abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 13:41:52 #251
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49098554
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Er zijn zogenaamd 1,5 miljoen mensen vermoord. Hoe diep je dat ook in eigen land doet, iets moet daarvan aan te tonen zijn. Waarom kan men dat niet aantonen? Het is bovendien spijkers op laag water zoeken. Zo kun je altijd verklaringen vinden die je mening staven. Ik hecht echter meer waarde aan feiten en minder aan meningen.
Het aantal mensen boeit mij niet... ookal zijn het er maar 500 honderd of 5 miljoen. Men heeft 5 jaar de tijd gehad om het te verbergen, het heeft nog eens meer dan 80 jaar geduurd voordat er onderzoek naar gedaan kon worden... dus hoeveel feiten zijn nu de dag nog te vinden denk je? Alle feiten die worden opgesomd worden weggewuifd als onzin... dus jij hecht geen waarde aan feiten, maar aan datgene wat je moet geloven.
quote:
En jij kan het niet met zekerheid zeggen omdat jij er niet bij bent geweest, maar toch beweer je dat het wel overduidelijk. Terwijl als ik naar die duidelijkheid vraag, dan blijkt het niets meer dan een stelletje bij elkaar geraapte foto's van God weet wie en een verhaaltje erbij.
Als er mensen nog leven die het meegemaakt hebben en die zeggen dat het zo is, liegen ze? Waarom zouden ze dat doen?
quote:
Dat kan. Ik constateer alleen gaten.
Je constateerd gaten a.d.h.v gaten... hmmm handig....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  maandag 7 mei 2007 @ 13:52:56 #252
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49099023
Ik moet toegeven dat Armenie idd een keer geweigerd heeft om mee te werken. De reden van de weigering staat er ook bij...

Het is C/P maar neem aan dat je dit wel als bron zult accepteren?

========
Armenië wil onderzoek Armeense kwestie met Turkije

Armenië wil diplomatieke betrekkingen aanknopen met Turkije en een gezamenlijke overheidscommissie in het leven roepen om de Armeense kwestie te bespreken. Dat heeft de Armeense president Robert Kocharian gezegd in een interview met de Franse krant Le Figaro.

Kocharian werd tijdens een bezoek aan Frankrijk gevraagd waarom Armenië onlangs weigerde op een verzoek van Turkije in te gaan om wetenschappers uit beide landen te laten onderzoeken wat er in de nadagen van het Ottomaanse Rijk met de Armeniërs is gebeurd.

Daarop antwoordde Kocharian dat het normaliseren van bilaterale betrekkingen iets is voor regeringen en niet voor historici. "Daarom is het nu zaak diplomatieke betrekkingen aan te knopen en een intergouvernementele commissie op te richten om alles, ook de meest gevoelige punten, te bespreken."

Volgens Armeense schattingen werden tussen 1915 en 1917 in het Ottomaanse Rijk op stelselmatige wijze 1,5 miljoen Armeniërs vermoord. Volgens Turkije is het dodental veel lager en kan er niet van volkerenmoord worden gesproken. Volgens Turkije was het geweld slechts het bijkomende gevolg van het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk. (novum/dm)
=======

bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/buitenland/383551
pi_49099187
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:37 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Haha, geheel Ottomaans te worden, vanaf 1500 is het bergafwaarts gegaan met het Ottomaanse rijk. Denk dus niet dat er omstreeks 1900 nog iemand was die bang was om geheel Ottomaans te worden.
Het keerpunt was http://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Wenen_(1683), maar goed. Toont wel aan hoe diep die angst onder Europeanen zat dat het nu nog merkbaar is.
quote:
[..]
Niet in de zin zoals jij het brengt nee....
Dat kan je mening zijn inderdaad.
quote:
[..]
Waaruit blijkt deze dwang dan?
Ja, ik blijf doorgaan met hetzelfde liedje. Lees je dan echt niets wat ik schrijf of wat?
quote:
[..]
Dat heb ik toch al gedaan, maar expansie gaat er niet in bij jou toch?
En ik heb al aangetoond dat expansie wel het laatste was waar de Turken zich zorgen om maakten, maar dat gaat er blijkbaar niet in bij jou.
quote:
[..]
Hetzelfde geld voor datgene wat jij aandraagt... cirkeltje is weer rond, schieten hier dus niets mee op.
Jij bent de beschuldigende partij, ik de beschuldigde partij. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat jij met bronnen komt en dat ik daar de gaten in vind.
quote:
[..]
Ik zei dat er gaten in die telegrammen zaten van jou (scans) maar dat is ineens niet relevant in jou ogen... Als ik gaten in jou bewijs zie die gaten in mijn bewijs moeten aangeven dan lijkt mij dat behoorlijk relevant...
Wat hebben de scans die ik toon gemeen met de scans die jij toonde? Mijn scans waren dan ook niet bedoelt om de gaten in jouw scans aan te tonen als dat nog niet duidelijk was.

Jij hebt echter nog niet kunnen verklaren wat de enorme gaten in jouw scans zijn die ik je toonde. Is daar een reden voor dat je dit ontwijkt?
pi_49099342
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:41 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Het aantal mensen boeit mij niet... ookal zijn het er maar 500 honderd of 5 miljoen. Men heeft 5 jaar de tijd gehad om het te verbergen, het heeft nog eens meer dan 80 jaar geduurd voordat er onderzoek naar gedaan kon worden... dus hoeveel feiten zijn nu de dag nog te vinden denk je? Alle feiten die worden opgesomd worden weggewuifd als onzin... dus jij hecht geen waarde aan feiten, maar aan datgene wat je moet geloven.
Ik wuif ze met reden weg als onzin, niet zomaar. Dat is het verschil. En dat jij er zo gekleurd en partijdig inzit dat je alles slikt wat de armenen je voorschotelen wil nog niet zeggen dat ik dat ook moet. En ik moet van niemand iets geloven, de feiten spreken immers voor zich.
quote:
[..]
Als er mensen nog leven die het meegemaakt hebben en die zeggen dat het zo is, liegen ze? Waarom zouden ze dat doen?
En als er mensen zijn die nog leven die de verhuizing hebben meegemaakt en die zeggen dat het niet zo is, liegen ze dan? Waarom zouden ze dat doen?
quote:
[..]
Je constateerd gaten a.d.h.v gaten... hmmm handig....
Ik constateer gewoon gaten omdat het gaten zijn.
pi_49099515
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:52 schreef locutus51 het volgende:
Ik moet toegeven dat Armenie idd een keer geweigerd heeft om mee te werken. De reden van de weigering staat er ook bij...

Het is C/P maar neem aan dat je dit wel als bron zult accepteren?

-----
Daarop antwoordde Kocharian dat het normaliseren van bilaterale betrekkingen iets is voor regeringen en niet voor historici. "Daarom is het nu zaak diplomatieke betrekkingen aan te knopen en een intergouvernementele commissie op te richten om alles, ook de meest gevoelige punten, te bespreken."
-----
Ik haal daaruit geen reden van weigering? Ze weigeren omdat eerste de bilaterale betrekkingen genormaliseerd moeten worden Wat verwachten ze dan? Dat Turkije ze met open armen zal ontvangen, ondanks dat ze de Turken uitmaken voor massamoordenaars? Zou jij bilaterale betrekkingen aanhalen met de persoon die jouw uitmaakt voor genocide pleger?

Dus eerst maar eens het probleem aanpakken waardoor de bilaterale betrekkingen nihil zijn door een onafhankelijke commissie op te richten, en daarna kijken we verder.

Omgekeerde wereld met die armenen
  maandag 7 mei 2007 @ 14:07:11 #256
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49099604
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Het keerpunt was http://nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Wenen_(1683), maar goed. Toont wel aan hoe diep die angst onder Europeanen zat dat het nu nog merkbaar is.
Hmm, dit kan idd wel het keerpunt zijn, maar de "verliezen" waren al eerder...maar dat was denk ik wel het grootste keerpunt.. Maar het toont niet aan wat de angst is...
quote:
Ja, ik blijf doorgaan met hetzelfde liedje. Lees je dan echt niets wat ik schrijf of wat?
Ik lees alles wat jij schrijft, maar ik zie geen antwoord.
quote:
En ik heb al aangetoond dat expansie wel het laatste was waar de Turken zich zorgen om maakten, maar dat gaat er blijkbaar niet in bij jou.
Er is nog niets aangetoond, niets dan loze woorden zonder enig concreet bewijs.
quote:
Jij bent de beschuldigende partij, ik de beschuldigde partij. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat jij met bronnen komt en dat ik daar de gaten in vind.
Het logisch verband zie ik wel, maar jou bewijzen omtrent deze gaten zeggen niets..... dus ik heb nog steeds geen gaten.
quote:
Wat hebben de scans die ik toon gemeen met de scans die jij toonde? Mijn scans waren dan ook niet bedoelt om de gaten in jouw scans aan te tonen als dat nog niet duidelijk was.

Jij hebt echter nog niet kunnen verklaren wat de enorme gaten in jouw scans zijn die ik je toonde. Is daar een reden voor dat je dit ontwijkt?
Waar waren die scans dan wel voor? Want dan begrijp ik de relevantie niet van die scans in deze discussie...

Ik ontwijk niets en heb al vaker gezegd dat ik die gaten niet zie, want je hebt nog niets aangetoond, want verder dan " wie zegt het dat het Armenen en geen Turken zijn op de foto" kom je niet. Als ik dan zeg dat er getuigen zijn die beweren dat het Armenen zijn dan zeg je dat ze liegen/niet bestaan of beinvloed zijn... Nog steeds geen gaten dus.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:12:22 #257
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49099806
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik wuif ze met reden weg als onzin, niet zomaar. Dat is het verschil. En dat jij er zo gekleurd en partijdig inzit dat je alles slikt wat de armenen je voorschotelen wil nog niet zeggen dat ik dat ook moet. En ik moet van niemand iets geloven, de feiten spreken immers voor zich.
Je kunt blijven blaten over partijdig en gekleurd, maar nogmaals ik ben geen patij in deze. Ik wil alleen maar de discussie voeren over de halstarige houden van de betrokken partijen en de bewijzen die er liggen. Ik volg mijn eigen weg, en wordt niet beinvloed door de mening van mijn geloof of overheid.
quote:
En als er mensen zijn die nog leven die de verhuizing hebben meegemaakt en die zeggen dat het niet zo is, liegen ze dan? Waarom zouden ze dat doen?
Bron? In NL is nog 1 vrouw die het overleefd heeft die zegt dat het gebeurt is. Kan mij nergens herinneren dat er een Armeen is die het ontkend. Welke Turken die het toegeven.
quote:
Ik constateer gewoon gaten omdat het gaten zijn.
haha, en ik constateer bewijzen omdat het bewijzen zijn? zoiets.... Ik sta terminste open voor beide kanten van het verhaal, ik zoek ook naar bewijzen van jou argumenten, bewijzen die je zelf niet eens kunt aangeven (zie mijn vorige bericht)
  maandag 7 mei 2007 @ 14:14:16 #258
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49099877
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik haal daaruit geen reden van weigering? Ze weigeren omdat eerste de bilaterale betrekkingen genormaliseerd moeten worden Wat verwachten ze dan? Dat Turkije ze met open armen zal ontvangen, ondanks dat ze de Turken uitmaken voor massamoordenaars? Zou jij bilaterale betrekkingen aanhalen met de persoon die jouw uitmaakt voor genocide pleger?

Dus eerst maar eens het probleem aanpakken waardoor de bilaterale betrekkingen nihil zijn door een onafhankelijke commissie op te richten, en daarna kijken we verder.

Omgekeerde wereld met die armenen
Als de Turken toch niets fout gedaan hebben waarom grijpen ze dan niet de kans om het aan te tonen.

Ik zou het wel doen, het is de enige manier om de waarheid naar boven te krijgen.

Zou jij betrekking aan willen gaan met het volk welke genocide gepleegd heeft op je eigen volk?
pi_49099981
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:07 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Hmm, dit kan idd wel het keerpunt zijn, maar de "verliezen" waren al eerder...maar dat was denk ik wel het grootste keerpunt.. Maar het toont niet aan wat de angst is...
De grootste angst is de Islam factor van Turkije. Daarvoor hoef je enkel naar de huidige politiek mbt de Turkse toetreding tot de EU te kijken.
quote:
[..]
Ik lees alles wat jij schrijft, maar ik zie geen antwoord.
Sommigen zijn blind ondanks dat ze kunnen zien.
quote:
[..]
Er is nog niets aangetoond, niets dan loze woorden zonder enig concreet bewijs.
Er is net zoveel concreet bewijs geweest als jouw concreet bewijs.
quote:
[..]
Het logisch verband zie ik wel, maar jou bewijzen omtrent deze gaten zeggen niets..... dus ik heb nog steeds geen gaten.
In jouw perceptie niet, maar ik heb je al uitgelegd waarom alleen jij, christelijke landen, landen met een grote armeense minderheid en landen met een Turkije aversie het niet zien.
quote:
[..]
Waar waren die scans dan wel voor? Want dan begrijp ik de relevantie niet van die scans in deze discussie...
Onderdeel van een geheel in de discussie over de vermeende genocide. Niet relevant aan de andere scans. Net zoals er wel meerdere zijweggetjes zijn genomen.
quote:
Ik ontwijk niets en heb al vaker gezegd dat ik die gaten niet zie, want je hebt nog niets aangetoond, want verder dan " wie zegt het dat het Armenen en geen Turken zijn op de foto" kom je niet. Als ik dan zeg dat er getuigen zijn die beweren dat het Armenen zijn dan zeg je dat ze liegen/niet bestaan of beinvloed zijn... Nog steeds geen gaten dus.
Of ik zeg dat er getuigen zijn die dan zeggen dat het geen armenen zijn, maar dat neemt niet weg dat het niet aan kunnen tonen wie op die foto's staat en wat die foto's precies betekenen een zeer concreet gat is.

Maar aangezien jij er al vanuit gaat dat het armeense sprookje klopt, zul jij alle gaten die getoond worden toch niet zien.
pi_49100091
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:12 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Je kunt blijven blaten over partijdig en gekleurd, maar nogmaals ik ben geen patij in deze. Ik wil alleen maar de discussie voeren over de halstarige houden van de betrokken partijen en de bewijzen die er liggen. Ik volg mijn eigen weg, en wordt niet beinvloed door de mening van mijn geloof of overheid.
Wat je zegt komt niet overeen met je daden die aantonen dat je wel degelijk gekleurd bent en blind voor wat je wordt aangedragen.
quote:
[..]
Bron? In NL is nog 1 vrouw die het overleefd heeft die zegt dat het gebeurt is. Kan mij nergens herinneren dat er een Armeen is die het ontkend. Welke Turken die het toegeven.
Zonder bron kan ik hier echt niets mee. Dan nog moet maar blijken in welke stadium van Alzheimer deze persoon zich bevindt.
quote:
[..]
haha, en ik constateer bewijzen omdat het bewijzen zijn? zoiets.... Ik sta terminste open voor beide kanten van het verhaal, ik zoek ook naar bewijzen van jou argumenten, bewijzen die je zelf niet eens kunt aangeven (zie mijn vorige bericht)
Jij staat open voor beide kanten?

Zelf geen moeite doen je eigen aangeleverde bewijzen te verifieren, maar dit wel van anderen verlangen?
pi_49100212
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:14 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Als de Turken toch niets fout gedaan hebben waarom grijpen ze dan niet de kans om het aan te tonen.
Het is moeilijker om aan te tonen dat iets niet bestaat dan aantonen dat iets wel bestaat. Daarbij heeft Turkije als beschuldigde die taak niet. Het is de taak van de armenen om de beschuldigingen hard te maken.
quote:
Ik zou het wel doen, het is de enige manier om de waarheid naar boven te krijgen.
Niet perse. De enige manier is om eerst een commisie op te stellen en daarna betrekkingen aanhalen.
quote:
Zou jij betrekking aan willen gaan met het volk welke genocide gepleegd heeft op je eigen volk?
Turkije wenst geen betrekkingen, dus dat is niet aan de orde. Het gaat om onderzoek en daarvoor hoef je geen betrekkingen te hebben.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:27:50 #262
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49100396
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

De grootste angst is de Islam factor van Turkije. Daarvoor hoef je enkel naar de huidige politiek mbt de Turkse toetreding tot de EU te kijken.
Onzin, er zijn andere redenen voor de problematiek omtrent de toetreding van Turkije dan de islam factor. Wel heel makkelijk om het op de islam te gooien, typeerd wel weer..
quote:
Sommigen zijn blind ondanks dat ze kunnen zien.
klopt voor velen
quote:
Er is net zoveel concreet bewijs geweest als jouw concreet bewijs.
verschil van perceptie omtrent bewijs.
quote:
In jouw perceptie niet, maar ik heb je al uitgelegd waarom alleen jij, christelijke landen, landen met een grote armeense minderheid en landen met een Turkije aversie het niet zien.
Heb al vaker gezegd dat het niet met geloof te maken heeft wie geloofd wordt of niet (niet bij mij in iedergeval)
quote:
Of ik zeg dat er getuigen zijn die dan zeggen dat het geen armenen zijn, maar dat neemt niet weg dat het niet aan kunnen tonen wie op die foto's staat en wat die foto's precies betekenen een zeer concreet gat is.

Maar aangezien jij er al vanuit gaat dat het armeense sprookje klopt, zul jij alle gaten die getoond worden toch niet zien.
Ik ga er niet vanuit dat de Armeens kant van het verhaal klopt, alleen de "bewijzen" die ik tot nu toe gezien heb, spreken in mijn perceptie voor de kant van de Armenen. Hetzelfde geld trouwens ook voor jou, jij zult ook nooit anders willen inzien. Dat je partijdig bent weten we, maar dat je niet openstaat voor andere ideeen valt wel erg op nu..
  maandag 7 mei 2007 @ 14:31:30 #263
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49100554
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat je zegt komt niet overeen met je daden die aantonen dat je wel degelijk gekleurd bent en blind voor wat je wordt aangedragen.
Dan zie je dat verkeerd...
quote:
Zonder bron kan ik hier echt niets mee. Dan nog moet maar blijken in welke stadium van Alzheimer deze persoon zich bevindt.
Zielige opmerking en kwetsend voor alle mensen die de ziekte hebben.
quote:
Jij staat open voor beide kanten?

Zelf geen moeite doen je eigen aangeleverde bewijzen te verifieren, maar dit wel van anderen verlangen?
Ik sta nog steeds open idd, waarom niet... heb geen enkel belang bij welke kant dan ook. Maar hoe harder jij roept dat het niet gebeurt, des te meer jij mij triggerd om te roepen dat het wel gebeurt is......

Daarnaast ben ik trouwens wel op zoek naar verificatie, hoe komt ik anders op dat andere bericht?
  maandag 7 mei 2007 @ 14:33:47 #264
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49100641
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Het is moeilijker om aan te tonen dat iets niet bestaat dan aantonen dat iets wel bestaat. Daarbij heeft Turkije als beschuldigde die taak niet. Het is de taak van de armenen om de beschuldigingen hard te maken.
Dus als iemand jou vals beschuldigt, maakt het jou niet uit, en zou geen enkele kans grijpen die het tegendeel kan bewijzen... lekker makkelijk is dat....
quote:
Turkije wenst geen betrekkingen, dus dat is niet aan de orde. Het gaat om onderzoek en daarvoor hoef je geen betrekkingen te hebben.
Is makkelijk om te zeggen...maar zo simpel is het niet.
pi_49100648
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:27 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Onzin, er zijn andere redenen voor de problematiek omtrent de toetreding van Turkije dan de islam factor. Wel heel makkelijk om het op de islam te gooien, typeerd wel weer..
Natuurlijk zijn er andere factoren, maar dat is wel de drijvende factor.
quote:
[..]

