunnen worden. Typisch Nederlands: als het kalf verzopen is, ....... !quote:Op zondag 6 mei 2007 00:51 schreef Cheiron het volgende:
Zo.. wat een complete debielen. Voor altijd uit de maatschappij halen wat mij betreft
Omdat de verkeerde partijen hier altijd regeringspartijen worden en Justitie praktisch alleen máár blunders maakt.quote:Op zondag 6 mei 2007 04:19 schreef piet_pelle het volgende:
Waarom hebben we er met z'n allen ook alweer voor gezorgd dat deze jongens er met enkele jaartjes cel vanaf gaan komen mits ze niet vrijgesproken worden doordat justitie grote blunders maakt?
Nee, niet typisch Nederlands. In Belgie hebben ze er kennelijk ook last van.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:40 schreef progrock het volgende:
[..]
Goed idee. Alleen lopen er nog veel meer zoals hen rond, van die figuren die elk moment kunnen ontploffen. En aangezien Justitie allen iets heeft aan "harde bewijzen", moeten er eerst nog veel meer doden vallen voor deze debielen ècht uit de maatschappij gehaald kunnen worden. Typisch Nederlands: als het kalf verzopen is, ....... !
Moderne technologie kan ook een uitkomst bieden. Zo zijn er wel een paar kerncentrale's die afgegebroken moeten worden. Ik stel voor dat aan deze jongeren over te laten. En in hun gewone kleding natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:39 schreef StefanP het volgende:
Opruimen. Opsluiten is er namelijk te goed voor; zelfs een euro is al teveel om te spenderen aan dit soort uitschot. Maar laat het maar weer aan het 'geciviliseerde' westen over om dit soort tuig er met een taakstrafje vanaf te komen; het zijn immers arme zielepietjes.
In de middeleeuwen wisten ze wel raad met zulk schoren: publiekelijk radbraken. Pijnlijk doen sterven zodat ze goed na kunnen denken over wat ze gedaan hebben, en andere etters-in-spe zich wel 10x bedenken voor ze iets soortgelijks doen.
Beelden zijn gruwelijk. Het eerste deel valt nog mee, dat zie je wel vaker op vechtpartijen of overvallen, maar het tweede deel is echt te gruwelijk en voor dat deel zou je niets anders dan moord op moeten leggen.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:57 schreef zhe-devilll het volgende:
ben blij dat ik niet gekeken heb naar dat filmpje
![]()
1) Omdat het slachtoffer 'maar' een autochtoon was. Was het een allochtoon geweest dan was het voorpagina nieuws .quote:Op zondag 6 mei 2007 12:15 schreef Frederic het volgende:
Waarom zie ik hier niks van op het VRT journaal? Enkel VTM en RTL brachten dit nieuws... Zelfs niks in de kranten![]()
Zoals ik reeds zei.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:15 schreef Quannum het volgende:
Ik heb er geen woorden voor. En dat filmpje hoef ik niet te zien.
Erg ook dat er bijna nergens een bericht over staat in de Belgische pers. Ja, bij "regionaal nieuws".![]()
![]()
http://www2.vrtnieuws.net(...)/070503_Metrostation
Slimquote:Op zondag 6 mei 2007 13:30 schreef ChillyWilly het volgende:
... Wat een idioten...
Neuh, deze idioten mogen de Belgische variant van tbs krijgen, die hoofddader levenslang, die anderen een jaartje of 20 minimaal. Als mensenlevens zo weinig voorstellen voor je, dan is er iets loos.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:30 schreef ChillyWilly het volgende:
Die klootzak schopt hem in zijn gezicht terwijl hij al bewusteloos is en springt gewoon met twee benen op zijn rug... Wat een idioten... Deze jongens moeten gewoon als beesten behandeld worden, want dat zijn het.
Het zijn geen amateurbeelden die via Geenstijl op internet zijn gezet, maar beelden van het Belgische journaal. Bovendien was dit de verkorte versie van het verslag...quote:Op zondag 6 mei 2007 13:35 schreef FJD het volgende:
[..]
SlimEr zijn hier mensen die bewust het filmpje niet kijken en vervolgens post jij er een verslag van.
En wie geeft degene die die spuitje heeft gegeven een spuitje? etc etcquote:Op zondag 6 mei 2007 11:58 schreef Ringo het volgende:
Dit is echt ziek.![]()
![]()
Minderwaardig tuig als dit moet je niet eens de kans geven om terug te keren in de maatschappij. Gewoon, een spuitje van staatswege.
Je hebt gelijk... sorry beestjesquote:Op zondag 6 mei 2007 13:43 schreef Mikrosoft het volgende:
Elke keer als zoiets gebeurt worden de daders beesten of vuile varkens genoemd. Een groot onrecht naar dieren toe om met mensen vergeleken te worden.
quote:Op zondag 6 mei 2007 13:39 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En wie geeft degene die die spuitje heeft gegeven een spuitje? etc etc
Maar daarna direct die Sharia weer opdoeken he!quote:Op zondag 6 mei 2007 13:46 schreef wizZa het volgende:
op dit soort momenten denk ik, Sharia invoeren en stenigen die lui!![]()
Zo zie je maar weer, d'r zitten ook goede kanten aan de islamquote:Op zondag 6 mei 2007 13:46 schreef wizZa het volgende:
op dit soort momenten denk ik, Sharia invoeren en stenigen die lui!![]()
De ironiequote:Op zondag 6 mei 2007 13:48 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Maar daarna direct die Sharia weer opdoeken he!
iig een stuk hoger.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:00 schreef zoalshetis het volgende:
stel dat het polen, antillianen of marokkanen zijn. wat zouden de straffen in die landen zijn bij zulk een walgelijk vergrijp?
Link copy/pasten in bv VLC player. Laden duurt even wat langer maar goed de vraag blijft inderdaad of je dit wilt zien.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Die links naar het bewuste filmpje werken hier niet. Ben ik aan de ene kant wel blij om als ik dat verslag zo lees.
en de rekening sturen naar de familie, schijnt in china goed te werkenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Die links naar het bewuste filmpje werken hier niet. Ben ik aan de ene kant wel blij om als ik dat verslag zo lees.
5kogels á ¤0,45 is ¤2.25.
1persoon om de trekker over te halen ¤50
Uitkomst: Priceless.
Ik heb maar eens ff de hele uitzending gedownload, het item er uit geknipt en geupload naar YouTube.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:04 schreef tjolder het volgende:
PS Weet er iemand hoe je dit kunt bewaren of bvb op youtube zet. Want zo een barbaarsheid mag gerust wereldkundig gemaakt worden. De klootzakken.![]()
In dat soort landen hebben ze geen moderne camera's, dus dat is daar sowieso anders.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:00 schreef zoalshetis het volgende:
stel dat het polen, antillianen of marokkanen zijn. wat zouden de straffen in die landen zijn bij zulk een walgelijk vergrijp?
Klopt. Maar dat heb je natuurlijk met heel veel dingen. Kijk, iemand die je belazert met een financiele transactie, daar krijg je nu nog geeneens een klop voor op je vingers. Maar als je beelden hebt waarbij iemand zich 't schompes lacht om zoveel naieviteit, dan wordt 't een ander verhaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:39 schreef Yildiz het volgende:
Nu je de beelden hebt kunnen veel mensen zich veel beter identificeren met het slachtoffer, en daaruit zal weer een roep komen om hardere straffen. Niet voor lagere criminaliteitscijfers, maar als uitoefening van wraak.
En of dat goed is, kun je je afvragen.
Het gaat er niet om of het goed is, het gaat om de vraag hoe je zo'n geesteszieke voorgoed van de wereld kan laten verdwijnen, op een goedkope en effectieve manier.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:39 schreef Yildiz het volgende:
Nu je de beelden hebt kunnen veel mensen zich veel beter identificeren met het slachtoffer, en daaruit zal weer een roep komen om hardere straffen. Niet voor lagere criminaliteitscijfers, maar als uitoefening van wraak.
En of dat goed is, kun je je afvragen.
Het lijkt me nogal lastig. Nooit eerder in de geschiedenis, tot en met de tijd van de Romeinen en Grieken aan toe, had 'het volk' -om het zo maar even te omschrijven- nooit zoveel informatie over een misdaad als nu. Hoorde je nog geen 50 jaar geleden amper wat er 2 steden verder gebeurde, nu vliegen beelden uit België de hele wereld over. Natuurlijk praat ik een misdaad als deze niet goed, maar veel reacties zullen ongetwijfeld veel meer op emoties gebaseerd zijn. Alleen al het feit dat er beelden beschikbaar zijn weegt al mee.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heb je natuurlijk met heel veel dingen. Kijk, iemand die je belazert met een financiele transactie, daar krijg je nu nog geeneens een klop voor op je vingers. Maar als je beelden hebt waarbij iemand zich 't schompes lacht om zoveel naieviteit, dan wordt 't een ander verhaal.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre rechters hier rekening mee houden.
Omdat ze niet voor niks ogen in hun kop hebben zitten.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:30 schreef Yildiz het volgende:
En waarom mensen zo graag nieuws met beelden zien? Geen idee.
Dat bedoel ik niet, en impliceer ik ook niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat ze niet voor niks ogen in hun kop hebben zitten.
Veel junkies daarzo?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:44 schreef katerwater het volgende:
Weet je wat zo scary is?
Metrostation Delta, waar dit incident is, is op enkele minuten van mijn kamer...
Ik kom daar zowaar bijna elke dag.
Lopen inderdaad nogal wat paupers rond ja.
Hehe, westerlingen zijn in die buurt de enigen met veel $$ op zak.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:06 schreef StefanP het volgende:
Ze pikken namelijk altijd een westerling uit om te verkrachten/beroven/in elkaar te slaan. Maar daar hoor je links niet over...
Nou, ik stel voor:quote:Op zondag 6 mei 2007 20:06 schreef StefanP het volgende:
5 jongeren... check.
Beroven... check.
Aftuigen als iemand op de grond ligt... check.
Ik weet wel in welke hoek je dit tuig moet zoeken. Lang leve de multiculturele samenleving! Dit soort 'incidenten' zal meer en meer plaatsvinden totdat het westen eens het lef heeft om te zeggen 'genoeg is genoeg'. Hoe grappig dat in de ogen van de media en linksen alleen een autochtoon racistisch kan zijn, terwijl dit soort volk dag in dag uit bewijst dat ze racistischer zijn dan wie dan ook. Ze pikken namelijk altijd een westerling uit om te verkrachten/beroven/in elkaar te slaan. Maar daar hoor je links niet over... Zijn we niet dankbaar voor het invoeren van dit soort 'mensen'? Wat een verrijking!
- Trollen 2 -quote:Op zondag 6 mei 2007 20:33 schreef Yildiz het volgende:
Zou dat in het vervolg dit soort dingen voorkomen, onder het mom van 'schrikreactie'?
Dat daarbij toevallig ook duizenden onschuldige mensen bij werden veroordeeld wegens hekserij, ketterij, etc. laten we natuurlijk voor het gemak maar even achterwegequote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:39 schreef StefanP het volgende:
'Het doel heiligt de middelen'quote:Op maandag 7 mei 2007 09:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat daarbij toevallig ook duizenden onschuldige mensen bij werden veroordeeld wegens hekserij, ketterij, etc. laten we natuurlijk voor het gemak maar even achterwege
Ach ja, Amerikanen he. Hoeveel mensen zijn er dit jaar alleen al vrij gelaten omdat ze ten onrechte in death row zaten?quote:
laten we het dan alleen doen als er sprake is van videobeelden.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat daarbij toevallig ook duizenden onschuldige mensen bij werden veroordeeld wegens hekserij, ketterij, etc. laten we natuurlijk voor het gemak maar even achterwege
Of laten we ons gewoon niet verlagen tot het niveau van deze mensen, en ze gewoon een zware gevangenisstraf geven, zoals het een beschaafd land betaamt. Lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd. Bovendien verlies je als overheid al je morele superioriteit op het moment dat je geweld gaat gebruiken om mensen duidelijk te maken dat je geen geweld mag gebruiken.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laten we het dan alleen doen als er sprake is van videobeelden.
Dacht altijd dat de metrostations in het westen 'gevaarlijker' waren dan in het oosten, gezien het oosten van Brussel 'rijker' en residentiëler is...quote:Op zondag 6 mei 2007 18:44 schreef katerwater het volgende:
Weet je wat zo scary is?
Metrostation Delta, waar dit incident is, is op enkele minuten van mijn kamer...
Ik kom daar zowaar bijna elke dag.
Lopen inderdaad nogal wat paupers rond ja.
"Zware" gevangenisstraffen staan nooit in verhouding tot dit soort uitzonderlijke misdaden.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Of laten we ons gewoon niet verlagen tot het niveau van deze mensen, en ze gewoon een zware gevangenisstraf geven, zoals het een beschaafd land betaamt. Lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd. Bovendien verlies je als overheid al je morele superioriteit op het moment dat je geweld gaat gebruiken om mensen duidelijk te maken dat je geen geweld mag gebruiken.
Waarom denken mensen dat 'vergelding' de enige reden is voor gevangenisstraf?quote:Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:
Zelfs levenslang is veel te mild.
Is het mogelijk om je als gastspreker in te huren?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:39 schreef StefanP het volgende:
Natuurlijk staat het niet in verhouding. In het midden-oosten wel. Daar hebben ze nog oog om oog, tand om tand. Letterlijk. Ik dacht dat we het er hier in het Westen met zijn allen over eens waren dat de straffen DAAR nu juist barbaars waren?quote:Op maandag 7 mei 2007 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
"Zware" gevangenisstraffen staan nooit in verhouding tot dit soort uitzonderlijke misdaden.
Ik ben lange tijd tegen de doodstraf geweest omdat ik het zag als een vorm van martelen.
Daarom lijkt mij het onder de guillotine zetten van de daders een goede oplossing.
De overheid straft dan écht zonder de daders pijn te doen.
Een overheid is niet moreel superieur door daders na een aantal jaren goede maaltijden en medische verzorging weer vrij te laten. Zelfs levenslang is veel te mild.
je hebt helemaal gelijk. doodstraf of lijfstraf is geen optie. we kunnen bij autochtonen wél kijken of we ze een dure levenslang geven. bij allochtonen stel ik dan toch echt hardere maatregels voor. je bent hier niet voor niks, en als je dat wel bent mag je wat mij betreft naar je land van je allochtone herkomst en daar de straf uitzitten, zoals daar gebruikelijk is.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Of laten we ons gewoon niet verlagen tot het niveau van deze mensen, en ze gewoon een zware gevangenisstraf geven, zoals het een beschaafd land betaamt. Lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd. Bovendien verlies je als overheid al je morele superioriteit op het moment dat je geweld gaat gebruiken om mensen duidelijk te maken dat je geen geweld mag gebruiken.
Helaas voor jou, en voor ons allemaal, zijn de meeste allochtone probleemgevallen, waar jij op doelt, gewoon in het bezit van een Nederlands paspoort. Dat betekent dat je geen onderscheid KAN maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk. doodstraf of lijfstraf is geen optie. we kunnen bij autochtonen wél kijken of we ze een dure levenslang geven. bij allochtonen stel ik dan toch echt hardere maatregels voor. je bent hier niet voor niks, en als je dat wel bent mag je wat mij betreft naar je land van je allochtone herkomst en daar de straf uitzitten, zoals daar gebruikelijk is.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om een mooi kampementje te maken ergens in drente, voorzien van veel prikkeldraad en wachttorens, waar je dit soort maatschappelijk hoogradioactief afval kan dumpen.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Helaas voor jou, en voor ons allemaal, zijn de meeste allochtone probleemgevallen, waar jij op doelt, gewoon in het bezit van een Nederlands paspoort. Dat betekent dat je geen onderscheid KAN maken.
Sure, ben ik ook helemaal voor. Maar dan OOK 'autochtone' reljongeren.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is om een mooi kampementje te maken ergens in drente, voorzien van veel prikkeldraad en wachttorens, waar je dit soort maatschappelijk hoogradioactief afval kan dumpen.
Tuurlijk. Zo'n 63-jarige nederlandse psychopaat die binnen twee weken nadat-ie vrij is iemand vermoord zou daar prima thuis horen. Ik denk dat je uiteindelijk op een paar honderd man uitkomt, en dat je bij de gevangenissen en TBS-klinieken de grootste druk van de ketel haalt. Laten ze daar de gevallen houden waar nog *wel* wat aan de versleutelen valt.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:53 schreef Seneca het volgende:
Sure, ben ik ook helemaal voor. Maar dan OOK 'autochtone' reljongeren.
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:31 schreef ShaoliN het volgende:
Redelijk schokkende beelden. Wat is er in godesnaam mis met je als hier toe in staat bent? Voor zulke gasten is echt geen plaats in de samenleving.
Dan moeten we echt levenslang ook maar uit het strafrecht halen? Het is immers onwenselijk dat onschuldigen de rest van hun leven achter tralies belanden.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Natuurlijk staat het niet in verhouding. In het midden-oosten wel. Daar hebben ze nog oog om oog, tand om tand. Letterlijk. Ik dacht dat we het er hier in het Westen met zijn allen over eens waren dat de straffen DAAR nu juist barbaars waren?
De doodstraf is leuk en aardig, maar zodra er ook maar een hele kleine kans is (en die is er altijd) dat je iemand ten onrechte veroordeeld, is die in mijn ogen volslagen onwenselijk.
Oi, logisch wonder, als je iemand levenslang in de gevangenis gooit, en je komt er na vijf jaar achter dat je de verkeerde in de bak zit, dan kun je dat nog enigszins ongedaan maken. Met de doodstraf lukt je dat niet meer.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:35 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Dan moeten we echt levenslang ook maar uit het strafrecht halen? Het is immers onwenselijk dat onschuldigen de rest van hun leven achter tralies belanden.
Letterlijk oog om oog en tand om tand is inderdaad een beetje barbaars. Daarom stel ik de guillotine voor om de moordenaar vooral geen pijn te doen.
De MIVB is sowieso een achterstandsbedrijf. Nieuw materieel wordt zeer sporadisch geleverd en ja, videobewaking moeten ze echt regelen. Niet alleen bij de haltes/stations maar ook in de voertuigen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:09 schreef Frederic het volgende:
[..]
Dacht altijd dat de metrostations in het westen 'gevaarlijker' waren dan in het oosten, gezien het oosten van Brussel 'rijker' en residentiëler is...
[afbeelding]
Heb ook een tijdje dagelijks de rode lijn genomen (van station Roodebeek tot Kunst-Wet) en heb nooit iets gezien van agressie. (al was dat natuurlijk wel tijdens de dag...)
De MIVB zou beter wat meer investeren in veiligheid ipv weer nieuwe 'ultramoderne' metrostellen aan te kopen!![]()
Als ik iemand onschuldig veroordeel, dan kan ik hem dus nog uit de cel halen. Wat ga jij doen? Z'n hoofd er weer aan plakken?quote:Op maandag 7 mei 2007 21:35 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Dan moeten we echt levenslang ook maar uit het strafrecht halen? Het is immers onwenselijk dat onschuldigen de rest van hun leven achter tralies belanden.
Letterlijk oog om oog en tand om tand is inderdaad een beetje barbaars. Daarom stel ik de guillotine voor om de moordenaar vooral geen pijn te doen.
Dan nog kan je een straf tot levenslang niet bij elke onschuldig veroordeelde ongedaan maken.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Oi, logisch wonder, als je iemand levenslang in de gevangenis gooit, en je komt er na vijf jaar achter dat je de verkeerde in de bak zit, dan kun je dat nog enigszins ongedaan maken. Met de doodstraf lukt je dat niet meer.
En wat doe jij als de onschuldig tot levenslang veroordeelde in de cel overlijdt? Nieuw leven inblazen? Klonen als die al in het graf ligt?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als ik iemand onschuldig veroordeel, dan kan ik hem dus nog uit de cel halen. Wat ga jij doen? Z'n hoofd er weer aan plakken?
Drogreden vriend. Ik wijs jou erop dat je de doodstraf nooit kunt terugdraaien, en dan kom jij met het tegenargument: ja, maar levenslang ook niet altijd! Dat doet niets af aan mijn argument dat je de doodstraf NOOIT kunt terugdraaien, en levenslang wel!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:11 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
En wat doe jij als de onschuldig tot levenslang veroordeelde in de cel overlijdt? Nieuw leven inblazen? Klonen als die al in het graf ligt?
Wees dan consequent en schaf levenslang dan ook af.
Terugdraaien???quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Drogreden vriend. Ik wijs jou erop dat je de doodstraf nooit kunt terugdraaien, en dan kom jij met het tegenargument: ja, maar levenslang ook niet altijd! Dat doet niets af aan mijn argument dat je de doodstraf NOOIT kunt terugdraaien, en levenslang wel!
weldegelijk boeit de afkomst wel. dit soort agressie en criminaliteit in de maatschappij komt van bepaalde groepen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:03 schreef Gia het volgende:
Wat een walgelijke beesten.
Zulke lui mogen ze van mij afmaken. En de afkomst boeit me allerminst.
Dit zijn geen mensen. Ze mogen ieg nooit meer terug in de maatschappij.
Ik bedoel dat het beesten zijn, ongeacht afkomst.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:09 schreef Netwerken het volgende:
[..]
weldegelijk boeit de afkomst wel. dit soort agressie en criminaliteit in de maatschappij komt van bepaalde groepen.
met dat in gedachte kan je er voor zorgen dat deze groepen verwijderd worden of juist niet toegelaten.
wat dat betreft is de oost-europese markt een goede ontwikkeling. Verdringingseffect.
Lul toch niet zo dom man.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:09 schreef Netwerken het volgende:
[..]
weldegelijk boeit de afkomst wel. dit soort agressie en criminaliteit in de maatschappij komt van bepaalde groepen.
we zullen de criminaliteitscijfers maar even achterwege laten dan. toch?quote:
eens. het wordt alleen zo vermoeiend op een gegeven moment. het is gewoon te erg wat er gebeurd is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:54 schreef Posdnous het volgende:
Zou je je niet gewoon bij de feiten houden in plaats van meteen weer over allochtonen te ouwehoeren, dat is toch gigantisch infantiel of niet soms?
Nee, Echte Blanke Nederlanders doen zoiets niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:09 schreef Netwerken het volgende:
[..]
met dat in gedachte kan je er voor zorgen dat deze groepen verwijderd worden of juist niet toegelaten.
wat dat betreft is de oost-europese markt een goede ontwikkeling. Verdringingseffect.
Nee.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, Echte Blanke Nederlanders doen zoiets niet.
'want als ze het wel doen, dan zijn het geen Echte Blanke Nederlanders maar paupers?'quote:
Ik vond dat hans teeuwen 't leuker brachtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:16 schreef Lemmiwinks het volgende:
het lijkt erop dat die gozer eerst in de portemonnee kijkt en dan ineens nog veel agressiever wordt. misschien ziet ie de foto van zijn vriendin, of heeft ie niet zoveel met de de naam daniël...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af hoe het mogelijk is om zo slecht te worden als die gasten. Geen greintje menselijkheid, kom op: je hebt zijn portemonnaie al, waaorm hem ook nog gruwelijk mishandelen???²
'Wat? Heb je nog geen 20 euro op zak? Doen we daar al dat werk voor? Hoe kan ik zo de pimp uithangen, als niemand stevige flappen op zak heeft? 'quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het lijkt erop dat die gozer eerst in de portemonnee kijkt en dan ineens nog veel agressiever wordt. misschien ziet ie de foto van zijn vriendin, of heeft ie niet zoveel met de de naam daniël...![]()
Mishandelen? Dat is nog een understatement. De man is hersendood, schijnbaar. Er is een wonder nodig wil hij nog ontwaken. Dit is dus moord!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af hoe het mogelijk is om zo slecht te worden als die gasten. Geen greintje menselijkheid, kom op: je hebt zijn portemonnaie al, waaorm hem ook nog gruwelijk mishandelen???²
hersendood is technisch gezien nog niet dood, maar er is geen herstel mogelijk, ze kunnen hem hersendood houden en met apparatuur de rest in "leven" houden omdat hij mogelijk een donor is of de familie in beraad is om organen af te staan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Mishandelen? Dat is nog een understatement. De man is hersendood, schijnbaar. Er is een wonder nodig wil hij nog ontwaken. Dit is dus moord!!
das waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
Ik neem aan dat jij niet wilt zeggen, dat dit minder erg is wanneer het autochtonen zouden zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |