Lekker interieur zit daar ook inquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Cybje het volgende:
Een Corvette is sowieso altijd de beste
gek. en dat terwijl ik een gematigd-rechts hardwerkende brave met katoenen sokken voorziene ontwaker ben.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef 1299 het volgende:
Klinkt als de natte droom voor links langharig werkschuw tuig met geitenwollensokken
Rode leren stoelen zijn altijd beter dan die stoffen stoelen uit een Opel Corsa met kinderachtige vormpjes en tekeningen erop.quote:
ik vind de heilige graal-zoektocht anders best wel mooi.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:18 schreef daNpy het volgende:
Nee, je kunt niet zeggen dat 1 auto de beste is.
(De beste waarin?
Wegligging? technische hoogstandjes? comfort? snelheid? acceleratie?
Bovendien zijn het allemaal meningen en geen feiten)
en waarom?quote:
En gefreest aluminium en carbon fibre is weer mooier dan plasticquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:16 schreef Cybje het volgende:
[..]
Rode leren stoelen zijn altijd beter dan die stoffen stoelen uit een Opel Corsa met kinderachtige vormpjes en tekeningen erop.
dat hoor ik idd vaker. toyota.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:54 schreef Pascal86 het volgende:
Toyota, koop hem hier tweede hands met 3 ton op de teller, rij er 2 jaar mee en dan wordt hij nog es naar afrika ge-exporteerd
quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ford Sierra natuurlijk
en anders een Alfa Romeo 155 V6 "Bojo edition"
Dat heb je zeker van horen zeggen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef Pascal86 het volgende:
Alfa, zeker 1 van de beste op het gebied van design en 155 is 1 van mijn favoriet maar wint het niet op kwaliteit
Saab 900 voldoet een heel eind, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:quote:maar wat is de beste eigenlijk?
-rijcomfort?
-veiligheid?
-snelheid?
-luxe?
-wegligging?
-zuinigheid?
de saab 900 arrow staat ook erg hoog op mijn lijstje. en daarnaast is saab ongekend snel als je de turbo neemt. helaas gaan de moderne saabs minder lang mee, vanaf de 9000 voelen ze ook minder degelijk en de deur slaat ook veel minder deftig, maar veilig, dichtquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Saab 900, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:
'Built like a Merc, Safe as a Volvo and so much cooler than a BMW'
Buurman heeft bijna alleen alfas gehad:quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heb je zeker van horen zeggen.
Net zoals die Toyota's, komt enkel en alleen door het imago.
Een gemiddelde Toyota is niet beter dan een gemiddelde VW of Alfa.
Precies, de buurman..quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:34 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Buurman is alfa fan wat hij heeft gereden:
145
146
155
156
156 Gta
en nu heeft hij zo'n GT
Alleen met die gta heeft hij niet zo veel elektronische storing gehad.
een Saab 900 is alles behalve erg veiligquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:32 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Saab 900 voldoet een heel eind, een quote uit Top Gear die hem testte destijds:
'Built like a Merc, Safe as a Volvo and so much cooler than a BMW'
Maak niet uit, ik zag hem in het verleden vaak genoeg rommelen, zelf neemt hij het op de koop toe.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Precies, de buurman..
geen eigen ervaring dus.
Bovendien zijn dat niet alle Alfa's maar slechts enkele.
Het zijn de gangbare.quote:Bovendien zijn dat niet alle Alfa's maar slechts enkele.
Maar je bent het toch wel eens dat je op basis van de 6 Alfa's van je buurman niet kan zeggen dat een Toyota beter is dan een Alfa, of wel?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:37 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Maak niet uit, ik zag hem in het verleden vaak genoeg rommelen, zelf neemt hij het op de koop toe.
[..]
Het zijn de gangbare.
Met veel onderhoud (dus ook als het niet economisch verantwoord is) kan elke auto veel km's maken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
misschien zijn de beste auto's wel de auto's die het meeste kilometers maken?
volvo, mercedes, toyota, etcetra.
Neem de proef op de somquote:Maar je bent het toch wel eens dat je op basis van de 6 Alfa's van je buurman niet kan zeggen dat een Toyota beter is dan een Alfa, of wel?
de auto's die ik noemde zijn redelijk degelijk. die maken gebruik van sterkere staal of kunstoflegeringen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met veel onderhoud (dus ook als het niet economisch verantwoord is) kan elke auto veel km's maken.
In de jaren 90 werd er ook gezegd dat Toyota's roestbakken waren, dat imago hebben ze opgebouwd in de jaren 70, doordat enkele Carina's en Corolla's al in de folder aan het roesten waren.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:48 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Neem de proef op de som
Toyota veel betrouwbaarder, dat is het imago wat ze hebben opgebouwd
Alfa was vroeger onbetrouwbaar tegenwoordig valt het reuze mee maar nog steeds zijn ze gevoeliger dan toyo
peugotsquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:50 schreef fathank het volgende:
Het zal wel niet voor niets zijn dat er amper bmw's, vw's of andere niet japanse auto's in Afrika rijden...
er zijn gewoon grote landelijk onderzoeken (niet alleen in nl) die aantonen dat een toyota het goedkoopst is in onderhoud.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In de jaren 90 werd er ook gezegd dat Toyota's roestbakken waren, dat imago hebben ze opgebouwd in de jaren 70, doordat enkele Carina's en Corolla's al in de folder aan het roesten waren.
Zelfde geldt (nu nog) voor Opel's
Het kan 2 kanten op en het wil zeker niet zeggen dat het altijd klopt.
die rijden idd ook heerlijk. vooral diesels.quote:
de Toyota's van voor 1980, die waren pas betrouwbaar.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er zijn gewoon grote landelijk onderzoeken (niet alleen in nl) die aantonen dat een toyota het goedkoopst is in onderhoud.
neemt niet weg dat ik een toyota zeker niet de beste vind, maar vanwege hun enorme goede degelijke ommezwaai na 1980, en hun verdere ontwikkelingen tot nu toe best heel erg goed opmerkelijk vind op het pad naar de ultieme auto.
ic. ik ben ook geen expert. ik ben meer van het buikgevoel qua auto's. zeker als ik ze oud zie rijden of ik zie op marktplaats een auto met 345000 op de teller die de apk tot volgend jaar heeft. daarom is het ook zo moeilijk om de perfecte auto te bedenken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
de Toyota's van voor 1980, die waren pas betrouwbaar.
Zoals de Crown, die had werkelijk een onverwoestbare motor (eigenlijk alle mechanica)
Echter door de roestproblemen worden ze als minder betrouwbaar gezien.
Dat is wat ik bedoel, eenmaal een slecht imago kom je daar niet snel vanaf.
Ga maar eens kijken wat voor ellende de nieuwe (in Europa gemaakte) Avensis heeft, daar zal je nog van schrikken. Toch worden die auto's gekocht omdat ze zo betrouwbaar zijn.
Ik denk uiteraard dat de perfecte auto per persoon verschillend is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ic. ik ben ook geen expert. ik ben meer van het buikgevoel qua auto's. zeker als ik ze oud zie rijden of ik zie op marktplaats een auto met 345000 op de teller die de apk tot volgend jaar heeft. daarom is het ook zo moeilijk om de perfecte auto te bedenken.
Waarschijnlijk een Toyota Carina II (AT170)quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:27 schreef Robin__ het volgende:
Als je nu van alle modellen op de markt nu een lijst zou maken, en die op echt TE veel verschillende punten beoordelen, van zuinigheid tot snelheid, tot wegliging tot 'parkeerbaarheid' tot onderhoud tot comfort etc.. en dan daar van kijken welke gemiddeld het beste is.
Ik ben heel benieuwt welke auto er dan uit zo komen! waarschijnlijk een of andere hele saaie bak.
Bijna goed... Het is de III (19x)quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een Toyota Carina II (AT170)
Valt reuze mee hoor. Uit ervaring kan ik je vertellen dat vooral Toyota's, Nissans (en Datsuns) het goed doen in Afrika.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Als je vriendin meer dan 100 kg weegt misschien wel.quote:
Tja, er wordt gevraagd om de beste auto. Niet om wat iemand de mooiste vindt o.i.d.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je vriendin meer dan 100 kg weegt misschien wel.
Gelukkig heb ik meer keuzemogelijkheden![]()
quote:
Want jij hebt ze natuurlijk allebei gehadquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Inderdaad de 2 verschrikkelijkste auto's die op deze aarde rondrijden
Ik neem aan dat je "tot en met" bedoelt?quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:50 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Porsche 911 tot de luchtgekoelde exemplaren
De Corvette die ik anders laatst bij MythBusters zag was niet al te best meer hoorquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef Cybje het volgende:
Een Corvette is sowieso altijd de beste
Ja, maar je moet 'm ook origineel houden en er geen rare luchten enzo aan toevoegenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:54 schreef thaduck het volgende:
[..]
De Corvette die ik anders laatst bij MythBusters zag was niet al te best meer hoor
Hoog op de pootjes auto's zijn altijd fout, tenzij je door ruig terrein moet. En laat 99,9% van de Nederlanders nou nooit door ruig terrein moeten...quote:
Dat vind jij.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoog op de pootjes auto's zijn altijd fout, tenzij je door ruig terrein moet. En laat 99,9% van de Nederlanders nou nooit door ruig terrein moeten...
Niet om het een of het ander, maar dat had ik in mijn eerste reactie al aangegeven...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
m.a.w. je kan nooit zeggen dat één auto de beste is.
Wat ik zei was dat als je het hebt over de beste auto en je wil er per sé 1 uitpikken, dat het dan idioot is om te kiezen voor een auto die tot zijn recht komt in omstandigheden waar bijna niemand ooit in komt. Als er al een algemeen beste auto zou zijn, dan zal het b.v. een stationwagen zijn, weinig onderhoud, zuinig, wel nog een beetje rijplezier, enz. Een echte middelmatige (niet per sé in de negatieve zin) auto en dus een middenklasser.quote:Dat vind jij.
Ik vind het altijd erg handig op het strand, en al mijn 10 kinderen passen er ook zonder moeite in.
Goed, wij zijn het dus eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet om het een of het ander, maar dat had ik in mijn eerste reactie al aangegeven...
[..]
Wat ik zei was dat als je het hebt over de beste auto en je wil er per sé 1 uitpikken, dat het dan idioot is om te kiezen voor een auto die tot zijn recht komt in omstandigheden waar bijna niemand ooit in komt. Als er al een algemeen beste auto zou zijn, dan zal het b.v. een stationwagen zijn, weinig onderhoud, zuinig, wel nog een beetje rijplezier, enz. Een echte middelmatige (niet per sé in de negatieve zin) auto en dus een middenklasser.
En dan kom je uit op een Passat station ofzo... waarmee onmiddellijk voor de meesten duidelijk zal zijn dat je er nooit één kan kiezen. Maar daar waren we het al lang over eens.
Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens...quote:
Het mag van mij ook. Maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Met een Passat is niemand diepongelukkig, het is een auto die op alle punten voldoet, maar tevens een auto die nergens echt uitblinkt. Waardoor hij het beste bij iedereen past, maar individueel bij de meerderheid niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind een Golf een middelmatiger luxewagen dan een Passat
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens...).
Zeker de Prius lijkt mij geen gelukkige keuze. Niet middle-of-the-road (let maar op, er zitten ubersuffe mensen in een Prius) en niet eens goed op het gebied waar hij goed in moet zijn: het milieu. Wel als je alleen maar de uitlaatgassen meet, maar verder...
Met subsidie kost het kreng 26.000 tot 31.000 euro (afhankelijk van de versie). Dus zonder subsidie 35.000 tot 42.000 euro (om en nabij).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Wat kost een Prius eigenlijk; zonder (onterechte) subsidie!?
Stel, je hebt een vrouw en twee kinderen... zou je het dan nog steeds de beste vinden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:31 schreef zBus het volgende:
mclaren f1 vindt ik er wel 1
Over de accu's is al veel gezegd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rijplezier en Toyota gaat niet samen (volgens mij zijn we het nu weer volledig oneens...).
Zeker de Prius lijkt mij geen gelukkige keuze. Niet middle-of-the-road (let maar op, er zitten ubersuffe mensen in een Prius) en niet eens goed op het gebied waar hij goed in moet zijn: het milieu. Wel als je alleen maar de uitlaatgassen meet, maar verder...
is de beste auto de auto die het meest verkocht is?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:54 schreef Kolkie het volgende:
Nee, er is niet zoiets als de beste auto. Zowieso mis ik in deze discussie voor wie de vraagstelling geldt: fabrikant of consument. Voor de fabrikant is dat namelijk de auto welke met de minste variantie de meeste aantallen wegzet en de hoogste winstgevendheid binnenhaalt. Voor consumenten hangt de 'beste' he-le-maal af van het beoogde doel van de auto:
* acceptabel vervoer (smaak)
* ruimte (situatie-afhankelijk)
* comfort (smaak)
* verbruik
* rijplezier (smaak)
* design (smaak)
* prijs (inkomstenafhankelijk)
* imago (smaak)
* veiligheid
* betrouwbaarheid
Nogal wat smaakfactoren, gelukkig. Zolang er nog geen fabrikant is die een auto aanbied waarin als het moet 7 man (m/v) in past, die open te rijden valt, waarvan IEDEREEN het eens is dat ie geweldig klinkt, waarvan iedereen blij word bij het aanschouwen ervan, die als een gt3RS over het circuit gejaagd kan worden met een verbruik van een lupo 3L, betrouwbaar als een toyota is, er geweldig uitziet en zo goedkoop is als een koreaan/chinees en zo winstgevend is als een porker 911, ZOLANG dus is er niet zoiets als een beste auto
.
Zelfs wereldauto's werken niet omdat de omstandigheden op de verschillende continenten zooo verschillend zijn.
vandaar: nee, er is niet zoiets als een beste auto.
Het punt is dat het echt niet alleen om de accu's gaat...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:03 schreef MaGNeT het volgende:
Over de accu's is al veel gezegd.
Maar Toyota gaat ze hergebruiken zodra ze de eerste defecte binnenkrijgen.
8 jaar/160.000km garantie op de accu (voor de eletromotoren) is overigens heel netjes.
Dat is jouw stelling. Echter geen juiste.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het punt is dat het echt niet alleen om de accu's gaat...
De Prius is een marketingtool. Meer niet. In zijn klasse is het gewoon zo'n beetje de meest milieuonvriendelijke auto en dat voor een "groen uithangbord". Image is everything zullen we maar zeggen.
Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Dit is overigens de bron van het "Hummer - Prius" verhaal:
http://clubs.ccsu.edu/rec(...)_item.asp?NewsID=188
Zo staat er een negatief bericht over de vervuiling door die nikkel fabriek.
Maar ze vergeten erbij te vertellen dat die fabriek daar al láng stond voor iemand ooit het woord hybride had uitgevonden voor een auto.
Verder de verwachte levensduur wordt beschreven als 100.000 miles voor een Prius en 300.000 miles voor een Hummer.
De eerste Priussen met 400.000km op de teller zijn al gesignaleerd...
En wie zegt dat een Hummer die 300.000 miles steevast gaat halen?
Eindelijk een kenner.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.
In het blad Classic & Sports Car staat ook iets positiefs over de Supra, te weten: snelle auto die je voor weinig kan kopen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
Er is er maar eentje die na 10 jaar meer waard is dan destijds nieuw.
daarom heet je ook Tommy Toyotaquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in een Prius dan een Hummer.
Vandaar populair in USAquote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:54 schreef Rezuup het volgende:
Wegligging is juist een van de grootste gebreken van supra MKIV
Er zijn anders behoorlijk veel mensen in de industrie die mijn mening delen...quote:
Het is alleen geen leugen. Het verhaal is alleen zeer onvolledig in de pers gekomen.quote:Het lijkt wel mode om tegen hybride auto's aan te trappen, gevoed door verhalen die door de anti-hybride beweging de wereld ingeschopt worden. Zoals de leugen over dat Hummer vs Prius verhaal.
Zelfs toyota ziet de prius slechts als een tijdelijke oplossing. Auto's op electriciteit hebben de toekomst NIET.quote:Iedere stap in de evolutie van de techniek heeft een overgang gekend.
Toyota, en vele andere merken, maken zich klaar voor de auto op electriciteit.
Ze weten dat regelgeving ze gaat dwingen om de diverse uitstoten te verlagen.
Met dit soort projecten doen de merken veel nieuwe ervaringen op en leren ze van hun fouten.
De nieuwe Prius is weer een stukje beter dan de oude.
In Beieren beven ze... echt waar. Ook elders waar men zeer bewust de hybride links laat liggen.quote:Merken die nu niet in de Hybride boot stappen, missen hem straks totaal.
Tegenover ieder succes staan vele mislukkingen. Denk aan de DCC, de minidisk, de DAT recorder... om maar eens wat te noemen.quote:Kijk maar naar de conventionele fotografie en de grote merken die verdwijnen door de digitale fotografie.
Zij zagen niet op tijd in dat er veranderingen kwamen en dat die door zouden zetten.
Hetzelfde zie je in de muziek industrie.
Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.
Anders reden we nu nog op stoom... Of paard en wagen...
En nog steeds is het een dure technologie die weinig brengt...quote:Windmolens en zonnepanelen waren in het begin ook rampzalig onrendabele apparaten.
Vergelijk de capaciteit van een zonnecel per m2 maar eens met die van 15 jaar geleden.
Kijk maar eens naar het vermogen dat een windmolen nu kan opweken tegenover 15 jaar geleden.
Je bedoelt die kwikhoudende spaarlamp? Tsjonge, wat zal het milieu erop vooruit gaan met de spaarlamp. Led heeft meer toekomst.quote:Of het rendement, gewicht (benodigde materiaal) en de prijs van een spaarlamp 20 jaar geleden en nu.
Even nog... Stefan, het is denk ik voor het laatst op de lagere school dat er fantasten waren die met dit soort onzinnig "cijfermateriaal" komen. Dit zijn F1 tijden. Een F1 die het 500 km kan volhouden kost toyota nu al moeite genoeg om te maken, laat staan dat men er een kan bouwen die 500.000 km meekan.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:44 schreef StefanP het volgende:
auto gaat in 3 seconden van 100 naar 200
Uiteraard.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:47 schreef DS4 het volgende:
Zelfs toyota ziet de prius slechts als een tijdelijke oplossing. Auto's op electriciteit hebben de toekomst NIET.
Tsja, voor de opkomende CO2 richtlijn is het een handige techniek.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Geinig is bijvoorbeeld dat ze de hybride 2 techniek hebben verkocht (voor een vermogen) aan andere merken (Renault Ford...) en zelf straks met hybride 3 komen.
Is ook nog niet een volwassen techniek. Heeft waarschijnlijk nog 10 jaar nodig.quote:Bovendien hebben ze al "eeuwen" andere technieken (zoals b.v. fuelcell auto's) maar daar is de markt nog niet aan toe (zelfde reden waarom andere merken niet met die auto's komen).
Natuurlijk, het is een verstandige beslissing van toyota. Je kan veel van toyota zeggen, maar als het gaat om imago doen ze het goed. De hele wereld gelooft dat toyota de meest betrouwbare jap is (het is mazda, dan wel honda). Als er lexus op een toyota staat gelooft men dat het om een premium brand gaat. Toyota wordt gezien als milieubewust merk, terwijl ze naar landen waar milieu geen verkoopargument is gewoon vervuilende auto's sturen... Er zijn zowaar Nederlanders in de VS die denken dat toyota auto's bouwt die 500.000 km meegaan, toch sneller zijn dan een F1 en ook nog eens helemaal niets kosten!quote:Ze zijn in mijn ogen dus precies optijd begonnen om een "groen merk" te worden, want dat is namelijk met alle belastingen e.d. die straks komen een handig imago voor de doelgroep van Toyota, de grote massa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |