abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:24:06 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52576716
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Trusten het volgende:
"De etikettering van voedsel voor de aanwezigheid van zoetstoffen is omstreden. Er zijn zes verschillende zoetstoffen toegestaan in Europa, en voor elk is een Aanvaardbare Dagelijkse Inname vastgesteld. Men mag niet van de consument verwachten dat deze steeds de totale dagelijkse consumptie van elke stof berekent. In plaats daarvan wordt producenten aangeraden een mix van verschillende zoetstoffen te gebruiken, zodat het bijzonder moeilijk wordt om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van een bepaalde zoetstof te bereiken – volwassenen zouden bijvoorbeeld al minstens 10 blikjes van een frisdrank gezoet met uitsluitend aspartaam moeten drinken om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van 40 mg/kg/dag te bereiken. Wanneer een combinatie van zoetstoffen wordt gebruikt, halen zelfs extreme gebruikers zelden meer dan 10 mg/dag. Apen moet men meer dan 1 g/dag voeren alvorens er sprake is van invloed op neurotransmitters in de hersenen en er attaques optreden, en willekeurige, gecontroleerde tests met hoge doses bij mensen hebben geen effect op gedrag of andere effecten aangetoond.(13, 14) Cynisch genoeg is dus blijkbaar meer behoefte aan slecht nieuws dan aan goed nieuws, en het zou wel eens nodig kunnen zijn het publiek te beschermen tegen misleidende websites."
de meeste conclusies komen uit experimenten met Sprague Dowley ratten waarbij 100.000 ppm gegeven wordt....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52576950
Gewoon melk drinken mensen, word je groot en sterk van!
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:38:00 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52577124
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:31 schreef Skazminko het volgende:
nee hoor daar zijn weer andere conspiracies over
pi_52577310
Idd, levengevaarlijk hoor, die melk.

http://home.wanadoo.nl/di(...)e/voeding/zuivel.htm
pi_52577621
Oke, drink dan maar cola!
Ik zweer bij melk. Pas als ik een serieus onafhankelijk onderzoek krijg, waarin een duidelijke conclusie getrokken wordt, dat melk, een direct negatief effect heeft op de gezondheid stop ik met drinken daarvan. Tot die tijd drink ik 4 liter melk per dag.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:48:15 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52578955
Afwisseling is het credo, toch? Niet twee liter cola op een dag, maar cola, water, vruchtendrank, thee... gevarieerde voeding, krijg je veel verschillende stoffen in kleine hoeveelheden binnen.

Ze moeten voedingsleer gaan geven op de basisschool. Als je ziet wat sommige kids als ontbijt krijgen van hun ouders... tering.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52579723
Sommige lui bij mij op school nemen een twix en een blikje frisdrank als 'lunch', en dan zeggen ze dat ik slecht met voeding omga, omdat ik boterhammen met kip en mosterd eet. (vlees is slecht voor je en van mosterd word je dik!!! )
  woensdag 22 augustus 2007 @ 02:18:45 #108
71919 wonderer
pi_52580247
Er zitten amper calorieen in mosterd.

Maar inderdaad, voedingsstoffen zijn belangrijker dan wel of geen calorieen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:47:33 #109
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52581555
Volgens mij probeert men ons een voedselcomplex aan te praten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:52:10 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52581617
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij probeert men ons een voedselcomplex aan te praten.
wie?
pi_52581775
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:44 schreef Halinalle het volgende:
Idd, levengevaarlijk hoor, die melk.

http://home.wanadoo.nl/di(...)e/voeding/zuivel.htm
ik drink voornamelijk melk en cola light
ik ben dus een lopende tijdbom

het is trouwens wel zo dat als ik op dieet ben en overdag zoveel mogelijk water drink ipv coca cola light, ik voor de rest mijn eetpatroon niet zo heel veel aan hoef te passen om toch af te vallen...
ik geloof dus best dat kunstmatige zoetstoffen invloed hebben op je stofwisseling... of in elk geval op je smaakbehoefte..
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:20:21 #112
52357 Lambiekje
pi_52582086
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 08:52 schreef Re het volgende:

[..]

wie?
Unilever, de regering. voedselindustrie. Dieeten als Sonja bakker.

Gebalanceerd eten. Een dag gezondigd neem een balansdag. Neem yacult. Optimel goede voor de darmflora. blablabla. Eet vis voor omega 3 blabla. Wat een gekwebbel over het gezondheid. Begint net als Global Warming gewoon vervelend en irritant te worden.

Gros van de vegetarier eet walgelijk ongezond, omdat ze geen goede vleesvervangers eten.

Ik denk, en weet wel zeker, dat als je alle Aspartaam-producten vermijdt, dat heel veel klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:12:06 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52583043
simpele marktwerking hoor, vraag en aanbod...
pi_52583609
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:12 schreef Re het volgende:
simpele marktwerking hoor, vraag en aanbod...
Nee, gewoon een kwestie van "Light" vervangen door "Geen suikers toegevoegd" zodat je niet meer door hebt dat het gore aspartaamcrap is, waarop je bij thuiskomst na de eerste slok een heel vies gezicht trekt en je afvraagt of je de per ongeluk gekochte light bagger toch maar weer opdrinkt of maar door de gootsteen afvoert.

Light verkoopcijfers opschroeven met stealth verpakkingen
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_52584768
Wat mij wel stoort is dat heel veel producten enorm zoet zijn (door suikers en/of andere zoetstoffen). Als je niet oplet wen je zo aan die smaak dat je producten die minder zoet zijn niet meer lekker vindt.
Hetzelfde geldt voor smaakversterkers.
pi_52586420
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
Afwisseling is het credo, toch? Niet twee liter cola op een dag, maar cola, water, vruchtendrank, thee... gevarieerde voeding, krijg je veel verschillende stoffen in kleine hoeveelheden binnen.

Ze moeten voedingsleer gaan geven op de basisschool. Als je ziet wat sommige kids als ontbijt krijgen van hun ouders... tering.
Precies.
Ik weet niet of je weleens iets over het "gezonde lunch"-project van Jamie Oliver hebt gelezen of gezien, maar in Engeland lijkt er een hele generatie kinderen op te groeien die alleen maar gefrituurd voedsel lusten.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:47:42 #117
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_52587137
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
Unilever, de regering. voedselindustrie. Dieeten als Sonja bakker.
'Them'
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:02:40 #118
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52587538
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:25 schreef Halinalle het volgende:
Wat mij wel stoort is dat heel veel producten enorm zoet zijn (door suikers en/of andere zoetstoffen). Als je niet oplet wen je zo aan die smaak dat je producten die minder zoet zijn niet meer lekker vindt.
Hetzelfde geldt voor smaakversterkers.
Een tijdje geleden had ik dat gevoel een beetje. Ik had net een pak Super huismerk dubbelfris gekocht (eerste en meteen laatste keer trouwens) en ik dronk een slok en ik had het gevoel dat mijn tanden uit mijn bek lazerden van de suiker.

Gadverdamme wat was dat spul zoet.

En uiteraard lustte mijn broertje het wel
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_52587919
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:21 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Precies.
Ik weet niet of je weleens iets over het "gezonde lunch"-project van Jamie Oliver hebt gelezen of gezien, maar in Engeland lijkt er een hele generatie kinderen op te groeien die alleen maar gefrituurd voedsel lusten.
Gezien, dat was echt triest. Die kerel maakt de lekkerste gerechten met kip voor ze klaar,aan het einde van de rit lopen die kinderen met spandoeken waarop staat: 'Jamie, give us our food back!'

Laat ze dan ook maar dichtslibben zou ik zeggen, veel dikke kinderen zaten er niet tussen, maar ook het lichaam van een slank persoon kan dichtslibben.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:26:28 #120
71919 wonderer
pi_52593480
Ik hou niet eens van zoet, eigenlijk. Ik heb liever iets hartigs (chocola en caramel zijn wel de uitzondering). Ik vind de frisdrank hier qua zoetheid wel meevallen (zeker de cola smaakt in Amerika anders dan in Nederland), maar ik drink er toch niet zo veel van. Spa rood met een smaakje (de Amerikaanse equivalent dan) zonder toevoegingen is een goed alternatief, alleen zit daar veel koolzuur in

Maar wat ik dus onbegrijpelijk blijf vinden, is hoe mensen lunchen, ontbijten of zelfs dineren met dingen waar geen enkele voedingsstof inzit.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:33:09 #121
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_52593703
quote:
En gewoon bewegen met die luie conjo van je, tenzij je lichaam stuk is wordt zo je voedsel verbrand, en niet opgeslagen.
pi_52594203
quote:
Ik heb vroeger liters melk gedronken, ben nog steeds een inimini mens ( was ik maar iets langer )
pi_52638926
zoetstoffen zijn zo ongezond
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:21:13 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52639124
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:06 schreef zhe-devilll het volgende:
zoetstoffen zijn zo ongezond
Met mate is niks ongezond.

Ja roken wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52639132
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Met mate is niks ongezond.

Ja roken wel.
ga maar eens googelen op die zoetstoffen troep
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:23:48 #126
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52639170
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ga maar eens googelen op die zoetstoffen troep
Ik beweer nergens dat 't goed is.

Maar als je zo denkt ga dan alsjeblieft niet ontleden wat je elke dag binnenkrijgt want dan ga je gillen.

Spinnen zitten trouwens vol eiwitten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52639219
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:49 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik heb vroeger liters melk gedronken, ben nog steeds een inimini mens ( was ik maar iets langer )
Nou, maar nu ben je wel sterk.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:48:03 #128
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52639461
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Dit hoorde ik laatst ook al. En las een tijd geleden er ook wat over.
Er zitten inderdaad in light-producten stoffen die suiker vervangen. Deze stoffen zijn niet van nature voor het lichaam gemaakt en en het lichaam is daardoor niet gewend ze af te breken. Wel heb ik gehoord dat na een tijdje regelmatog gebruik van die stoffen, weer door het lichaam herkend gaan worden en dan wel gaat afbreken. Maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik ook laatst hoorde, is bijvoorbeeld kaas Je hebt van dat light kaas. Dat geen vet bevat en zo. 't Schijnt dat ze een bepaald soort vet gebruiken voor kaas als bindmiddel. Dat is natuurlijk vet en kan dus doro het lichaam afgebroken worden. Bij light-kaas is dat bindmiddel vervangen door iets anders dat het lichaam niet kent en dus ook niet afbreekt. Resultaat? Hardstikke ongezond en je wordt er dik van.

Maar goed, dit heb ik gehoord. Of het waar is... .
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 03:44:31 #129
71919 wonderer
pi_52640391
Iets dat niet wordt afgebroken, wordt gewoon uitgescheten hoor, niet in vet omgezet of zo. Je wordt toch ook niet dik van paperclips, glasscherven en kiezelsteentjes?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:10:37 #130
52357 Lambiekje
pi_52674485
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 03:44 schreef wonderer het volgende:
Iets dat niet wordt afgebroken, wordt gewoon uitgescheten hoor, niet in vet omgezet of zo. Je wordt toch ook niet dik van paperclips, glasscherven en kiezelsteentjes?
Ik denk dat je lichaam wel herkend wat voedsel is en wat niet. Het punt is dat het met light-kaas is dat het het herkend als voedsel, maar vervolgens niet weet hoe te verwerken.
pi_52674691
Het zal er heus wel door je darmen uitkomen, maar goed voor de spijsvertering is het niet. Daarom moeten we tegenwoordig allemaal massaal aan de activia. Als mensen gewoon normaal zouden eten, zou je die shit niet nodig hebben.
pi_52674981
Aspartaam is ongeloofelijke rommel. Mijn schoonmoeder wilde afvallen dus 90% van de producten in de koelkast waren 'light'. Want dat was beter.

M'n vriendin kreeg steeds meer last van een soort van migraine aanvallen, waarbij ze een vlek in haar oog had die een paar uur kon duren......terwijl er geen migraine geschiedenis is in haar familie.
Na wat research blijkt dat een veel voorkomende bijwerking van aspartaam storingen aan de oogzenuw zijn. Dokter had ook geen verklaring.

Aspartaam wordt in je lichaam o.a. afgebroken in het zwaar giftige mierenzuur, wat direct schade toebrengt aan je oogzenuw (De schade kan blijvend zijn).

Schoonmoederlief een aantal van die artikelen laten lezen..hup...alle lightrommel uit de koelkast (goddank). Vriendin kreeg geleidelijk aan minder klachten, en is nu 1 jaar na dato helemaal 'genezen'.

Het duurt een hele tijd voor alle stoffen die uit Aspartaam ontstaan bij afbraak in je lichaam verdwenen zijn - en als je dus stopt met inname van light producten dan kan het een tijd duren voor je merkbaar verschil ziet/voelt.

Acesulfame-K is ook een zoetstof, echter die wordt NIET afgebroken in je lichaam en pies je dus uit zoals hij er in gaat. Acesulfame-K is dan ook een chemisch veel stabieler stofje, dat in producten die niet zuur/gekoeld zijn gewoon zijn smaak en werking behoud. (overigens is hij net zo smerig als Aspartaam - je proeft het meteen wanneer er ergens zoetstof in zit...brrr).

Aspartaam is een van nature ONSTABIELE stof, die alleen z'n werk kan doen in zure of gekoelde producten. Na verloop van tijd valt hij uiteen in andere stoffen, en is de zoete smaak uit het product verdwenen. Veel frisdrankfabrikanten gaan dit probleem 'tegen' door de drank extra zuur te maken, waardoor je natuurlijk weer extra zoete smaakstof nodig hebt om dit te compenseren.

Wat ook zo leuk is van al die maximaal toegestaane hoeveelheden aspartaam per dag is dat elke fabrikant er van uit gaat dat alleen ZIJN product genuttigd wordt.
In de praktijk is het helemaal niet ongewoon als fervente afvallers hun koelkast en snoepkast vol met producten hebben staan die elk bomvol met aspartaam zitten.

Als bijna alles wat je eet en drinkt aspartaam bevat, dan kan je er donder op zeggen dat je vroeg of laat ruim boven de wettelijk toegestane dosis komt. Komt nog bij dat ik van mening ben dat elke hoeveelheid aspartaam lange termijn-gevolgen heeft, en dat het dus vermeden moet worden.

Drinkt ondertussen lekker verder terwijl men hogerop in de keten druk aan het kibbelen is of Aspartaam nou een kankerverwekkende, zwaar chemische stof is met tientallen bijwerkingen en uitwerkingen, en we helemaal geen goed idee hebben wat de gevolgen zijn op lange termijn - of dat het een onschuldig stofje is wat je weer uitplast, zonder nadelige gevolgen.

Ik adviseer tot die tijd dringend om gewoon dingen die 'omstreden' zijn te vermijden als het kan, of in ieder geval in kleine mate tot je te nemen. Op die manier kom je later niet voor vervelende verrassingen te staan....kleine moeite, toch ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')