Juist niet, want het kost me inspiratiequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou helemaal stoppen met drugs, misschien gaan je nieuwsposts er dan eens kwalitatief op vooruit.
Ik lees wel vaker op diverse sites dat Ritalin de eerste paar maanden heel goed werkt, maar dat je daarna de negatieve gevolgen begint te merken. Zo schijnt het libido af te nemen, je wordt een zombie en de eetlust gaat weg. Maar nu, na een week gebruiken, beschouw ik het nog steeds als een wondermiddel.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:36 schreef Haaizor het volgende:
Ik zelf heb een tijdje ritalin gebruikt vond t geen prettig spul als ik eerlijk ben in het begin vond ik het super alles ging goed leren wou in 1 keer wel , maar na een tijdje begon ik me als een robot te voelen, Ben er toen direct mee gestopt ooit nog wel eens gebruikt als ik echt goed moest leren voor examen of iets in die richting, Ma om ff te reageren icm met wiet of hasj heb ik nooit wat raars gemerkt ook niet met alcohol om eerlijk te zijn, dus tja ik weet t niet ik heb er in ieder geval nooit iets vervelends mee meegemaakt
Ik zou gillend gek worden denk ik.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:06 schreef -chefke- het volgende:
zo hier hier alles nog oke en mijn adhd <-> adhd relatie gaat al dik 1 jaar uitstekend zelf al 3 keer op vakantie geweest waarvan 1 keer met carvan naar zuid frankrijk.
tis heerlijk zo`n relatie waarin mekaar teminste bergrijpt.
heb afgelopen juni mijn mts diploma gehaald gewoon netjes in 4 jaar met een 8 gemideld. Ga nu naar het HBO dus ook op dat front gaat het oke.
Geniet dr van zou ik zeggen, Hoop dat je ermee kan levenquote:Op maandag 27 augustus 2007 22:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik lees wel vaker op diverse sites dat Ritalin de eerste paar maanden heel goed werkt, maar dat je daarna de negatieve gevolgen begint te merken. Zo schijnt het libido af te nemen, je wordt een zombie en de eetlust gaat weg. Maar nu, na een week gebruiken, beschouw ik het nog steeds als een wondermiddel.
Goed te horen dat t toch zo goed gaat!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:34 schreef mighty_myte het volgende:
Depressie is een bijwerking van ritalin omdat je de spanning en het avontuur mist dat je als adhd-er zo gewend bent. Maar je went na een tijd aan je 'nieuwe leven' waar rust, structuur en concentratie centraal staat. Dan pluk je de vruchten van je succes op allerlei vlakken en wordt je vrolijk van de rust en het relatief zorgeloze leven dat je hebt.
Zo werkt het bij mij iig.
Ik heb eigenlijk geen last van mijn add en depressief voel ik me ook al tijden niet meer. Ook niet een dag ofzo.
Moest eigenlijk vorige maand een soort logboek bijhouden voor de ggz met hoe ik me elke dag voel enzo, maar had ik niet gedaan. Daarom afspraak verzet naar een maand later. Dat is morgen,
maar ik heb nog geen enkele zin ingevuld.Toch een beetje add-er? Wat een kutopdracht van ze.
Ik voel me verder prima en heb eigenlijk helemaal geen last van stemmingswisselingen of dip-dagen.
Zal ik ze dat vertellen of zal ik de boel van afgelopen maand invullen vanavond?
Ik slik het al 1,5 jaar en ben tussentijds al vaker gestopt, dan merkte ik uiteraard het verschil. Ik heb ME en ben dus altijd moe, met de ritalin hoef ik niet altijd 's middags te slapen en kan ik tenminste bijna alles doen wat ik wil en gooit dus mn moeheid geen roet in het eten (dit gaat overigens niet altijd op hoor! En de ritalin laat de ME echt niet verdwijnen)quote:Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef melonovy het volgende:
Ik denk dat het zeker wel zou kunnen worden veroorzaakt door de Ritalin hoor, ritalin krijgen mensen met narcolepsie (slaapziekte) ook voorgeschreven om wakker te blijven. Nu ik geen ritalin meer slik voel ik me zeker meer vermoeid en slaperig, echt dat ik zo even een tukkie zou kunnen maken. Dat vind ik wel een nadeel van niet slikken hoor, pfff.
Dus als je het wel slikt ben je minder moe, of juist wakkerder, sta je wat strakker...
Euhh laatste pil is uiterlijk 15u geweest de afgelopen dagen en bedtijd 22.30 -23.00u (althans de poging tot bedtijdquote:Op maandag 3 september 2007 21:12 schreef melonovy het volgende:
Roeji, hoeveel tijd zit er tussen de laatste pil inname en je bedtijd?
Misschien kun je daar nog iets mee goochelen, de laatste dosering iets verlagen, of eerder slikken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |