Lijkt me triest om tegen een halfleeg glas aan te kijken!quote:Op zondag 10 juni 2007 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:
* Drugs![]()
* Kinderlokkerspartij![]()
* Dode Pim![]()
* Geen gordels of helm omdat er dan meer donoren komen![]()
* No respect*![]()
* Balkenende![]()
* Euro
Ik schaam mij voor het land waarin ik geboren ben...kan er weinig anders van maken
fout: die welvaart waren we rond 1850 helemaal kwijtgeraaktquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Fout 1: 2 miljoen allochtonen, waarvan de helft van westerse afkomst. Dus niks 2 miljoen negers en kut-Marokkaantjes: je kunt niet eens tellen!
Fout 2: Als je Fransen, Spanjaarden, Portugezen en Italianen ook tot Noord-Europeanen rekent: goed zo. Anders: geklets!
Fout 3: De Nederlandse welvaart is grotendeels gebouwd op roof door de VOC en de VWC. Dat kun je natuurlijk als een verdienste beschouwen: het talent om te roven en stelen.
Waar en toch foutquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
fout: die welvaart waren we rond 1850 helemaal kwijtgeraakt
quote:Yes yes.. they do wear klompen (wtf is het engels ervan)
veelal word het woord "Clogs" gebruiktquote:Simpeler dan je denkt: [b]wooden shoes
Huh? Toen hadden we gewoon nog allemaal koloniën!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
fout: die welvaart waren we rond 1850 helemaal kwijtgeraakt
Naaah, niet meer zoals 'vroger' alleen Indonesië, Suriname en de Antillen nog. De rest is ten tijde van de Bataafsche Republiek in Engelse handen gevallen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Huh? Toen hadden we gewoon nog allemaal koloniën!
jep maar die leverde niet zo heel veel meer op en eer NL laat aan de industriele revolutie begon is veel rijkdom verdamptquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Huh? Toen hadden we gewoon nog allemaal koloniën!
Weleens van de Oostzeehandel gehoord?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:38 schreef Kees22 het volgende:
Fout 3: De Nederlandse welvaart is grotendeels gebouwd op roof door de VOC en de VWC. Dat kun je natuurlijk als een verdienste beschouwen: het talent om te roven en stelen.
Die waarmee de Hanzesteden tot bloei kwamen? Jawel.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weleens van de Oostzeehandel gehoord?
Toch was dat een iets moeizamer onderneming.quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:32 schreef Kees22 het volgende:
Maar alles bij elkaar denk ik toch, dat de VOC in totaal meer bijgedragen heeft aan de welvaart.
Dat kan, maar dat maakt de bijdrage niet minder. Of bedoel je dat de kosten relatief hoger waren dan de baten, vergeleken bij de Oostzeehandel?quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Toch was dat een iets moeizamer onderneming.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |