FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / kan je zeggen dat één auto de beste is?
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 20:06
of moeten we dit overlaten aan mensen die in alles hebben gereden, zoals journalisten, autodealers, andere gelukkigen?


maar wat is de beste eigenlijk?
-rijcomfort?
-veiligheid?
-snelheid?
-luxe?
-wegligging?
-zuinigheid?

wie o wie?

voor mij is de beste auto een gedeukte stadsauto met navigatiesysteem, die op de snelweg prima rijdt en het liefst met water aangedreven is. zonder schadelijke uitstoot en überzuinig. snelheid is niet zo belangrijk als het maar 120 km pu loopt. anders ga ik wel rennen.
Cybjewoensdag 2 mei 2007 @ 20:10
Een Corvette is sowieso altijd de beste
1299woensdag 2 mei 2007 @ 20:10
Klinkt als de natte droom voor links langharig werkschuw tuig met geitenwollensokken
mstrwoensdag 2 mei 2007 @ 20:12
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Cybje het volgende:
Een Corvette is sowieso altijd de beste
Lekker interieur zit daar ook in !
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 20:14
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef 1299 het volgende:
Klinkt als de natte droom voor links langharig werkschuw tuig met geitenwollensokken
gek. en dat terwijl ik een gematigd-rechts hardwerkende brave met katoenen sokken voorziene ontwaker ben.

ff serieus. ik denk dat we de rijcapaciteiten van de auto's nu wel gezien hebben. het zal verder steeds in hele kleine sprongetjes vooruit gaan met nog harder, duurder, vetter, veiliger of groter.

dat terwijl er op het bezuinigen van brandstof nog heel erg veel terrein te winnen valt.
Cybjewoensdag 2 mei 2007 @ 20:16
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:12 schreef mstr het volgende:

[..]

Lekker interieur zit daar ook in !
Rode leren stoelen zijn altijd beter dan die stoffen stoelen uit een Opel Corsa met kinderachtige vormpjes en tekeningen erop.
daNpywoensdag 2 mei 2007 @ 20:18
Nee, je kunt niet zeggen dat 1 auto de beste is.

(De beste waarin?
Wegligging? technische hoogstandjes? comfort? snelheid? acceleratie?
Bovendien zijn het allemaal meningen en geen feiten)
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 20:18
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef daNpy het volgende:
Nee, je kunt niet zeggen dat 1 auto de beste is.

(De beste waarin?
Wegligging? technische hoogstandjes? comfort? snelheid? acceleratie?
Bovendien zijn het allemaal meningen en geen feiten)
ik vind de heilige graal-zoektocht anders best wel mooi.

we hebben allemaal een andere heilige graal toch?

misschien valt er op het eind een door echt iedereen minnende auto te vinden?

mag ook toekomstig zijn trouwens.
Spamblikwoensdag 2 mei 2007 @ 20:36
Kia Rio uit '03
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 20:37
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:36 schreef Spamblik het volgende:
Kia Rio uit '03
en waarom?
Spamblikwoensdag 2 mei 2007 @ 20:38
Omdat die gewoon de beste is
Googolplexianwoensdag 2 mei 2007 @ 20:42
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:16 schreef Cybje het volgende:

[..]

Rode leren stoelen zijn altijd beter dan die stoffen stoelen uit een Opel Corsa met kinderachtige vormpjes en tekeningen erop.
En gefreest aluminium en carbon fibre is weer mooier dan plastic
Pascal86woensdag 2 mei 2007 @ 20:54
Toyota, koop hem hier tweede hands met 3 ton op de teller, rij er 2 jaar mee en dan wordt hij nog es naar afrika ge-exporteerd
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 20:56
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:54 schreef Pascal86 het volgende:
Toyota, koop hem hier tweede hands met 3 ton op de teller, rij er 2 jaar mee en dan wordt hij nog es naar afrika ge-exporteerd
dat hoor ik idd vaker. toyota.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:12
Ford Sierra natuurlijk
en anders een Alfa Romeo 155 V6 "Bojo edition"
BoJowoensdag 2 mei 2007 @ 21:16
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ford Sierra natuurlijk
en anders een Alfa Romeo 155 V6 "Bojo edition"
Pascal86woensdag 2 mei 2007 @ 21:28
Alfa, zeker 1 van de beste op het gebied van design en 155 is 1 van mijn favoriet maar wint het niet op kwaliteit
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:30
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Pascal86 het volgende:
Alfa, zeker 1 van de beste op het gebied van design en 155 is 1 van mijn favoriet maar wint het niet op kwaliteit
Dat heb je zeker van horen zeggen.
Net zoals die Toyota's, komt enkel en alleen door het imago.

Een gemiddelde Toyota is niet beter dan een gemiddelde VW of Alfa.
__Saviour__woensdag 2 mei 2007 @ 21:31
Dé beste auto verschilt natuurlijk voor iedereen, 't is maar net wat je zoekt in een auto.
Zelf vind ik de Mini Cooper echt enorm tof.
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:32
ik vind de nieuwe passat ook een erg fijne auto. maar dat is niet de beste auto.

ik zou graag een superconcept zien met het beste van elk verenigd. misschien leuke samenwerking voor alle autofabrikanten... of fok!kers? miljardenproject waar de perfecte auto wordt gemaakt. en ja dus ook erg zuinig.
Kwarkiewoensdag 2 mei 2007 @ 21:32
quote:
maar wat is de beste eigenlijk?
-rijcomfort?
-veiligheid?
-snelheid?
-luxe?
-wegligging?
-zuinigheid?
Saab 900 voldoet een heel eind, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:

'Built like a Merc, Safe as a Volvo and so much cooler than a BMW'
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:34
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Saab 900, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:

'Built like a Merc, Safe as a Volvo and so much cooler than a BMW'
de saab 900 arrow staat ook erg hoog op mijn lijstje. en daarnaast is saab ongekend snel als je de turbo neemt. helaas gaan de moderne saabs minder lang mee, vanaf de 9000 voelen ze ook minder degelijk en de deur slaat ook veel minder deftig, maar veilig, dicht
Pascal86woensdag 2 mei 2007 @ 21:34
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat heb je zeker van horen zeggen.
Net zoals die Toyota's, komt enkel en alleen door het imago.

Een gemiddelde Toyota is niet beter dan een gemiddelde VW of Alfa.
Buurman heeft bijna alleen alfas gehad:

145
146
155
156
156 Gta
en nu heeft hij zo'n GT

Alleen met die gta heeft hij niet zo veel elektronische storing gehad.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:35
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Buurman is alfa fan wat hij heeft gereden:

145
146
155
156
156 Gta
en nu heeft hij zo'n GT

Alleen met die gta heeft hij niet zo veel elektronische storing gehad.
Precies, de buurman..
geen eigen ervaring dus.

Bovendien zijn dat niet alle Alfa's maar slechts enkele.
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Saab 900 voldoet een heel eind, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:

'Built like a Merc, Safe as a Volvo and so much cooler than a BMW'
een Saab 900 is alles behalve erg veilig
ook weer zo'n imago aanname
Pascal86woensdag 2 mei 2007 @ 21:37
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Precies, de buurman..
geen eigen ervaring dus.

Bovendien zijn dat niet alle Alfa's maar slechts enkele.
Maak niet uit, ik zag hem in het verleden vaak genoeg rommelen, zelf neemt hij het op de koop toe.
quote:
Bovendien zijn dat niet alle Alfa's maar slechts enkele.
Het zijn de gangbare.
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:40
misschien zijn de beste auto's wel de auto's die het meeste kilometers maken?

volvo, mercedes, toyota, etcetra.
lipjewoensdag 2 mei 2007 @ 21:43
Alfa heeft meestal een vooruitstrevende techniek (en design). Ook heeft Alfa ervoor gekozen om het maximale uit de motor te halen, en dus minder ruimte voor slijtage, hetgeen betekent dat je onderhoudskosten wat hoger uitvallen.

Qua rijcomfort is het echt super, je krijgt als bestuurder veel informatie over de weg waarop je rijdt.
Nadeel is dan wel dat je als passagier wat minder comfortabel zit. T is geen Citroën die elk hobbeltje wegstrijkt.

Maar goed ik ben voorbeoordeeld .
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:44
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:37 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Maak niet uit, ik zag hem in het verleden vaak genoeg rommelen, zelf neemt hij het op de koop toe.
[..]

Het zijn de gangbare.
Maar je bent het toch wel eens dat je op basis van de 6 Alfa's van je buurman niet kan zeggen dat een Toyota beter is dan een Alfa, of wel?
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
misschien zijn de beste auto's wel de auto's die het meeste kilometers maken?

volvo, mercedes, toyota, etcetra.
Met veel onderhoud (dus ook als het niet economisch verantwoord is) kan elke auto veel km's maken.
Pascal86woensdag 2 mei 2007 @ 21:48
quote:
Maar je bent het toch wel eens dat je op basis van de 6 Alfa's van je buurman niet kan zeggen dat een Toyota beter is dan een Alfa, of wel?
Neem de proef op de som

Toyota veel betrouwbaarder, dat is het imago wat ze hebben opgebouwd

Alfa was vroeger onbetrouwbaar tegenwoordig valt het reuze mee maar nog steeds zijn ze gevoeliger dan toyo
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:49
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:


Met veel onderhoud (dus ook als het niet economisch verantwoord is) kan elke auto veel km's maken.
de auto's die ik noemde zijn redelijk degelijk. die maken gebruik van sterkere staal of kunstoflegeringen.

het is niet! alleen onderhoud, denk ik. sommige auto's zijn gewoon eerder metaalmoe.
fathankwoensdag 2 mei 2007 @ 21:50
Het zal wel niet voor niets zijn dat er amper bmw's, vw's of andere niet japanse auto's in Afrika rijden...
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:51
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:48 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Neem de proef op de som

Toyota veel betrouwbaarder, dat is het imago wat ze hebben opgebouwd

Alfa was vroeger onbetrouwbaar tegenwoordig valt het reuze mee maar nog steeds zijn ze gevoeliger dan toyo
In de jaren 90 werd er ook gezegd dat Toyota's roestbakken waren, dat imago hebben ze opgebouwd in de jaren 70, doordat enkele Carina's en Corolla's al in de folder aan het roesten waren.
Zelfde geldt (nu nog) voor Opel's

Het kan 2 kanten op en het wil zeker niet zeggen dat het altijd klopt.
lipjewoensdag 2 mei 2007 @ 21:52
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:50 schreef fathank het volgende:
Het zal wel niet voor niets zijn dat er amper bmw's, vw's of andere niet japanse auto's in Afrika rijden...
peugots
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:53
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef lipje het volgende:

[..]

peugots
Ja ook alleen maar omdat die fransen 100 jaar geleden daar even langskwamen..
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:54
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In de jaren 90 werd er ook gezegd dat Toyota's roestbakken waren, dat imago hebben ze opgebouwd in de jaren 70, doordat enkele Carina's en Corolla's al in de folder aan het roesten waren.
Zelfde geldt (nu nog) voor Opel's

Het kan 2 kanten op en het wil zeker niet zeggen dat het altijd klopt.
er zijn gewoon grote landelijk onderzoeken (niet alleen in nl) die aantonen dat een toyota het goedkoopst is in onderhoud.

neemt niet weg dat ik een toyota zeker niet de beste vind. maar vanwege hun enorme goede degelijke ommezwaai na 1980, en hun verdere ontwikkelingen tot nu toe best heel erg goed opmerkelijk vind op het pad naar de ultieme auto.

ik noem een lexus
prius
en wie weet wat voor us hierna.
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:54
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef lipje het volgende:

[..]

peugots
die rijden idd ook heerlijk. vooral diesels.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 21:57
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

er zijn gewoon grote landelijk onderzoeken (niet alleen in nl) die aantonen dat een toyota het goedkoopst is in onderhoud.

neemt niet weg dat ik een toyota zeker niet de beste vind, maar vanwege hun enorme goede degelijke ommezwaai na 1980, en hun verdere ontwikkelingen tot nu toe best heel erg goed opmerkelijk vind op het pad naar de ultieme auto.
de Toyota's van voor 1980, die waren pas betrouwbaar.
Zoals de Crown, die had werkelijk een onverwoestbare motor (eigenlijk alle mechanica)
Echter door de roestproblemen worden ze als minder betrouwbaar gezien.

Dat is wat ik bedoel, eenmaal een slecht imago kom je daar niet snel vanaf.
Ga maar eens kijken wat voor ellende de nieuwe (in Europa gemaakte ) Avensis heeft, daar zal je nog van schrikken. Toch worden die auto's gekocht omdat ze zo betrouwbaar zijn.
zoalshetiswoensdag 2 mei 2007 @ 21:59
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

de Toyota's van voor 1980, die waren pas betrouwbaar.
Zoals de Crown, die had werkelijk een onverwoestbare motor (eigenlijk alle mechanica)
Echter door de roestproblemen worden ze als minder betrouwbaar gezien.

Dat is wat ik bedoel, eenmaal een slecht imago kom je daar niet snel vanaf.
Ga maar eens kijken wat voor ellende de nieuwe (in Europa gemaakte ) Avensis heeft, daar zal je nog van schrikken. Toch worden die auto's gekocht omdat ze zo betrouwbaar zijn.
ic. ik ben ook geen expert. ik ben meer van het buikgevoel qua auto's. zeker als ik ze oud zie rijden of ik zie op marktplaats een auto met 345000 op de teller die de apk tot volgend jaar heeft. daarom is het ook zo moeilijk om de perfecte auto te bedenken.
MikeyManwoensdag 2 mei 2007 @ 22:01
Nee, kan niet, case closed...

Ligt nogal aan het doel van het gebakkie...
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 22:02
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ic. ik ben ook geen expert. ik ben meer van het buikgevoel qua auto's. zeker als ik ze oud zie rijden of ik zie op marktplaats een auto met 345000 op de teller die de apk tot volgend jaar heeft. daarom is het ook zo moeilijk om de perfecte auto te bedenken.
Ik denk uiteraard dat de perfecte auto per persoon verschillend is.
Robin__woensdag 2 mei 2007 @ 23:27
Als je nu van alle modellen op de markt nu een lijst zou maken, en die op echt TE veel verschillende punten beoordelen, van zuinigheid tot snelheid, tot wegliging tot 'parkeerbaarheid' tot onderhoud tot comfort etc.. en dan daar van kijken welke gemiddeld het beste is.

Ik ben heel benieuwt welke auto er dan uit zo komen! waarschijnlijk een of andere hele saaie bak.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 23:28
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:27 schreef Robin__ het volgende:
Als je nu van alle modellen op de markt nu een lijst zou maken, en die op echt TE veel verschillende punten beoordelen, van zuinigheid tot snelheid, tot wegliging tot 'parkeerbaarheid' tot onderhoud tot comfort etc.. en dan daar van kijken welke gemiddeld het beste is.

Ik ben heel benieuwt welke auto er dan uit zo komen! waarschijnlijk een of andere hele saaie bak.
Waarschijnlijk een Toyota Carina II (AT170)
MikeyManwoensdag 2 mei 2007 @ 23:31
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een Toyota Carina II (AT170)
Bijna goed... Het is de III (19x)
Tommy_Kuklinskiwoensdag 2 mei 2007 @ 23:37
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:31 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Bijna goed... Het is de III (19x)

nee is en blijft de II
PeeJay1980donderdag 3 mei 2007 @ 09:32
Er kan eigenlijk niet 1 auto de beste zijn.
Reden: smaak is persoonlijk.
Hyperdudedonderdag 3 mei 2007 @ 09:37
Nee, kan je niet zeggen.
afh. van auto: iedere auto heeft voor- en nadelen
afh. van bestuurder: als je een goed inkomen hebt boeit bv. "zuinig"ook niet echt.
fathankdonderdag 3 mei 2007 @ 16:16
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:52 schreef lipje het volgende:

[..]

peugots
Valt reuze mee hoor. Uit ervaring kan ik je vertellen dat vooral Toyota's, Nissans (en Datsuns) het goed doen in Afrika.
Richie_Richdonderdag 3 mei 2007 @ 16:37
Lexus LS460
Mercedes S600
CrimeSceneCleanerdonderdag 3 mei 2007 @ 16:50
Voor mij is er maar 1 merk:

Porsche 356
Porsche 911 tot de luchtgekoelde exemplaren
Dr_Flashdonderdag 3 mei 2007 @ 16:51
Nee, met auto's kan dat niet

Met voetbalclubs wel:

Wij zijn de kampioen van Amsterdam
Wij zijn de kampioen van Rotterdam
Wij zijn de kampioen van Eindhoven

WIJ ZIJN DE BESTE!
Turquaz52donderdag 3 mei 2007 @ 17:38
Jha duhh!! Dat zal dan wel weer de HONDA Prelude 2.2i VTEC H22a JDM 4WS 4th Gen zijn!
SPOILER
ahh kut, nu doe ik het weer.. foei!
Hyperdudedonderdag 3 mei 2007 @ 18:40
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:37 schreef Richie_Rich het volgende:
Lexus LS460
Mercedes S600
Als je vriendin meer dan 100 kg weegt misschien wel.
Gelukkig heb ik meer keuzemogelijkheden
Richie_Richdonderdag 3 mei 2007 @ 22:30
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je vriendin meer dan 100 kg weegt misschien wel.
Gelukkig heb ik meer keuzemogelijkheden
Tja, er wordt gevraagd om de beste auto. Niet om wat iemand de mooiste vindt o.i.d.
Turquaz52vrijdag 4 mei 2007 @ 12:07
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:37 schreef Richie_Rich het volgende:
Lexus LS460
Mercedes S600
Jij hebt smaak vriend!
-Trinity-vrijdag 4 mei 2007 @ 12:19
'Beste' is in the eye of the beholder denk ik. Ligt eraan waar je waarde aan hecht: design, veiligheid, acceleratie, grip, topsnelheid, enz.
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 12:33
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:37 schreef Richie_Rich het volgende:
Lexus LS460
Mercedes S600
Inderdaad de 2 verschrikkelijkste auto's die op deze aarde rondrijden
benenjerryijsvrijdag 4 mei 2007 @ 13:02
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Inderdaad de 2 verschrikkelijkste auto's die op deze aarde rondrijden
Want jij hebt ze natuurlijk allebei gehad
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 14:46
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:50 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Porsche 911 tot de luchtgekoelde exemplaren
Ik neem aan dat je "tot en met" bedoelt?

Maar om de vraag te beantwoorden: nee. Er is niet zoiets als de beste auto. Ik heb zelf een aardige auto (CrimeSceneCleaner zal dat iig wel bevestigen vermoed ik), voor mij is het de auto die het beste voldoet aan wat ik wil, maar de beste? Ik zou het niet durven zeggen. Een vriend van mij hefet vier kinderen. Lijkt mij behoorlijk kut om vier kinderen achterin mijn auto te vervoeren (drie schijnt te kunnen, maar er zitten echt maar twee gordels en de zittingen zijn vwb grootte al kinderstoeltjes...
thaduckvrijdag 4 mei 2007 @ 14:54
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Cybje het volgende:
Een Corvette is sowieso altijd de beste
De Corvette die ik anders laatst bij MythBusters zag was niet al te best meer hoor
D-FENSvrijdag 4 mei 2007 @ 15:01
Toyota Hi-lux!

On-ver-woest-baar!!!
Cybjevrijdag 4 mei 2007 @ 15:14
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:54 schreef thaduck het volgende:

[..]

De Corvette die ik anders laatst bij MythBusters zag was niet al te best meer hoor
Ja, maar je moet 'm ook origineel houden en er geen rare luchten enzo aan toevoegen Ik vond het wel zonde van de Corvette trouwens.
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 15:34
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:01 schreef D-FENS het volgende:
Toyota Hi-lux!

On-ver-woest-baar!!!
Dat is inderdaad de beste
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 15:48
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Dat is inderdaad de beste
Hoog op de pootjes auto's zijn altijd fout, tenzij je door ruig terrein moet. En laat 99,9% van de Nederlanders nou nooit door ruig terrein moeten...
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 15:51
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoog op de pootjes auto's zijn altijd fout, tenzij je door ruig terrein moet. En laat 99,9% van de Nederlanders nou nooit door ruig terrein moeten...
Dat vind jij.
Ik vind het altijd erg handig op het strand, en al mijn 10 kinderen passen er ook zonder moeite in.

m.a.w. je kan nooit zeggen dat één auto de beste is.
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 19:41
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

m.a.w. je kan nooit zeggen dat één auto de beste is.
Niet om het een of het ander, maar dat had ik in mijn eerste reactie al aangegeven...
quote:
Dat vind jij.
Ik vind het altijd erg handig op het strand, en al mijn 10 kinderen passen er ook zonder moeite in.
Wat ik zei was dat als je het hebt over de beste auto en je wil er per sé 1 uitpikken, dat het dan idioot is om te kiezen voor een auto die tot zijn recht komt in omstandigheden waar bijna niemand ooit in komt. Als er al een algemeen beste auto zou zijn, dan zal het b.v. een stationwagen zijn, weinig onderhoud, zuinig, wel nog een beetje rijplezier, enz. Een echte middelmatige (niet per sé in de negatieve zin) auto en dus een middenklasser.

En dan kom je uit op een Passat station ofzo... waarmee onmiddellijk voor de meesten duidelijk zal zijn dat je er nooit één kan kiezen. Maar daar waren we het al lang over eens.
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 19:47
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet om het een of het ander, maar dat had ik in mijn eerste reactie al aangegeven...
[..]

Wat ik zei was dat als je het hebt over de beste auto en je wil er per sé 1 uitpikken, dat het dan idioot is om te kiezen voor een auto die tot zijn recht komt in omstandigheden waar bijna niemand ooit in komt. Als er al een algemeen beste auto zou zijn, dan zal het b.v. een stationwagen zijn, weinig onderhoud, zuinig, wel nog een beetje rijplezier, enz. Een echte middelmatige (niet per sé in de negatieve zin) auto en dus een middenklasser.

En dan kom je uit op een Passat station ofzo... waarmee onmiddellijk voor de meesten duidelijk zal zijn dat je er nooit één kan kiezen. Maar daar waren we het al lang over eens.
Goed, wij zijn het dus eens.
(voor het eerst)
Hyperdudevrijdag 4 mei 2007 @ 19:50
Ik vind een Golf een middelmatiger luxewagen dan een Passat
Of anders gezegd: de meest middelmatige wagen = de meest verkochte wagen!?
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 19:51
- Zuinig
- Weinig onderhoud
- Beetje rijplezier

Dan moet het een Toyota Prius zijn
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 20:24
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Dan moet het een Toyota Prius zijn
Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens... ).

Zeker de Prius lijkt mij geen gelukkige keuze. Niet middle-of-the-road (let maar op, er zitten ubersuffe mensen in een Prius) en niet eens goed op het gebied waar hij goed in moet zijn: het milieu. Wel als je alleen maar de uitlaatgassen meet, maar verder...
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 20:27
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind een Golf een middelmatiger luxewagen dan een Passat
Het mag van mij ook. Maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Met een Passat is niemand diepongelukkig, het is een auto die op alle punten voldoet, maar tevens een auto die nergens echt uitblinkt. Waardoor hij het beste bij iedereen past, maar individueel bij de meerderheid niet.
Hyperdudevrijdag 4 mei 2007 @ 20:27
Wat kost een Prius eigenlijk; zonder (onterechte) subsidie!?
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens... ).

Zeker de Prius lijkt mij geen gelukkige keuze. Niet middle-of-the-road (let maar op, er zitten ubersuffe mensen in een Prius) en niet eens goed op het gebied waar hij goed in moet zijn: het milieu. Wel als je alleen maar de uitlaatgassen meet, maar verder...


Sommige Toyota's bieden zeker rijplezier maar enkel oude Toyota's (jaren 70 tot en met midden 90)

De nieuwe niet meer of minder dan een gemiddelde "Golf"
Alhoewel de nieuwe D-Cat diesels ook wel lekker rijden.

en laten we het maar niet over de Prius hebben
zBusvrijdag 4 mei 2007 @ 20:31
mclaren f1 vindt ik er wel 1
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 20:41
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Wat kost een Prius eigenlijk; zonder (onterechte) subsidie!?
Met subsidie kost het kreng 26.000 tot 31.000 euro (afhankelijk van de versie). Dus zonder subsidie 35.000 tot 42.000 euro (om en nabij).
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 20:43
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:31 schreef zBus het volgende:
mclaren f1 vindt ik er wel 1
Stel, je hebt een vrouw en twee kinderen... zou je het dan nog steeds de beste vinden?

Niets mis met een sportauto, ik heb er zelf een, maar praktisch zijn ze niet altijd. En de F1 al helemaal niet (hoewel je wel met goed fatsoen twee mooie vrouwen mee kan nemen).
Kolkievrijdag 4 mei 2007 @ 21:54
Nee, er is niet zoiets als de beste auto. Zowieso mis ik in deze discussie voor wie de vraagstelling geldt: fabrikant of consument. Voor de fabrikant is dat namelijk de auto welke met de minste variantie de meeste aantallen wegzet en de hoogste winstgevendheid binnenhaalt. Voor consumenten hangt de 'beste' he-le-maal af van het beoogde doel van de auto:
* acceptabel vervoer (smaak)
* ruimte (situatie-afhankelijk)
* comfort (smaak)
* verbruik
* rijplezier (smaak)
* design (smaak)
* prijs (inkomstenafhankelijk )
* imago (smaak)
* veiligheid
* betrouwbaarheid

Nogal wat smaakfactoren, gelukkig . Zolang er nog geen fabrikant is die een auto aanbied waarin als het moet 7 man (m/v) in past, die open te rijden valt, waarvan IEDEREEN het eens is dat ie geweldig klinkt, waarvan iedereen blij word bij het aanschouwen ervan, die als een gt3RS over het circuit gejaagd kan worden met een verbruik van een lupo 3L, betrouwbaar als een toyota is, er geweldig uitziet en zo goedkoop is als een koreaan/chinees en zo winstgevend is als een porker 911, ZOLANG dus is er niet zoiets als een beste auto .

Zelfs wereldauto's werken niet omdat de omstandigheden op de verschillende continenten zooo verschillend zijn.

vandaar: nee, er is niet zoiets als een beste auto .
TheFreshPrincevrijdag 4 mei 2007 @ 22:01
Hmm...

De beste betrouwbaarheid + comfort + veiligheid combinatie?

Dan ga ik voor een Lexus LS 400.

Maar m'n Volvo 740 doet na 21 jaar ook nog heel goed mee
TheFreshPrincevrijdag 4 mei 2007 @ 22:03
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens... ).

Zeker de Prius lijkt mij geen gelukkige keuze. Niet middle-of-the-road (let maar op, er zitten ubersuffe mensen in een Prius) en niet eens goed op het gebied waar hij goed in moet zijn: het milieu. Wel als je alleen maar de uitlaatgassen meet, maar verder...
Over de accu's is al veel gezegd.
Maar Toyota gaat ze hergebruiken zodra ze de eerste defecte binnenkrijgen.
8 jaar/160.000km garantie op de accu (voor de eletromotoren) is overigens heel netjes.

Hier een hele shitload aan Prius informatie en foto's:
http://john1701a.com/navigate.htm
Voor de liefhebber is "Prius Stuff" een aanrader.



[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-05-2007 22:18:05 ]
D.vrijdag 4 mei 2007 @ 22:19
ja
zoalshetisvrijdag 4 mei 2007 @ 22:32
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:54 schreef Kolkie het volgende:
Nee, er is niet zoiets als de beste auto. Zowieso mis ik in deze discussie voor wie de vraagstelling geldt: fabrikant of consument. Voor de fabrikant is dat namelijk de auto welke met de minste variantie de meeste aantallen wegzet en de hoogste winstgevendheid binnenhaalt. Voor consumenten hangt de 'beste' he-le-maal af van het beoogde doel van de auto:
* acceptabel vervoer (smaak)
* ruimte (situatie-afhankelijk)
* comfort (smaak)
* verbruik
* rijplezier (smaak)
* design (smaak)
* prijs (inkomstenafhankelijk )
* imago (smaak)
* veiligheid
* betrouwbaarheid

Nogal wat smaakfactoren, gelukkig . Zolang er nog geen fabrikant is die een auto aanbied waarin als het moet 7 man (m/v) in past, die open te rijden valt, waarvan IEDEREEN het eens is dat ie geweldig klinkt, waarvan iedereen blij word bij het aanschouwen ervan, die als een gt3RS over het circuit gejaagd kan worden met een verbruik van een lupo 3L, betrouwbaar als een toyota is, er geweldig uitziet en zo goedkoop is als een koreaan/chinees en zo winstgevend is als een porker 911, ZOLANG dus is er niet zoiets als een beste auto .

Zelfs wereldauto's werken niet omdat de omstandigheden op de verschillende continenten zooo verschillend zijn.

vandaar: nee, er is niet zoiets als een beste auto .
is de beste auto de auto die het meest verkocht is?

zullen mensen ze kopen omdat hij zo goedkoop is?: de zwarte ford
zullen mensen een auto kopen omdat ie er zo leuk uitziet?: kever
zullen mensen een auto kopen omdat ie zo degelijk is?: golf
zullen mensen een auto kopen omdat ie zo snel is?: porsche
zullen mensen een auto kopen omdat ie zo zuinig is?: eend
zullen mensen een auto kopen omdat ie zo veilig is?: volvo

ik denk, nogmaals, dat fabrikanten zich moeten gaan verenigen om een auto te bedenken, moneyfree, die op elk punt scoort.
DS4vrijdag 4 mei 2007 @ 23:05
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:03 schreef MaGNeT het volgende:

Over de accu's is al veel gezegd.
Maar Toyota gaat ze hergebruiken zodra ze de eerste defecte binnenkrijgen.
8 jaar/160.000km garantie op de accu (voor de eletromotoren) is overigens heel netjes.
Het punt is dat het echt niet alleen om de accu's gaat...

De Prius is een marketingtool. Meer niet. In zijn klasse is het gewoon zo'n beetje de meest milieuonvriendelijke auto en dat voor een "groen uithangbord". Image is everything zullen we maar zeggen.
TheFreshPrincevrijdag 4 mei 2007 @ 23:16
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het punt is dat het echt niet alleen om de accu's gaat...

De Prius is een marketingtool. Meer niet. In zijn klasse is het gewoon zo'n beetje de meest milieuonvriendelijke auto en dat voor een "groen uithangbord". Image is everything zullen we maar zeggen.
Dat is jouw stelling. Echter geen juiste.

Het lijkt wel mode om tegen hybride auto's aan te trappen, gevoed door verhalen die door de anti-hybride beweging de wereld ingeschopt worden. Zoals de leugen over dat Hummer vs Prius verhaal. Kranten nemen het over en voor je het weet is het ineens de waarheid.

Iedere stap in de evolutie van de techniek heeft een overgang gekend.
Toyota, en vele andere merken, maken zich klaar voor de auto op electriciteit.
Ze weten dat regelgeving ze gaat dwingen om de diverse uitstoten te verlagen.
Met dit soort projecten doen de merken veel nieuwe ervaringen op en leren ze van hun fouten.
De nieuwe Prius is weer een stukje beter dan de oude.

Merken die nu niet in de Hybride boot stappen, missen hem straks totaal.
Kijk maar naar de conventionele fotografie en de grote merken die verdwijnen door de digitale fotografie.
Zij zagen niet op tijd in dat er veranderingen kwamen en dat die door zouden zetten.
Hetzelfde zie je in de muziek industrie.
Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
Anders reden we nu nog op stoom... Of paard en wagen...

Windmolens en zonnepanelen waren in het begin ook rampzalig onrendabele apparaten.
Vergelijk de capaciteit van een zonnecel per m2 maar eens met die van 15 jaar geleden.
Kijk maar eens naar het vermogen dat een windmolen nu kan opweken tegenover 15 jaar geleden.
Of het rendement, gewicht (benodigde materiaal) en de prijs van een spaarlamp 20 jaar geleden en nu.
TheFreshPrincevrijdag 4 mei 2007 @ 23:29
Dit is overigens de bron van het "Hummer - Prius" verhaal:
http://clubs.ccsu.edu/rec(...)_item.asp?NewsID=188

Zo staat er een negatief bericht over de vervuiling door die nikkel fabriek.
Maar ze vergeten erbij te vertellen dat die fabriek daar al láng stond voor iemand ooit het woord hybride had uitgevonden voor een auto.

Verder de verwachte levensduur wordt beschreven als 100.000 miles voor een Prius en 300.000 miles voor een Hummer.

De eerste Priussen met 400.000km op de teller zijn al gesignaleerd...
En wie zegt dat een Hummer die 300.000 miles steevast gaat halen?
Tommy_Kuklinskivrijdag 4 mei 2007 @ 23:31
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Dit is overigens de bron van het "Hummer - Prius" verhaal:
http://clubs.ccsu.edu/rec(...)_item.asp?NewsID=188

Zo staat er een negatief bericht over de vervuiling door die nikkel fabriek.
Maar ze vergeten erbij te vertellen dat die fabriek daar al láng stond voor iemand ooit het woord hybride had uitgevonden voor een auto.

Verder de verwachte levensduur wordt beschreven als 100.000 miles voor een Prius en 300.000 miles voor een Hummer.

De eerste Priussen met 400.000km op de teller zijn al gesignaleerd...
En wie zegt dat een Hummer die 300.000 miles steevast gaat halen?
Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.
TheFreshPrincevrijdag 4 mei 2007 @ 23:34
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.
Eindelijk een kenner.
benenjerryijsvrijdag 4 mei 2007 @ 23:43
Pruissen zijn lief
StefanPzaterdag 5 mei 2007 @ 08:44
Natuurlijk kan dat. Er is namelijk maar een auto die 10 jaar na de laatste verkocht is, nog steeds door vrijwel iedereen gezien wordt als 'is dat het model van volgend jaar?!' terwijl de rest hopeloos verhouderd en oubollig aandoet. Er is er maar eentje die na 10 jaar meer waard is dan destijds nieuw. Waar je gratis in kunt rijden omdat je er geen cent aan verliest bij verkoop. Waar je probleemloos 500000km uit kunt halen. Waar je alles van top tot teen naar eigen wil aan kunt veranderen; waar geen broertje of zusje ervan hetzelfde is. Waar je alles van 500 tot 1700pk uit kunt halen. Met een wegligging, acceleratie en stijl waar de rest alleen maar van kan dromen. Een auto waarin je iemand de rit van zijn leven kan bezorgen; 'ik dacht dat je auto zo snel was? ik merk er niets van...', 'wat is dat rare gefluit?', *wastegate opent, auto gaat in 3 seconden van 100 naar 200 en passagier verstijft en is verder doodstil*




Je mag je stiertjes en paardjes houden...
vanKampenzaterdag 5 mei 2007 @ 08:48
just 911
Kwarkiezaterdag 5 mei 2007 @ 08:52
StefanP
DS4zaterdag 5 mei 2007 @ 10:00
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
Er is er maar eentje die na 10 jaar meer waard is dan destijds nieuw.
In het blad Classic & Sports Car staat ook iets positiefs over de Supra, te weten: snelle auto die je voor weinig kan kopen.

Maar Classic & Sports Car zal wel niets afweten van de waarde van auto's...

Alleen als je er een veelvoud van de aanschafprijs tegenaan gooit wil de auto op dit moment een redelijk bedrag op kunnen brengen.

En verder: mwhoehahahahahaha!!!!
Rezuupzaterdag 5 mei 2007 @ 12:54
Wegligging is juist een van de grootste gebreken van supra MKIV
D.zaterdag 5 mei 2007 @ 13:07
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 10:00 schreef DS4 het volgende:


En verder: mwhoehahahahahaha!!!!
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.
daarom heet je ook Tommy Toyota
Drifter__zaterdag 5 mei 2007 @ 13:51
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:


[afbeelding]
Jammer van die zij-knipperlicht, maar verder.... wat een bak
Drifter__zaterdag 5 mei 2007 @ 13:55
Ik ga voor de :



BMW M5 E39 ( 5.0 V8 400pk/500nm )
Googolplexianzaterdag 5 mei 2007 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:54 schreef Rezuup het volgende:
Wegligging is juist een van de grootste gebreken van supra MKIV
Vandaar populair in USA
DS4zaterdag 5 mei 2007 @ 15:47
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:16 schreef MaGNeT het volgende:

Dat is jouw stelling. Echter geen juiste.
Er zijn anders behoorlijk veel mensen in de industrie die mijn mening delen...
quote:
Het lijkt wel mode om tegen hybride auto's aan te trappen, gevoed door verhalen die door de anti-hybride beweging de wereld ingeschopt worden. Zoals de leugen over dat Hummer vs Prius verhaal.
Het is alleen geen leugen. Het verhaal is alleen zeer onvolledig in de pers gekomen.
quote:
Iedere stap in de evolutie van de techniek heeft een overgang gekend.
Toyota, en vele andere merken, maken zich klaar voor de auto op electriciteit.
Ze weten dat regelgeving ze gaat dwingen om de diverse uitstoten te verlagen.
Met dit soort projecten doen de merken veel nieuwe ervaringen op en leren ze van hun fouten.
De nieuwe Prius is weer een stukje beter dan de oude.
Zelfs toyota ziet de prius slechts als een tijdelijke oplossing. Auto's op electriciteit hebben de toekomst NIET.
quote:
Merken die nu niet in de Hybride boot stappen, missen hem straks totaal.
In Beieren beven ze... echt waar. Ook elders waar men zeer bewust de hybride links laat liggen.
quote:
Kijk maar naar de conventionele fotografie en de grote merken die verdwijnen door de digitale fotografie.
Zij zagen niet op tijd in dat er veranderingen kwamen en dat die door zouden zetten.
Hetzelfde zie je in de muziek industrie.
Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
Anders reden we nu nog op stoom... Of paard en wagen...
Tegenover ieder succes staan vele mislukkingen. Denk aan de DCC, de minidisk, de DAT recorder... om maar eens wat te noemen.
quote:
Windmolens en zonnepanelen waren in het begin ook rampzalig onrendabele apparaten.
Vergelijk de capaciteit van een zonnecel per m2 maar eens met die van 15 jaar geleden.
Kijk maar eens naar het vermogen dat een windmolen nu kan opweken tegenover 15 jaar geleden.
En nog steeds is het een dure technologie die weinig brengt...
quote:
Of het rendement, gewicht (benodigde materiaal) en de prijs van een spaarlamp 20 jaar geleden en nu.
Je bedoelt die kwikhoudende spaarlamp? Tsjonge, wat zal het milieu erop vooruit gaan met de spaarlamp. Led heeft meer toekomst.
DS4zaterdag 5 mei 2007 @ 15:53
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
auto gaat in 3 seconden van 100 naar 200
Even nog... Stefan, het is denk ik voor het laatst op de lagere school dat er fantasten waren die met dit soort onzinnig "cijfermateriaal" komen. Dit zijn F1 tijden. Een F1 die het 500 km kan volhouden kost toyota nu al moeite genoeg om te maken, laat staan dat men er een kan bouwen die 500.000 km meekan.

Ter vergelijk: de Veyron heeft voor deze stunt 5 seconden nodig. Met 1.000 pk die de Veyron wel effectief op de weg kan zetten (want 4wd).

Als je wil dat mensen je serieus nemen, doe dan niet zo idioot.
Tommy_Kuklinskizaterdag 5 mei 2007 @ 16:05
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:47 schreef DS4 het volgende:
Zelfs toyota ziet de prius slechts als een tijdelijke oplossing. Auto's op electriciteit hebben de toekomst NIET.
Uiteraard.
Het is ook marketing.

Geinig is bijvoorbeeld dat ze de hybride 2 techniek hebben verkocht (voor een vermogen) aan andere merken (Renault Ford...) en zelf straks met hybride 3 komen.

Bovendien hebben ze al "eeuwen" andere technieken (zoals b.v. fuelcell auto's) maar daar is de markt nog niet aan toe (zelfde reden waarom andere merken niet met die auto's komen). Ze zijn in mijn ogen dus precies optijd begonnen om een "groen merk" te worden, want dat is namelijk met alle belastingen e.d. die straks komen een handig imago voor de doelgroep van Toyota, de grote massa.
DS4zaterdag 5 mei 2007 @ 16:32
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Geinig is bijvoorbeeld dat ze de hybride 2 techniek hebben verkocht (voor een vermogen) aan andere merken (Renault Ford...) en zelf straks met hybride 3 komen.
Tsja, voor de opkomende CO2 richtlijn is het een handige techniek.
quote:
Bovendien hebben ze al "eeuwen" andere technieken (zoals b.v. fuelcell auto's) maar daar is de markt nog niet aan toe (zelfde reden waarom andere merken niet met die auto's komen).
Is ook nog niet een volwassen techniek. Heeft waarschijnlijk nog 10 jaar nodig.
quote:
Ze zijn in mijn ogen dus precies optijd begonnen om een "groen merk" te worden, want dat is namelijk met alle belastingen e.d. die straks komen een handig imago voor de doelgroep van Toyota, de grote massa.
Natuurlijk, het is een verstandige beslissing van toyota. Je kan veel van toyota zeggen, maar als het gaat om imago doen ze het goed. De hele wereld gelooft dat toyota de meest betrouwbare jap is (het is mazda, dan wel honda). Als er lexus op een toyota staat gelooft men dat het om een premium brand gaat. Toyota wordt gezien als milieubewust merk, terwijl ze naar landen waar milieu geen verkoopargument is gewoon vervuilende auto's sturen... Er zijn zowaar Nederlanders in de VS die denken dat toyota auto's bouwt die 500.000 km meegaan, toch sneller zijn dan een F1 en ook nog eens helemaal niets kosten!

Best knap eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 05-05-2007 17:07:54 ]
Hyperdudezaterdag 5 mei 2007 @ 17:06
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:32 schreef DS4 het volgende:

...

Best knap eigenlijk.
Ondanks dat ze zo lelijk zijn
Tommy_Kuklinskizaterdag 5 mei 2007 @ 20:15
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 16:32 schreef DS4 het volgende:
De hele wereld gelooft dat toyota de meest betrouwbare jap is (het is mazda, dan wel honda).
Tot midden jaren 90 waren ze ook gewoon het betrouwbaarst en zeker betrouwbaarder dan Honda en Mazda.
Daarna is het met stappen achteruit gegaan inderdaad.
Ik denk dat momenteel de Subaru's ook erg goed zijn en Lexus uiteraard
Laat ik het zo zeggen, Toyota's die in Japan gemaakt worden zijn nogsteeds het betrouwbaarst