abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49000377
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 01:22 schreef k3vil het volgende:

[..]

Gaat toch heen met je bijbel, het nieuwe testament is jou speelgoed.

Wat wel een beetje waar is natuurlijk
pi_49001099
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 06:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

1) de Bijbel is zo wazig geschreven dat er altijd wel een voorspelling in staat die uit móet komen.
2) snap jij nou echt niet waarom er in de Bijbel staat dat er valse profeten zullen komen en dat elk woord in de Schrift waar is?
3) jij gelooft zeker ook in de Openbaring?
1. dat ben ik niet met je eens
2. ik heb het niet over valse profeten gehad, snap niet waarom je hier nu alweer over begint
3. yes, en daniel
pi_49001270
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar daarvoor moet je wel zowel de Bijbel flink buigen als wat er uit het verhaal in je OP blijkt.
Alleen bovenstaand verhaal is niet voldoende idd
quote:
Verder ben iik benieuwd waarom je gnostiek en esoterie in dit verhaal betrekt. Deze bestaan nl. onafhankelijk van de VM.
Omdat beide door bovenstaande mensen regelmatig genoemd wordt omdat de basisfilosofien van al dit soort stromingen gelijk zijn.
pi_49001340
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen dat het voor de hand liggend is dat zoiets zal ontstaan, maar goed, andere vraag vind ik bel;angrijker:
Waarom leidt het zogenaamde 'gelijk hebben' van de bijbel tot geloof in God?
Als ik geloof dat de bijbel waar is leidt dat automatisch tot geloof in God he
pi_49027655
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als ik geloof dat de bijbel waar is leidt dat automatisch tot geloof in God he
Nee, hoezo? Je kan ook satanist worden bijvoorbeeld. Nogmaals: geloof in God begint niet vanuit een inzicht in waarheid van een boek, maar de ervaring van goedheid, God, of whatever.
pi_49052279
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Nee, hoezo? Je kan ook satanist worden bijvoorbeeld. Nogmaals: geloof in God begint niet vanuit een inzicht in waarheid van een boek, maar de ervaring van goedheid, God, of whatever.
Ja die ervaring van gooedheid was ook nodig, het was het totaalpakket van bewijzen voor de bijbel + die ervaring die me hebben doen bekeren. Maar zonder die inzicht van waarheid in de bijbel was het er waarschijnlijk niet van gekomen.
  zondag 6 mei 2007 @ 19:13:47 #37
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_49071574
En héél even dacht ik dat dit een interessant topic zou zijn, gezien de TT. Just for a minute there...

En toen bleek dat het tóch weer een TRU-topic was (of gewone flauwekul, natuurlijk)
'Nuff said
  zondag 6 mei 2007 @ 19:37:07 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49072517
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:13 schreef Doffy het volgende:
En héél even dacht ik dat dit een interessant topic zou zijn, gezien de TT. Just for a minute there...

En toen bleek dat het tóch weer een TRU-topic was (of gewone flauwekul, natuurlijk)
Wat? Dat we ieder vrijdag de 13e naakt rond een met de tanden geslachte geit dansen in een vijfhoekige kamer wil toch niet zeggen dat we TRUT-material zijn?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_49073788
hoe zit het eigenlijk met dat visioen van Albert Pike. Was dat bekend voor de 2e wereldoorlog of erna ?
pi_49074583
quote:
Op zondag 6 mei 2007 19:13 schreef Doffy het volgende:

Waarom TRU? Het is geen flauwekul, dit is realiteit. Ik ben nog bezig met de VN quotes, die komen nog. Je zal zien dat daar precies dezelfde filosofie aangehangen wordt als de mensen die ik hierboven al heb gequote. Je zou zelf al een beetje kunnen zoeken naar de volgende namen: Alice A. Bailey, Teilhard de Chardin, Robert Muller, David Spangler. Zij zijn in grote mate verantwoordelijk voor de filosofie en spirituele kant van de VN en zijn openlijk luciferianen.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:26:01 #41
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49074711
Alvast vooruit: een volgende meet in Wageningen houden en dan met zijn allen (in het FL) kader langs bij het Vrijmetstelaarsclubhuis. Lief vragen en dan trommelen ze vast wel wat metselaars van de x-de orde voor ons op.

Dat het even in het achterhoofd blijft hangen.
pi_49074773
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:05 schreef osho het volgende:
hoe zit het eigenlijk met dat visioen van Albert Pike. Was dat bekend voor de 2e wereldoorlog of erna ?
De brief zou in het British Museum ten toongesteld zijn, ik geloof in 1925, al is dit later ontkend. De geschiedenis komt echter wel akelig veel overeen met dit visioen.
pi_49074798
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:26 schreef Invictus_ het volgende:
Alvast vooruit: een volgende meet in Wageningen houden en dan met zijn allen (in het FL) kader langs bij het Vrijmetstelaarsclubhuis. Lief vragen en dan trommelen ze vast wel wat metselaars van de x-de orde voor ons op.

Dat het even in het achterhoofd blijft hangen.
Ga nou niet mijn topic verzieken aub.
  zondag 6 mei 2007 @ 20:31:45 #44
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49074973
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ga nou niet mijn topic verzieken aub.
Was niet verziekend bedoeld hoor. In Wageningen zit een Lodge van de vrijmetselaars. De opmerking heb ik in dit topic geplaatst omdat dit topic gelezen wordt die mensen die enige interesse tonen in de vrijmetselaars dus misschien blijft het idee in het collectieve WFL geheugen hangen tot de volgende volgende meet. Wat is er mis met een educatief bezoek aan een lodge?
  zondag 6 mei 2007 @ 20:37:57 #45
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_49075310
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom TRU? Het is geen flauwekul, dit is realiteit. Ik ben nog bezig met de VN quotes, die komen nog. Je zal zien dat daar precies dezelfde filosofie aangehangen wordt als de mensen die ik hierboven al heb gequote.
Spannend

Lukraak wat (ongetwijfeld halve of 'slecht vertaalde') citaatjes uit hun context (die je vermoedelijk niet kent) plukken en voila. Het lijkt wel een religie
quote:
Zij zijn in grote mate verantwoordelijk voor de filosofie en spirituele kant van de VN en zijn openlijk luciferianen.
'Brengers van licht' is ook precies wat ik hoop dat mensen van de VN zijn
'Nuff said
pi_49078699
Sorry, conspiracy gedoe... ---> TRU, met alle respect voor de TRU mods uiteraard.
pi_49083676
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:31 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Was niet verziekend bedoeld hoor. In Wageningen zit een Lodge van de vrijmetselaars. De opmerking heb ik in dit topic geplaatst omdat dit topic gelezen wordt die mensen die enige interesse tonen in de vrijmetselaars dus misschien blijft het idee in het collectieve WFL geheugen hangen tot de volgende volgende meet. Wat is er mis met een educatief bezoek aan een lodge?
Dit is dus het probleem, de 'blue lodge' zijn de eerste 3 graden en de meeste mensen komen nooit verder dan dat.

The blue degrees are but the outer court of the portico of the temple. Part of the symbols are displayed there to the initiate, but he is intentionally misled by false interpretations. It is not intended that he shall understand them, but it is intended that he shall imagine he understands them. Their true explication is reserved for the adepts, the princes of masonry. The whole body of the royal and sacerdotal art was hidden so carefully, centuries since, in the high degrees.M&D

Masonry, like all the religions, all the mysteries, hermeticism and alchemy, conceals its secrets from all except the adepts and sages, or the elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead those who deserve only to be misled, to conceal the truth, which it calls light, from them and to draw them away from it. Truth is not for those who are unworthy or unable to receive it, or would pervert it. So masonry jealously conceals its secrets, and intentionally leads conceited interpreters astray.M&D

Het heeft dus geen zin om daar te vragen wat vrjimetselarij inhoudt omdat je ongetwijfeld een foute uitleg krijgt, waarschijnlijk weten degenen aan wie je vraagt niet eens dat ze zelf misleid worden door hun eigen clubje. Zo smerig werkt het nou eenmaal.
pi_49083895
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:37 schreef Doffy het volgende:

[..]

Spannend

Lukraak wat (ongetwijfeld halve of 'slecht vertaalde') citaatjes uit hun context (die je vermoedelijk niet kent) plukken en voila. Het lijkt wel een religie
[/b]
Hoezo vooroordelen?
quote:
'Brengers van licht' is ook precies wat ik hoop dat mensen van de VN zijn
Niet het licht wat zij in gedachten hebben.
pi_49084008
Mag ik vragen wat mensen als Doffy nodig hebben om te geloven dat iets is wat het is? Gewoon letterlijk hele stukken uit de hoofdboeken van een filosofie/religie die precies aangeven hoe de boel in elkaar steekt citeren is niet voldoende?
  maandag 7 mei 2007 @ 00:37:24 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_49086403
de vrijmetselarij vindt zijn oorsprong in de Joodse Kabbalah.

op de dollarbiljet zijn ook veel vrijmetselaarssymbolen te zien:

als je de piramide eruitligt herken je een aantal dingen:

als eerste het alziende oog. het oog dat iedereen in de gaten houdt (mind control) . ook de woorden NOVUS ORDO SECLORUM (!) , wat NIEUWE WERELDORDE betekent. ook interessant ; Wanneer je hier een Hexagram (Davidster) in tekend, verbindt je automatisch de letters MASON van FREEMASON, dat is Engels voor Vrijmetselaar...

