abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49033404
quote:
Als je de validiteit van ideeen laat afhangen van het vermogen om ze voor te stellen, ben je niet zo snugger bezig
Misschien had ik beter deze zin kunnen quoten.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:37:26 #27
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_49033405
Wat ik me afvraag is als foton geen massa heeft waarom is de snelheid van licht ook maar beperkt, ik bedoel het gaat wel hard maar waarom die snelheid en niet nog sneller.

Weet iemand hier een antwoord op, (liefst in normaal nederlands).
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_49033690
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, het is de ruimte-tijd zelf die kromt

Dat een foton massa moet hebben, komt van het klassieke idee van Newton dat zwaartekracht werkt tussen massieve objecten. Volgens Einstein werkt zwaartekracht tussen alles wat energie heeft. Een foton heeft dus geen massa, maar wordt wel door zwaartekracht beinvloedt. Omdat een foton de kortste route in de ruimte-tijd volgt, en zwaartekracht niks anders is dan gekromde ruimte-tijd. Daar hebben we geen rustmassa voor nodig.
Hiermee heb je toch bewezen dat je licht wel degelijk kan doen krommen? Onder invloed van zwaartekracht kan ik dus achter een muurtje kijken?
pi_49033753
Oke, zwaartekracht kan licht dus krommen zegt men.. Dan zou zwaartekracht licht dus ook moeten afremmen als deze radiaal "kracht" uitoefend op een foton.

Waarom zou licht wel stil blijven staan bij een zwart gat, maar is er nergens een tussenvorm te vinden waarbij licht "afgeremd" wordt?

En de kortste weg tussen 2 massa's is nog altijd een rechte lijn..
pi_49034308
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:31 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Imagination is more important than knowledge...
Albert Einstein
US (German-born) physicist (1879 - 1955)
Haha, ja, maar dat bedoelde hij wel op een heel andere manier dan dat jij wil doen laten geloven, grapjas. Beetje teksten uit hun verband rukken, boefje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:17:53 #31
85108 Guyver2
Hehehehe!
pi_49034322
Waar staat dat licht stil blijft staan bij een zwart gat? Bron plz?
To see or not to see. That's my answer.
pi_49034329
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:49 schreef katerwater het volgende:

[..]

Hiermee heb je toch bewezen dat je licht wel degelijk kan doen krommen? Onder invloed van zwaartekracht kan ik dus achter een muurtje kijken?
Ja. Dat gebeurt ook bij gravitatielensen, waarbij zogenaamde Einsteinringen worden waargenomen.
pi_49034401
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:37 schreef Heatseeker het volgende:
Wat ik me afvraag is als foton geen massa heeft waarom is de snelheid van licht ook maar beperkt, ik bedoel het gaat wel hard maar waarom die snelheid en niet nog sneller.

Weet iemand hier een antwoord op, (liefst in normaal nederlands).
Het idee is, dat men denkt dat licht uit elektromagnetische golven bestaan. Elektromagnetische golven worden beschreven met de vergelijkingen van Maxwell. Daaruit kun je een golfsnelheid halen, die je kunt identificeren met de snelheid van het foton ( als je de golf gaat kwantificeren in fotonen, zoals je in de quantummechanica doet ). Die golfsnelheid blijkt alleen van de elektromagnetische eigenschappen van het medium af te hangen. En daaruit komt simpelweg geen oneindig, maar een eindig getal
pi_49034448
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Haha, ja, maar dat bedoelde hij wel op een heel andere manier dan dat jij wil doen laten geloven, grapjas. Beetje teksten uit hun verband rukken, boefje
En hoe bedoelde hij het dan wel?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:22:25 #35
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_49034449
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het idee is, dat men denkt dat licht uit elektromagnetische golven bestaan. Elektromagnetische golven worden beschreven met de vergelijkingen van Maxwell. Daaruit kun je een golfsnelheid halen, die je kunt identificeren met de snelheid van het foton ( als je de golf gaat kwantificeren in fotonen, zoals je in de quantummechanica doet ). Die golfsnelheid blijkt alleen van de elektromagnetische eigenschappen van het medium af te hangen. En daaruit komt simpelweg geen oneindig, maar een eindig getal
Aah kijk dat zocht ik, bedankt!
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_49034960
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:22 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En hoe bedoelde hij het dan wel?
En??
pi_49035025
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En??
Daar kan wel een antwoord op gegeven worden, maar ik weet wel zeker dat jij dat weer helemaal gaat verdraaien naar jouw straatje.

Dus ik laat je maar in je waan, denk ik Wat jij waarschijnlijk weer als bevestiging van jouw gelijk ziet, maar dat moeten we maar op de koop toe nemen.
pi_49035129
Je kunt er geen antwoord op geven, en als je wilt discuseren zul je toch ook iets meer moeten loslaten als eenvoudige one liners..
pi_49035249
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:49 schreef rudeonline het volgende:
Je kunt er geen antwoord op geven, en als je wilt discuseren zul je toch ook iets meer moeten loslaten als eenvoudige one liners..
Discusseren? Hele topics volgeluld over relativiteit one-liners noemen ?

Hebben wij het over dezelfde topics?
pi_49035342
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:48 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Kromme ruimte snap ik wel, zoiets als een weg die afbuigt..

Hoe ziet kromme tijd er dan eigenlijk uit?
Kun je hier dan antwoord op geven?
pi_49035393
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:56 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Kun je hier dan antwoord op geven?
Nee, ik ben weer even klaar met jou eigenlijk. We schieten er toch niks mee op

Kga lekker vakantie vieren
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:11:50 #42
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_49035785
Iedereen iig bedankt voor de antwoorden .

Nu rudeonline in mijn topic opgedoken is is het topic toch verdoemd .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:22:45 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_49040043
wat ik me net zit te bedenken; kan het eigenlijk niet zo zijn dat licht feitelijk stilstaat?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_49040426
Ja, dat kan heel goed. Dat probeer ik al een paar jaar aan te tonen. Licht is niets anders dan een spoor van energie. En sporen bewegen niet, die laten slechts iets achter.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:57:37 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_49042547
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:37 schreef rudeonline het volgende:
En sporen bewegen niet, die laten slechts iets achter.
verrek, daar ben jij ook goed in!!

* Parafernalia heeft het licht gezien
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_49051949
marktonderzoekje van rudeonline..

Ik heb iig meer aanhangers dan de 3 die Einstein dachten te begrijpen toen hij met z'n theorie kwam..
  zondag 6 mei 2007 @ 16:54:10 #47
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49066215
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:52 schreef rudeonline het volgende:
Oke, zwaartekracht kan licht dus krommen zegt men.. Dan zou zwaartekracht licht dus ook moeten afremmen als deze radiaal "kracht" uitoefend op een foton.

Waarom zou licht wel stil blijven staan bij een zwart gat, maar is er nergens een tussenvorm te vinden waarbij licht "afgeremd" wordt?

En de kortste weg tussen 2 massa's is nog altijd een rechte lijn..
In een ander topic haalde ik aan dat je moeite hebt met het kiezen van het juiste referentiekader/waarnemerspositie. Dit is daar een prima voorbeeld van:

Het licht in een zwart gat staat niet stil. De ruimte-tijd is daar zo enorm sterk gekromd/gecomprimeerd, dat voor een buitenstaander LIJKT alsof het stilstaat, maar het licht verplaatst zich nog steeds met die lichtsnelheid.
Alwayz expect the unexpected
pi_49077094
Vreemd dat een buitenstaander dat kan waarnemen. Je hebt immers licht nodig om te kunnen waarnemen.
  zondag 6 mei 2007 @ 21:06:16 #49
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49077267
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:03 schreef rudeonline het volgende:
Vreemd dat een buitenstaander dat kan waarnemen. Je hebt immers licht nodig om te kunnen waarnemen.
Nee hoor; zelf jij bent erg goed in het waarnemen van een tekort of zelf helemaal ontbreken van licht. Hoe weet jij anders dat een gloeilamp uit is?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  zondag 6 mei 2007 @ 21:18:50 #50
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49077968
Jezus, nu ga je zelfs zitten morrelen aan het begrip waarnemen. Grow up Rude.
Alwayz expect the unexpected
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')