quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:34 schreef StarGazer het volgende:3. De pro - Duitse houding van het koningshuis gedurende WO1. Als Nederland betrokken zou zijn geweest bij WO1 dan had het zeer waarschijnlijk de kant van de centralen gekozen
![]()
De Duitsers waren in de Eerste Wereld niet "fout" op de manier waarop ze dat in de Tweede waren. WO1 is sowieso wat mij betreft de meest bloedige en nutteloze oorlog aller tijden geweest. Dus wat dat betreft had het bitter weinig uit gemaakt.
Maar goed laat ik ook een duit in het zakje doen:
1) Drugsbeleid (waardoor we wereldwij bekeken weinig drugsoverlast hebben)
2) Verdomd klein landje met verdomd veel internationale invloed
3) Waterwerken
4) Een meritocratie die niet tever doorschiet en de minder bedeelden in het oog houdt
5) Openheid als het aankomt op controversiele onderwerpen
Waar ik minder trots op ben:
1) De neiging om onze nationale overheid en dan met name "links" overal de schuld van te geven
2) Ontzettend veel kunnen en hebben en alsnog niet tevreden zijn met wat we hebben
3) Over onszelf denken dat we ontzettend tolerant zijn, wat in praktijk tamelijk mee valt
Overigens heeft de WRR een tijd geleden een rapport geschreven over integratie van minderheden, en de uitkomst was dat integratie gebaad is bij een behoud van eigen identiteit, taalbesef, religie en andere zaken waar alles rechtser dan de VVD een broertje dood aan heeft. Needless to say, Verdonk (die er toen over ging) heeft er niets mee gedaan. Het sloot niet aan bij haar idee van het allochtonenprobleem. En daarom zitten we nu met een onnodige polarisatie. Niet
alleen omdat 'links' een oogje heeft toegeknepen. Alhoewel dat ook meespeelt, natuurlijk.
Oja, nog iets waar ik niet zo trots op ben: Nederlanders zijn vrij slecht in nuanceren.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden |
Records |
Last FM | PSN: Private_Jarhead |
WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!