abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:31:38 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49282628
Net na een douche wat kunnen kolven, gelukkig. Maar wel veel bloed, Simon lust het nu ook niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49284555
*knuffel voor PM*
get wat een ellende zeg...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:42:02 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49285207
Jeetje PM, wat een ellende
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:46:53 #54
94046 PM-girl
pi_49294845
Lief!

Ik baal er ook flink van, gelukkig is de koorts nu een heel eind weg. Maar ik voel me er zo rot bij, dat ik niet voor mijn kind kan zorgen, zelfs niet eens kan voeden. Ik hoop dat het de menstruatie is, want de hormonen nemen een aardig loopje met me.
(overigens, loslatend vel rond ogen/neus en 'strakke' nagels/vingertoppen, is dat bekend bij bo?)
*
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:44:11 #55
94046 PM-girl
pi_49297301
Ik weet dat je kunt bloeden bij bv en dat dat niet uitmaakt voor het kindje, maar zojuist heb ik dus echt bosbessenfristi (sorry!) gekolfd, 30cc, dat kan ik mijn kind toch niet geven?
*
pi_49297804
Het kleurt heel snel dus zelfs een klein beetje bloed kan al roze melk geven. Het zou geen verschil moeten maken maar gevoelsmatig zou het voor mij ook niet goed voelen denk ik.
Ben je echt afhankelijk van elke cc?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:12:07 #57
94046 PM-girl
pi_49297905
Ik heb wel vaker wat bloed bij de voeding, dat kleurtje ken ik, maar nu is het denk ik 75% bloed wat erin zit. Op zich heb ik graag elke cc voor de fles nu, maar dit doe ik toch maar (of ik bewaar het voor de huisarts?)
Ik heb nog wel wat voorraad in de vriezer maar die slinkt hard nu. Voor de zekerheid laat ik pak flesvoeding meebrengen, just in case...
Voel me er zo onzeker door, ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe doordat het telkens terugkomt.
*
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:35:57 #58
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49298422
Als er echt zo veel bloed in zit, kan Simon er misselijk van worden, dus dan zou ik 't ook liever niet geven.

Wel balen steeds ,PM. Goed dat je een LK gaat inschakelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49298468
Hm ja, als het zo veel bloed is zou ik het ook niet meer geven denk ik.
Je weet het vast diep van binnen wel, maar je doet echt niets verkeerd. Een vergeten blessure van jaaaren teug kan al zorgen voor een kanaaltje dat blijft verstoppen bijvoorbeeld. Hopelijk kan de lactatiekundige je wat geruststellen en je misschien wat tips geven.

Als je echt omhoog zit dan zijn er ook wel lactatiekundigen die de mogelijkheid hebben tot een emailconsult. Dat kost een euro of 15 geloof ik.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:16:16 #60
94046 PM-girl
pi_49299351
Het is niet zozeer hier en nu dat ik advies wil, maar ben meer bang voor wat er komen kan. En het voeden durf ik niet zo goed aan die borst,ivm het bloed. De andere kant is ook onstoken, maar volkomen soepel.

Het gekke is dat de foute borst van nu, tot nu toe altijd de goede borst geweest is, alle pech die ik heb gehad was rechts, nu is het links!
*
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:41:57 #61
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49306576
PM
Veel sterkte en succes <3

Lieve allemaal ,

Ik kom officieel afscheid nemen en wil graag iedereen hier bedanken voor de adviezen en het meedenken in minder makkelijkere situaties. Ik ben hier echt heel dankbaar voor. Brent heeft een mooie start gemaakt en is met zijn 6 maand en 9 kilo een flinke maar gezonde knaap

Vanochtend heb ik Brent voor het laatst gevoed en ik heb er vrede mee. Ik bleef aan het uitstellen met die laatste keer en met het doorkomen van zijn tandjes(inmiddels zijn er 3 door) en een griepje onder de leden was het fijn nog 3x per dag te geven en effe uit te stellen maar het is goed zo, om heel eerlijk te zijn.

Misschien tot een volgende keer! Dag dag!

(Ik heb nog een voorraadje in de vriezer dus hij krijgt nog wel een paar weekjes elke dag een beetje.)
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:48:56 #63
94046 PM-girl
pi_49310328
Dag Neuk!
*
  zondag 13 mei 2007 @ 10:44:32 #64
108648 cattie
lieve moeder
pi_49324595
Dag Neuk!
  zondag 13 mei 2007 @ 12:18:02 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49326507
Dag Neuk!

PM, hoe gaat het vandaag? Al wat verbetering?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:20:38 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49326564
PM hoe is het nu? wat sneu dat het zo'n getob is met de bo's ik vind het wel erg dapper dat je zo door zet !!

neuk mooie start heeft brent gehad petje af
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 13 mei 2007 @ 13:27:45 #67
94046 PM-girl
pi_49328349
Vandaag gaat het beter! Voel me nog wel beroerd, maar het voeden lukt! Rechts prima zelfs, links wat pijnlijk en bloederig (de tepel is eigenlijk een korst die dus telkens openbarst ) maar het lukt weer! Ik wil gewoon nog doorvoeden, dus ik vecht nog even verder. Ben alleen een beetje bang voor de reactie van mijn werkgever, na tweemaal bo en dus ziek thuis...
Mogen ze daar iets mee of is dat net zo als dat ik een tennisblessure zou hebben en daarom niet kon werken?

Las overigens gisteren een openbare brief aan Aukje en Marieke van Ginneken op borstvoeding.com, wilde hem even hier linken. Niet omdat ik het er nu helemaal mee eens ben, maar het lezen waard (ook de onderbouwing!)

Er zitten trouwens best leuke columns bij soms!
*
  maandag 14 mei 2007 @ 11:49:13 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49357662
PM, heel veel sterkte. Ik hoop dat er snel verbetering komt en je helemaal van de BO"s afkomt.
Hier gaat het nog steeds lekker. Maud doet het goed op de combi-flessen. We gaan proberen om meer en meer overdag naar de KV over te gaan. Maar ik wil toch ook proberen om de ochtend en de avond erin te houden. Aan de andere kant zou ik ook wel weer lekker vinden om alles te kunnen eten wat ik lekker vind. Gisteren hadden we pizza besteld, maar ik heb het maar bij een gezonde salade gehouden, want zonder kaas is een pizza niet echt een pizza.

Neuk.
pi_49360230
PM, fijn dat het beter gaat.
Een werkgever heeft helemaal niets te maken met hoe en waarom je ziek bent. Als je niet kan werken, kan je niet werken. Dan kan hij eventueel een arbo-arts op je af sturen om te beoordelen of het terecht is, maar hij kan niet zeggen dat je maar moet gaan werken omdat het jouw keus is dat je nog borstvoeding geeft oid.
Dan zou iedereen wel problemen kunnen krijgen door ongezond eten, de straat over steken, sporten, op ziekenbezoek gaan, etc.
Niet druk over maken dus!
Ik heb me blauw geërgerd aan die column van Aukje en Marieke. Niet omdat ik vind dat ze niet hadden moeten stoppen met borstvoeding en zelfs niet omdat ze zo negatief zijn over borstvoeding. Maar wel omdat ze onwaarheden vertellen. Keurig verpakt onder het kopje "eigen mening" natuurlijk, en dat maakt het zo lastig.
De tegenreactie op borstvoeding.com vind ik goed geschreven.
pi_49360642
Goed gedaan Neuk!
Variety is the spice of life
  maandag 14 mei 2007 @ 13:09:12 #71
94046 PM-girl
pi_49360670
Owlet, ok, dankjewel voor je reactie.
Onze verzuimmanager is er een van zoals het vroeger ging en heeft al 100 keer geroepen: stop er dan mee! (dit zegt ze persoonlijk vooral, niet professioneel overigens) Vandaar dat ik er een beetje bang voor ben.

De bo lijkt over te zijn, alhoewel gisteren ineens de koorts weer naar de 39 graden dook, maar volgens mij is het nu een gewoon virus wat het veroorzaakt.
Alleen omdat mijn tepel telkens net genezen is na de vorige voeding, doet het godvergeten pijn als Simon gaat drinken, het wondje trekt dan weer open, AU! Daarna lijkt hij net mijn kleine dracula, met zo'n bloederig spoortje uit zijn mondhoek!
*
  maandag 14 mei 2007 @ 13:09:47 #72
94046 PM-girl
pi_49360693
Nebelung, loopt bij jou ook nog gewoon alles goed?
*
pi_49360848
PM-Girl, zou wat zijn als je werkgever daar wat mee kon. Kolf je overigens nog en zo ja, je hebt hem toch niet nog steeds op het hoogst staan dan he? * streng kijkt*

Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje qua borstvoeding. Het wordt allemaal op een geleidelijke manier wat minder (daar twijfelde ik wel eens aan of dat zou gebeuren, want ook al at ze als een bootwerker, die voedingen werden er niet minder om. Maar nou gebeurd het inderdaad dus toch ).

Ik ben blij hoe dat gaat. Overdag drinkt ze niet zo heel veel meer, alleen 's ochtends bij wakker worden en voor haar slaapje. 's Avonds voor het slapen gaan nog en een keertje 's nachts.

Oh ja en het is ook gewoon leuk. Kijkt ze me aan en zegt ze : 'dinkuh!!' Het is niet altijd duidelijk welk drinken ze bedoeld en als ik dan een beker geef kan ze me heel verontwaardigd aankijken: 'Neeeeeee, mama dinkuh!!'

[ Bericht 3% gewijzigd door nebelung op 14-05-2007 13:18:32 ]
Variety is the spice of life
pi_49360851
Die column is echt dom.
Je moet idd al totaal niets gelezen hebben over (borst)voeding wil je zoiets schrijven.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:18:46 #75
94046 PM-girl
pi_49361068
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:13 schreef nebelung het volgende:
PM-Girl, zou wat zijn als je werkgever daar wat mee kon. Kolf je overigens nog en zo ja, je hebt hem toch niet nog steeds op het hoogst staan dan he? * streng kijkt*
Bedoel je nu of op het werk? Nu kolf ik zo min mogelijk, nu het voeden weer lukt. Alleen als ik het idee heb dat ik volloop, kolf ik af om nieuwe ellende te voorkomen.
Op het werk kolf ik ook nog steeds, eens per 4 uur. En nee niet op zijn hoogst! Tegenwoordig is de opbrengst ook wat minder, maar nog steeds voldoende.
quote:
Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje qua borstvoeding. Het wordt allemaal op een geleidelijke manier wat minder (daar twijfelde ik wel eens aan of dat zou gebeuren, want ook al at ze als een bootwerker, die voedingen werden er niet minder om. Maar nou gebeurd het inderdaad dus toch ).

Ik ben blij hoe dat gaat. Overdag drinkt ze niet zo heel veel meer, alleen 's ochtends bij wakker worden en voor haar slaapje. 's Avonds voor het slapen gaan nog en een keertje 's nachts.
Heerlijk dat het zo gaat! Je meisje is nu anderhalf? Of nog jonger?
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')