Om te melden wat ik zoal doe inderdaad
![]()
Nu wil ik melden dat ik wat anders moet zoeken waar ik mijn ei kwijt kan. Schilderen bijvoorbeeld. Creatief bezig zijn op een andere manier. Mijn ei kwijt kunnen is belangrijk. Kan ook door sporten of keyboard spelen. Of wat anders wat ik nu even niet weet.
Stil zitten en niets doen dat leidt tot piekeren en als ik dan even niets weet te doen dan ben ik op zoek naar iets. Ik kan in principe geen moment stil zitten want dan begint het peinzen naar voren te komen.
Ik zoek iets wat ik kan vormen, een game spelen is al gevormd door de maker van de game. Ik wil juist iets samen stellen vanaf het begin. Zoals ik hier een bericht doe samenstellen.
Qua werken is het dan ook samenstellen, zoals op mijn opleiding van jaarrekeningen. Iets vormen vanaf de basis tot een eindresultaat.
Bezig zijn en bezig blijven daar draait het om in mijn leven. Even niets doen is een ramp.
Vakantie is dus in principe ook even niets voor mij, de hele dag op het strand hangen bij een strandvakantie zou leiden tot piekeren. Dus ik weet nu dat vakantie geen heil biedt
![]()
Goed om te weten dus, anders zou ik denken dat vakantie heil zou bieden. Uitrusten is niet nodig. Actieve vakantie is dan wat anders natuurlijk.
Tis stil hier
![]()
Mijn hoofd is stil dus wat moet ik dan melden? Dat het stil is
![]()
Drukte is dus echt helemaal weg en dat is wel van de ene kant aangenaam
![]()
Jullie merken het verschil wellicht niet zo op omdat jullie me in het echt niet kennen maar ik ben van drukte naar stil gegaan en dat hoor ik dan vaak van mensen. Dan weten ze niet wat ze gebeurt. Verwachten ze iemand met spraakwater en dan zegt hij niet meer zoveel
![]()
En daar heb ik dan vrede mee omdat ik altijd rustig was. Wat dat betreft is het dus stukken beter omdat ik mezelf weer meer geworden ben als rustige persoon. Die razernij was niets voor mij. Maar nogmaals, dat moet je in het echt meemaken. Op internet schrijven kan druk overkomen als ik nu schrijf maar dat is het niet.
7 jaar mezelf verloren en nu weer gevonden in principe en dat besef ik me nu pas. Dat er schot in de zaak zit dus. Nu nog de restjes afhandelen en dan is het klaar. Negatieve denkwijzes over verloren jaren en nog meer, daar krijg ik nu hulp in, hoe ik een negatieve gedachte kan omdraaien naar een positieve maar volgens mij weet ik dat zelf ook wel maar dan is een beetje hulp niet erg omdat ik liever met meer handen licht werk maak.
Over die rust even. Die rust is nodig om tot werken te komen. Die jaren van drukte daar was het onmogelijk om te werken omdat je dan op de werkplek niet kunt funcionteren. Als ik die rust vast ga houden met wat meer positieviteit dan komt het qua werken ook goed.
En nu even naar buiten
![]()
Wie weet dat ik vandaag met pen en papier eens ga schrijven wat me zoal te doen staat. Even buiten rustig opschrijven wat er aan de hand is in de huidige situatie en wat er nog beter kan.
[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 05-05-2007 09:44:21 ]