abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:57:56 #51
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_49011796
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:34 schreef Aneurism het volgende:
Je bent een loser en je zoekt op elk advies een kutsmoes om aan te tonen hoe zielig je wel niet bent, dat je iets niet wilt blablablaBLA! Dude, het is jouw probleem, los het zelf op als je niets wilt proberen.
Dat is tenminste een bruikbare tip voor TS

pi_49013225
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:41 schreef benzin het volgende:
Soms zou ik willen dat ik schijt had aan wat anderen van me vinden, maar helaas, dat heb ik niet..
Probeer het eens. Het werkt erg verfrissend. En als je het nog niet kan, doe alsof. Hoe vaker je doet alsof, hoe sneller het geen 'alsof doen' meer is, maar je er ook echt in gaat geloven. Probeer jezelf ervan te overtuigen dat jij het recht hebt om te zijn wie je bent, ook al ben je nu niet zo tevreden met jezelf. Overtuig eerst jezelf en ga dan anderen proberen te overtuigen. En als je merkt dat er echt gewoon nog wat aan je sociale vaardigheden schort, probeer die te verbeteren. Geef niet op bij tegenslagen. Het komt allemaal goed

[/peptalk]
pi_49017941
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:41 schreef benzin het volgende:
Ik ben ook erg onzeker, maar daarom ben ik juist zo bang voor die stap. Ik weet niet wat mijn collega's van me zullen vinden enzo, want ik kom dan eigenlijk in een omgeving waarin ik niemand ken enzo, en ik ben dan eigenlijk vooral erg bang dat ik alleen blijf.. Dan heb ik alleen nog maar een extra plek waar ik ook alleen ben.

Soms zou ik willen dat ik schijt had aan wat anderen van me vinden, maar helaas, dat heb ik niet..

Anyway, omdat iedereen het aanraadt zal ik eens zoeken naar bijbaantjes in de buurt...
In de eerste paar regels wou ik je eigenlijk een schop onder je kont geven. Hup dingen ondernemen.
Gelukkig maak je het met de stap van het gaan zoeken van een baan weer goed.

Als ik je een zeer welgemeende tip mag geven.
Probeer jezelf niet vooraf al als afgewezen te zien.
Je zegt dat je 'bang' bent om te gaan werken, omdat je vreest voor wat die collega's wel niet van je zullen vinden, en bang om daar weer alleen te zijn.

Wat je dus eigenlijk aan het doen bent is je vooraf, zonder dat er maar iets gebeurt is, jezelf al naar beneden te halen.

Doe dat niet!

Probeer juist positief in het leven te staan.
Ga een baan zoeken waar je gedwongen veel met mensen te maken hebt.
Wees aardig tegen iedereen.
Lach naar de mensen.
Praat met de mensen.
Vraag hoe het met hun gaat.
Onthou wat ze bezig houdt, en vraag een week later weer hoe het met dat onderwerp is.

Oftewel, doe ervaring op in het omgaan met mensen.

In het kort: ga opzoek naar een baan.
Succes
pi_49024898
@TS;
Zie het zo, stel dat iemand anders de OP had getypt. Wat had jij dan voor advies gegeven? Dat is meestal nog het beste

Die tips over bijbaantjes zijn trouwens ook terecht
  zaterdag 5 mei 2007 @ 01:26:46 #55
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49027292
Je moet eerst van jezelf houden voor een ander van je kan houden.

Als jij jezelf niet leuk vind, hoe moet je een ander dan duidelijk maken wat voor een schatje en leuke knul je eigenlijk wel niet bent?
Op de mensen buiten kom je over als dat "rare" ventje. Jij moet hen laten zien dat je helemaal niet raar bent en eigenlijk heel erg aardig!
Waarom moeten hun jou uitnodigen als ze ergens heen gaan?
Dat kan jij ook doen. Het is niet makkelijk voor de eerste keer maar als er eens een film die je graag wilt zien in de bios draait, vraag eens of iemand die ook wilt zien en misschien zin heeft om mee te gaan.
De bios is altijd een goed begin punt. Tijdens de film hoef je niet te praten.

En een vechtsport zoals eerder genoemd is een heel goed idee. Het klinkt eng maar het is leuk en gezond.
Het is een stuk makkelijker een kort gesprekje aan te knopen als je met iemand aan het sparren bent.
Je krijgt door de training perfecte zelfbeheersing en je straalt meer vertrouwen uit. En na de training kan je ff nabeppen in de kleedkamer. Of gewoon luisteren als je dat prettiger vind, op den duur val je vanzelf wel bij.
Gewoon een weerbaarheidscursus volgen is ook leuk, en je leert jezelf weerbaar op te stellen, fysiek en verbaal. En je komt in contact met mensen door de oefeningen die je moet doen, en het is niet zo inspannend als een vechtsport.

En praat met je ouders.
Ga een keer met je ouders mee ergens naar toe, zoals de kroeg in. Je hebt mensen bij je die je vertrouwd en je zit in een sociale omgeving. Het is echt niet raar om wat leuks te doen met je pa en ma, en je ouders en jij zullen t waarschijnlijk nog leuk vinden ook.
Ik wed dat ze al lang weten dat er iets speelt, maar alleen weten ze nog niet wat. Ze zullen blij zijn als je het verteld.Dan kunnen ze je gaan helpen. Eerder niet.

Maar bedenk 1 ding.
Je moet wel willen veranderen voordat je kan veranderen.
En niet denken dat je het in een weekend heb opgelost. Het neemt tijd en lef in beslag.
Hier achter ons pctje kunnen wij alleen maar tips geven uit eigen ervaringen, maar JIJ moet het doen.
Als je achter je pctje blijft plakken zit je er over 20 jaar nog. En zo interesant is t internet ook niet... buiten is het veel leuker!

Je kan het
pi_49029855
PM je msn maar
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:39:07 #57
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_49029979
baan in de horeca is zeker de moeite waard

werk er zelf ook in en in de loop der tijd ga je met steeds meer mensen goed om

en er zijn een hoop lekkere wijven
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_49030122
Ik vind het heel eng dat dit al een zoveeltste hulproep is en dat iedereen denkt dat benzin het zelf wel op kan knappen.
Jongen, het zal ff moeilijk zijn, maar het is het zo waard! ZOEK HULP!
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
Ik heb (ongeveer) hetzelfde meegemaakt en ik ben zo blij dat ik die hulp gevraagd heb. HEt was niet makkelijk, maar wel nodig en nuttig.
En vertel het je ouders.... de meeste ouders willen een gelukkig kind. Tuurlijk is het fantastisch als je kind gewild en succesvol is, maar geloof me, ze willen weten hoe je je voelt.

als je meer wil weten, PM dan maar

[ Bericht 1% gewijzigd door wendytje op 06-05-2007 09:03:34 (typo) ]
uit een aspergernest
pi_49047506
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:57 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Dat is tenminste een bruikbare tip voor TS

JA!

Als hij op alles een weerwoordje heeft, schijt dan maar op!