Dat de vrijmetselarij zijn oorsprong heeft in de Kabbalah komt ook weer op de dollarbiljet duidelijk naar voren....kijk eens goed boven de adelaar, herken je de davidsster?

juist..

[ Bericht 4% gewijzigd door TeenWolf op 07-05-2007 00:47:45 ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_49086860
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:34 schreef Triggershot het volgende:
Sorry, conspiracy gedoe... ---> TRU, met alle respect voor de TRU mods uiteraard.
tja, gooi het maar weer in het rioolputje genaamd TRU. De citaten lijken me filosofisch/levensbeschouwelijk en informatief genoeg om serieus te nemen maarja, helaas.
pi_49086938
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

tja, gooi het maar weer in het rioolputje genaamd TRU. De citaten lijken me filosofisch/levensbeschouwelijk en informatief genoeg om serieus te nemen maarja, helaas.
Hoe kom je er bij dat TRU niet serieus is?
2e, jij maakt van jouw topic een 'VN is een machtsgeile satanistenclubje'.
pi_49087083
quote:
Op maandag 7 mei 2007 01:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat TRU niet serieus is?
2e, jij maakt van jouw topic een 'VN is een machtsgeile satanistenclubje'.
Tja iets wat in TRU gezet wordt word doorgaans niet echt serieus genomen maar goed, het zal wel.
Dat van de VN heb ik aangehaald omdat bepaalde mensen wilden weten hoe ik de vrijmetselarij aan de bijbel kon koppelen. Ik heb het er in eerste instantie bewust uitgelaten maar nu mensen het graag willen weten is het toch geen probleem om t erbij te zetten?
pi_49092406
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:37 schreef TeenWolf het volgende:
ook de woorden NOVUS ORDO SECLORUM (!) , wat NIEUWE WERELDORDE betekent. juist..
Dat betekend het dus niet, juiste betekenis is een nieuwe zorde voor de eeuwen. Wat een vrij normale begrijpelijke tekst is om op je geld te zetten als nieuw opkomend land. Zo heeft Bush sr. ook nog nooit gerept over een nieuwe wereldorde in de betekenis zoals die hier door conspiracy adepten wordt uitgelegt.
pi_49093013
Het 1 dollar biljet staat bartensvol met occulte/masonieke symboliek, zoals de trapezoid met alziend oog erboven zwevend, davidsster, de adelaar, spinnenwebben etc. Dat 'novus ordo seclorum' is daar in lijn mee, of het nou 'nieuwe wereldorde' of 'nieuwe orde voor de eeuwen betekent'. Beide slaan op een nieuwe orde en dat is wat men nastreeft, ordo ab chao, orde uit chaos.
pi_49093942
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het 1 dollar biljet staat bartensvol met occulte/masonieke symboliek, zoals de trapezoid met alziend oog erboven zwevend, davidsster, de adelaar, spinnenwebben etc. Dat 'novus ordo seclorum' is daar in lijn mee, of het nou 'nieuwe wereldorde' of 'nieuwe orde voor de eeuwen betekent'. Beide slaan op een nieuwe orde en dat is wat men nastreeft, ordo ab chao, orde uit chaos.
Ja dat is wat men toen nastreefde en wat toen ook gelukt is, de VS was bij oprichting nu eenmaal een nieuwe orde in de wereld, novus ordo seclorum is dus prima in lijn met de tijdsgeest waarin het biljet werd ontworpen. Hetzelfde geldt voor de befaamde speech van Bush, die door complottheorie aanhangers uit zijn verband wordt gerukt, als je kijkt naar wat voor veranderingen er in dat jaar hadden plaatsgevonden op het wereldtoneel, zoals het instorten van de SU, kun je namelijk wel spreken van een nieuwe wereldorde.
pi_49094411
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dat is wat men toen nastreefde en wat toen ook gelukt is, de VS was bij oprichting nu eenmaal een nieuwe orde in de wereld, novus ordo seclorum is dus prima in lijn met de tijdsgeest waarin het biljet werd ontworpen. Hetzelfde geldt voor de befaamde speech van Bush, die door complottheorie aanhangers uit zijn verband wordt gerukt, als je kijkt naar wat voor veranderingen er in dat jaar hadden plaatsgevonden op het wereldtoneel, zoals het instorten van de SU, kun je namelijk wel spreken van een nieuwe wereldorde.
Over die nieuwe wereldorde wordt nog steeds constant gesproken. De paus vroeg een paar jaar geleden nog om er mee op te schieten en wees de VN aan als hoofdorgaan. Omstebeurt wijzen veel hoge piefen op politiek en religieus gebied de paus aan als morele leider van de wereld aan. En zo is het cirkeltje rond.
quote:
This year, John Paul directed his thoughts to continuing conflicts around the globe. But he stressed that to bring about peace, there needs to be a new respect for international law and the creation of a "new international order" based on the goals of the United Nations.
http://edition.cnn.com/2004/WORLD/europe/01/01/pope.ny.ap/

De NWO slaat niet op een nieuw amerika of iets dergelijks. Het slaat op een politiek-religieuze wereld orde waar hard aan gebouwd wordt. Die befaamde speech van Bush was inderdaad 1 van de eerste openlijke uitspraken erover maar het idee en de voorbereidingen zijn al een paarhonderd jaar aan de gang.
pi_49094510
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Over die nieuwe wereldorde wordt nog steeds constant gesproken. De paus vroeg een paar jaar geleden nog om er mee op te schieten en wees de VN aan als hoofdorgaan. Omstebeurt wijzen veel hoge piefen op politiek en religieus gebied de paus aan als morele leider van de wereld aan. En zo is het cirkeltje rond. http://edition.cnn.com/2004/WORLD/europe/01/01/pope.ny.ap/

De NWO slaat niet op een nieuw amerika of iets dergelijks. Het slaat op een politiek-religieuze wereld orde waar hard aan gebouwd wordt. Die befaamde speech van Bush was inderdaad 1 van de eerste openlijke uitspraken erover maar het idee en de voorbereidingen zijn al een paarhonderd jaar aan de gang.
Dat is een interpretatie, jij maakt dat van de huidige uitspraken waar de term nwo in voorkomt van. Nogmaals gezien de tijd waarin de dollar werd ontworpen was de VS wel degelijk een nieuw orde en is de tekst op het biljet dus niet zo vreemd, hetzelfde geldt voor de uitspraak van Bush in een speecht na de "gewonnen" eerste golfoorlog en het ineenstorten van de SU, waardoor je dus inderdaad kunt spreken over een nieuwe wereldorde immers de koude oorlog was voorbij en 1 van de 2 wereldmachten was niet meer.
pi_49095910
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is een interpretatie, jij maakt dat van de huidige uitspraken waar de term nwo in voorkomt van. Nogmaals gezien de tijd waarin de dollar werd ontworpen was de VS wel degelijk een nieuw orde en is de tekst op het biljet dus niet zo vreemd, hetzelfde geldt voor de uitspraak van Bush in een speecht na de "gewonnen" eerste golfoorlog en het ineenstorten van de SU, waardoor je dus inderdaad kunt spreken over een nieuwe wereldorde immers de koude oorlog was voorbij en 1 van de 2 wereldmachten was niet meer.
och ja het is een interpretatie... als keer op keer mensen blijven herhalen dat een nieuwe wereldorde met wereldregering en eenheid van volkeren en religie willen met de VN voorop is dat interpretatie.. kom op hee. Dat dollar biljet is uberhaupt niet boeiend, ik heb het over nu, deze tijd en de nabije toekomst.
pi_49096001
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

dus eigenlijk is de NWO gelijk aan de algehele beweging naar 'globalisering'.

alle politieke besluiten en ontwikkelingen die steeds meer een beweging aangeven waarin de hele wereldbevolking onder een gedeelde cultuur gaat vallen en zoveel mogelijk normen en waarden samen delen.

Dan ben ik het met je eens, dat bestaat inderdaad, en is een natuurlijke beweging die al duidelijk werd vanaf de tijd der verlichting, toen het begrip van de mens over zijn wereld steeds breder en uitgebreider begon te worden en men steeds meer onderling internationale contacten had.

wat onzin is, is echter het idee dat dit een 'uitgedacht' plan is dat volgens een bepaalde opzet zou verlopen, de 'globalisering' is gewoon een natuurlijk proces dat samengaat met de vooruitschreidende technologische kennis en mogelijkheden van de mens:

Zo heeft het vliegtuig de steeds verder geglobaliseerde wereld sterk beinvloed, mar er lag geen vooruitgedacht 'plan' voor, voor de uitvinding van het vliegtuig (zelfs al bestonden ideen al veel langer, onder meer stammende van mensen als Leonardo Da Vinci; die zelf ook weer populair is bij de complot-denkers omdat hij zo'n 'vooruistrevende blik had)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')