abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:20:20 #221
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52761930
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dit rapport is nog optimistisch. Vandaag hoorde ik dat Iran nog drie jaar verwijderd is van 2010. Drie jaar! Als we nu niks doen is het straks te laat.
Iran is zelfs nog minder dan 3 jaar verwijderd van 2010... 2 jaar en 4 maanden, om precies te zijn.. We *moeten* nu ingrijpen, voor het te laat is!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:31:23 #222
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52762233
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:20 schreef gronk het volgende:

[..]

Iran is zelfs nog minder dan 3 jaar verwijderd van 2010... 2 jaar en 4 maanden, om precies te zijn.. We *moeten* nu ingrijpen, voor het te laat is!
Je quotettetete sneller dan mijn edit. Want het is inderdaad minder dan drie jaar.

Het is gewoon weer 1936 en Iran is Zimbabwe.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:53:01 #223
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52762903
Wat me dan nog 'enigszins' oplucht is dat de meeste ellende zich in het Midden Oosten afspeelt, en niet op ons eigen continent. Tenminste, voor zolang het duurt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52763675
Bush waarschuwt Iran dat ze moeten stoppen met het ondersteunen van aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak. Nog steeds geen bewijs natuurlijk. Ik heb altijd gezegd dat ik niet geloof in een Amerikaanse aanval op Iran -die zou al in juli 2004 plaatsvinden, zoals velen waarschijnlijk nog kunnen herinneren-, maar het spel lijkt nu wel te worden gespeeld zoals máánden geleden al voorspeld: richt de aandacht niet op het nucleaire programma van Iran, maar op de destabiliserende houding van het land in Iran, op de aanvallen op Amerikaanse troepen. Dat zou voor de massa makkelijker te verkopen zijn en, al zou eht ze weinig boeien, ook wat betreft internationaal recht.

Nog steeds lijkt het mij debiel om Iran aan te vallen, en ik kan het mij nauwelijks voorstellen, ervan uit gaande dat er toch ergens wel een paar wat slimmere personen zitten, wat wellicht naďef is van me, maar het lijkt er toch of alsof ze het daar op gaan gooien. Maar, en dat is toch die naďeve hoop waarschijnlijk, ergens acht ik het meer voor de hand liggend dat ze het doen slechts om het dreigen, onder meer vanwege de binnenlandse situatie.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:55:55 #225
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_52765056
Bush warns Iran over insurgents
President Bush (file picture)
President Bush was making his second major speech in a week
US President George W Bush has warned Iran to stop supporting the militants fighting against the US in Iraq.

In a speech to US war veterans in Reno, Nevada, Mr Bush renewed charges that Tehran has provided training and weapons for extremists in Iraq.

"The Iranian regime must halt these actions," he said.

Earlier, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad warned that US authority in the region was rapidly collapsing, and Iran would help fill the void.

"Soon, we will see a huge power vacuum in the region," Mr Ahmadinejad said.

"Of course, we are prepared to fill the gap, with the help of neighbours and regional friends like Saudi Arabia, and with the help of the Iraqi nation."

'Nuclear threat'

In his speech to the American Legion, Mr Bush hit back, accusing Iran's Revolutionary Guards of funding and arming insurgents in Iraq.

And he said Iran's leaders could not avoid some responsibility for attacks on coalition troops and Iraqi civilians.

"I have authorised our military commanders in Iraq to confront Tehran's murderous activities," he said.

In a wide-ranging speech, Mr Bush also tackled the issue of Iran's nuclear ambition - which Tehran insists is solely to provide power, but the US believes may be used to develop weapons.

Mr Bush said Tehran's pursuit of nuclear technology threatened to put the Middle East "under the shadow of a nuclear holocaust".

It was Mr Bush's second major speech on foreign policy in a week.

Correspondents say he is seeking to rally support for the so-called surge strategy of sending more troops to Iraq.
pi_52765216
aardig harde taal van beide kanten vandaag...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52770786
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef Caesu het volgende:
aardig harde taal van beide kanten vandaag...
Terwijl ik vandaag in het NRC las, dat het IAEA (of zo) en Iran nader tot elkaar gekomen waren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52770918
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Terwijl ik vandaag in het NRC las, dat het IAEA (of zo) en Iran nader tot elkaar gekomen waren.
Denk niet dat dit zo belangrijk is voor Bush en kornuiten wel voor de internationale gemeenschap.
Zo min als WMD`s er toe deden bij Irak, Zo min doen de atoomactiviteiten in Iran er toe.
Snap niet hoe intelligente mensen nog in dit fabeltje geloven, er zijn hele andere intenties in het spel.
fefesff ere erfe
pi_52771024
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:21 schreef motionknight het volgende:

[..]

Denk niet dat dit zo belangrijk is voor Bush en kornuiten wel voor de internationale gemeenschap.
Zo min als WMD`s er toe deden bij Irak, Zo min doen de atoomactiviteiten in Iran er toe.
Snap niet hoe intelligente mensen nog in dit fabeltje geloven, er zijn hele andere intenties in het spel.
Jawel. Maar van de taal die hierboven gepost wordt, lees ik niks in de kranten. En Iran aanvallen is wel wat anders dan Irak aanvallen.
Bush moet toch een casus belli verzinnen, niet alleen voor intern gebruik, maar ook internationaal. Daavan zie ik niet zoveel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 02:39:59 #230
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_52771060
Was toch de bedoeling dat het een korte luchtaanval wordt? een soort waarschuwing?
pi_52776324
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:16 schreef Monidique het volgende:
Bush waarschuwt Iran dat ze moeten stoppen met het ondersteunen van aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak. Nog steeds geen bewijs natuurlijk. Ik heb altijd gezegd dat ik niet geloof in een Amerikaanse aanval op Iran -die zou al in juli 2004 plaatsvinden, zoals velen waarschijnlijk nog kunnen herinneren-, maar het spel lijkt nu wel te worden gespeeld zoals máánden geleden al voorspeld: richt de aandacht niet op het nucleaire programma van Iran, maar op de destabiliserende houding van het land in Iran, op de aanvallen op Amerikaanse troepen. Dat zou voor de massa makkelijker te verkopen zijn en, al zou eht ze weinig boeien, ook wat betreft internationaal recht.

Nog steeds lijkt het mij debiel om Iran aan te vallen, en ik kan het mij nauwelijks voorstellen, ervan uit gaande dat er toch ergens wel een paar wat slimmere personen zitten, wat wellicht naďef is van me, maar het lijkt er toch of alsof ze het daar op gaan gooien. Maar, en dat is toch die naďeve hoop waarschijnlijk, ergens acht ik het meer voor de hand liggend dat ze het doen slechts om het dreigen, onder meer vanwege de binnenlandse situatie.
het moet in 2008 gebeuren anders gebeurd het niet meer dus nog een jaar de tijd om nog een oorlog aan te praten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52776360
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 02:21 schreef motionknight het volgende:

[..]

nou dat denk ik niet de atoom activiteiten doen er hier een stuk meer aan toe zeker met de raketten die iran heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52777620
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het moet in 2008 gebeuren anders gebeurd het niet meer dus nog een jaar de tijd om nog een oorlog aan te praten
2008 in 2006 begonnen we geloof al met de roadmap to war.

misschien kunnen we titel veranderen in vijfjaren-plan ofzo, die oorlog komt er nooit
Life sucks
pi_52777909
niets
pi_52778206
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:38 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

2008 in 2006 begonnen we geloof al met de roadmap to war.

misschien kunnen we titel veranderen in vijfjaren-plan ofzo, die oorlog komt er nooit
tja dan zijn de neo cons het witte huis uit
pi_52778557
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Tsja, al de Republikeine kandidaten zijn knettergek, dus als een van hen president wordt, wat mij uiterst onwaarschijnlijk lijkt, dan blijft het gevaar nog steeds en in Edwards, Clinton en Obama, met name de eerst twee, heb ik ook weinig vertrouwen.
pi_52797615
Het lijkt me erg dom als de VSvA Iran aanvallen. Iran is geen Irak. Het is om te beginnen al een paar maten groter. En Iraniërs zijn geen Arabieren! Ik krijg de indruk dat de huidige jonge bevolking schijt heeft aan het zittende regime, maar als het land aangevallen wordt, kon dat wel eens omslaan. Ze zijn namelijk wel trots.

Een bliksemactie, zoals de joden tegen die kerncentrale van Irak uitvoerden, maakt nog een kans. Omdat Iran daar geen echt antwoord op zal hebben. Maar in dat geval zou ik als jood of yank toch wel maken dat ik wegkwam uit angst voor wraak.
De VSvA kunnen, voornamelijk door hun poltieke onbenul trouwens, Irak niet eens aan.

Maar ik moet toegeven: ze zijn wel ongelooflijk dom, daar aan de andere kant van het water.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:42:58 #238
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52798036
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:30 schreef Kees22 het volgende:
Maar ik moet toegeven: ze zijn wel ongelooflijk domleiden wel erg aan zelfoverschatting, daar aan de andere kant van het water. in het witte huis.
Ik hoop dat ze niet op het briljante idee komen om 'tactical nukes' in te zetten. Daar gaan we gezeik mee krijgen. Ik durf d'r dan op te gokken dat er hier in europa ook wat amerikaanse ambassades plat gaan.
pi_52798599
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:42 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze niet op het briljante idee komen om 'tactical nukes' in te zetten. Daar gaan we gezeik mee krijgen. Ik durf d'r dan op te gokken dat er hier in europa ook wat amerikaanse ambassades plat gaan.
Je eerste vervanging kost meer tekens, je tweede minder. Overigens is het lijden aan zelfoverschatting.
Misschien. Iraniërs zijn sji'ieten, overige moslims overwegend soennieten.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 00:39:21 #240
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_52799774
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:30 schreef Kees22 het volgende:
Het lijkt me erg dom als de VSvA Iran aanvallen.
In dit soort zaken is de VS dom.
quote:
Iran is geen Irak.
Zoiets werd ook gezegd toen ze Irak binnenvielen.
quote:
Het is om te beginnen al een paar maten groter. En Iraniërs zijn geen Arabieren! Ik krijg de indruk dat de huidige jonge bevolking schijt heeft aan het zittende regime, maar als het land aangevallen wordt, kon dat wel eens omslaan. Ze zijn namelijk wel trots.
Laten we het hopen.
quote:
Een bliksemactie, zoals de joden tegen die kerncentrale van Irak uitvoerden, maakt nog een kans. Omdat Iran daar geen echt antwoord op zal hebben. Maar in dat geval zou ik als jood of yank toch wel maken dat ik wegkwam uit angst voor wraak.
Probleem voor Israel is dat ze niet weg kunnen (land verplaatsen gaat wat moeilijk). De VS zitten wel lekker daar met die honderdduizenden soldaten binnen handbereik van Iran.
quote:
De VSvA kunnen, voornamelijk door hun poltieke onbenul trouwens, Irak niet eens aan.
Het is niet de intentie van de VS om Irak/de Irakezen te helpen.
quote:
Maar ik moet toegeven: ze zijn wel ongelooflijk dom, daar aan de andere kant van het water.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')