de meeste conclusies komen uit experimenten met Sprague Dowley ratten waarbij 100.000 ppm gegeven wordt....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Trusten het volgende:
"De etikettering van voedsel voor de aanwezigheid van zoetstoffen is omstreden. Er zijn zes verschillende zoetstoffen toegestaan in Europa, en voor elk is een Aanvaardbare Dagelijkse Inname vastgesteld. Men mag niet van de consument verwachten dat deze steeds de totale dagelijkse consumptie van elke stof berekent. In plaats daarvan wordt producenten aangeraden een mix van verschillende zoetstoffen te gebruiken, zodat het bijzonder moeilijk wordt om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van een bepaalde zoetstof te bereiken – volwassenen zouden bijvoorbeeld al minstens 10 blikjes van een frisdrank gezoet met uitsluitend aspartaam moeten drinken om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van 40 mg/kg/dag te bereiken. Wanneer een combinatie van zoetstoffen wordt gebruikt, halen zelfs extreme gebruikers zelden meer dan 10 mg/dag. Apen moet men meer dan 1 g/dag voeren alvorens er sprake is van invloed op neurotransmitters in de hersenen en er attaques optreden, en willekeurige, gecontroleerde tests met hoge doses bij mensen hebben geen effect op gedrag of andere effecten aangetoond.(13, 14) Cynisch genoeg is dus blijkbaar meer behoefte aan slecht nieuws dan aan goed nieuws, en het zou wel eens nodig kunnen zijn het publiek te beschermen tegen misleidende websites."
nee hoor daar zijn weer andere conspiracies overquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef Skazminko het volgende:
Gewoon melk drinken mensen, word je groot en sterk van!
wie?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij probeert men ons een voedselcomplex aan te praten.
ik drink voornamelijk melk en cola lightquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:44 schreef Halinalle het volgende:
Idd, levengevaarlijk hoor, die melk.
http://home.wanadoo.nl/di(...)e/voeding/zuivel.htm
Unilever, de regering. voedselindustrie. Dieeten als Sonja bakker.quote:
Nee, gewoon een kwestie van "Light" vervangen door "Geen suikers toegevoegd" zodat je niet meer door hebt dat het gore aspartaamcrap is, waarop je bij thuiskomst na de eerste slok een heel vies gezicht trekt en je afvraagt of je de per ongeluk gekochte light bagger toch maar weer opdrinkt of maar door de gootsteen afvoert.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:12 schreef Re het volgende:
simpele marktwerking hoor, vraag en aanbod...
Precies.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
Afwisseling is het credo, toch? Niet twee liter cola op een dag, maar cola, water, vruchtendrank, thee... gevarieerde voeding, krijg je veel verschillende stoffen in kleine hoeveelheden binnen.
Ze moeten voedingsleer gaan geven op de basisschool. Als je ziet wat sommige kids als ontbijt krijgen van hun ouders... tering.
'Them'quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
Unilever, de regering. voedselindustrie. Dieeten als Sonja bakker.
Een tijdje geleden had ik dat gevoel een beetje. Ik had net een pak Super huismerk dubbelfris gekocht (eerste en meteen laatste keer trouwens) en ik dronk een slok en ik had het gevoel dat mijn tanden uit mijn bek lazerden van de suiker.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:25 schreef Halinalle het volgende:
Wat mij wel stoort is dat heel veel producten enorm zoet zijn (door suikers en/of andere zoetstoffen). Als je niet oplet wen je zo aan die smaak dat je producten die minder zoet zijn niet meer lekker vindt.
Hetzelfde geldt voor smaakversterkers.
Gezien, dat was echt triest. Die kerel maakt de lekkerste gerechten met kip voor ze klaar,aan het einde van de rit lopen die kinderen met spandoeken waarop staat: 'Jamie, give us our food back!'quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:21 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Precies.
Ik weet niet of je weleens iets over het "gezonde lunch"-project van Jamie Oliver hebt gelezen of gezien, maar in Engeland lijkt er een hele generatie kinderen op te groeien die alleen maar gefrituurd voedsel lusten.
En gewoon bewegen met die luie conjo van je, tenzij je lichaam stuk is wordt zo je voedsel verbrand, en niet opgeslagen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb vroeger liters melk gedronken, ben nog steeds een inimini mens ( was ik maar iets langerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef Skazminko het volgende:
Met mate is niks ongezond.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:06 schreef zhe-devilll het volgende:
zoetstoffen zijn zo ongezond
ga maar eens googelen op die zoetstoffen troepquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Met mate is niks ongezond.
Ja roken wel.
Ik beweer nergens dat 't goed is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ga maar eens googelen op die zoetstoffen troep
Nou, maar nu ben je wel sterk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik heb vroeger liters melk gedronken, ben nog steeds een inimini mens ( was ik maar iets langer)
Dit hoorde ik laatst ook al. En las een tijd geleden er ook wat over.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Ik denk dat je lichaam wel herkend wat voedsel is en wat niet. Het punt is dat het met light-kaas is dat het het herkend als voedsel, maar vervolgens niet weet hoe te verwerken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 03:44 schreef wonderer het volgende:
Iets dat niet wordt afgebroken, wordt gewoon uitgescheten hoor, niet in vet omgezet of zo. Je wordt toch ook niet dik van paperclips, glasscherven en kiezelsteentjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |