Misschien moet je je bedorven fruit even weggooien?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:28 schreef Viswijfje het volgende:
me hele kamer zit er mee onder ik word er gewoon leip van!!!
wat kan ik er aan doen? ik heb ze al met zon elektrisch racket geprobeert weg te meppen maar er komt gewoon geen einde aan!
doe dan maar wespen!
quote:De fruitvlieg is 3 tot 4 mm groot, de huid is geelbruin en hij leeft van levende gistcellen die voornamelijk in rottend fruit te vinden zijn (vandaar ook de naam ‘fruitvlieg’).
Dat komt omdat ze eitjes gelegd hebben in je bedquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:30 schreef Viswijfje het volgende:
nou ik heb gister wel me vuilnisbak geleegd want daar zaten wel stukken eten in enzow, maar daarmee zijn de beesjes nog niet weg
ja die zaten in die bak en die heb ik nu weggedaan maar de vliegjes blijvenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:31 schreef TNA het volgende:
[..]
Misschien moet je je bedorven fruit even weggooien?
[..]
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:31 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze eitjes gelegd hebben in je bed
dat plaatje ken ik inmidels wel maar veranderd niks aan die beesten op me kamer.. ze vliegen echt continu voor me heenquote:
Jawelquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:36 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
kan dat kwaad? ze gaan toch niet in me lijf dan snachts?
Waarschijnlijk kruipen de larvjes via je anus je lichaam in om zich in je lichaam vol te vreten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:36 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
kan dat kwaad? ze gaan toch niet in me lijf dan snachts?
Maar daar stinkt het toch al naar vis.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:42 schreef RiffRaff het volgende:
Ze leggen daarna eitjes in je vagina en vreten je van binnen op.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:44 schreef Petervdg2 het volgende:
[..]
Maar daar stinkt het toch al naar vis.![]()
nou dat had ik gehoopt! maar wat kan ik dan wel doen om ze weg te maken?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:45 schreef Jumparound het volgende:
ik hoorde dat ze je doof probeerde te maken door je oor vol te poepen met made-poep
Omg, ben je echt zo dom dat je niet snapt dat die beesten niet gelijk weg zijn als je de zak leeg gooit?!?! ik zou bijna medelijden krijgen
Ga er de hele dag bij zitten, denk dat ze dan wel moe van je worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
nou dat had ik gehoopt! maar wat kan ik dan wel doen om ze weg te maken?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:49 schreef AgeOfPanic het volgende:
Ik gebruik altijd de stofzuiger. Gewoon een paar dagen alle vliegjes die je ziet opzuigen en niet weer teveel vuilnis laten slingeren.
Stel...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
nou dat had ik gehoopt! maar wat kan ik dan wel doen om ze weg te maken?
En dan liggen de fruitvlieglijkjes een paar dagen op de grond te rotten waardoor er maden naar je kamer komen. Deze eten hun buikjes vol en muteren naar een vlieg. Vervolgens heb je last van een vliegenplaag op je kamer. Ook deze sterfen weer af en dit trekt weer ander ongedierte aan...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:51 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Stel...
Je hebt last van oliefanten... die eten je bananekwekerij leeg...
Dan op een dag haal je de banenen weg...
Die oliefantien denken... hey! bananen zijn weg! misschien komen ze wel terug...
Maar na een paar dagen zijn de bananen nog niet teug, dus gaan de olifanten weg..
niet dat ik van een mug een oliefant wil maken... maar ik denk dat fruitvliegjes na 2 dagen wel dood gaan
eten moet je ook nooit in de prullebak gooien stupid, gooi dat meteen in je container ofzoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:51 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
dat is een goeie!
ik gooi wel altijd elke dag wat te eten in me prullebak maar ik zal m wel vaker legen moeten dan nu![]()
ja weet je wat een gedoe.. en dat kan kan ook niet altijd want soms moet me mam niet weten dat ik het weggooiquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
eten moet je ook nooit in de prullebak gooien stupid, gooi dat meteen in je container ofzo
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:59 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja weet je wat een gedoe.. en dat kan kan ook niet altijd want soms moet me mam niet weten dat ik het weggooi![]()
Raampje open en even goed mikkenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:59 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
ja weet je wat een gedoe.. en dat kan kan ook niet altijd want soms moet me mam niet weten dat ik het weggooi![]()
*Proest*quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:00 schreef Petervdg2 het volgende:
Wees blij dat je last hebt van fruitvliegjes, en niet van aasgieren zoals hier boven :-P
johquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:53 schreef Ladidadida het volgende:
Je weet dat je je ook regelmatig even tussen je benen moet wassen?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:38 schreef PeZu het volgende:
haal een een natte fris lap over je flamoes schien dat dat helpt_!
van mij hoeven ze niet weg te kunnen dan hoor! STERF KUTBEESTEN STERF!!! GAAT HEEN EN KOM NOOIT MEER TERUG IN ME BUURT MAN!!!!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:05 schreef Fleurezeur het volgende:
Eerst je kamer goed schoonmaken, daarna moet je gewoon een papieren zak rechtop zetten, en daarin wat opengesneden vruchten leggen, zet de zak zo dat de vliegjes er makkelijk in kunnen. Na een dag ofzo, als de fruitvliegjes allemaal op de vruchten zitten de zak dichtdoen en buiten weer openzetten zodat ze wegkunnen![]()
Wat wil je dan doen? Die zak in de brand steken ofzoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:07 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
van mij hoeven ze niet weg te kunnen dan hoor! STERF KUTBEESTEN STERF!!! GAAT HEEN EN KOM NOOIT MEER TERUG IN ME BUURT MAN!!!!
aansteker & deo werkt ook goedquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:11 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen? Die zak in de brand steken ofzoDie beestjes zijn zich niet bewust van hun
,, misdaden" laat ze gewoon wegvliegen, zak bij het ouwe papier, vruchten op de composthoop, probleem opgelost.
Hoi PeZuquote:
Een beetje treurig als je je frustratie gaat botvieren op diertjes met 1 hersencel. Zeker als je het nogeens op een gevaarlijke manier doet waarmee je je hele tuin in de hens kunt zettenquote:
je zeker niet voor niets fleurezeur jezes heequote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:15 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Een beetje treurig als je je frustratie gaat botvieren op diertjes met 1 hersencel. Zeker als je het nogeens op een gevaarlijke manier doet waarmee je je hele tuin in de hens kunt zetten![]()
Die insecten weten toch niet dat het jouw huis is ? Hun vinden het waarschijnlijk ook niet optimaal om in zo'n ( voor hun) gekke omgeving te zitten. Je kunt ze dus beter gewoon buitenzetten, tenzij het echt niet anders kan zoals met een kakkerlakkenplaag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
je zeker niet voor niets fleurezeur jezes hee
als ik in mijn huis last heb van vliegende insecten dan verdelg ik deze op welke manier nodig dan ook
als er 100 fruitvliegjes binnen zouden zitten is dat voor mij ook een plaag net zoals 10 muggenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:13 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Die insecten weten toch niet dat het jouw huis is ? Hun vinden het waarschijnlijk ook niet optimaal om in zo'n ( voor hun) gekke omgeving te zitten. Je kunt ze dus beter gewoon buitenzetten, tenzij het echt niet anders kan zoals met een kakkerlakkenplaag.
Misschien kun je ipv. de plaag te verdelgen, beter uitzoeken waarom ze binnenkomen in the first place. Wij hebben haast nooit last van insectenplagen. Kwestie van hordeuren/ramen en goed schoonmakenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
als er 100 fruitvliegjes binnen zouden zitten is dat voor mij ook een plaag net zoals 10 muggen![]()
gewoon verdelgen, insecten zijn er zoveel van en ze leven dan maar een hlave dag korter hoor
![]()
ik ga niet voor elk raam een hor plaatsen omdat er anders insecten ongewenst binnenkomenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Misschien kun je ipv. de plaag te verdelgen, beter uitzoeken waarom ze binnenkomen in the first place. Wij hebben haast nooit last van insectenplagen. Kwestie van hordeuren/ramen en goed schoonmaken![]()
Je kunt een composthoop beginnen in je tuin, als je daar je etensresten op gooit word het erg goede plantenmestquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:27 schreef Viswijfje het volgende:
maarja, me eten moet ik toch erges laten en ik kan dus niet altijd naar de kliko
Je zou kunnen beginnen met gewoon opeten. Als je eten wat je toch weg gooit in een diepvrieszak doet die je dicht bindt heb je ook nergens last van. Nu gewoon even je raam open, is toch lekker weer.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:27 schreef Viswijfje het volgende:
maarja, me eten moet ik toch erges laten en ik kan dus niet altijd naar de kliko
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:46 schreef Tism het volgende:
Die fruitfliegjes, vliegen die in rondjes of in vierkantjes!?![]()
Is ff niet anders. Al het advies hier zie ik is om het voor de volgende keer te voorkomen. Nu gewoon pech, ga je toch lekker zelf naar buiten als ze allemaal binnen zitten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:43 schreef Viswijfje het volgende:
me raam is al open! maar toch nog beestjes!
Ik zou als ik jou was ff een stukje fruit neerleggen op een schoteltje! Vinden ze lekker!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:47 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
weet ik veel! ze vliegen in me buurt en in de weg in elk geval!!
in parabolen jij nEUbquote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:46 schreef Tism het volgende:
Die fruitfliegjes, vliegen die in rondjes of in vierkantjes!?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |