quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:06 schreef voyeur het volgende:[..]
Hoi Itsme,
Ik vind het verschrikkelijk dat dit soort relaties bestaan, maar dat had je al wel begrepen. Je kan echter de realiteit niet veranderen; voor de Amanda's van deze wereld is het een manier van overleven en er zullen altijd Brian's zijn. Anders dan de anderen hier vind ik Brian als persoon niet zo verschrikkelijk fout, maar dat is een onderwerp apart. Hoe Huub haar als object gebruikt vind ik net zo fout.
Wat ik bij Diane en Frank zo erg vond was dat je een date rape op tv zag en het leek me belangrijk dat anderen daar op gewezen werden. Dat je daar tegen op kan treden en dat dat fout is. Bleek ook wel nodig want veel mensen vonden en vinden dat een meisje op een gegeven moment het recht niet meer heeft om nee te zeggen.
Dat DGK Amanda zo in beeld brengt en niet bewust intervenieert vind ik zo slecht nog niet. Het maakt het onderwerp zichbaar en bespreekbaar. In heel wat huiskamers biedt het een opening om er over te praten. Ik geloof niet dat DGK door een statement iets kan verbeteren. Het is Amanda's wereldbeeld dat het probleem is en dat los je niet op door een afkeurende opmerking naar Huub of Brian dat ze misbruik maken (wat ze doen en wat zal blijven gebeuren in haar leven).
Hai voyeur
![]()
het is niet zo dat ze zich er niet mee bemoeien, ze doen net alsof het niet gebeurt is!!! Dat vind ik al onbegrijpelijk.
M.a.w een vrouw slaan is dus ook gewoon normaal in DGK?
Ik vind niet dat door de houding van DGK redactie het onderwerp bespreekbaar is geworden. Het tegenovergestelde, net alsof het normaal is, je hoort er nauwelijks iemand over en er staat niets van op de site.
Of dat een rape was daar waren toen ook twijfels over weet je nog?
Een rape life op TV of een vrouw die geslagen wordt door een man en dat dat daarna in de doofpot gestopt wordt.
Ik vind dit net zo iets.
Wat krijg je nu? Iedereen denkt dat het normaal is. In het huis en buiten het huis.
je zegt dat je de realiteit niet kunt veranderen. Dat dit in de echte wereld zo vaak gebeurt. Nu dan denk ik, dat is toch ook zo met verkrachtingen? Dat komt toch ook dagelijks voor. Dus dan moeten we daar ook onze ogen voor sluiten?
Ik geloof dat DGK zeker wel iets zou kunnen veranderen door een statement. Nu denken ze o oke een vrouw slaan mag dus ook hier.. ...Dat heb ik de bewoners ook horen zeggen!
Juist nu hadden ze in moeten grijpen maar ze willen brian niet kwijt blijkbaar.
Dat dit in de doofpot is gegaan en er helemaal geen statement gemaakt is vind ik een kwalijke zaak.