Maar zo te zien is het wel een uitstekende chick magnet, dat gejank.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2007 21:49:54 ]
pi_49055879
Zoek een baan. Goede levens ervaring en je leert er nieuwe mensen kennen. Goed begin. En neem dan een baan waar bij je gedwongen word om met vreemde mensen contact te leggen.
You live in my reality
  maandag 7 mei 2007 @ 01:19:03 #61
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49087292
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:34 schreef Aneurism het volgende:
Je bent een loser en je zoekt op elk advies een kutsmoes om aan te tonen hoe zielig je wel niet bent, dat je iets niet wilt blablablaBLA! Dude, het is jouw probleem, los het zelf op als je niets wilt proberen.
Het is misschien wel beetje lomp geformuleerd, maar zeker wel een kern van waarheid. Ik was vroeger ook godsgruwelijk verlegen. Zelfs als we op bezoek gingen bij familie of goede kennissen duurde het een uur voordat ik ook maar iets durfde te zeggen.
In de brugklas had ik eindelijk door dat je op die manier niet zo snel nieuwe vrienden maakt en al helemaal niet met meisjes (begint dan ook eindelijk een opkomende interesse te worden he ). Dus ik ben toen echt begonnen met leren om mn mond wat vaker open te trekken. In het begin was het meer grote mond tegen leraren enzo, maar later leer je dat het ook iets genuanceerder kan. Paar jaar later kon ik echt gewoon op elke willekeurige vreemde afstappen en er een praatje mee beginnen.
Oftewel, als je het zelf écht wil, lukt het je ook. Je moet alleen de ballen hebben om die eerste stap te zetten. Maargoed, mijn ervaring is dus als je het echt wil, dan blijkt het dat je die ballen echt wel hebt. Maargoed, in het geval van de TS, overal met een excuus onderuit komen geeft toch aan dat je er zelf nog niet 100% achter staat en dan zal het je ook nooit lukken.
Nee echt niet.
pi_49687359
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:31 schreef benzin het volgende:
Het probleem is echter, het wil niet lukken, sterker nog, het wordt allemaal steeds erger...
Jep, en weer is alles erger geworden. Ik probeer nu iets meer met mensen te praten, maar het gaat nog steeds moeizaam, meestal eer ik erover uit ben wat ik wil gaan zeggen is de kans weg. Of ik wil echt wat zeggen, en op het laatste moment durf ik niet meer
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:31 schreef benzin het volgende:
Over vrienden gesproken, eigenlijk heb ik op school maar 2 mensen met wie ik echt bevriend ben en waar ik elke pauze bij sta (met ongeveer 6 man). Maar de laatste paar weken beginnen die andere 4 mensen heel erg hinderlijk te doen. Ze staan me steeds af te kraken enzo... Het vervelende is, mijn vrienden doen niets ertegen En ik kan ook niet weg, want liever slechte mensen waar je bij staat dan elke pauze helemaal in je eentje door te brengen
En gisteren kreeg ik ruzie daar, en nja.. Eigenlijk voel ik me door een van hen nu zo beledigd, maar ik heb in principe nu de keuze uit:
1. Mijn trots (voor zover ik die heb) inleveren, mijn excuses aanbieden (terwijl die gast juist iets deed en ik niet) en er toch weer bij gaan staan en me steeds door hen laten afzeiken..
2. Daar wegblijven en andere mensen zoeken. Mja, het probleem is dat ik dus weinig andere mensen ken en heb.. En ook dus moeilijk anderen ontmoet enzo. Dus ik vrees dat dat dan gewoon betekent dat ik als een echte loser elke pauze alleen zal zijn. Aangezien ik nog ruim 1 jaar naar school moet, is dit eigenlijk geen optie. Het is alletwee gigantisch rot, maar eigenlijk is alleen zijn geen optie

Daarnaast is die gast ook redelijk populair, dus inmiddels heeft hij wat er gebeurt is verdraaid aan praktisch iedereen vertelt. Nou vinden trouwens veel jongens dat praktisch mooi (Veel gasten hebben een hekel aan hem) Daarentegen, bij meiden sta ik al enorm slecht in aanzien (een jongen die niet praat omdat hij verlegen is wordt volgens mij automatisch gezien als een creep) en bij meiden doet hij het wel redelijk goed, dus ik ben nog een eind verder onderuit gegaan op de 'jongensschaal'

En wat betreft jullie suggesties om het in ieder geval aan mijn ouders te vertellen, dat heb ik gedeeltelijk gedaan. Ik heb veel dingen nog verzwegen enzo, maar ik heb wel gezegd dat ik eigenlijk vond dat ik te weinig vrienden had. Nja, daarop hebben ze gezegd dat ik wat minder achter computer moest gaan zitten dan, en meer naar buiten Nja, ik heb dus geen enkel idee wat ik buiten moet, maar ben er nmiet tegeningegaan.. Dus nu moet ik elke dag een uur naar buiten. (Lees ik zit een uur buiten in een steegje te wachten tot het uur om is) Ik heb niet het gevoel dat ik daar dus wat mee op ben geschoten, laat staan om alle andere dingen ook aan mijn ouders te vertellen..

Wat betreft een baan zoeken, op het moment had ik weinig tijd vanwege school, en ook ben ik nog steeds bezig moed te verzamelen. Wat als ik nu op het werk ook buiten de boot val? Ik zit er dus over te denken om miss in de zomervakantie vakantiewerk te gaan doen, gewoon als een soort test.. Als het niet lukt hoef ik maar paar weken te overleven.

Tja, eigenlijk zou ik bijna mijn excuses moeten aanbieden voor mijn lafheid, jullie hebben me zoveel advies gegeven, en eigenlijk doe ik er maar zo weinig mee omdat ik zo laf ben.. Maar ik hoop dat jullie begrijpen dat dat gewoon echt moeilijk is, zeker als je eindelijk het lef hebt en dingen probeert, en het mislukt allemaal keer op keer

Ik heb soms het gevoel dat alles wat ik probeer uit mijn rotsituatie vandaan te komen nooit goed uitpakt.

Toch moet ik dit opgelost krijgen, gewoonweg omdat ik me niet zo ongelukkig en geisoleerd wil blijven voelen.
pi_49687936
Jij moet van je ouders naar buiten en gaat vervolgens een uur in een steegje zitten? Dan LIGT het ook aan jou

Ga godverdomme de stad in dan, ga daar rondslenteren, ga mensen ontmoeten, ga een broodje kopen bij de broodjeszaak met de leukste meisjes achter de bar, ga dan IETS doen.

Je verzint ALLEEN maar excuses. Te druk voor school om een bijbaantje te zoeken. RIGHT Ik doe een fulltime hbo opleiding en heb nog de tijd kunnen vinden voor een bijbaantje.

En wat betreft die gozers... tuurlijk ga jij niet je excuus aanbieden als jij niks gedaan hebt. Het is toch gvd niet jouw fout.
pi_49688044
Ga desnoods naar de sportschool Daar komen ook leuke mensen, en ze zijn over het algemeen OF:
- dik en onzelfverzekerd
- afgetraind en zelfverzekerd

Kijk naar het verschil in houding tussen zulke mensen, wat maakt dat mensen er zelfverzekerd uitzien?

En wat is nou het ergste dat KAN gebeuren als je iemand aanspreekt... Dat diegene je een kneus vindt en verder niet meer met je praat. Resultaat, geen contact.

Heb je wél contact als je uberhaupt niet begint met aanspreken? NEE TOCH!

WAT HEB JE TE VERLIEZEN?
pi_49688236
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:20 schreef erikkll het volgende:
Jij moet van je ouders naar buiten en gaat vervolgens een uur in een steegje zitten? Dan LIGT het ook aan jou

Ga godverdomme de stad in dan, ga daar rondslenteren, ga mensen ontmoeten, ga een broodje kopen bij de broodjeszaak met de leukste meisjes achter de bar, ga dan IETS doen.
Maar wat is er het nut van in je eentje door de stad te gaan lopen in je eentje? Das erger, aangezien dan ook mensen zien dat je alleen bent. En hoe kan ik in de stad mensen ontmoeten dan?
quote:
Je verzint ALLEEN maar excuses. Te druk voor school om een bijbaantje te zoeken. RIGHT Ik doe een fulltime hbo opleiding en heb nog de tijd kunnen vinden voor een bijbaantje.
Ja, maar dat geef ik ook wel toe.. Ik zoek excuses omdat ik het doodeng vind zulke stappen te zetten, en ergens weet ik dat ik het gewoon zou moeten doen, maar het is echt zo lastig jezelf dan ook echt te dwingen het te doen.
quote:
En wat betreft die gozers... tuurlijk ga jij niet je excuus aanbieden als jij niks gedaan hebt. Het is toch gvd niet jouw fout.
Nee... Dat wil ik ook liever niet. Maar nog ruim een jaar alleen zijn op school... Ik MOET mijn excuses wel aanbieden, ik heb geen andere keuze Eigenlijk wordt de loop van mijn leven ook meer bepaalt door anderen dan ik, omdat ik een lafbek ben, en dit is ook zo'n geval, die gast kan mij nu pratisch dwingen om iets tegen mijn wil in te doen, waarmee ik dan ook weer aan een hoop andere mensen laat zien dat ik zwak ben. Ik heb gewoon geen keuze
pi_49688399
offtopic: wat heerlijk, ik lees veel R&P topics, vaak, (lees altijd) wordt de ts wel gebashed, en in dit topic is het voor zover ik kan zien gewoon nog niet voorgekomen...hulde
pi_49688406
hey benzin

een paar jaar geleden was ik ook best wel onzeker over mezelf en op sociaal gebied was ik ook niet zo sterk. ik heb toen toch bepaalde stappen ondernomen ook al vond ik het wel moeilijk, maar niet geschoten is sowieso altijd mis! ik ben dus onder stijldansen gegaan, want dat vond ik echt iets ideaals voor ontwikkeling in de sociale omgang. het is ook zeker goed als je beter wilt worden met meisjes. je bent dan echt constant met mensen samen. ik heb er ook erg veel van geleerd en ik ben sterker geworden in de omgang, dus ik kan het je echt aanraden. ook ben ik naar een psycholoog gegaan en het kon me echt geen moer schelen wat mn ouders er van vonden want het ging tenslotte om mezelf en niet om hun. de psycholoog had me getest en daaruit bleek dat ik veel kenmerken van pdd-nos heb (vorm van autisme) en daardoor zijn veel dingen me duidelijker geworden o.a. waar ik met bepaalde dingen wat meer moeite heb. door dit alles ben ik zeker wel wat sterker in mijn schoenen komen te staan en durf ik ook veel meer dan voordat ik die stappen heb genomen. ik wens je iig veel succes met alles wat je nog gaat ondernemen. en geloof me je hebt er echt veel aan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:32:50 #68
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49688467
Sportvereniging en een bijbaantje zoeken idd
pi_49689073
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar wat is er het nut van in je eentje door de stad te gaan lopen in je eentje? Das erger, aangezien dan ook mensen zien dat je alleen bent. En hoe kan ik in de stad mensen ontmoeten dan?
Als ik door Amsterdam loop (soms alleen, soms niet) denk ik ook echt bij elke voorbijganger die niet in gezelschap van iemand is 'Goh, die is alleen, die zal vast geen vrienden hebben'

Tuurlijk niet joh, doe het nou maar gewoon..
pi_49695305
Dat van je excuses aanbieden aan die gast ofzo is echt belachelijk! Je gaat gewoon bij die 2 goeie vrienden staan alsof er niks aan de hand is en je praat ALLEEN met hen en in ieder geval NIET met die populaire eikel. Als hij je loopt te kutten, negeren (dat kun je toch wel goed?) net zolang tot hij doorkrijgt dat hij misschien wel eens even z'n excuses aan mag bieden voor wat HIJ gedaan heeft! Ik weet dat het heel kut is en je je misschien als een loser gaat voelen als je daar met je rooie kop pogingen doet niet zijn kant op te kijken en quasi-onverschillig in je koffie staat te staren, maar volgens mij is het toch echt te beste oplossing.

Hem ontlopen en hem niet aankijken zal hij intimiderend vinden, mits je het op arrogante wijze doet. Hoofd omhoog, schouders naar achter en lekker onverschillig voor je uitkijken terwijl je langs hem loopt in de gang. Ik kan je niks garanderen, maar ik denk dat hij je dan ook wat minder gaat sarren en je hopelijk weer eens netjes gaat behandelen.

Tenslotte: bewaar die 2 vrienden en spreek eens wat af met z'n drieën, vraag ze wat zij nou eigenlijk van die (vermoedelijke) blaaskaak vinden, waarschijnlijk hebben ze ook een beetje afgunst voor hem en zitten ze a.h.w. onder de plak.

Dus! Geen excuusjes, doe arrogant (ook al ben je het niet), negeer die drol tot hij zich normaal tegen je gaat gedragen en bewaar je vrienden. Bovendien moet je de oude adviezen in acht houden: zoek een baantje!!! Ontslag kan atlijd!
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_49695450
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]
denk jij bij iedereen die je ziet "Goh, hij loopt alleen, hij heeft niemand om zich mee te vermaken"? Nee? Nou, dat doen anderen ook niet hoor En al denken ze het wel; Het IS toch ook zo? Maak je niet zo druk.
quote:
Ja, maar dat geef ik ook wel toe.. Ik zoek excuses omdat ik het doodeng vind zulke stappen te zetten, en ergens weet ik dat ik het gewoon zou moeten doen, maar het is echt zo lastig jezelf dan ook echt te dwingen het te doen.
Er KAN in feite niks mis gaan, vanaf beneden kun je alleen maar omhoog.
quote:
Nee... Dat wil ik ook liever niet. Maar nog ruim een jaar alleen zijn op school... Ik MOET mijn excuses wel aanbieden, ik heb geen andere keuze Eigenlijk wordt de loop van mijn leven ook meer bepaalt door anderen dan ik, omdat ik een lafbek ben, en dit is ook zo'n geval, die gast kan mij nu pratisch dwingen om iets tegen mijn wil in te doen, waarmee ik dan ook weer aan een hoop andere mensen laat zien dat ik zwak ben. Ik heb gewoon geen keuze
Ja, houd op met zelfmedelijden hebben dan. Jij biedt hem NIET je excuses aan en desnoods zoek je andere vrienden. En dat gaat NIET lukken als je niemand aanspreekt. PRATEN IS NIET ENG
pi_49695491
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:42 schreef Gronnaephos het volgende:
Dat van je excuses aanbieden aan die gast ofzo is echt belachelijk! Je gaat gewoon bij die 2 goeie vrienden staan alsof er niks aan de hand is en je praat ALLEEN met hen en in ieder geval NIET met die populaire eikel. Als hij je loopt te kutten, negeren (dat kun je toch wel goed?) net zolang tot hij doorkrijgt dat hij misschien wel eens even z'n excuses aan mag bieden voor wat HIJ gedaan heeft! Ik weet dat het heel kut is en je je misschien als een loser gaat voelen als je daar met je rooie kop pogingen doet niet zijn kant op te kijken en quasi-onverschillig in je koffie staat te staren, maar volgens mij is het toch echt te beste oplossing.

Hem ontlopen en hem niet aankijken zal hij intimiderend vinden, mits je het op arrogante wijze doet. Hoofd omhoog, schouders naar achter en lekker onverschillig voor je uitkijken terwijl je langs hem loopt in de gang. Ik kan je niks garanderen, maar ik denk dat hij je dan ook wat minder gaat sarren en je hopelijk weer eens netjes gaat behandelen.

Tenslotte: bewaar die 2 vrienden en spreek eens wat af met z'n drieën, vraag ze wat zij nou eigenlijk van die (vermoedelijke) blaaskaak vinden, waarschijnlijk hebben ze ook een beetje afgunst voor hem en zitten ze a.h.w. onder de plak.

Dus! Geen excuusjes, doe arrogant (ook al ben je het niet), negeer die drol tot hij zich normaal tegen je gaat gedragen en bewaar je vrienden. Bovendien moet je de oude adviezen in acht houden: zoek een baantje!!! Ontslag kan atlijd!
eens!
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:16:39 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_49726837
TS, je geeft ook aan dat je geen gesprekonderwerp hebt bij mensen. Dit overkomt meer mensen, een groot geheim hierbij is dat je je verdiept in de hobbies en bezigheden van je gesprekspartner. Als die van voetbal houdt, ga je dit ook een beetje volgen. Doet diegeen aan stijldans of computerspellen, dan is dat een mooi onderwerp. Praten over wat de ander leuk vindt om te vertellen is altijd een goed begin van een gesprek.
Een volgende stap is dat je zelf interesses krijgt die leuk zijn om te vertellen. Ontwikkel jezelf en kijk wat je leuk vindt, en verdiep je hier beetje in. Als iemand dan een gesprek met jou probeerd aan te knopen over jouw hobby's heb je ook wat te vertellen (ga nooit vanuit jezelf allerlei verhalen vertellen, zitten ook niet veel mensen op te wachten).

Uiteindelijk doel is dat je vriendengroep uit mensen bestaat met een of meerdere gedeelde interesses, maar dat kan pas als je heel veel mensen heb ontmoet (en ook mee gepraat hebt), dus dat komt vanzelf wel.
pi_49730380
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je mag wel met mij msnen om te oefenen ?
Mag ik ook?
Lambo of Rekt
pi_49733803
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:08 schreef benzin het volgende:
Nja, daarop hebben ze gezegd dat ik wat minder achter computer moest gaan zitten dan, en meer naar buiten Nja, ik heb dus geen enkel idee wat ik buiten moet, maar ben er nmiet tegeningegaan.. Dus nu moet ik elke dag een uur naar buiten. (Lees ik zit een uur buiten in een steegje te wachten tot het uur om is) Ik heb niet het gevoel dat ik daar dus wat mee op ben geschoten, laat staan om alle andere dingen ook aan mijn ouders te vertellen..

Gast, hou op. Schei uit..kga kapot hier
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')