klopt voor velen
Inderdaad.
quote:
[..]
verschil van perceptie omtrent bewijs.
Onzin, bewijs is bewijs. Waar hebben we anders rechtbanken voor als iedereen een andere perceptie kan hanteren? Die foto's en 'ontcijferde en vertaalde' telegrammen al helemaal niet. Wie heeft ze ontcijferd, wat stond er precies voor de vertaling na het ontcijferde?
quote:
[..]
Heb al vaker gezegd dat het niet met geloof te maken heeft wie geloofd wordt of niet (niet bij mij in iedergeval)
Je kunt natuurlijk ook de naieve rol op je nemen.
quote:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat de Armeens kant van het verhaal klopt, alleen de "bewijzen" die ik tot nu toe gezien heb, spreken in mijn perceptie voor de kant van de Armenen. Hetzelfde geld trouwens ook voor jou, jij zult ook nooit anders willen inzien. Dat je partijdig bent weten we, maar dat je niet openstaat voor andere ideeen valt wel erg op nu..
Als ik er niet open voor zou staan, zou ik er geen gaten in kunnen constateren.
pi_49100739
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:31 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Dan zie je dat verkeerd...
Ik denk het niet.
quote:
[..]
Zielige opmerking en kwetsend voor alle mensen die de ziekte hebben.
Ik sta open voor alle mogelijkheden.
quote:
[..]
Ik sta nog steeds open idd, waarom niet... heb geen enkel belang bij welke kant dan ook. Maar hoe harder jij roept dat het niet gebeurt, des te meer jij mij triggerd om te roepen dat het wel gebeurt is......
Apart. Dus als ik heel hard roep dat het wel is gebeurd, dan zeg jij dat het niet is gebeurd
quote:
Daarnaast ben ik trouwens wel op zoek naar verificatie, hoe komt ik anders op dat andere bericht?
Welk ander bericht?
  maandag 7 mei 2007 @ 14:37:22 #267
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49100787
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Natuurlijk zijn er andere factoren, maar dat is wel de drijvende factor.
Verschillen we van mening.
quote:
Je kunt natuurlijk ook de naieve rol op je nemen.
Ik ben niet naief dus zal ook nooit die rol op me nemen.
quote:
Als ik er niet open voor zou staan, zou ik er geen gaten in kunnen constateren.
Dat is geen kwestie van open zijn....
pi_49100797
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:33 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Dus als iemand jou vals beschuldigt, maakt het jou niet uit, en zou geen enkele kans grijpen die het tegendeel kan bewijzen... lekker makkelijk is dat....
Ik zal gaten constateren in zijn valse beschuldiging, maar ik kan niet met bewijs komen van iets dat niet bestaat. Welk deel daarvan begrijp je niet?
quote:
[..]
Is makkelijk om te zeggen...maar zo simpel is het niet.
Het is wel degelijk zo simpel en wellicht zelfs simpeler.
pi_49100832
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:37 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Verschillen we van mening.
Dat meen je niet?
quote:
[..]
Ik ben niet naief dus zal ook nooit die rol op me nemen.
Je doet je wel zo voor.
quote:
[..]
Dat is geen kwestie van open zijn....
Vind ik wel.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:41:39 #270
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49100949
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik sta open voor alle mogelijkheden.
Behalve dan dat ze de waarheid spreekt.
quote:
Apart. Dus als ik heel hard roep dat het wel is gebeurd, dan zeg jij dat het niet is gebeurd
Nee dat niet, en dat zal jij ook nooit doen. Maar als iemand zo overtuigd is van iets, wat in mijn ogen niet kan, wekt bij mij de interesse om te kijken wat die persoon drijft....
quote:
Welk ander bericht?
Het bericht omtrent de weigering van de Armenen.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:43:36 #271
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101022
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik zal gaten constateren in zijn valse beschuldiging, maar ik kan niet met bewijs komen van iets dat niet bestaat. Welk deel daarvan begrijp je niet?
Ik begrijp je wel, maar zo simpel zit het leven niet in elkaar....
  maandag 7 mei 2007 @ 14:44:41 #272
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101071
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dat meen je niet?
Ja, dat is ook nieuw voor ons...
quote:
Je doet je wel zo voor.
Hmmm, niet de bedoeling...
pi_49101188
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:41 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Behalve dan dat ze de waarheid spreekt.
Ik sta open voor alle mogelijkheden. Jij ook?
quote:
[..]
Nee dat niet, en dat zal jij ook nooit doen. Maar als iemand zo overtuigd is van iets, wat in mijn ogen niet kan, wekt bij mij de interesse om te kijken wat die persoon drijft....
En, ben je er al achter? Ik zal je een hint geven. Kennis en een goed analytisch vermogen.
quote:
[..]
Het bericht omtrent de weigering van de Armenen.
Waar was dat een verificatie van? Dat de armenen met een goed excuus hebben geweigerd? Het toont niet aan waarom de armenen zo huiverig zijn voor onderzoek.
pi_49101234
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:43 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, maar zo simpel zit het leven niet in elkaar....
Probeer het maar bij een willekeurige rechtbank. Die zal je gewoon terugfluiten als je met dergelijke argumenten komt. "Ja, laat de tegenpartij maar bewijzen dat het niet zo is." Dat werkt misschien in Amerika zo, maar in NL heeft de beschuldigende partij de bewijslast.
pi_49101265
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:44 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ja, dat is ook nieuw voor ons...
Ons
quote:
[..]
Hmmm, niet de bedoeling...
Blijkbaar onbewust dan, maar daar heb ik mijn twijfels over.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:50:07 #276
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101270
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik sta open voor alle mogelijkheden. Jij ook?
Ik zeker, anders hadden we deze discussie toch niet?
quote:
En, ben je er al achter? Ik zal je een hint geven. Kennis en een goed analytisch vermogen.
Iets waar ik niet over twijfel, herken op dat gebied wel wat in mezelf..
quote:
Waar was dat een verificatie van? Dat de armenen met een goed excuus hebben geweigerd? Het toont niet aan waarom de armenen zo huiverig zijn voor onderzoek.
Nee het feit dat ze geweigerd hebben, ik heb gezegd dat ze altijd open stonden voor onderzoek, ik heb zelf aangedragen dat ik het mis had.... zo open ben ik dan wel!
  maandag 7 mei 2007 @ 14:51:16 #277
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101309
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Probeer het maar bij een willekeurige rechtbank. Die zal je gewoon terugfluiten als je met dergelijke argumenten komt. "Ja, laat de tegenpartij maar bewijzen dat het niet zo is." Dat werkt misschien in Amerika zo, maar in NL heeft de beschuldigende partij de bewijslast.
Je zegt niets wat ik niet weet hoor...
pi_49101330
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:50 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik zeker, anders hadden we deze discussie toch niet?
[..]

Iets waar ik niet over twijfel, herken op dat gebied wel wat in mezelf..
[..]

Nee het feit dat ze geweigerd hebben, ik heb gezegd dat ze altijd open stonden voor onderzoek, ik heb zelf aangedragen dat ik het mis had.... zo open ben ik dan wel!
En dat is prijzenswaardig
pi_49101367
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:51 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Je zegt niets wat ik niet weet hoor...
Waarom blijf je er dan op hameren dat de Turken iets moeten bewijzen
  maandag 7 mei 2007 @ 14:53:08 #280
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101381
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ons
Was grappig bedoelt, komt blijkbaar niet over. lama
quote:
Blijkbaar onbewust dan, maar daar heb ik mijn twijfels over.
jou recht om twijfels te hebben.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:54:31 #281
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101435
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En dat is prijzenswaardig
dank u dank u...

Ik wil alleen maar aantonen dat ik open ben in deze zaak...en ik probeer niet partijdig te zijn, maar kan me goed indenken dat het niet goed overkomt...
  maandag 7 mei 2007 @ 14:55:01 #282
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49101462
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom blijf je er dan op hameren dat de Turken iets moeten bewijzen
niet, ze hoeven niets te bewijzen, maar ze hebben toch ook eergevoel...?
pi_49105625
quote:
Op maandag 7 mei 2007 14:55 schreef locutus51 het volgende:

[..]

niet, ze hoeven niets te bewijzen, maar ze hebben toch ook eergevoel...?
Ja, en daarom openbaren ze de gaten in het betoog van de armenen.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:14:54 #284
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49109555
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja, en daarom openbaren ze de gaten in het betoog van de armenen.
Lukt hun tot op heden nog niet echt moet ik zeggen!
pi_49119936
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:14 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Lukt hun tot op heden nog niet echt moet ik zeggen!
Ze zijn er voor degenen die ze willen zien en horen. De rest, de huidige erkenners van de vermeende genocide, is bij voorbaat al overtuigd van de armeense vertellingen, nog voordat ze verteld worden.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:23:56 #286
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49121231
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ze zijn er voor degenen die ze willen zien en horen. De rest, de huidige erkenners van de vermeende genocide, is bij voorbaat al overtuigd van de armeense vertellingen, nog voordat ze verteld worden.
Toch kom je het in de media niet echt tegen,.... niet in het nieuws en in de kranten. Het lijkt er dus echt op dat de Armenen een beter communicatie-apparaat hebben dan de Turken.

Ik hoop wel dat er ooit echt duidelijkheid komt omtrent deze gebeurtenis. Het is eigenlijk al te gek voor woorden dat twee mensen die toen nog niet leefden er bijna 300 postings aan besteden, terwijl het eigenlijk al lang niet meer hoeft uit te maken wat er gebeurt is. Geschiedenis is verleden tijd, we leven in het heden en moeten bouwen aan een toekomst.

[ Bericht 32% gewijzigd door locutus51 op 07-05-2007 22:31:36 ]
pi_49122087
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:23 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Toch kom je het in de media niet echt tegen,.... niet in het nieuws en in de kranten. Het lijkt er dus echt op dat de Armenen een beter communicatie-apparaat hebben dan de Turken.
Dat klopt. De armenen hebben een actieve diaspora.
quote:
Ik hoop wel dat er ooit echt duidelijkheid komt omtrent deze gebeurtenis. Het is eigenlijk al te gek voor woorden dat twee mensen die toen nog niet leefden er bijna 300 postings aan besteden, terwijl het eigenlijk al lang niet meer hoeft uit te maken wat er gebeurt is. Geschiedenis is verleden tijd, we leven in het heden en moeten bouwen aan een toekomst.
Ik ben je al een paar 100 postings voor hoor. Het is voor mij een herhalingsoefening

En ja, het zou fijn zijn als we de geschiedenis laten voor wat het is en ons focussen op de toekomst. Maar ik denk niet dat dat er voor de armenen inzit.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:32:43 #288
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49131278
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dat klopt. De armenen hebben een actieve diaspora.
Moet toch ook een reden voor zijn?
quote:
Ik ben je al een paar 100 postings voor hoor. Het is voor mij een herhalingsoefening

En ja, het zou fijn zijn als we de geschiedenis laten voor wat het is en ons focussen op de toekomst. Maar ik denk niet dat dat er voor de armenen inzit.
Dat het voor jou een herhalingsoefenins is, was me duidelijk Of het nu waar is of niet, ik denk dat de Armenen nu niet meer kunnen stoppen.
pi_49131419
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 08:32 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Moet toch ook een reden voor zijn?
Die is er ook. Geld en land claimen.
quote:
[..]
Dat het voor jou een herhalingsoefenins is, was me duidelijk Of het nu waar is of niet, ik denk dat de Armenen nu niet meer kunnen stoppen.
Dan mogen ze gerust doorgaan. Maar geld en land kunnen ze vergeten.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:46:06 #290
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49131472
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 08:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Die is er ook. Geld en land claimen.
hmm ok
quote:
Dan mogen ze gerust doorgaan. Maar geld en land kunnen ze vergeten.
Mocht het uiteindelijk bewezen worden dat het waar is dan kan ik indenken dat ze geld willen zien, land zie ik niet zitten aangezien ze hier geen recht op hadden dus ook niet hebben... (terminste kan nergens de rechten terugvinden.)
pi_49131829
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 08:46 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Mocht het uiteindelijk bewezen worden dat het waar is dan kan ik indenken dat ze geld willen zien, land zie ik niet zitten aangezien ze hier geen recht op hadden dus ook niet hebben... (terminste kan nergens de rechten terugvinden.)
Als het de afgelopen 80 jaar niet bewezen is, zal het nu zeker niet bewezen worden. Ze kunnen het hooguit politiek erkend krijgen, maar dat is juridisch gezien niets waard. Je kunt aan het feit dat de armeense regering Noord-Oost Turkije als onderdeel van Armenie ziet zien wat de werkelijke intenties zijn van de armenen. Het verkrijgen van land wat ze niet is gelukt na de val van het Ottomaanse Rijk, ondanks hun massaplunderingen en massamoorden in het Noord-Oosten van Turkije.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:10:10 #292
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49131891
Het komt er dus op neer dat beide partijen geen lieverdjes waren in die tijd en beide partijen hebben dingen gedaan die niet gebeurt hadden moeten worden, of in ieder geval niet de gevolgen moeten hebben die ze hadden.
pi_49132200
Niet helemaal. De armenen waren en zijn geen lieverdjes. De Turken wel. Maar dat neemt niet weg dat er dingen zijn gebeurd die niet ingecalculeerd waren.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:30:09 #294
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49132314
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Niet helemaal. De armenen waren en zijn geen lieverdjes. De Turken wel. Maar dat neemt niet weg dat er dingen zijn gebeurd die niet ingecalculeerd waren.
Hmm zo'n antwoord had ik kunnen verwachten....
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:58:11 #296
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49133068
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Consistent is dan ook mijn 2e naam.
Doet het altijd leuk bij introducties.... zo'n 2e naam...

De toekomst zal ons leren hoop ik
pi_49133344
Dat zeg ik. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:13:28 #298
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49133489
idd, beter vandaag dan morgen, want dan kan iedereen weer verder.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:26:59 #300
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49133940
ooh ben zo benieuwd, kan de spanning amper aan.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')