abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 23:20:59 #151
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49124560
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk tot in de eeuwigheid. Als een groot internationaal panel van wetenschappers je niet kan overtuigen vraag ik me af wat er dan voor nodig is.

Wat is er eigenlijk nodig om jou te overtuigen dat de mens een belangrijke bijdrage levert aan de opwarming?
in ieder geval niet de slome reactie en halve maatregelen die men toe nu toe neemt om onze warmte-output te gaan reduceren. Als het echt zon serieus probleem was en alles klopt zoals sommigen hier beweren zal het de wereld een biet zijn.. voorlopig hou ik het bij de zon als de grote 'boosdoener'.

Neem nou zo'n VN, ik liep al vanaf het begin me zwaar te ergeren aan de reactiesnelheid mbt Darfur, 2 jaar later kwam het pas echt in de media, hoever zijn we daar nu? Als er nog een levende somalier is hoop ik dat de VN er een mooi rapportje over heeft gemaakt. Dus sorry dat ik me niet meer druk maak en moeilijk te overtuigen ben.. zolang men het dus nog steeds over geld heeft denk ik lul maar raak, begin eerst bij jezelf.. zet een zonnepaneel op je dak, zonneboiler in huis, ruil je SUV in voor een C1. etc etc zolang dat er niet fatsoenlijk door heen gedrukt wordt zou ik me nog even bedenken voordat je dit onderwerp te serieus neemt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 7 mei 2007 @ 23:27:14 #152
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49124920
Wat ik wel een ontzettend zwerende vinger vind in de hele klimaat-discussie, is dat de industrie meer energie verbruikt dan consumenten, en dat ook doet in veel grotere installaties. Het zou dus veel meer zoden aan de dijk zetten om bedrijven te dwingen tot energiezuiniger produceren, dan om consumenten plat te belasten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49126952
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:27 schreef gronk het volgende:
Wat ik wel een ontzettend zwerende vinger vind in de hele klimaat-discussie, is dat de industrie meer energie verbruikt dan consumenten, en dat ook doet in veel grotere installaties. Het zou dus veel meer zoden aan de dijk zetten om bedrijven te dwingen tot energiezuiniger produceren, dan om consumenten plat te belasten.
Dat komt nog wel.
Vandaar dat Afrika dus ook nooit een fatsoenlijke industrie zal kunnen op bouwen met zo'n erg invloedrijke tegenstander als Al Gore
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:11:59 #154
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49127096
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49127455
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:20 schreef kawotski het volgende:

Neem nou zo'n VN, ik liep al vanaf het begin me zwaar te ergeren aan de reactiesnelheid mbt Darfur, 2 jaar later kwam het pas echt in de media, hoever zijn we daar nu?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49130082
Leuk en aardig die 225 euro, maar iemand in die van 1 dollar per dag moet leven - of gewoon arm is - kan dat nooit betalen, dus daarmee vallen al miljarden mensen mee af. Of je dus even 3x zoveel wil betalen.
pi_49130101
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Leuk en aardig die 225 euro, maar iemand in die van 1 dollar per dag moet leven - of gewoon arm is - kan dat nooit betalen, dus daarmee vallen al miljarden mensen mee af. Of je dus even 3x zoveel wil betalen.
Die mensen vervuilen dan ook maar heel beperkt. En voor ons in het westen zal het niet meer dan een wat lagere welvaartsgroei betekenen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49130159
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die mensen vervuilen dan ook maar heel beperkt. En voor ons in het westen zal het niet meer dan een wat lagere welvaartsgroei betekenen.
Ja, maar er staat dat ik maar 225 euro hoef te betalen, dus dat moet een Afrikaantje ook doen. Wat te denken van een Nederlander die in Indonesie woont? Moet die ook zoveel betalen? Ik rijd geen auto, heb geen verwarming, de AC staat amper aan, vlieg niet ieder jaar naar Nederland voor vakantie.. ect.ect.
pi_49130179
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ja, maar er staat dat ik maar 225 euro hoef te betalen, dus dat moet een Afrikaantje ook doen. Wat te denken van een Nederlander die in Indonesie woont? Moet die ook zoveel betalen? Ik rijd geen auto, heb geen verwarming, de AC staat amper aan, vlieg niet ieder jaar naar Nederland voor vakantie.. ect.ect.
Er zijn een aantal berekeningen gedaad, afgelopen weekend stond er wel een en ander in de kranten. Het komt er vooral op neer dat het westen er voor op zal draaien maar echt dramatisch moet je er niet over doen, De welvaartsgroei zal wat afnemen maar het alternatief is niet veel goedkoper of waarschijnlijker nog duurder.
pi_49130199
Volgend argument.. ik heb die 10 bomen ter afkoop van mijn 'koolstofvoetprint' inmiddels in mijn tuin staan, moet ik dan betalen voor anderen die dat niet willen?
pi_49130218
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:44 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgend argument.. ik heb die 10 bomen ter afkoop van mijn 'koolstofvoetprint' inmiddels in mijn tuin staan, moet ik dan betalen voor anderen die dat niet willen?
Het is iets dat door de gehele maatschappij (en wereld) gedragen zal moeten worden. Waarbij er helaas altijd mensen zullen zijn die de dans ontspringen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 02:51:14 #162
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_49130235
Hoe heet dat ook alweer, vechten tegen de bierkraan ofzo?
Secrets never die. Only people.
pi_49130242
Ja, dat is typisch iets voor de internationale gemeenschap. Op deze manier gaat het dus grandioos voorbij aan de 'normale mens'. Aan mij dus ook want de Indonesische media doet er zelf niets mee, niemand zegt het hier nog iets, die 'voetprint', en dus voel ik me niet aangesproken er verder iets aan te doen. Er is dus geen beloning voor het doen van goede dingen op persoonlijk niveau.. erg jammer dus.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:43:08 #164
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49131423
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

in ieder geval niet de slome reactie en halve maatregelen die men toe nu toe neemt om onze warmte-output te gaan reduceren. Als het echt zon serieus probleem was en alles klopt zoals sommigen hier beweren zal het de wereld een biet zijn.. voorlopig hou ik het bij de zon als de grote 'boosdoener'.
Ik vraag je dan ook wat er wel nodig is om je to overtuigen. Dat de zon niet de grote boosdoener is lijkt me nu wel afdoende bewezen... Dat zij verantwoordelijk is voor een klein gedeelte van de opwarming ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:44:01 #165
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49131434
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:51 schreef PizzaSalami het volgende:
Hoe heet dat ook alweer, vechten tegen de bierkraan ofzo?
Ik probeer het iedere week weer maar toch wint ie altijd!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_49132550
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 02:52 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is dus geen beloning voor het doen van goede dingen op persoonlijk niveau.. erg jammer dus.
Voor veel dingen wel natuurlijk. Door minder energie te gebruiken bespaar je gewoon geld.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:27:41 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49133960
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor veel dingen wel natuurlijk. Door minder energie te gebruiken bespaar je gewoon geld.
Nee, je energie rekening stijgt minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:33:35 #168
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49134147
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus bespaar je geld... Anders had je méér moeten betalen.
pi_49134249
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:39:46 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49134362
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus bespaar je geld... Anders had je méér moeten betalen.
Gevoelsmatig heb je gelijk, boekhoudtechnisch niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49178032
En om de hypocrisie van het 'bespaar energie!' geneuzel eens aan te geven: Ik heb de afgelopen winter nauwelijks de verwarming aangehad, wat tot gevolg had dat mijn verbruik van warmte (stadsverwarming) vrijwel 0 GJoule was in de afgelopen periode.

Dat kan niet volgens Eneco. Dus mag ik nu weer een dag vrij nemen omdat ze de warmtemeter komen vervangen, want die is vast kapot . Mijn uitleg dat de hoofdkraan zowat de hele winter dicht heeft gestaan wordt schouderophalend afgedaan met: "toch ligt het aan de meter hoor."

Tuurlijk. Verbruik je weinig energie, wordt je op deze manier weer gestraft .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:08:16 #172
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49191244
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En om de hypocrisie van het 'bespaar energie!' geneuzel eens aan te geven: Ik heb de afgelopen winter nauwelijks de verwarming aangehad, wat tot gevolg had dat mijn verbruik van warmte (stadsverwarming) vrijwel 0 GJoule was in de afgelopen periode.

Dat kan niet volgens Eneco. Dus mag ik nu weer een dag vrij nemen omdat ze de warmtemeter komen vervangen, want die is vast kapot . Mijn uitleg dat de hoofdkraan zowat de hele winter dicht heeft gestaan wordt schouderophalend afgedaan met: "toch ligt het aan de meter hoor."

Dus omdat de Eneco jou of jouw meter terecht niet vertrouwd is het streven naar energiebesparen hypocriet? .
pi_49191803
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Wel triest dat je die paar euro besparing uiteindelijk zelf moet betalen, doordat je een dag vrij moet nemen. Ik zou er echt niet voor thuisblijven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:38:32 #174
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_49192261
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus omdat de Eneco jou of jouw meter terecht niet vertrouwd is het streven naar energiebesparen hypocriet? .
Kortzichtig persoon.
Zyggie.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:08:54 #175
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_49193334
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wel triest dat je die paar euro besparing uiteindelijk zelf moet betalen, doordat je een dag vrij moet nemen. Ik zou er echt niet voor thuisblijven.
Dat zou ik ook niet doen, laat ze maar 's avonds komen, of in het weekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')