abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:10:11 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49950325
Bix,Emma weigerde de fles idd, en nog wilzegeen gekolfde melk drinken. Ik denk nu dus dat hetlag aan de gekolfde melk en niet aan de fles. Wij hebben toen zo'n fles in de vorm van een borst gekocht. Helaas niet goed uit kunnen proberen omdat mijn moeder er een gaatje teveel in had gemaakt
cupvoeden is ook nog een optie. Emma dronk/ drinkt dus (na zes maanden) van alles uit de fles maar geen melk

BM,ik voelnu nog zelden een tsr, meestal alleen als ik een dag heb gewerkt en niet gekolfd of gevoed. Emma protesteert ook zelden,gaat hoogstens opnieuw aanhappen of vraagt om de andere borst.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49950479
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:15 schreef bixister het volgende:
wie van de borst(m)voeders had er hier ook weer ervaring met moeilijk uit de fles drinkende kindjes, en had toen baat bij een bijzonder soort speen? ik kan 't zo gauw niet vinden, dus vraag ik het even zowel hier als in het flesvoedingstopic. een collega van me heeft een fervent flesweigeraarster en heeft al van alles geprobeerd. maar nog niet een andere speen. ik dacht hier ooit eens tips op dat gebied langs te hebben zien komen. jelief, was jij dat? of ET, YPPY? of Karin? nou ja, alle tips zijn dus welkom.
Het is mij!
Uiteindelijk lukte het met een fles van de kruidvat met platte speentjes. Daar komt de melk niet uit de voorkant maar uit de bovenkant (dus uit het platte gedeelte) en dit bootst meer de bv na, dat spuit ook nooit rechtstreeks de keel in zoals bij de normale spenen. (Mijn eigen beredenatie overigens!) Kosten ook nog eens bijna niets (geloof 2 euro voor het flesje en 3,5 voor 2 spenen), dus dat is nog eens uit te proberen. Andere tips: niet opdringen om de afkeer niet groter te maken. (Lekker tegenstrijdig het volgende:) Wel incidenteel opdringen om tenminste te laten merken dat er iets uitkomt. Eventueel ranja / zoete diksap erin om het interessant te maken.
Tinka (13 maanden inmiddels) drinkt er inmiddels volop uit, het liefst tegen mij aan hangend! Drinken en mama is nog steeds onlosmakelijk met elkaar verbonden! Alleen ranja trouwens en kv weigert ze nog steeds. Ze krijgt alleen zo'n 50 ml. kv binnen via de pap smorgens. Dus nog steeds bv hier, smiddags 1 keer en tussen 23.00 en 8.00 nog een keer of 4.
pi_49950767
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:10 schreef Jelief het volgende:
Bix,Emma weigerde de fles idd, en nog wilzegeen gekolfde melk drinken. Ik denk nu dus dat hetlag aan de gekolfde melk en niet aan de fles. Wij hebben toen zo'n fles in de vorm van een borst gekocht. Helaas niet goed uit kunnen proberen omdat mijn moeder er een gaatje teveel in had gemaakt
cupvoeden is ook nog een optie. Emma dronk/ drinkt dus (na zes maanden) van alles uit de fles maar geen melk

BM,ik voelnu nog zelden een tsr, meestal alleen als ik een dag heb gewerkt en niet gekolfd of gevoed. Emma protesteert ook zelden,gaat hoogstens opnieuw aanhappen of vraagt om de andere borst.
Yot... nog zo'n chronische lastpak? Maf toch? Heb het ook wel eens met bv geprobeerd, bliefte ze ook niet uit fles! Ze boft dat ik thuisblijvende moeder ben!
Even domme vraag misschien... maar in hoeverre MOET een kind melk hebben? Ik heb zelf nl. ook een broertje dood aan melkproducten en neem ze ook nooit. Tinka vindt er ook geen lor aan (op de tiet na dan!), geen melk, pap mondjesmaat (en alleen van opvolgmelk overigens, nog geen gewone melk!) en toetjes blieft ze ook niet. Hoe zit het met chocomel en fristi enzo... zit hier voldoende melkproducten in om haar de benodigde stoffen te geven? Niet dat ik haar dat nu geef, maar is het een optie voor de toekomst? Wie weet dat? Ik wil nou ook weer niet eeuwig bv geven.
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:45:35 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49954311
Straks op sollicitatiegesprek.. Nog even bedenken hoe ik 't kolven ga inpakken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49954763
succes ET.

mammietje je mag vanaf 1 jaar koemelk geven maar in fristi en chocomel zit veel suikers en andere dingen in. maar ooit in de toekomst zou je het kunnen proberen.

maar een kind moet wel melk hebben vanwege de ontwikkeling van de botten.
mama van 3 kids!
pi_49954816
In sojamelk zit toch ook zat calcium?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49954895
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:10 schreef Jarno het volgende:
In sojamelk zit toch ook zat calcium?
ja als het goed is wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 31-05-2007 09:14:30 (woordje vergeten) ]
mama van 3 kids!
pi_49955072
oke een uit mijn nieuwe boek (eten voor de kleintjes).

kalk komt niet alleen voor in melk: peulvruchten, groene groenten, zuidvruchten, vis met graatje, sesampasta, sojaproducten, en gragen zijn allemaal voedingsmiddelen die relatief veel kal leveren.

ook staat erbij dat 400-500 milliliter per dag voldoende is overdrijven heeft geen zin.
mama van 3 kids!
pi_49955140
Kleintjes is een goed boek, gebruiken wij ook veel.

Ik zou ook niet snel melk geven 'omdat het nu eenmaal moet', af en toe melk is prima, maar er zijn mij toch net iets teveel aanwijzingen dat het allemaal niet nodig is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49955191
ja idd en op sojabasis is misschien wel veel beter.

heb hem gisteren binnengekregen en ben er al helemaal weg van. echt een super boek.
mama van 3 kids!
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:26:02 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49955236
Koemelk is lang niet zo goedvoor je als men laat denken. de calcium uit melk wordt slecht opgenomen door het lichaam en melk bevatminder calcium dan sommige groentes.
het is dus echt niet noodzakelijk om Tinka melk op te dringen zeker niet als ze nog bij jou drinkt. Emma krijgt wel melkproducten maar meer voor de lekker dan voor het 'gezonde'.
Hier nog een linkje dat ik vond met duidelijke informatie. Even klikken op calcium.
nee ik ben dus geen veganist
pi_49955544
Ik zou misschien nog liever koemelk geven dan soyamelk i.v.m. de fyto-oestrogenen die toch niet zo heel goed zijn voor mensen in de groei (en uit de groei ook niet trouwens).
Maar dan nog, melkprodukten zijn helemaal niet nodig bij een volwaardige voeding en chocomel en fristi kan dus prima voor het lekkere maar noodzakelijk is het niet
pi_49955858
maar als een kind geen melk lust en wel soja dan mag een kind toch wel een glaasje geven? dat kan toch geen kwaad?
mama van 3 kids!
pi_49956458
nee hoor, een glaasje kan geen kwaad maar als volledige melkvervanger is soya niet ideaal.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:33:37 #265
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49957116
Anna had in het begin een beetje moeite met de fles, maar dat was vooral als ze mij zag. Bij het kdv was het in het begin ook lastig, omdat ze zo snel afgeleid was. Nu gaat het goed.

Uit mijn archief.
Met een vriendin ging ik naar de huishoudbeurs
Bij een informatiebalie:
Kan ik hier ergens kolven?
- Uhm.. wat bedoelt u?
Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter is thuis. Nu wil ik hier graag kolven.
- Ja, dat kan op de 9 maanden beurs
Die is pas over een paar dagen???
- Daar is een kolfruimte.
Ja, maar die beurs is nu gesloten.
- O ja, ga maar naar de kinderopvang.

Daar bleek ik te kunnen kolven, op zich geschikte ruimte, maar wel een leidster die tussendoor 'even' wat weg kwam gooien. Tweede keer bij de ehbo gekolfd. Ging een stuk beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:39:58 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49957317
over dat niet uit een fles drinken nog... Ik gooi tegenwoordig gekolfde melk maar gewoon weg, ik kolf nog maar zelden, alleen als Emma op een werkdag 's morgens niet wil drinken. Ik heb echt al van alles geprobeerd ze wil het zelfs niet drinken als ze ziet dat het gekolfd wordt en dan direct uit het flesje
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:43:46 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_49957448
YPPY, jij maakt wel wat mee he?! De wondere wereld van de kolfruimten.

Zal ik dan ook maar eens 2 anekdotes erbij doen?
Cursus, en in de pauzes moet ik telkens kolven.
Voor de eerste keer:
-Waar kan ik hier kolven?
-Wat?
-Kolven, melk voor de baby..
-(stilte) Oh, eeeh, nou, loop maar even mee.
Ik word geparkeerd in een werkkamer die leeg is. Onhandig, want geen water enzo, maar voldoet.
Later op de dag ga ik weer kolven en zie dat er ook een ander kolftasje staat, ik ben dus niet de enige.
De deur gaat opeens open:
-Oh, eeh, sorry, maar ik moet ook kolven
-(ik trui over mijn blote tiet trekkend) Tja, dat kan ik me voorstellen.
-Mag ik er bij?
-Euh, ja oke!
En zo heb ik samen gekolfd, een aparte ervaring!

Nummer 2:
Rechtbank Amsterdam, ik ben daar voor mijn werk. Ik zag het al helemaal voor me, tegen van die stoere mannen van de bodedienst uit gaan leggen wat ik moet doen. Maar toen ik vroeg waar de kolfruimte was, werd ik zonder blikken of blozen direct naar de kolf/ehbo ruimte gebracht! Prima ruimte, goed geregeld, echt een verademing.
(Al liep mijn zitting uit en moest ik halverwege aan de rechter vragen of hij de zitting wilde schorsen (pauze dus) omdat ik echt moest kolven. Gelukkig had hij er alle begrip voor.)
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:47:03 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49957551
Yppy die is goed. Ik zal er ook nog een uit het archief plukken...

Stadten in Eindhoven...
Bij het restaurant:
Kan ik hier misschien ergens kolven....?
Nee.
Ook niet op de toilleten misschien dan?
Nee, dan houdt u de wc te lang bezet!
Dus naar buiten.
En de MacD in. Daar gevraagd.
Ja, dat kan. Niet de meest hygische ruimte, maar u kunt wel even van het voorraadhok gebruik maken.
Kijk en dat is dan wel service. 10 minuten later stond ik weer buiten de deur en kreeg en kopje koffie, want zogende mama's moeten drinken was het credo van de (vrouwelijke) bedrijfsleider.
pi_49958388
owlet nee niet als volledige melkvervanger maar dan is fristi of chocomel ook iet goed.

zo he yppy jij maakt wat mee zeg.
cattie lijkt me echt raar om met iemand anders erbij te kolven.
chacama dat is nog eens service. wat lief van het kopje koffie.
mama van 3 kids!
pi_49958528
Wat een verhalen!
Samen kolven, grappig! Ook wel leuk eigenlijk.
Laatst was ik bij een vriendin. Zij heeft een dochtertje dat even oud is als Ronja maar ook een oudere dochter die mijn leeftijd heeft. Oudere dochter heeft een zoontje van twee dat nog aan de borst drinkt (godzijdank want hij heeft downsyndroom en eet verder eigenlijk zo goed als niets)
Volgen jullie het nog, deze soapachtige relaties?
Anyway, het was een heel aparte maar absoluut leuke ervaring om zo gezamelijk te zitten voeden.

Ik vind het best jammer dat er in mijn omgeving geen borstvoedings- /moedergroepen zijn. Althans, ik kan ze niet vinden en de borstvoedingsverenigingen hier houden alleen maar avonden voor zwangeren. Terwijl ik heel warme herinneringen heb aan de groepen die mijn moeder vroeger bezocht. Het zou prettig zijn om wat meer babycontacten te hebben zonder steeds te moeten verantwoorden waarom Ronja nog steeds aan de borst drinkt.
pi_49959414
Is er een CP van de VBN of een leidster van de LLL in je omgeving dan owlet? En zo ja, heb je al eens aangegeven dat je belangstelling hebt voor een voedende moeders-groep?

Ik weet dat CP's het vaak alleen doen als er belangstelling is (en die is al te peilen bij de informatieavonden soms). Vaak zijn die moedergroepen 'erbij' en niet standaard, want de informatieavonden zijn vaak al druk zat. Ligt er ook of er meerdere CP's zijn ergens en hoe georganiseerd alles is en of ze op andere manieren een druk leven hebben. Maar belangstelling aangeven is altijd goed, misschien dat er actie ondernomen kan worden.
Variety is the spice of life
pi_49959717
Ik heb het al aangegeven en als er meer belangstelling is hoor ik het.
Het kan geen kwaad natuurlijk om er weer eens achteraan te bellen
pi_49987296
Hmm... als ik jullie reacties zo lees, vraag ik me alleen maar meer af of melk wel zo nodig is. (Zeker de gewone koemelk heb ik niet zo'n hoge pet van op.) Volgens het CB MOET ze nog 300 ml. hebben. Het enige wat ik er met aandringen aan kv in krijg is tussen de 50 en 100 ml. smorgens. En dan de bv nog natuurlijk. Maar de bv begint me een beetje te nekken. Tinka drinkt nog steeds alleen slapend, dus smiddags en snachts nog minimaal 4 keer(tussen 23 en 8 uur). Dat begint een beetje slopend te worden. Heb inmiddels al 3 jaar geen normale nachtrust meer gehad omdat ik of zwanger was, of bv geef snachts. Nou heb ik (weer) het idee dat Tinka haar ritme wat verandert, met name snachts minder vaak en haar eigen kamertje is bijna klaar maar toch... Bewust afbouwen wil ik ook weer niet, maar ben er wel blij mee als ze straks niet of minder wil eerlijk gezegd.
Beetje verwarrend berichtje geloof ik. Zit er ook een beetje doorheen, bedtijd!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 06:52:31 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49989394
Niet verwarrend Mammietje. Heel logisch. Hopelijk heeft Tinka op d'r eigen kamertje straks snel door dat 's nachts slapen toch wel heel erg lekker is. En dan kom jij ook aan je rust toe.

Maud, heeft vanacht voor het eerst sinds tijden weer bij mij gelegen. Buikpijn en kramp waren de reden. Van 11 tot 12 heeft ze liggen piepen met hier en daar een pijnlijke uithaal. Maar om 12 uur was eindelijk alle lucht uit de darmen en viel ze snikkend in slaap. Daarna nog om half 3 gedronken en toen om 6 uur weer. En nu ligt ze lekker in de box te spelen en zit ik de admin te doen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:25:25 #275
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49990102
Leuk die verhalen.

Snap het wel Mammietje, je wilt niet zelf stoppen, maar Tinka ervoor zou kiezen niet meer te willen, heb je daar geen problemen mee. Niet gek toch?

Zo'n bv groepje lijkt mij ook leuk en handig, maar hier zitten die ook niet.

Mijn eerste keer in het openbaar (op een terras) voeden. Ik was daar met een vriendin, en met Anna natuurlijk. Naast ons zat een groep verstandelijk gehandicapten. Ze waren op vakantie.

Wat doet die baby
- Ze drinkt melk.
Lust ze geen cola?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')