quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:00 schreef -skippybal- het volgende:Het is altijd zo mooi als er iemand een stuurfout maakt en bijna valt, en dat Hans dan Renaat gaat onderbreken met "Oi joi joi joi joi joi!!"
Ach die twee zie ik ook wel weer zitten , een bloemlezing uit hun vorige ronde's die ze samen deden :
Co-commentator Hans De Clercq: "De laatste 30 km is biljartvlak". Renaat: "Haal de keu maar boven!"
- Renaat: "Theo Eltink verdiende gisteren 5000 euro voor de ploeg door een nevenklassement te winnen". Hans De Clercq: "Klopt, maar als je daar de taksen aftrekt en je deelt door negen blijft er niet zo veel meer over". Waarop Renaat: "5 euro? Ik ben niet goed in hoofdrekenen".
-"De mooie vierde plaats van Leukemans gisteren toen hij vierde werd"
-"We zien hier een typische landbouwer uit deze streek" (De Rai-helicopter brengt een man in beeld die klaar staat naast een tankwagen om de heli vol te tanken)
"Nog 8km tot de eerste én enige doorkomst aan de aankomst" (op 40km van de finish, vlak voor het begin van het plaatselijke rondje)
"Marzio Bruseghin heeft 12 ezels thuis, waarvan er 4 zwanger zijn."
"Garzelli ondertussen aan de streep." (de vraag is echter welke streep, want hij moest nog beginnen aan zijn tijdrit.)
"In het peleton geen tegenreacties. Geen nieuws van het westelijke front."
Renaat: "In Ravenna kan je kerken bezoeken tot je erbij neervalt". Hans De Clercq: "Als je er bij neervalt ben je dan wel direct op de juiste plaats." Zaligen Hoogdag!
Joachim, wanneer krijgt hij een verkoudheid? Waarschijnlijk straks als Rujano hem voorbij vliegt.
Rujano gaat niet door (hij sprintte enkel naar de top voor punten voor het bergklassement), tijd voor een koffie! (eerder vertelde hij al dat Ruijano wereldkampioen koffie planten is)
Basso in een uitstapje in de Dolomieten
De Passo Duran is een beklijvende klim, er is zelfs een popgroep naar genoemd
Renaat: "op de Stelvio is er gisteren 30 cm sneeuw gevallen"
"Daar de groep van Basso, die rijden wel erg traag." (omdat het beeld blijft hangen)
Hans de Clercq: " De klim is een goeie 4 km lang, zo ongeveer 3,5 km."
Hans: "als het zo blijft zullen de renners hun skilatten moeten boven halen"
"Ik zeg altijd, beter 25 seconden voor den 25 seconden achter"
Hans: "Ik denk dat Wim (Van Huffel) volgend jaar 27 wordt, dat zou toch moeten als hij er vandaag 26 geworden is..."