abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:01:13 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_48971293
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik denk dat je doelt op kortzichtig. Maargoed, jij vindt oordelen op uiterlijk vertoon per definitie 'kortzichtig'. Ik vind jou eerder kortzichtig. Als je op een willekeurige universiteit rondloopt zullen er weinig mensen zijn die rondlopen in Lonsdale kleding, en dat heeft een reden.
ja dat die mensen te kortzichting zijn om door het stigma heen te kijken wat het merk hier in nederland heeft gekregen

net alsof alle mensen die lonsdale dragen racisten zijn

_!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_48971303
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:00 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat vind je precies zo mooi aan de lonsdale kleren?
Die shirts slapen lekker hoor
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:02:10 #28
138448 PeZu
Suspended animation
pi_48971327
quote:

[..]

het logo vd leeuw oa

of mag dat niet en is het verboden?
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:02:28 #29
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_48971344
Lonsdale

Nike Air Max
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:02:35 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_48971350
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja dat die mensen te kortzichting zijn om door het stigma heen te kijken wat het merk hier in nederland heeft gekregen

net alsof alle mensen die lonsdale dragen racisten zijn

_!
Dat zeg ik niet, maar je moet wel behoorlijk achterlijk zijn om een kledingmerk met zo'n discutabele reputatie aan te trekken naar je werk.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 17:03:12 #31
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48971377
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:02 schreef PeZu het volgende:

[..]

het logo vd leeuw oa

of mag dat niet en is het verboden?
Wie heeft het over verbieden? Het was een onschuldige vraag. Maar je begrijpt dat er heel veel mensen rondlopen die je bestempelen als racist als je rondloopt met lonsdale, wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen?
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 17:03:46 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48971401
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:01 schreef PeZu het volgende:
Dat jij de ultieme idealist bent, wil niet zeggen dat het dan ook maar sociaal geaccepteerd is hè? Hoeveel procent van de Lonsdale dragers zouden dezelfde principes als jij hebben?

In theorie is het hakenkruis ook best mooi, maar die ga je toch ook niet dragen en dan maar uit blijven leggen dat je het gewoon voor de sier draagt? Zoveel moeite is het toch niet om de suggestie alleen al weg te nemen door 1 van de 4 miljard andere merken te dragen die in NL verkocht worden? Dat je juist dat ene merk draagt is een boodschap en 99 vd 100 keer niet positief.
pi_48971431
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar je moet wel behoorlijk achterlijk zijn om een kledingmerk met zo'n discutabele reputatie aan te trekken naar je werk.
Moet toch iedereen voor zich weten? Op een universiteit zijn ze waarschijnlijk niet zo kortzichtig om mensen te beoordelen door de kleding die ze dragen
pi_48971436
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat jij de ultieme idealist bent, wil niet zeggen dat het dan ook maar sociaal geaccepteerd is hè? Hoeveel procent van de Lonsdale dragers zouden dezelfde principes als jij hebben?

In theorie is het hakenkruis ook best mooi, maar die ga je toch ook niet dragen en dan maar uit blijven leggen dat je het gewoon voor de sier draagt? Zoveel moeite is het toch niet om de suggestie alleen al weg te nemen door 1 van de 4 miljard andere merken te dragen die in NL verkocht worden? Dat je juist dat ene merk draagt is een boodschap en 99 vd 100 keer niet positief.
Ik mag aannemen dat je ook tegen keppeltjes, hoofddoeken, Karl Kani e.d. bent?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:04:55 #35
138448 PeZu
Suspended animation
pi_48971441
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wie heeft het over verbieden? Het was een onschuldige vraag. Maar je begrijpt dat er heel veel mensen rondlopen die je bestempelen als racist als je rondloopt met lonsdale, wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen?
wat boeit het mij dat er mensen zijn die die kleren dragen met bijbedoelingen?

niks
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 17:05:30 #36
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48971458
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:04 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je ook tegen keppeltjes, hoofddoeken, Karl Kani e.d. bent?
Wat zeggen die merken en geloofsartikelen precies?
pi_48971465
HBO

Ga eens echt wat leren.
pi_48971475
quote:

[..]

wat vindt men precies zo mooi aan Nike/Adidas kleding, lijkt allemaal op elkaar en toch kiezen sommigen specifiek voor dat ene logo, kwalitatief maakt het nl ook geen donder of weinig uit.

ik vind het een beetje onzin dat wanneer een handje vol randdedielen een merk kaapt, dat ook een jaar later dan ineens al mijn Levi's/Lee/Nike spullen de deur uit zou moeten doen omdat ik me dan ineens zou vereenzelvigen met racisme of welke naarte dan ook.

kom op, zeg, 'gekleurd' Nederland zou juist massaal voor dat merk moeten kiezen dan, om zo de wind uit de zeilen van die mafkezen te nemen ipv de merk an sich te veroordelen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 17:06:25 #39
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48971496
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:04 schreef PeZu het volgende:

[..]

wat boeit het mij dat er mensen zijn die die kleren dragen met bijbedoelingen?

niks
Dan boeien de reacties jou ook niks?
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:07:27 #40
53267 TC03
pi_48971529
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:04 schreef MrSleep het volgende:

[..]

Moet toch iedereen voor zich weten? Op een universiteit zijn ze waarschijnlijk niet zo kortzichtig om mensen te beoordelen door de kleding die ze dragen
Doe niet zo overdreven moralistisch. Je weet dat zo'n beetje elke 'alle buitenlanders moeten dood hardcore 4 life'-mongool Lonsdale draagt. Als je dan als niet-racist zijnde wel Lonsdale draagt, is de kans groot dat je met dat volk geassocieerd wordt.

Stel je krijgt ¤1.000.000 euro als je raadt wie de racist is: de Lonsdale dragert of de zakenman in pak. Wie kies je dan?
pi_48971548
TS is een kneus die vroeger gepest is door een meisje met Lonsdale kleding

Iedereen die hoofddoek draagt is radicaal moslim en 4 jongeren bij elkaar zijn nutteloze hangjongeren zeker
pi_48971564
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat zeggen die merken en geloofsartikelen precies?
Karl Kani: 'black power' merk. Tenminste, in de ogen van Kreator dan.

Keppeltjes, hoofddoeken: Aangezien ook niet iedereen het op moslims heeft en ook niet iedereen op joden, mag je dan ook geen uitingen hiervan dragen (in de ogen van Kreator).
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:10:21 #43
138448 PeZu
Suspended animation
pi_48971616
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

wederom, ik vind het verschil tussen een hakenkruis en het kleding merk van een zwarte boxer nogal groot

of ik het op mijn werk zou dragen? denk het niet

hoeveel procent vd mensen die lonsdale drgen zijn geen racist? geen idee wrs meer dan jij denkt

maar wederom ik vind het gewoon jammer dat mensen gelijk roepen jij draagt dit dus je bent dat _!
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 17:10:29 #44
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48971623
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:05 schreef milagro het volgende:

[..]

wat vindt men precies zo mooi aan Nike/Adidas kleding, lijkt allemaal op elkaar en toch kiezen sommigen specifiek voor dat ene logo, kwalitatief maakt het nl ook geen donder of weinig uit.
Klopt, het wordt doorgaans in dezelfde fabrieken geproduceerd. Allemaal 1 pot nat!
quote:
ik vind het een beetje onzin dat wanneer een handje vol randdedielen een merk kaapt, dat ook een jaar later dan ineens al mijn Levi's/Lee/Nike spullen de deur uit zou moeten doen omdat ik me dan ineens zou vereenzelvigen met racisme of welke naarte dan ook.
Het is heel erg jammer dat een merk zo wordt gekaapt idd, nog spijtiger is het dat je een stempel van racist opgespeld krijgt als je heden ten dage met lonsdale gaat rondlopen maar het is wel de realiteit, kortzichtigen zien een lonsdale merkje en ik moet zeggen dat vooral turkse en marokkaanse mensen er stellig van overtuigt zijn dát je dan een racist bent. Maar ook een hoeveelheid nederlandse mensen doen mee aan het stigmatiseren.
quote:
kom op, zeg, 'gekleurd' Nederland zou juist massaal voor dat merk moeten kiezen dan, om zo de wind uit de zeilen van die mafkezen te nemen ipv de merk an sich te veroordelen.
Helaas is er niet zoiets als een collectief gekleurd nederland....

[afbeelding]
[/quote]
pi_48971648
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Doe niet zo overdreven moralistisch. Je weet dat zo'n beetje elke 'alle buitenlanders moeten dood hardcore 4 life'-mongool Lonsdale draagt. Als je dan als niet-racist zijnde wel Lonsdale draagt, is de kans groot dat je met dat volk geassocieerd wordt.

Stel je krijgt ¤1.000.000 euro als je raadt wie de racist is: de Lonsdale dragert of de zakenman in pak. Wie kies je dan?
De kans is groot ja, maar bij Lonsdale denk ik vooral aan de hardcore-4-life sukkels die ieder weekend kansloos takkenherrie willen horen en al die lui zijn nog geen racisten. Zie b.v. 'Lonsdalers niet zo extremistisch als gedacht'
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:11:40 #46
53267 TC03
pi_48971661
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:10 schreef Pizzakoppo het volgende:

Het is heel erg jammer dat een merk zo wordt gekaapt idd, nog spijtiger is het dat je een stempel van racist opgespeld krijgt als je heden ten dage met lonsdale gaat rondlopen maar het is wel de realiteit, kortzichtigen zien een lonsdale merkje en ik moet zeggen dat vooral turkse en marokkaanse mensen er stellig van overtuigt zijn dát je dan een racist bent. Maar ook een hoeveelheid nederlandse mensen doen mee aan het stigmatiseren.
Stigmatiseren, kortzichtig, what the hell? Bijna alle extreem-rechtste kaalkopjes dragen Lonsdale, vind je het gek dat dat merk met racisme geassocieerd wordt?
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:12:30 #47
53267 TC03
pi_48971687
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:11 schreef MrSleep het volgende:

[..]

De kans is groot ja, maar bij Lonsdale denk ik vooral aan de hardcore-4-life sukkels die ieder weekend kansloos takkenherrie willen horen en al die lui zijn nog geen racisten. Zie b.v. 'Lonsdalers niet zo extremistisch als gedacht'
Dat is mijn punt. Welke kleding je zelf draagt moet je zelf weten, maar zulke kleding naar je werk aan doen in die vertoning is gewoon stom en niet representatief. Overigens staat dit ook in het artikel:
quote:
De meeste Lonsdalers hebben rechts-populistische denkbeelden en oordelen negatief over andere bevolkingsgroepen.
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 17:14:24 #48
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48971739
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Stigmatiseren, kortzichtig, what the hell? Bijna alle extreem-rechtste kaalkopjes dragen Lonsdale, vind je het gek dat dat merk met racisme geassocieerd wordt?
Het tegenovergestelde is waar, ik ken enorm veel "Lonsdalers" en die houden er ook rechts-extremistische idëeen op na dus wat dat betreft wordt het geschetste beeld van lonsdale als zijnde een racistisch merk beaamd, ware het niet dát er tussen de rotte appels ook enkele zoetsappige boomknuffelaars zitten die door het dragen van lonsdale een statement willen maken dat lonsdale géén nazistisch merk is.... Moedig, maar onnodig imho.
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2007 @ 17:14:38 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48971751
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:05 schreef milagro het volgende:
ipv de merk an sich te veroordelen.
..zoals ik dus al zeg: Nike schoenen, bomberjack, Lonsdale, strakke spijkerbroek. Het complete pakket is precies wat je verwacht van een fascist. Niet zozeer het dragen van slechts het merk, maar ook de combinatie van de uitstraling en de rest van de kleding zorgt er in dit geval voor dat het lijdend voorwerp dat merk kiest juist vanwege 'de naam'.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:15:10 #50
53267 TC03
pi_48971768
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:14 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het tegenovergestelde is waar, ik ken enorm veel "Lonsdalers" en die houden er ook rechts-extremistische idëeen op na dus wat dat betreft wordt het geschetste beeld van lonsdale als zijnde een racistisch merk beaamd, ware het niet dát er tussen de rotte appels ook enkele zoetsappige boomknuffelaars zitten die door het dragen van lonsdale een statement willen maken dat lonsdale géén nazistisch merk is.... Moedig, maar onnodig imho.
Die personen zullen er relatief heel weinig zijn denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')