abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53037149
Dank voor je antwoord!
Het gaat hier nog steeds lekker, over 9 dagen terug naar de psychiater met mijn schriftje waar ik 4 dagen vergeten ben iets in te schrijven Maar samenvattend voel ik me steeds meer mezelf, zo heerlijk golvend qua emoties en energielevel.
Regelmaat, schema's en dagelijkse doelen werken trouwens erg goed.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 10 september 2007 @ 10:06:09 #277
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53067776
Aan de ene kant ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar medicatie.. Gewoon hoe het is om eens niet altijd zo chaotisch te zijn, niet alles te vergeten en eens werkelijk ergens de kop erbij te kunnen houden.

Aan de andere kant ben ik juist wel blij dat ik het zo wel aardig kan rooien zonder..
(stiekem ben ik ook wel een beetje bang voor het horrorverhaal van Melonovy (sorry Mel ) )

Maar ik ben er ook al achter wat een verschil alleen al goede voeding, voldoende beweging en strakke regelmaat/schema's voor een (ADHD)mens kan doen zeg!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53068753
Hier zitten jullie dus! Ik zal binnenkort de topic eens doorlopen en lezen wat ik allemaal gemist heb.
  maandag 10 september 2007 @ 11:57:52 #279
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53069989
Was je ons kwijt?
We hebben alweer bijna een heel topic vol!
Maxi, Midi & Mini
pi_53072124
Ha Noli,
daar was je weer eens!
Ga jij lekker verder, golf jij ook qua emoties zo erg?
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 10 september 2007 @ 14:33:14 #281
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53073275
Oh man hou op, schei uit..
Dat is het allergrootste nadeel van alles. Mijn emoties zijn eigenlijk ook wel de grootste reden dat ik zo nieuwsgierig ben naar medicatie.

Ik kan al janken bij een simpel tekenfilmpje dus laat staan als een van die twee koters van ons weer iets nieuws kan De tranen kunnen me zelfs al in de ogen springen bij het aanblik van een foto'tje van het dochtertje van een vriendin van ons of een huilend jongetje bij Wilyan in de klas.
Ik merk soms gewoon dat mensen het zien en het niet kunnen snappen en ik heb geen zin om de hele wereld uit te moeten leggen waarom ik weer waterige ogen heb.

Buiten het geregel en goed opletten (chaaaaooooos ) dat ik Wilyan op tijd van en op school krijg zit ik nu qua emoties bijna on top of the world.
M'n kind te laat van school halen is voor mij al een nachtmerrie omdat ik weet hoe hij gaat reageren. Dus kijk ik per dag wel honderd keer op de klok en júíst als ik 'm ophalen moet, vergeet ik het bijna waardoor ik vaak alsnog moet haasten. Mijn horloge en de klok hier in huis staan standaard vijf minuten voor alleen maar als extra vangnet voor mezelf.
Buiten dat om dus voel ik me juist weer hartstikke happy en vrolijk soms naar het euforisch toe.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 10 september 2007 @ 18:17:42 #282
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53077249
Kolere

Vandaag op een nieuwe school begonnen, wat een hel. Zo ontzetten druk daar. En een chaos in de lokalen. Het stomme is dat zodra er veel dingen om me heen gebeuren zoals vanmiddag (keiharde gesprekken,cdrom's door het lokaal, beuken op houten tussenwanden ect ect) ik al mn concentratie verlies. Ik heb dan ook vrijwel niks kunnen doen.

Ik heb het hele hoofdstuk gelezen wat ik moest doen, maar er geen ene letter van opgepikt en een koppijn dat ik nu heb

Gelukkig heb ik wel een aangepast rooster gekregen, want ik hou van 09:00 tot 17:00 nooit vol
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53078539
Ik heb ook ADD, en ik ben gestopt met ritalin ivm bijwerkingen, ik vond het enorm slecht spul.
Doe nu hbo en dat gaat best lekker moet ik zeggen, kan me goed ordenen, moet mezelf wel hard forceren om ergens aan te beginnen maar als ik dan eenmaal bezig ben gaat het lekker. Ik denk dat iedereen daar wel een beetje last van heeft though.

Opruimen is ook geen probleem meer, gewoon alles wat je pakt/gebruikt weer opruimen en als het in mijn ogen een te grote chaos wordt meteen orde scheppen.
Gewoon iets sterker voor jezelf zijn werkt voor mij erg goed, en natuurlijk fitness om me goed en energiek te voelen.

Ik heb alleen een enorm probleem om mijn nest uit te komen altijd, wat een hel.. maar daar ga ik nog aan werken.
pi_53080770
Hoi Twin,
wat voor bijwerkingen had je?

Wie is er bekend met dexo amfetamine? Dit is een milde vorm van Ritalin en bekenden van me hebben dus niet de psychische bijwerkingen, die ze wel van Ritalin hadden. Ik ben benieuwd naar meer ervaringen met dit middel.

Noli, die klokmethode van jou werkt hier dus echt niet he, ik hou er niet van om mezelf voor de gek te houden. Ik reken in dat soort gevallen continu uit hoe laat het dan werkelijk is, wat weer een stukje onrust is. Met als gevolg dat ik evengoed door de chaos in mijn hoofd te laat kom Ik hou van keiharde reali-tijd "what you see is what it is"
Misschien kun je een kookwekkertje zetten, doe ik namelijk ook, als hij afgaat heb ik nog hooguit 5 minuten om af te ronden waar ik mee bezig ben en dan moet ik op de fiets stappen om Chiara op te halen, werkt hier prima!

Verder moet ik niet zo veel janken als jij hoor, jij huilie maar ik voel wel vaak bepaalde stemmingen en emoties van anderen. Gisteren ook, voelde ik een prop in mijn keel toen ik bij mijn ouders in de tuin zat, ik liep naar binnen, door naar de keuken en zag daar mijn zusje in dikke tranen. Daar ben ik wel heel sensitief voor.
Maar ik huil niet zo gauw om de nieuwste ontwikkelingen van mijn kinderen, ik geniet er wel van, maar dan zonder biggelende tranen Aan de andere kant kunnen ze me wel ontroeren hoor, met wat ze zeggen, voelen en uitvoeren.
Maar ik huil sowieso niet zo gauw.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53081452
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:51 schreef melonovy het volgende:
Hoi Twin,
wat voor bijwerkingen had je?
- Depressie
- Sterke vermagering
- Steken in lever
- Leven op energie die ik niet bezat
- Agressief naar mensen op straat
- "Zwevend" autorijden
- Verergerde concentratieproblemen
- Ingevallen junkie bek gekregen ( is gelukkig weg )
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2007 @ 21:31:55 #286
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_53081693
Dat 'zwevend autorijden' is toch bekend? Staat heel duidelijk op het doosje dat je geen auto mag rijden. Ik heb het zelfs nog nagevraagd bij iemand van het CBR, die zegt dat het verboden is. Daarom heb ik nu pas de medicijnen die ik altijd al had moeten hebben. Ik heb nu geen auto meer, dus nu kan het.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_53082737
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:31 schreef Djeez het volgende:
Dat 'zwevend autorijden' is toch bekend? Staat heel duidelijk op het doosje dat je geen auto mag rijden. Ik heb het zelfs nog nagevraagd bij iemand van het CBR, die zegt dat het verboden is. Daarom heb ik nu pas de medicijnen die ik altijd al had moeten hebben. Ik heb nu geen auto meer, dus nu kan het.
Nou sorry hoor, maar iets wat een dergelijk effect op mijn coordinatie heeft.. dat ga ik niet meer slikken
Ik heb gewoon autogereden, ging wel een beetje vreemd af en toe maarja.. was ook misschien niet zo slim.
Niemand heeft me iig verteld dat ik er niet mee mocht rijden.
pi_53087921
hhmmm heb zelf geen adhd of add maar mijn e vriend wel en we hebben samen een dochtertje

heb 3 jaar met hem samen geleefd zonder dat hij medicatie had.

heb me erop voorbereid dat mijn dochtertje het ook kan hebben vind het daardoor wel altijd een intressant onderwerp
  dinsdag 11 september 2007 @ 07:22:55 #289
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53088474
"Zwevend" autorijden doe ik zonder Ritalin al..

Die wekker zetten deed ik eerst al. Dat was de wekker van mijn gsm en dat werkt prima voor het ritme van naar school gaan. Zo goed dat het er nu wel een heel klein beetje in zit maar niet voor als ik een bus moest halen want dan vergat ik 'm te zetten. Voor dat soort dingen was dus de klok.
Die klok hier vooruit zetten werkt hier aardig. Normaal, als ik 'm niet 'nodig' ben dan reken ik vaak ook wel terug. Maar op het moment supreme als op de klok zie dat ik écht bijna te laat ben, schiet ik in de stress (Whaaaa! Te laaaaat!), vergeet spontaan dat het ding terug is gedraaid (nouja spontaan vergeet ik álles), laat alles neer vallen en race naar school! Ergens onderweg kom ik er weer achter dat ik de klok vooruit had gezet en ik dus precies op tijd ben.

* Noli. zichzelf een schop geeft - nu eerst kind verder klaar maken voor school... Straks ff verder! *
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:00 #290
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53089347
Zoo kind weer (ruim op tijd ) op school..

Mel ik las jouw stukje en dacht een even goed na.. Dat heb ik idd ook wel. Meestal was dat dan idd bij familie maar in mijn omgeving is nu alles ook stabiel dus dan heb je er gelukkig weinig last van.
En idd het aanvoelen van een ander, ik bedacht me net dat dat idd ook wel met dat huilen van dat jongetje bij Wilyan in de klas te maken kan hebben. Want ik ga veel om met zijn moeder en Hanne speelt op het schoolplein heel veel met zijn zusje. Als er een ander kindje in de klas huilt doet het me idd minder.

Heel vaak voel ik ook feilloos aan als er (in een gezelschap) iets staat te gebeuren of dat er iets niet in de haak is.
Het stomme is dat ik eigenlijk ook vrij weinig huilerig ben om mijn kids behalve als er iemand bij in de buurt komt staan. Heel raar en moeilijk ook om uit te leggen.

Het is trouwens niet dat ik dan echt huil, meer prikkende en waterige ogen met hier en daar een klein traantje. (klinkt wel een weer bericht zo )
Ik bén de emo smilie en mijn god wat haat ik dat jankerige..

Hebben de dames hier ook erg last van PMS?
Ik ben alleen één dag voor ik ongesteld moet worden pis-chagerijnig, dan moet er niks verkeerd gaan anders ontplof ik. Meestal voel ik dat 's ochtends wel aan dat ik zo sjaggo ben en dan moet ik er zelf gewoon op letten dat de kids en de huisdieren niks kunnen uitvreten zodat zij het iig niet hoeven te ontgelden.
Maxi, Midi & Mini
pi_53105431
Als ik tijdens de PMS alleen, en uiteraard met mooi weer, op een hutje op de hei zou zitten is er niets aan de hand.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53239077
Vandaag voor de laatste keer bij de psychiater geweest, het gaat goed met me, ben weer mezelf, afgekickt van de ritalin, lekker in balans. Met een gezonde dosis discipline gaat het gewoon lekker hier en dus is medicatie met de vervelende bijwerkingen niet wenselijk en dus afgeschaft.
Hopelijk blijft het lekker gaan!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53242341
Zo, dat is nog eens goed nieuws. Nu moet je het proberen vast te houden, maar dat gaat met ups en downs.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:07:09 #294
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_53349689
Gefeliciteerd dan melonovy!

Ik meld mij hier weer even. Ik ben inmiddels bij de psychiater geweest voor een intake en ik start vandaag met Ritalin (heb het net ingenomen). Ben benieuwd wat ik er van ga merken!! Tot nu toe nog niks, voel me kalm.

Als ik toch geen ADD heb kan ik geloof ik raar gaan doen, dus dat wordt spannend.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:26:53 #295
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_53350092
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:32 schreef Robbiej het volgende:
Ik ga weer stoppen met ritalin. ik slik het nu weer 4 weken en mijn symptomen van OCD komen weer erg hevig.. ook met mn kop heel lichtjes schudden. dat was heel weinig voordat ik weer begonnen was. vanmorgen had ik er nog 1 op. maar ik stop per direct. ik word er gek van. als dit straks nog niet over is over een paar weken ga ik naar de huisarts...
Lichtjes schudden van mijn hoofd heb ik ook een paar keer gehad, in periodes van erg veel stress (zonder medicijnen). Bij mij was het een minuutje of zo en als ik me concentreerde kon ik het stoppen, maar het voelde prettiger om het maar even te laten gaan.

Is het nu beter? Ben je gestopt en/of naar de huisarts gegaan?
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:20:50 #296
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53357912
Ik meld me ook weer even, Ik ben nu aardig gesetteled in de USA, heb sinds maandag een .22 geweer
Dus dat helpt me om af te reageren, ik kan gecontroleerd dingen kapotschieten, dat lucht enorm op!
En met mn baantje bij subway heb ik ook structuur, kortom, alles gaat goed!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:32:28 #297
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53358227
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:20 schreef compier het volgende:
Ik meld me ook weer even, Ik ben nu aardig gesetteled in de USA, heb sinds maandag een .22 geweer
Dus dat helpt me om af te reageren, ik kan gecontroleerd dingen kapotschieten, dat lucht enorm op!
En met mn baantje bij subway heb ik ook structuur, kortom, alles gaat goed!
Ik zou toch op zn minst voor een magnum .44 zijn gegaan Dáár schiet je pas iets mee kapot
plus je schouder schiet half uit de kom als je het niet gewend bent

Verder goed te horen dat alles goed gaat!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:46:26 #298
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_53358581
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:32 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik zou toch op zn minst voor een magnum .44 zijn gegaan Dáár schiet je pas iets mee kapot
plus je schouder schiet half uit de kom als je het niet gewend bent

Verder goed te horen dat alles goed gaat!!
maar aar moet je 21 voor zijn
ik heb wel met een .357 geschoten is wel leuk
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:08:31 #299
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_53359224
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:46 schreef compier het volgende:

[..]

maar aar moet je 21 voor zijn
ik heb wel met een .357 geschoten is wel leuk
Ah zo ja, leeftijdsgrens even vergeten .357 is ook leuk. Schiet tenminste zodanig lekker dat je geen abonnement bij de fysio hoeft te nemen .44 is na een schot of 10 (n vriend van me heeft er zo een en kwa postuur is ie nogal stevig en gespierd in zn armen) niet echt leuk meer. Ik heb er ooit 1x mee geschoten en had het gevoel alsof ik al rennende tegen een muur klapte met mn schouder. Het is wel een geweldige ervaring, maar niet echt goed voor je lijf in mijn geval

Ik vind het persoonlijk ook een goede ontspanning/sport voor mij, ik kan me er volledig op concentreren en even een soort van kalmte en rust in mn hoofd creeeren. Iets wat me totnutoe nog nooit is gelukt bij welke bezigheid dan ook. Plus met al dat vergunningen gedoe zorgt het er wel voor dat ik meer rekening houd met mijn acties en gedrag. Door al teveel boetes in het verkeer te krijgen kun je m al kwijtraken (vanwege verantwoordelijkheidsgevoel wat je dan niet zou hebben volgens de heren in het blauw ). Dat is dus een goede stok achter de deur om wat bewuster te zijn van je eigen gedrag en acties.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_53368165
Ha Compier, leuk om weer eens van je te lezen, fijn dat het goed met je gaat, houden zo!

Ik herken wel wat in je schietverhaal, maar ik heb met schieten een vrije korte spanningsboog moet ik zeggen, maar in de tijd dat ik examen deed zat ik op handboog schieten, 9is toch ook schieten )een uurtje in de week wat pijlen richting blazoen schieten was wel prettig voor de bovenkamer. Je bent dan even helemaal bezig met fixeren op een punt, uiterste concentratie, en schieten. Het gaf wel even rust om even geconcentreerd ergens anders mee bezig te zijn. Na die cursus nooit meer wat mee gedaan trouwens, maar dat zal hier wel gebekend in de oren klinken...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')