Bron RTV Rijmondquote:Erwin Koeman stapt op bij Feyenoord
Erwin Koeman stopt per direct als trainer bij Feyenoord. Hij maakt dat vandaag op een persconferentie bekend.
uitgegeven: 08:05 03-05-2007 gewijzigd: 09:05 03-05-2007
De trainer heeft er onvoldoende vertrouwen in dat hij de spelersgroep voor de playoffs aan het voetballen krijgt. Koeman zinspeelde eerder al op een vertrek bij de Stadionclub. Hij kwam onder vuur te liggen na de slechte prestaties van Feyenoord in de Eredivisie. Vorige maand sprak het bestuur nog het vertrouwen uit in de trainer.
Feyenoord eindigde dit seizoen als zevende op de ranglijst. De club speelt in de eerste ronde van de playoffs een dubbele ontmoeting tegen FC Groningen. Wie de ploeg tijdens de playoffs zal gaan leiden is nog onbekend.
Er staat op VI.nl een goede column over. Zo'n zooitje is het niet, zei Taco van der Velde. En daar kan ik me wel in vinden. Even de gehele column in een quote:quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:00 schreef Damzkieee het volgende:
Met zo'n zooitje heeft ie het nog goed gedaan
Ik kan me er wel in vinden, zó bagger zijn de spelers nu ook weer niet.quote:Angelos Charisteas is een Grieks international en nog steeds een grootheid in zijn eigen land. Jonathan De Guzman is misschien wel het grootste voetbaltalent van Nederland, Henk Timmer de derde doelman van Nederland, Ron Vlaar een bovenmodaal talent dat al een keer in Oranje stond, Danny Buijs was bij FC Groningen nog een van de beste middenvelders van Nederland, Stein Huysegems is net als Philippe Léonard een Belgisch international. André Bahia, die op zijn achttiende nog wereldkampioen werd met een Braziliaanse jeugdploeg, werd nog maar een jaar geleden door kenners getipt als een topverdediger. En zó versleten is Pierre van Hooijdonk toch ook weer niet?
Feyenoord is al weken een parodie op een voetbalteam en als je iedereen moet geloven, is dat niet meer als logisch. De club heeft geen geld, geen mogelijkheden en geen materiaal. Zelfs de spelers zijn gaan geloven in hun eigen noodlot en roepen in koor dat het wel niets zal worden.
Maar klopt dat eigenlijk wel? Is Feyenoord echt zo slecht dat het van de mat moet worden gespeeld door Heracles Almelo? De Rotterdammers hebben weliswaar niet dezelfde individuele kwaliteit als Ajax en PSV, maar dat is toch nooit anders geweest? Ook in de tijd dat Feyenoord zijn laatste prijs pakte, de UEFA Cup in 2002, legde de ploeg het af tegen de kapitaalkrachtige concurrenten. Feyenoord haalde voor weinig geld spelers van Fortuna Sittard (Patrick Paauwe), Willem II (Jean-Paul van Gastel), NAC Breda (Kees van Wonderen), FC Twente (Paul Bosvelt), talenten uit Ivoorkust (de broertjes Kalou) en Australië (Brett Emerton), of uit de eigen school (Robin van Persie, Leonardo) en gokte op de revanchegevoelens van een bij Newcastle United mislukte Deen (Jon Dahl Tomasson) en het eergevoel van een international die nog nooit een titel had gewonnen (Pierre van Hooijdonk). Het verschil in financiële mogelijkheden werd teniet gedaan door een uitstekende trainer (Bert van Marwijk) die zijn ploeg tactische en technische handvatten gaf in een speelwijze waarin voetballers zich sterk voelden en zich verder ontwikkelden. Het gaf Feyenoord de mogelijkheid boven zichzelf uit te stijgen.
Erwin Koeman is echter geen Bert van Marwijk. In zijn eerste seizoen eindigde Feyenoord op de derde plaats met 71 punten, wat de ploeg vooral te danken had aan een uitstekende eerste competitiehelft. Feyenoord hield achterin de nul en richtte het elftal in op de kwaliteiten van Dirk Kuijt en Salomon Kalou, die elke wedstrijd het verschil maakten. Het verval zette zich in tijdens de tweede seizoenshelft, toen de eenheid verloren ging en de buitenlanders en jeugdspelers botsten met de Nederlandse routiniers. Koeman heeft dat conflict nooit goed kunnen managen en het teambuildingproces na het vertrek van Kuijt en Kalou nooit in goede banen kunnen leiden.
Feyenoord heeft behalve De Guzman geen echte topspelers meer, maar tegelijkertijd is het elftal nu naar een ondenkbaar laag niveau afgezakt. Overal waar een trainer een meerwaarde in had kunnen zijn, daar heeft Erwin Koeman het laten afweten. De ploeg heeft geen enkele herkenbaarheid, geen enkele voetballer haalt zijn normale niveau. Onlangs stelde Koeman zijn eigen functioneren ter discussie. Het bleek achteraf slechts een bommetje om de zaak wakker te schudden. De waarheid is dat ook hém heel veel te verwijten valt.
Sorry, maar als je zó vaak zo dik verliest en je hebt op 1 na de meeste tegengoals in de hele eredivisie, dan ligt dat niet alleen aan de trainer. Het materiaal is dan ook belabberd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:08 schreef Stofje het volgende:
[..]
Er staat op VI.nl een goede column over. Zo'n zooitje is het niet, zei Taco van der Velde. En daar kan ik me wel in vinden. Even de gehele column in een quote:
[..]
Ik kan me er wel in vinden, zó bagger zijn de spelers nu ook weer niet.
Dat ligt inderdaad niet alleen aan de trainer, maar het is onzin te stellen dat hem niks te verwijten valt. Ik ben het met vd Velde eens dat Feyenoord wel degelijk redelijke spelers in huis heeft. Tuurlijk, PSV, AZ, Ajax, Heerenveen en Twente hebben betere spelers, maar Koeman heeft absoluut niet het maximale uit deze spelers gehaald en dus heeft ie het niet goed gedaan bij Feyenoord.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:26 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Sorry, maar als je zó vaak zo dik verliest en je hebt op 1 na de meeste tegengoals in de hele eredivisie, dan ligt dat niet alleen aan de trainer. Het materiaal is dan ook belabberd.
De breedte van de selectie van Feyenoord is trouwens bedroevend.
check, helaas niet op RNN7 ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:28 schreef venomsnake het volgende:
persconferentie zal live te volgen zijn op Radio1
check dat ik radio 1 aan heb staan.quote:
Maar wat als hij wél het maximale uit de selectie had gehaald? Dan waren ze nog geen 5e geworden geloof ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:29 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dat ligt inderdaad niet alleen aan de trainer, maar het is onzin te stellen dat hem niks te verwijten valt. Ik ben het met vd Velde eens dat Feyenoord wel degelijk redelijke spelers in huis heeft. Tuurlijk, PSV, AZ, Ajax, Heerenveen en Twente hebben betere spelers, maar Koeman heeft absoluut niet het maximale uit deze spelers gehaald en dus heeft ie het niet goed gedaan bij Feyenoord.
Dan verlies je niet met 4-1 bij Heracles, niet met 4-1 bij NAC, niet met 5-1 bij Heerenveen, etc. Dan heb je véél minder tegengoals en win je dit soort wedstrijden. Tactisch klopt er geen drol van bij Feyenoord, ze doen maar wat. Jij zal Heracles - Feyenoord bezocht hebben, ik heb NAC - Feyenoord bezocht en het was gatenkaas, het was met afstand de meest makkelijke thuiswedstrijd die NAC gehad heeft dit jaar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maar wat als hij wél het maximale uit de selectie had gehaald? Dan waren ze nog geen 5e geworden geloof ik.
Klopt, maar tegen ons had het weinig met tactiek te maken. Inzet van de spelers was het probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:39 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dan verlies je niet met 4-1 bij Heracles, niet met 4-1 bij NAC, niet met 5-1 bij Heerenveen, etc. Dan heb je véél minder tegengoals en win je dit soort wedstrijden. Tactisch klopt er geen drol van bij Feyenoord, ze doen maar wat. Jij zal Heracles - Feyenoord bezocht hebben, ik heb NAC - Feyenoord bezocht en het was gatenkaas, het was met afstand de meest makkelijke thuiswedstrijd die NAC gehad heeft dit jaar.
Check, ik heb het aan staanquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:45 schreef koster het volgende:
Het is nu live op BNR nieuwsradio...
nu livequote:Op donderdag 3 mei 2007 10:46 schreef CSI_MIAMI het volgende:
radio 1 is het nog niet op geweest..
M.a.w.: Geloof in eigen kunnen, wat vd Velde in die column dus ook aangeeft. Je staat met 2-1 achter tegen Heracles en er dan van overtuigd zijn dat je de wedstrijd gaat verliezen, geeft toch aan dat je team slecht geprepareerd is. Ik denk dus dat Koeman óók wel veel te verwijten valt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:47 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen ons had het weinig met tactiek te maken. Inzet van de spelers was het probleem.
Ongelooflijke verdedigingfouten en voorin totaal voorspelbare acties.
tijdelijk natuurlijkquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:50 schreef Damzkieee het volgende:
Voor vast of tijdelijk?
Die gaat naar België ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik denk dat Foeke Booy hem op zal volgen, Foeke wilt weg bij Utreg
nee hij zou naar Brugge gaan maar daar is al een andere trainer aangesteldquote:
Zeker Heerenveen heeft dit jaar gewoon meer kwaliteit in huis dan Feyenoord. Dat is triest, maar het verklaart wel die nederlaag.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:39 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dan verlies je niet met 4-1 bij Heracles, niet met 4-1 bij NAC, niet met 5-1 bij Heerenveen, etc.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:52 schreef borisz het volgende:
BNR http://www.bnr.nl/RadioStreamer.asp live met de vragen
http://www.bnr.nl/RadioStreamer.aspquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:53 schreef CSI_MIAMI het volgende:
k heb radio 1 aanstaan.. k hoor iets over Oost-polen :S
Dat was een Koeman grap..quote:
Ja tijdelijk voor playoffs meeenquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:58 schreef CSI_MIAMI het volgende:
hmm Duut en Metgod als opvolgers.. ben benieuwd..
wordt ie daarheen verbannen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:53 schreef CSI_MIAMI het volgende:
k heb radio 1 aanstaan.. k hoor iets over Oost-polen :S
iddquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:15 schreef Robar het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd laf, dat hij vlak voor de playoffs opstapt, maak dan het seizoen ECHT af!
Valse hoop.. adriaanse is op en top amsterdammer.. die heeft gezegd NOOIT naar feyenoord te gaan..quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:20 schreef evert het volgende:
ook al heb ik persoonlijk niets met hem, ik denk dat Adriaanse de beste keuze is
Neehhee Foeke Booy !quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:20 schreef evert het volgende:
ook al heb ik persoonlijk niets met hem, ik denk dat Adriaanse de beste keuze is
Bosz is niet weg hoor..quote:
na de 5-1 nederlaag tegen Heerenveen was het seizoen al afgemaaktquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:15 schreef Robar het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd laf, dat hij vlak voor de playoffs opstapt, maak dan het seizoen ECHT af!
Heerenveen bijvoorbeeld. Lekker nuchter enzoquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:48 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat ie een leuke club vindt die wel bij hem past. Aardige man!
Onze trainers stappen doorgaans niet zo snel op dus dan mnoet ie even wachten maar hij zou wel bij ons passen idd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:50 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Heerenveen bijvoorbeeld. Lekker nuchter enzo![]()
te hoog gegrepen voor hemquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Onze trainers stappen doorgaans niet zo snel op dus dan mnoet ie even wachten maar hij zou wel bij ons passen idd.
Niet te hopen,quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:56 schreef rubbereend het volgende:
gaat Wim Janssen nu zelf weer op het veld staan volgend seizoen?
Het zou wat zijn zeg..quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Of Erwin naar PSV, Ronald naar Feyenoord![]()
dan is de cirkel rondquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het zou wat zijn zeg..![]()
Ik denk dat Ronald trouwens bij PSV blijft..
Naar Feyenoord ?quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:04 schreef denthemen het volgende:
nu zijn broer nog
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:17 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nou, Vloet kom er maar in. Want laten we nou eerlijk zijn, welke trainer kan Koeman opvolgen?
Onzin ik denk dat Erwin het bij die boeren geweldig gedaan zou hebben na assistent van Hiddink geweest te zijn..quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:58 schreef koningdavid het volgende:
Feyenoord was een maatje te groot voor Koeman. Hij moet het lekker rustig aan doen bij subtoppers, maar niet bij van die broeierige clubs als Feyenoord.
Adriaanse of Been zou een goede opvolger zijn.
Willemquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:17 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nou, Vloet kom er maar in. Want laten we nou eerlijk zijn, welke trainer kan Koeman opvolgen?
Zo noemt hij iedereenquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heet geen Sjors![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |