abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50089466
1. vrijheid (alhoewel dat helaas iets minder geworden is)

2. dominatie van de trance/house scene

3. goede k-1 vechters

4. diversiteit (multi-culti, maar niet alles loopt zoals het moet hoor!)

5. de manier waarop we altijd zeiken over een probleem, daar WEER een commissie over instellen + een hoop nieuwe regelgeving verzinnen, en dat vervolgens weer laten controleren door nog een afhankelijke commissie. Tegen die tijd zijn de bestuurders de kluts kwijt en weet niemand meer wat het probleem eigenlijk was, todat het volk begint te klagen dat er een kloof is en dan herhaalt de cirkel zich, met het resultaat dat er nog meer belangengroepen, stichtingen, communissies, politica en activisten zich met het probleem gaan bezighouden en er nog meer regels komen over de bestaande regels heen (poldermodel)
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:57:05 #102
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50164754
1. Pragmatisme (zie gouden eeuw, voc)
2. Historie (complex, uitgebreid, interessant... NL heeft de wereld wel degelijk mede helpen vormen)
3. Voetbal
4. Dance-scene
5. Simplisme en niet proberen zo godvergeten interessant over te komen, al wordt dit steeds minder
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:58:13 #103
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50164800
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:24 schreef iamthezenmaster het volgende:

2. dominatie van de trance/house scene
Dominantie van trance?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_50166746
1. Het feit dat Nederland 300 jaar lang veruit het rijkste land ter wereld was en nog steeds een van de rijkste landen is
2. Goede schilders
3. Goede wetenschappers (filosofen, natuurkundigen etc.)
4. Tolerantie/vrijheid
5. Relatieve geweldloosheid
pi_50174260
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dominantie van trance?
Moet waarschijnlijk nog "in de jaren 90" achter
  donderdag 7 juni 2007 @ 02:37:49 #106
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_50188800
1) De Tollerantie (als in dat Diderot en Descartes konden uitgeven in de 17/18de eeuw...)
2)Tachtigjarige opstand waarin onze kloeke Geuzen en protestaten zich vrij vochten van de karholieke inquisitie.
3)Onze held Rembrandt, die Caravaggio naar de kroon steekt
4)Willem III die in 1688 het even voor het zeggen had in Engeland
5) Het gedoogbeleid (iets wat verder vooral niet gelegaliseerd moet worden)
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:59:45 #107
56487 XrAiDeN
Deurklink
pi_50220060
Ik ben het met veel punten eens hier, maar met tollerantie kan ik het dus niet eens zijn, misschien was dit ooit wel zo maar tegenwoordig absoluut niet meer al zien Nederlanders zichzelf nog steeds graag als tollerant.
Vloerplint
pi_50222326
KOM OP JONGENS> ZELFS IK ALS NEDERTURK BEN TROTS OP WILLEM DE RUYTER OMG OMG XD
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_50287275
1) VOC, kolonisatie, bevaren van de wereldzeeën.
Overal ter wereld nederlandse woorden, van zuid-afrika tot Rusland.
Veel Amerikanen hebben een nederlandse naam terwijl ze het zelf niet eens weten. New York (nieuw amsterdam) gesticht!

2) Schilders, van Gogh, Rembrandt..

3) Leiden

4) Nuchterheid

5) Hans Teeuwen
Gimme som' greens!!
pi_50289234
Wij hebben als Nederlanders toch een speciale plaats in deze wereld. Het wordt tijd dat wij als land het voorbeeld geven aan hoe je met buitenlandse mensen moet omgaan. Wij zijn altijd vooruitstrevend geweest en kunnen dat nu ook zijn. De problemen die wij hebben met allochtonen zullen weldra ook in de rest van de wereld plaatsvinden. Wij zullen dus het "goede" voorbeeld moeten geven.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_50289270
* Drugs
* Kinderlokkerspartij
* Dode Pim
* Geen gordels of helm omdat er dan meer donoren komen
* No respect*
* Balkenende
* Euro

Ik schaam mij voor het land waarin ik geboren ben...kan er weinig anders van maken
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50289293
quote:
Op zondag 10 juni 2007 02:45 schreef ThaSandman het volgende:
Wij hebben als Nederlanders toch een speciale plaats in deze wereld. Het wordt tijd dat wij als land het voorbeeld geven aan hoe je met buitenlandse mensen moet omgaan. Wij zijn altijd vooruitstrevend geweest en kunnen dat nu ook zijn. De problemen die wij hebben met allochtonen zullen weldra ook in de rest van de wereld plaatsvinden. Wij zullen dus het "goede" voorbeeld moeten geven.
Ik bespeur een ondertoon. Ik laat mijn mening nog even in het midden.
Wat versta jij onder het goede voorbeeld?
Do what you love, love what you do!
pi_50294027
1. Politieke systeem
2. Verzorgingsstaat
3. Monarchie
4. Geschiedenis
5. Ajax Amsterdam

Waar ik minder trots op ben:

1. De steun aan Amerika voor de oorlog in Irak
2. De operatie in Indonesie vlak na WII
3. De pro - Duitse houding van het koningshuis gedurende WO1. Als Nederland betrokken zou zijn geweest bij WO1 dan had het zeer waarschijnlijk de kant van de centralen gekozen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 10 juni 2007 @ 14:46:20 #114
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50297487
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:34 schreef StarGazer het volgende:
1. Politieke systeem
2. Verzorgingsstaat
3. Monarchie
4. Geschiedenis
5. Ajax Amsterdam

1. De steun aan Amerika voor de oorlog in Irak
2. De operatie in Indonesie vlak na WII
3. De pro - Duitse houding van het koningshuis gedurende WO1. Als Nederland betrokken zou zijn geweest bij WO1 dan had het zeer waarschijnlijk de kant van de centralen gekozen
Maar de regering was weer pro entente.

overigens vind ik beide partijen even fout in wo1
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 10 juni 2007 @ 17:49:47 #115
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_50302777
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:34 schreef StarGazer het volgende:

De Duitsers waren in de Eerste Wereld niet "fout" op de manier waarop ze dat in de Tweede waren. WO1 is sowieso wat mij betreft de meest bloedige en nutteloze oorlog aller tijden geweest. Dus wat dat betreft had het bitter weinig uit gemaakt.

Maar goed laat ik ook een duit in het zakje doen:

1) Drugsbeleid (waardoor we wereldwij bekeken weinig drugsoverlast hebben)
2) Verdomd klein landje met verdomd veel internationale invloed
3) Waterwerken
4) Een meritocratie die niet tever doorschiet en de minder bedeelden in het oog houdt
5) Openheid als het aankomt op controversiele onderwerpen

1) De neiging om onze nationale overheid en dan met name "links" overal de schuld van te geven
2) Ontzettend veel kunnen en hebben en alsnog niet tevreden zijn met wat we hebben
3) Over onszelf denken dat we ontzettend tolerant zijn, wat in praktijk tamelijk mee valt

Overigens heeft de WRR een tijd geleden een rapport geschreven over integratie van minderheden, en de uitkomst was dat integratie gebaad is bij een behoud van eigen identiteit, taalbesef, religie en andere zaken waar alles rechtser dan de VVD een broertje dood aan heeft. Needless to say, Verdonk (die er toen over ging) heeft er niets mee gedaan. Het sloot niet aan bij haar idee van het allochtonenprobleem. En daarom zitten we nu met een onnodige polarisatie. Niet alleen omdat 'links' een oogje heeft toegeknepen. Alhoewel dat ook meespeelt, natuurlijk.

Oja, nog iets waar ik niet zo trots op ben: Nederlanders zijn vrij slecht in nuanceren.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 11 juni 2007 @ 02:36:41 #116
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_50319259
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
5. Simplisme en niet proberen zo godvergeten interessant over te komen, al wordt dit steeds minder
Nuchterheid en doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 11 juni 2007 @ 16:18:57 #117
167723 sanni
Acima de seu
pi_50335746
Trots op Nederland omdat we voor knuffelaars zulke mooie gouden handdrukken hebben en tv programma's waar het kan worden rechtgepraat. Trots op Nederland omdat we liever omslachtig te werk gaan dan oplossingsgericht. Trots op Nederland omdat het sedert midjaren 80 zijn ware identiteit is kwijtgeraakt als je praat over: Rebels,altijd het bekende vingertje,eigenwijs en verfrissend.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:06:42 #118
162296 JMarsden
tempé4life.
pi_50339745
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:17 - Yes yes.. they do wear klompen (wtf is het engels ervan)
Simpeler dan je denkt: [b]wooden shoes

Ik kan zo even alleen maar 4 dingen opnoemen. Ik ben trots op Nederland als Indische Nederlander omdat:

- Mijn voorouders geen kachelzitters waren en niet liepen te klagen maar erop uitgingen, wat van de wereld wilden zien en het Koninkrijk der Nederlanden wilden vergroten. Zoiets doe je alleen maar als je er trots op bent een Nederlander te zijn, niet als je juist geen Nederlander wilt zijn:

- Mijn familie kwam hier in Nederland in de jaren '60, al dan niet ongewenst. Toch hebben ze keihard gewerkt en doorgezet en zijn 'we' opgenomen in de Nederlandse samenleving. Hoe vaak hoor je nou negatieve berichten over 'die' Kut Indischen? NOOIT! Daarom ben ik trots op Nederland

- In Nederland heb je volgens mij meer dan in welk ander land dan ook vrijheid van meningsuiting. Dit kan natuurlijk twee kanten op, maar je kan hier in Nederland bijvoorbeeld met een Molukse vlag rondzwaaien en er gebeurt niks met je, hooguit vragen mensen zich af waar die vlag voor staat. Doe je dit in Indonesia, dan wordt je opgepakt, gemarteld en je komt er nog makkelijk van af met een levenslange gevangenisstraf vanwege 'landverraad'

- Inderdaad, waterwerken. Als ik familie uit Zuidoost Azië op bezoek krijg, willen ze altijd 'de ervaring' opdoen van onder een rivier doorrijden (oftewel door een tunnel rijden/lopen die onder een rivier loopt). Dat kennen ze daar helemaal niet, en volgens mij is dat een stukje waterwerk dat typisch Nederlands is. Maar er zijn nog zoveel meer dingen op dat gebied waar Nederland goed in is, en wij ook altijd voor worden ingeschakeld door andere landen..
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:13:36 #119
169734 Marius_Dani
http://standbyme.web-log.nl
pi_54193831
Rita pleegt plagiaat...
pi_54195432
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 00:46 schreef Rezuup het volgende:

[..]

Ze kiezen ervoor, en dat willen ze maar al te graag. Anders zouden ze niet in Nederland willen blijven.

Feit blijft wel dat de het Westerse niveau van welvaart door blanken, en voornamelijk Noord-Europeanen opgebouwd is.
Fout 1: 2 miljoen allochtonen, waarvan de helft van westerse afkomst. Dus niks 2 miljoen negers en kut-Marokkaantjes: je kunt niet eens tellen!
Fout 2: Als je Fransen, Spanjaarden, Portugezen en Italianen ook tot Noord-Europeanen rekent: goed zo. Anders: geklets!
Fout 3: De Nederlandse welvaart is grotendeels gebouwd op roof door de VOC en de VWC. Dat kun je natuurlijk als een verdienste beschouwen: het talent om te roven en stelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 27-10-2007 01:46:48 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')