~quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef rudeonline het volgende:
Nou goed... Misschien kan iemand van jullie mij vertellen hoe kromme tijd eruit ziet?
Ik dacht dat eerder een "3 body problem" moeilijk te berekenen was.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Gelukkig kun je bij die 2 planeten vaak gewoon Newton gebruiken, want dit probleem oplossen met algemene relativiteit lijkt me een hels karwei ( het wordt geloof ik het "2-body problem" genoemd )
?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef rudeonline het volgende:
Nou goed... Misschien kan iemand van jullie mij vertellen hoe kromme tijd eruit ziet?
Of:quote:
Geeft een singulariteit lijkt me.quote:
Geen idee. Volgens mij heeft ook niemand in dit topic beweerd dat tijd gekromd wordt, dus je vraag is niet echt relevant.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef rudeonline het volgende:
Kaarsrecht.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:48 schreef rudeonline het volgende:
Wat is dan "ruimtetijd"?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:04 schreef Twpk het volgende:
De tijd is niet gekromd...de ruimte is ook niet gekromd....dat zijn het praten over de tijd, gescheiden van de ruimte, heeft geen betekenis. Dit is hoe Newton het zag.
Sinds Einstein weten we dat de ruimtetijd gekromd is, das wat anders.
Een (abstract) mathematisch construct waarmee ingewikkelde physische verschijnselen gemodelleerd kunnen worden.quote:
Valt me toch van je tegen Rude, dat je als fel tegenstander van de RT, deze basis begrippen niet kentquote:
ik heb geen natuurkunde gestudeerd, maar ik heb ooit eens een natuurkundige gesproken die met het dit voorbeeld kwam:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:48 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kromme ruimte snap ik wel, zoiets als een weg die afbuigt..
Hoe ziet kromme tijd er dan eigenlijk uit?
Dus ruimte/tijd bestaat alleen op papier?quote:Op woensdag 9 mei 2007 02:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een (abstract) mathematisch construct waarmee ingewikkelde physische verschijnselen gemodelleerd kunnen worden.
Tsjah, dat zegt toch al eigenlijk genoegquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:06 schreef Twpk het volgende:
[..]
Valt me toch van je tegen Rude, dat je als fel tegenstander van de RT, deze basis begrippen niet kent![]()
Nope, ga je nou eens in de rt verdiepenquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dus ruimte/tijd bestaat alleen op papier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |