abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48924964
Ik ga binnenkort mijn plafonnetje renoveren. Stap 1 is reeds gezet: het verwijderen van het verlaagde plafond.
Stap 2 gaat worden het verwijderen van het originele stuc-op-riet plafond.

Heeft iemand tips over wat voor gereedschap hierbij handig is ?
Ik heb reeds klauwhamer, breekijzer, stofmasker, stofbril, vloerbescherming etc.

Andere tips over wat me aan onvoorziene ellende te wachten staan zijn ook welkom
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:55:29 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_48925367
Iemand die het voor je doet.

Maar volgens mij ben je er wel. Daar heb ik het ooit ook eens mee gedaan.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:03:45 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48925651
Puinzaken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48926045
Goede schoenen!
Ik moest langs de huisartsenpost voor een tetanusprik omdat ik in een roestige spijker was gaan staan.
pi_48926483
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:03 schreef sanger het volgende:
Puinzaken
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:16 schreef Werewolf het volgende:
Goede schoenen!
Ik moest langs de huisartsenpost voor een tetanusprik omdat ik in een roestige spijker was gaan staan.
Goeie tips ! k heb wel een aanhanger geregeld om het afval weg te brengen, maar in puinzakken gaat dat wsch. een stuk makkelijker
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:33:35 #6
17729 SP
I hate my interests
pi_48926575
waarom weghalen, is het stuk?
pi_48926926
Een hele hoop drinken
zelfs met stofmasker sterf je t af van de dorst na een half uurtje
Wel leuk klusje trouwens... Geeft een enorme tering-zooi maar t is zo gedaan. Breekijzer is voldoende, de klauwhamer e.d. kun je achterwege laten. Puinzakken, bezem, schep en eventueel kruiwagen zijn wel erg handig.
Ik hoop dat je het met een aanhangertje redt; je kan vrij snel al aan een complete container zitten met dat spul...
pi_48927221
Overweeg een grote puinzak (van de Gamma ofzo) of een container bij een groot oppervlak.
Je onderschat vaak de hoeveelheid troep die je krijgt.

Eventueel ruimtes die niet stoffig hoeven te worden afdichten met (vochtige) lakens.
Je gaat stof door je hele huis niet tegen, maar het helpt wel...
pi_48927548
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:33 schreef SP het volgende:
waarom weghalen, is het stuk?
Hierom:

pi_48928129
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:01 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Hierom:

[afbeelding]
goed argument

en daarna gipsplaten en stucen neem ik aan??
pi_48928487
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
goed argument
en daarna gipsplaten en stucen neem ik aan??
Ja, stucplaten wil ik zelf doen, het stucwerk laat ik graag aan de vakman over; het is wel de bedoeling dat het strak wordt Moet nog wel wat bedenken voor de CV leidingen die boven het verlaagde plafond zaten. Zoals hier:

woensdag 2 mei 2007 @ 15:41:33 #12
65960 sanger
pi_48929006
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:27 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Ja, stucplaten wil ik zelf doen, het stucwerk laat ik graag aan de vakman over; het is wel de bedoeling dat het strak wordt Moet nog wel wat bedenken voor de CV leidingen die boven het verlaagde plafond zaten. Zoals hier:

[afbeelding]
Koof omheen maken met stuukplaten, en door de stucadoor af laten werken. Is in mijn beleving het mooiste.
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:07:45 #13
17729 SP
I hate my interests
pi_48930026
zo beroerd ziet het er niet uit, ik zou het repareren, is makkelijker, goedkoper en milieuvriendelijker.
pi_48933415
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Koof omheen maken met stuukplaten, en door de stucadoor af laten werken. Is in mijn beleving het mooiste.
of effe een klein beetje aanpassen dat ze strak over het plafond lopen, en daarna met raggels je plafond ietsjes naar beneden laten komen en daar je stuc/gips-platen overheen zetten
pi_48933442
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:07 schreef SP het volgende:
zo beroerd ziet het er niet uit, ik zou het repareren, is makkelijker, goedkoper en milieuvriendelijker.
en is ook minder mooi.... gewoon het hele zooitje eruit slopen en opnieuw beginnen.
Daarbij is stuc-werk en gipsplaat totaal niet milieu-onvriendelijk.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:54:05 #16
215 misterDre
Paint it black!
pi_48935959
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:44 schreef Sjummie het volgende:
Ik ga binnenkort mijn plafonnetje renoveren. Stap 1 is reeds gezet: het verwijderen van het verlaagde plafond.
Stap 2 gaat worden het verwijderen van het originele stuc-op-riet plafond.

Heeft iemand tips over wat voor gereedschap hierbij handig is ?
Ik heb reeds klauwhamer, breekijzer, stofmasker, stofbril, vloerbescherming etc.

Andere tips over wat me aan onvoorziene ellende te wachten staan zijn ook welkom
Werkhandschoenen
Nijptang (om de napels uit het rachelwerk te trekken)
Bezem
Schep
Stoffer en blik
pi_48937026
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:07 schreef SP het volgende:
Heb ik wel (even) overwogen, maar is geen optie. D'r zitten 3 miljoen schroefgaten in waar het gruis al uit dondert als je er naar kijkt. Daar komt bij dat ik de (cv; 220v en tv kabel etc.) leidingen boven het plafond wil wegwerken. Die leidingen liepen tot nu toe boven het verlaagde plafond.

Blijven er 2 opties over:

1- nieuwe rachels tegen het bestaande plafond; stucplaten; stucen
2- oude plafond eruit; al dan niet nieuwe rachels plaatsen; stucplaten; stucen

Ik vertrouw die oude rachels niet zó goed dat ik er 2 plafonds aan durf te hangen, dus heb ik optie 2 gekozen Geeft even wat rommel, maar wel het beste resultaat.

De nijptang is aan m'n lijstje toegevoegd
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:25:20 #18
65960 sanger
pi_48939380
Goede keus wat mij betreft
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:20:48 #19
17729 SP
I hate my interests
pi_48954126
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:24 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Heb ik wel (even) overwogen, maar is geen optie. D'r zitten 3 miljoen schroefgaten in waar het gruis al uit dondert als je er naar kijkt. Daar komt bij dat ik de (cv; 220v en tv kabel etc.) leidingen boven het plafond wil wegwerken. Die leidingen liepen tot nu toe boven het verlaagde plafond.

Blijven er 2 opties over:

1- nieuwe rachels tegen het bestaande plafond; stucplaten; stucen
2- oude plafond eruit; al dan niet nieuwe rachels plaatsen; stucplaten; stucen

Ik vertrouw die oude rachels niet zó goed dat ik er 2 plafonds aan durf te hangen, dus heb ik optie 2 gekozen Geeft even wat rommel, maar wel het beste resultaat.

De nijptang is aan m'n lijstje toegevoegd
Nieuwe leidingen trekken is idd lastig als je het spul heel wilt laten, succes!
  Moderator donderdag 3 mei 2007 @ 09:47:42 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48954845
Ik mis nog een fles drinken om de stof achteraf weg te spoelen en iemand die het misschien voor je wilt doen want het is klotewerk (Qua stof, gruis, riet, en nog meer stof )
pi_48955438
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik mis nog een fles drinken om de stof achteraf weg te spoelen en iemand die het misschien voor je wilt doen want het is klotewerk (Qua stof, gruis, riet, en nog meer stof )
Het slopen ervan is juist leuk werk
alleen de tering-zooi die je in 5 minuten weet te maken is wat minder
pi_49375781
En een kleine update: het plafond ligt eruit !

Ik had jullie graag laten delen in de teringzooi en stofwolken die mijn huiskamer onveilig maakten tijdens het slopen, maar denk niet dat mijn camera mij dan nog lief had gevonden.

Breekijzer was inderdaad genoeg om het er uit te raggen. Wat een heerlijk karwei De zooi die achterblijft is verschrikkelijk Wil graag nog een tip toevoegen: plak je vloer af met stevig plasticfolie. Als je de grootste zooi hebt opgeruimd, vouw je dat folie in elkaar en heb je nauwelijks nog zooi op de vloer. Uiteraard had ik dat goedkope afdekfolie gebruikt dat al scheurt als je er naar wijst en kon ik na het opvouwen van het folie nog 2 uur vegen

En nog wat plaatjes:

Woonkamer inclusief verlaagd plafond plafond

Woonkamer zonder verlaagd plafond

Woonkamer zonder origineel plafond:

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjummie op 14-05-2007 23:02:17 ]
pi_49380380
Netjes zo, wat gaat er voor terug komen?
pi_49384794
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef Marsepein het volgende:
Netjes zo, wat gaat er voor terug komen?
Een nieuw stucplafond. Eerst wat leidingen verleggen, dan stucplaten ertegenaan en opnieuw laten stucen.

Weet alleen niet of de huidige rachels/raggels geschikt zijn. Het ziet er redelijk recht uit allemaal. De waterpas brengt niet echt uitkomst. Op de ene plek loopt ie een beetje zus, op de andere plek een beetje zo. Volgende week komt de stucadoor even langs om te beoordelen of de raggels vernieuwd moeten worden. Nog ervaringen hier met het al dan niet opnieuw raggelen ?
pi_49385112
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:07 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Nog ervaringen hier met het al dan niet opnieuw raggelen ?
Nou... MP weet daar alles van !

Wat een butklus was dat zeg : het verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')