abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:10:46 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49990876
Yppy, je verhaal heeft me gisteren even herinnerd aan het feit dat het dus niet zomaar overal kon. Vanavond personeelsfeest dus maar even gebeld of ik kan kolven daar (nee niet golven, kolven - het is namelijk op een golfclub!). Het kon aldus de meneer aan de telefoon en elke ruimte was voorzien van stopcontact. Ben benieuwd (neem mijn handkolf ook maar mee voor het geval dat ik toch naar het toilet zal moeten....!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50010942
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:02 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... als ik jullie reacties zo lees, vraag ik me alleen maar meer af of melk wel zo nodig is. (Zeker de gewone koemelk heb ik niet zo'n hoge pet van op.) Volgens het CB MOET ze nog 300 ml. hebben. Het enige wat ik er met aandringen aan kv in krijg is tussen de 50 en 100 ml. smorgens. En dan de bv nog natuurlijk. Maar de bv begint me een beetje te nekken.
Mammietje, die 300 ml. is zuivel, dus ook yoghurt, vla of kaas of zo.

Als je 2 borstvoedingen zou blijven geven, dan zou je verder kunnen volstaan met 1 keer kaas op brood, 1 bakje yoghurt/vla/kwark en 1 glaasje (karne)melk per dag. (zure melkprodukten zijn al wat voorverteerd en wat lichter verteerbaar dan gewone koemelk).
Variety is the spice of life
pi_50019755
Weet ik Nebelung. Helaas blieft madame ook geen toetjes of kaas. En voorlopig blijf ik ook wel bv geven hoor. En misschien verandert haar smaak ook nog wel in die tijd. Tegenwoordig kan je haar helemaal plat gooien met groente, maar dat was met Randy ook ooit zo en die vindt daar niets meer aan. Die vindt pap tegenwoordig weer lekker smorgens (dankzij het feit dat Tinka het ook krijgt ) dus die zit smorgens al geramd met 200 ml. Dus misschien gaat het met Tinka ook zo.
Ik zat gisteren toen ik het berichtje typte er ff doorheen, was wat emo. Eigenlijk gaat het wel prima zo, ondanks dat ik zelden een knappe nachtrust krijg. Maar ach, ze ligt nog naast me dus ze is zo gevoed. Eigenlijk praat ik ook nooit meer met iemand over mijn twijfels etc. omdat ik er alleen maar commentaar op krijg in mijn omgeving. (Familie, CB) Nu nog steeds bv? Nog steeds snachts? Laat haar toch huilen, etc. Lekker makkelijk, ik zie er tegenop om haar nachtenlang te laten janken van de dorst. Zeker als ze toch al niet genoeg melk producten krijgt. Goddank drinkt ze tegenwoordig ook ranja uit een flesje dus de angst van vocht tekort is weg en dat geeft al veel rust. Ze is niet meer volkomen afhankelijk van me.
Het is ook vreemd voor me om te 'beslissen' wanneer te stoppen. Het heeft zolang 'gemoeten' omdat ze niet uit fles dronk. Nu 'moet' het alleen nog maar omdat ze haar melkproducten moet hebben, maar ik vind het ook nog knus (voor 1.00 uur! ) Bij Randy hoefte ik die beslissing niet te maken omdat het spontaan stopte na 8 maanden omdat ik weer zwanger was. En ondanks dat ik me altijd tegen mijn omgeving moet verdedigen, ben ik er eigenlijk beretrots op dat ik al 13 maanden geef. Aan de andere kant ben ik lichamelijk nog steeds niet optimaal sinds de bevalling en bv vraagt natuurlijk ook een hoop energie en weerstand van je, zeker met die nachtvoedingen. Afijn... hoop 'dubbele' gevoelens dus.

Heb trouwens nooit hoeven kolven, maar als ik jullie verhalen zo lees (lurk hier vooral, tenzij ik mijn ei even kwijt moet zoals nu!) is het een gemis! Je beleeft nog eens wat als kolver!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:46:33 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50030218
Mammietje, kan me het gevoel wel een beetje voorstellen. Maar, ik vind het super dat je nog steeds voed. En tuurlijk zou het fijn zijn als Tinka niet meer de hele nacht bij je zou drinken, maar aan de andere kant ligt ze wel bij je en is het makkelijk om d'r aan te leggen. Het is wat jezelf zegt. Het is een dubbel gevoel. Misschien komt het snel goed en wordt Tinka 's nachts steeds minder vaak wakker om te drinken.

En dat je trost mag zijn, staat natuurlijk als een paal boven water .

Hier begint het erop te lijken dat mijn bv terug aan het lopen is en ik heb de puf niet om het weer op pijl te brengen dmv kolven. Ben nu een week gestopt met kolven en dat bevalt me goed. Het lijkt er dus op dat Maud nu dus ook 's ochtends en 's avonds voor het slapen de fles gaat krijgen en de borst alleen als extraatje en als nacht-vulling. En ookal had ik ergens in mijn hoofd zitten dat ik met 6 maanden wel (allang) gestopt zou zijn, vind ik het ergens ook een beetje jammer. Het is zo'n speciaal gevoel om de bv te geven.
pi_50032160
Bij mij op school ook geen ruimte om te rustig te kolven.

Collega zat altijd in de kelder naast de verwarmingsketel.....En dat is echt een mega ding en daar is het echt takke heet....
Voordat ze die plek had gevonden zat ze in de gangkast, helaas kon die niet op slot...dus je raadt het al....opengedaan door kinderen..TADAAA

Goddank hoef ik nog heel lang niet te werken.....
pi_50034611
KP, hoe gaat het nu?
pi_50043232
Ik heb 6 maand erop zitten
En ik weet niet hoeveel meer, maar t goat zoast goat he met dat kolv'm.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50045254
Thanks Chacama... wat begrip te krijgen is fijn. Maar jij zit er zelf ook wat dubbel in als ik het zo lees wat betreft de terugloop.

De gangkast!

Gefeliciteerd Mwana... een mijlpaal!
  zondag 3 juni 2007 @ 20:44:43 #284
94046 PM-girl
pi_50070580
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb 6 maand erop zitten
En ik weet niet hoeveel meer, maar t goat zoast goat he met dat kolv'm.

Hier ook weer alles wat rustiger, nog wel wat pijn door de spruw. Maar ik zit ook nog afbouwend aan de AB.
Van de week op de golfbaan gekolfd, toen ik het bij de bar vroeg, keken ze me heel raar aan. Waarschijnlijk verstonden ze 'kan ik hier golven?' - nogal rare vraag daar
Maar vervolgens werd ik netjes naar een directiekamer gebracht alwaar ik kon kolven!
*
  zondag 3 juni 2007 @ 21:28:46 #285
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50071918
Ik geloof dat ik mijn moeder zwaar beledigd heb door te zeggen dat ook na 9 maanden bv gezonder is. Ze wilde dat ik 'gewoon' zou stoppen met de bv om de medicijnen makkelijker op te kunnen hogen. Want Anna heeft meer aan een blije moeder.

Overigens denk ik dat de dosis niet verder omhoog kan, omdat ik er zelf erg slaperig van word. Is te gevaarlijk in de auto. Maar ik kreeg de kans niet dat te zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50072478
Mag je dan nog wel rijden YPPY? Vervelend dat je zoveel last van de bijwerkingen hebt.

Gefeliciteerd Mwana/Nune en nu aan de eerste hapjes?
pi_50082537
Lastig Yppy, zelfs in een doodnormale situatie is het vervelend als je niet de volledige steun van je omgeving hebt. Voor jou lijkt het me nog een tikje naarder.

Hopelijk ben je snel overal van af, PM!

Mwana, gefeliciteerd!
pi_50102497
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef owlet het volgende:
KP, hoe gaat het nu?
Het gaat weer prima. Ze drinken onwijs goed. Floor slaat soms een voeding over, dan blijft ze gewoon slapen. Blijbaar heeft ze dan nog voldoende vd vorige voeding. Morgen naar de kinderarts voor controle, ben benieuwd....
pi_50105180
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:46 schreef poemojn het volgende:
Mag je dan nog wel rijden YPPY? Vervelend dat je zoveel last van de bijwerkingen hebt.

Gefeliciteerd Mwana/Nune en nu aan de eerste hapjes?
Ja, de eerste boze kokhalsfoto's zijn alweer gesignaleerd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50108010
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Het gaat weer prima. Ze drinken onwijs goed. Floor slaat soms een voeding over, dan blijft ze gewoon slapen. Blijbaar heeft ze dan nog voldoende vd vorige voeding. Morgen naar de kinderarts voor controle, ben benieuwd....
Dan gaat het van nu af aan echt alleen maar steeds leuker worden, dat weet ik zeker! ben je al op de hoogte van de curves die aangepast zijn aan kindjes die borstvoeding krijgen? je kan ze *hier* vinden. Altijd leuk om te zien hoe ze daar in passen, soms kan dat een heel ander (beter ) beeld geven.
pi_50111195
Fijn dat het zo goed gaat met Pien en Floor aan de borst Petje af hoor!

Ik vind dit toch zo grappig Zal vast een bekend plaatje zijn, maar toch
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:10:22 #292
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50116685
Wat leuk beefcake!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:46:25 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50118729
Ha! Dat is een leuke foto!

KP, ik vind het super voor jullie dat de BV zo goed gaat! Het lijkt me een flinke klus, twee van die flensjes (op)voeden. Maar ach, dan is BV wrs juist handiger.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:54:04 #294
94046 PM-girl
pi_50118915
Ik kende hem wel, maar hij blijft leuk Beef!

Ik moest gisteren naar het CB en de vorige keer vond de arts dat de late voeding eraf moest. Maar gisteren vond (de ietwat verlegen en schuchtere) wvk het prima dat ik om tien uur nog voedde, het wordt immers zomer!
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:26:24 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50125263
En wat doe je daar dan mee? Tegenstrijdige adviezen, bedoel ik?

Ben nu 28wk6d zwanger en wil ook bv gaan geven, heb ook cursus gedaan, was erg interessant. Nu fijntjes hier lurken om te zien wat er gaat komen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:32:59 #296
94046 PM-girl
pi_50125448
Ik had zelf al besloten wat ik wilde, dus dat deelde ik ook mee (de avondvoeding erin houden namelijk). Misschien kwam het ook door mijn vastberadenheid dat ze zo reageerde.

Met bv moet je gewoon je gevoel volgen en daarbij wel oog houden voor je kindje. Als je vindt dat iets nodig of niet nodig is en jij en je kind voelen je er goed bij, dan kies je dat. Althans zo doe ik dat nu. En als ik het niet meer weet of iedereen roept wat anders, dan bel ik de lactatiekundige, dat is mijn ogen een echte deskundige, itt de buurvrouw, oma en anderen in je omgeving.
*
pi_50126521
hahaha, die foto. Erg grappig !

De BV is ook een flinke klus, maar dat lijkt me met al die flesjes ook. Wellicht fysiek wat minder zwaar. Zolang het lukt (en ik het op kan brengen) gaan we gewoon door !

Lastig inderdaad al die tegenstrijdige adviezen, helaas niet alleen op BV gebied..
pi_50137742
Wauw, jij geeft een tweeling bv begrijp ik k_p?

Hier vandaag CB gedaan, we kregen complimenten omdat ze er zo blakend uitzag
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:05:33 #299
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138661
Met bv (en eigenlijk alles wat over je kindje gaat) is het heel veel je eigen gevoel volgen. Hoor alles aan en filter uit al die adviezen dat wat past bij jou. Belangrijk is dat je weet wat belangrijk is bij bv. Lees je van te voren in op de sites in de openingspost, dan kom je goed beslagen ten ijs zeg maar. Ow en voor de eerste dagen; in principe is bijvoeding niet nodig,zeker in de eerste 24 uur niet! (bij Emma kwamen ze de eerste nacht op mijn vraag dat ze niet bij mij wilde drinken met een cupje kunstvoeding, jammer dat ik toen niet wist dat dat dus niet nodig was, ze hadden mij beter kunnen helpen met aanleggen oid)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:25:20 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50139434
Nou, Maud is het lekker niet eens met de fles . Oeps laat de oppas het maar niet horen. Die is vandaag dus mooi naar de zaak kunnen komen rijden om Maud bij me te laten drinken. Ze heeft dit al vanaf zondag. Gewoon niet die fles willen hebben. Wel willen drinken, maar zodra ze merkt dat het de fles is laat ze los kijkt heel boos en begint te krijsen. En dan is de borst alleen nog maar goed. Mijn productie is dus weer helemaal op pijl. Ze heeft dit gedrag al een paar keer eerder vertoond. En hoe meer ik er over denk, hoe meer ik neig naar 'sprong-gedrag'. Dus wie weet kan ik volgende week melden dat ze kruipt

Wat ik wel kan melden is dat Maud haar eerste tandje heeft. Een klein spits puntje dat heel mooi langs mijn borst krast als ze drinkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')