Zorg er wel voor dat je opzegging goed aankomtquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:25 schreef MdMa98 het volgende:
tnx voor je reactie : noteer het, kan nml opzeggen vóór ik de proefperiode inga. Hoeven ze ook geen digitale meters te installeren
Enige positieve verhalen krijg je denk ik als je hun klantenservice beltquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:40 schreef MdMa98 het volgende:
tnx reactie nr 2. Allemaal niet echt positief.. Zal bij ontvangst van het pakket direct telefonerenOf er moeten nog positieve reacties bestaan?
denk dat je max 30 euro op jaarbasis moet rekenenquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:41 schreef MdMa98 het volgende:
nah er vliegen bedragen van 150,- per jaar voorbij maar in werkelijkheid is dat altijd stukken minder. ben zelf nog wel iets realistisch:P
jij woonde toch zo'n beetje bij mij "om de hoek",quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:00 schreef MdMa98 het volgende:
Stond zojuist een miep voor de deur met informatie over oxxio. Elke besparing welkom natuurlijk. Energie-direct is de goedkoopste dat wel. Via kennis vernomen dat via ED niet altijd alles vlekkeloos verloopt.
Nu krijg ik een informatiepakket opgestuurd. Leuk en aardig natuurlijk.
Iemand die zijn ervaringen met oxxio zou kunnen vermelden vóórdat ik op de 3 maanden proefperiode in ga?
Alle ervaringen en offtopic gelul welkom![]()
Ben verhuisd naar alkmaar, iets verder dus geen idee of ze lang komen bij jequote:Op donderdag 3 mei 2007 13:17 schreef BoukeF het volgende:
[..]
jij woonde toch zo'n beetje bij mij "om de hoek",
bah, dan komen die smerige oxxio (durion) mensen ook bij mij aanbellen,
gewoon behandelen alas jahova's en zeker niks bij afsluiten.
gelijk terug sturen dat vieze pakketje.
scheelt dat ik meestal toch niet thuis ben op langs-de-deur-kom-tijden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:15 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ben verhuisd naar alkmaar, iets verder dus geen idee of ze lang komen bij je
Let er wel op dat wanneer je erna zou willen switchen naar een andere leverancier, 9 van 10 niks kunnen met de "digitale meter" van Oxxio, omdat alleen Oxxio die af kan lezen. Moet je weer een nieuwe meter laten plaatsen. Duur grapje.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:25 schreef MdMa98 het volgende:
tnx voor je reactie : noteer het, kan nml opzeggen vóór ik de proefperiode inga. Hoeven ze ook geen digitale meters te installeren
Vraag mij alleen wel af, er is nog geen pakket ontvangen met eventuele te maken afspraken. Er is ook geen sprake van een digitale meter die is geinstalleerd. Zou oxxio dan al kunnen incasseren? Heb nu namelijk al afgebeld voor het maken van verdere (on)nodige afspraken.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:18 schreef MdMa98 het volgende:
mjah idd zal het wel merken, zal nuon idd eens bellen dat is wel een goede van je. Brief is al opgesteld. gaat mij betreft morgen al op de post:P
Ja, kan hoor. Je hebt eerder namelijk telefonisch een overeenkomst gesloten. Nadat je een bevestigingsbrief hiervan hebt ontvangen heb je 7 werkdagen de tijd de overeenkomst te ontbinden (afmelden dus). Krijg je deze brief niet, dan heb je 3 maanden.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:21 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Vraag mij alleen wel af, er is nog geen pakket ontvangen met eventuele te maken afspraken. Er is ook geen sprake van een digitale meter die is geinstalleerd. Zou oxxio dan al kunnen incasseren? Heb nu namelijk al afgebeld voor het maken van verdere (on)nodige afspraken.
quote:Op maandag 7 mei 2007 22:47 schreef MdMa98 het volgende:
gelukkig staat er in de kleine lettertjes dat oxio verplicht is aan de wet om binnen 7 dagen opzegging te accepteren.
Nadeel is dat Oxxio altijd wel een manier weet te vinden om je alsnog te naaien.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:36 schreef Witchfynder het volgende:
Of het er in staat of niet, volgens de Wet Koop op Afstand zijn ze verplicht je afmelding binnen een zichttermijn van 7 werkdagen te accepteren.
Nope, dat kan niet inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurdquote:Op maandag 7 mei 2007 21:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, kan hoor. Je hebt eerder namelijk telefonisch een overeenkomst gesloten. Nadat je een bevestigingsbrief hiervan hebt ontvangen heb je 7 werkdagen de tijd de overeenkomst te ontbinden (afmelden dus). Krijg je deze brief niet, dan heb je 3 maanden..
Zoals eerder gezegd: stuur er nog een brief achteraan naar Oxxio, liefst aangetekend en een afschrift hiervan naar Nuon, zodat zij een wilsuiting van je hebben dat je niet wil switchen, mocht Oxxio er nog mee willen komen. Volgens de wetgeving mag een leverancier in principe een switch niet weigeren. Nuon kan niet ff in hun systeem "Klant switcht niet" aanvinken en be done with it. Zo gaat dat niet..
Heeft je oma al geprobeert dit in te dienen bij de geschillencommissie Energie & Water?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 03:07 schreef L-IS het volgende:
Mijn oma komt er maar niet vanaf, ze is in de verkooppraatjes "getrapt" en overweegt zelfs juridische stappen te ondernemen. De helpdesk/administratie belooft allemaal dingen maar komt het gewoon niet na, ze wil namelijk weer naar Essent.. en dat kan niet geregeld worden als Oxxio niet meewerkt.
Ze houden mij oma dus eigenlijk in gijzeling.
Begin er dus niet aan, hoor dit soort verhalen heel veel om mij heen.
Ik ben destijds overgestapt naar Energie Direct en sindsdien heb ik niets meer van Oxxio vernomenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 03:07 schreef L-IS het volgende:
Mijn oma komt er maar niet vanaf, ze is in de verkooppraatjes "getrapt" en overweegt zelfs juridische stappen te ondernemen. De helpdesk/administratie belooft allemaal dingen maar komt het gewoon niet na, ze wil namelijk weer naar Essent.. en dat kan niet geregeld worden als Oxxio niet meewerkt.
Ze houden mij oma dus eigenlijk in gijzeling.
Begin er dus niet aan, hoor dit soort verhalen heel veel om mij heen.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:56 schreef MdMa98 het volgende:
van de week even gebeld, en gister keurig een brief i.v.m de afmelding ontvangen.
Volgens mij lopen ze twee jaar achter met hun jaarafrekeningen, want wij kregen onlangs geld terug van de jaarafrekening van het vorige adres waar we twee jaar weg zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:27 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben zooooo kwaad! Ik heb ook helaas OXXIO gehad, en woon dus inmiddels bijna twee jaar in Ierland. Wij hebben nog wel een nederlandse bankrekening waar wat geld op staat voor als we in Nederland zijn. Wat denk je?? OXXIO heeft op 27.04.2007 eventjes geld afgeschreven wegens 'jaarafrekening'. Ik neem al twee jaar niet meer af daar!
Nee hoor, zequote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Volgens mij lopen ze twee jaar achter met hun jaarafrekeningen, want wij kregen onlangs geld terug van de jaarafrekening van het vorige adres waar we twee jaar weg zijn.
ja, dat probleem hebben ze nu ook al 4 jaarquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:15 schreef Witchfynder het volgende:
Het schijnt dat ze een debiel computerprobleem hadden waardoor mensen die vroeger klant waren ineens terug gezet worden naar hun. Maar uiteraard doen ze er enkel wat aan wanneer je aan de bel trekt..
ik zie je graag wer hier als blijkt dat je toch ergens voor moet betalenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:56 schreef MdMa98 het volgende:
van de week even gebeld, en gister keurig een brief i.v.m de afmelding ontvangen.
Tuurlijk wel. En de kosten daarvoor verhalen ze gewoon op jouquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:51 schreef ElizabethR het volgende:
En ik geloof niet dat ze Interim Justitia of hoe heet die incassoschoft waar ze zaken mee doen, naar Ierland gaan sturen
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:45 schreef MdMa98 het volgende:
ach ik heb gelukkig een brief als bewijs:P
Ooooh...dan laat ik me direct weer registreren als klantquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:24 schreef bolletje_25 het volgende:
Oxxio is in een paar jaar van 8000 klanten naar ruim 500.000 aansluitingen gegroeid, mede door het steeds verder vrijgeven van de energiemarkt. Daardoor is de administratie een beetje rommelig geworden, maar dat is nu volgens mij bijna opgelost.
Maakt niet uit meis, als Oxxio zo doorgaat zijn er over een paar jaar ook nog maar 8000 klanten over (en nog eens 100.000 klanten waar ze ongevraagd af blijven schrijven, maar dat doet er ff niet toe)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:24 schreef bolletje_25 het volgende:
Oxxio is in een paar jaar van 8000 klanten naar ruim 500.000 aansluitingen gegroeid, mede door het steeds verder vrijgeven van de energiemarkt. Daardoor is de administratie een beetje rommelig geworden, maar dat is nu volgens mij bijna opgelost.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En de kosten daarvoor verhalen ze gewoon op jou
dan kan hij/zij ook een vrolijk bureautje op hun afsturen. Zo slim zijn ze hopelijk wel om dat niet te doenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. En de kosten daarvoor verhalen ze gewoon op jou
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |