Even een update (voor die het willen lezen):
Inmiddels gaat het een beetje beter met Nina. Ze gaat nog wel naar de doos, maar niet meer zo vaak als in het begin. Ze gaat er niet echt meer in, maar ze zit wel op de mand ernaast er van de bovenkant in te kijken. Langzaamaan haal ik de doeken weg. Heb ook gisteren de pittenzak eruit gehaald. Toch wacht ik nog een paar dagen met het weghalen van de hele doos. Ik merk echt dat ze er steeds meer aan gewend raakt dat ze er niet meer zijn.
Verder bijt ze behoorlijk van zich sinds Sam zich weer in haar buurt durft te vertonen. Het klieren gaat vaak uit van Sam, maar nu ook soms vanuit Nina. Ze speelt heel actief met dingen, maar is ook erg aanhankelijk. Iedere avond komt ze bij me liggen in bed. Het liefst half onder de deken en luid spinnend.
Ik ben er nog steeds kapot van. Heb vanaf dat het gebeurd is nog geen nacht normaal gedroomd. Ik droom steeds dat Nina opnieuw kittens krijgt, ze in mijn bed legt en dat ik er dan bovenop ga liggen terwijl ik slaap. Beetje Koning Salomon-idee (klote Christelijke scholen).
Een nieuwe kitten gaat er waarschijnlijk niet komen - al zou ik het liefst het asiel willen bellen of er via MP eentje op willen halen. Het zit zo: Ik huur een kamer bij een vriend van me, maar in principe wonen we samen (maar dan zonder relatie). We hebben gewoon een volledig huishouden en een normaal huis (niet studentikoos in anyway). Ik had Nina al toen ik hier kwam wonen en een paar maanden later heb ik een kitten erbij gekocht; Sam, een rode kater. Gekocht ja...probeer maar eens een kitten te vinden in december!
![]()
Voor absurd veel geld ook nog!
![]()
Maar hij is het driedubbel-en-dwars waard.
Op dat moment heb ik heel duidelijk gemaakt dat als ik hier weg zou gaan ik Sam en Nina beide mee zou nemen aangezien het mijn katten zijn. Nu blijkt wel dat hij daar veel moeite mee heeft (wat natuurlijk logisch is). Hij zei namelijk gisteren opeens dat ik het niet als vanzelfsprekend moet zien als een eventuele derde kat ook met mij mee zou gaan. En dat begrijp ik wel, maar ja...dat maakt de boel natuurlijk wel gecompliceerd. Ik ga niet drie katten uit elkaar halen als ik in de toekomst een eigen woning krijg. Dat zou ik emotioneel heel zwaar vinden, maar dat is ook voor de katten zelf geen pretje.
Ik weet op dit moment niet zo goed waarmee ik dat gat in m'n hart moet opvullen. Ik probeer heel veel aandacht te besteden aan Nina en Sam en ook bewust te genieten van hun aanwezigheid, maar ondertussen blijft het knagen...
You were born as an original. Don't die as a copy.