abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:50:57 #226
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_49655296
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:15 schreef Resonancer het volgende:

[..]

In 1e instantie eigen waarnemingen. Ben mijn hele leven al 'n "buitenmens"
Vergelijkingsmateriaal zit o.a. in mijn hoofd, maar ook op de oude vakantiekiekjes (waar ik en mijn fam. er heel veel van bezitten. En verder: oude films, reclame's, video's..etc..
Dus jij vergelijkt jouw waarnemingen in Nederland met cijfers die internationaal zijn waargenomen? Natuurlijk kom je dan scheef uit. Vraag eens bij Schiphol (en andere nederlandse luchthavens) na wat de groei is in luchtverkeer, dan heb je een beeld dat je kunt vergelijken met jouw waarnemingen.
quote:
De toename in vliegverkeer : Daar is heel veel over te vinden, althans over de burgerluchtvaat.
Want millitaire vluchten......???? Geheim.
Ik vind het niet meer dan normaal dat er geen informatie wordt vrijgegeven over routes en tijden ed over militaire vluchten. Ik neem aan dat jij dat ook wel kunt begrijpen? Maar waar staat dat militaire vluchten niet in de cijfers van dit internationale bedrijf zijn opgenomen?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_49656352
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:47 schreef W8ezel het volgende:

[..]

Probeer eerst maar eens te bewijzen dat de vaccins schadelijk zijn. Bovendien draagt het mogelijk bestaan van zoiets niks bij aan de bewijsvoering voor chemtrails (hooguit indirecte).
Daar heb ik genoeg bewijzen voor gezien. Maar details horen m.i. in 'n ander topic.
quote:
Nogmaals, wat heeft het dumpen van uranium te maken met chemtrails?
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:30 schreef Resonancer het volgende:
Ik vind dat het er heel veel mee te maken heeft.
De mensen die voor deze zaken verantwoordeljk zijn hebben nl ook de middelen om chemtrails te realiseren.
Het maakt mij i.i.g wel duidelijk dat hun geweten ze er niet van zou weerhouden.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_49657141
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:50 schreef Goofup het volgende:

[..]

Dus jij vergelijkt jouw waarnemingen in Nederland met cijfers die internationaal zijn waargenomen? Natuurlijk kom je dan scheef uit. Vraag eens bij Schiphol (en andere nederlandse luchthavens) na wat de groei is in luchtverkeer, dan heb je een beeld dat je kunt vergelijken met jouw waarnemingen.
uhm, er stonden ook linkjes met gegevens over NL tussen.
Dacht je dat er alleen vliegtuigen vanaf schiphol e.a. over NL vliegen?
quote:
Ik vind het niet meer dan normaal dat er geen informatie wordt vrijgegeven over routes en tijden ed over militaire vluchten. Ik neem aan dat jij dat ook wel kunt begrijpen? Maar waar staat dat militaire vluchten niet in de cijfers van dit internationale bedrijf zijn opgenomen?
Dat heb ik gelezen. Dit gaat om Burgerluchtvaart. Heb tijdje geleden al gepost dat er (voor mij) geen gegevens over militaire vluchten beschikbaar zijn. Althans dat zegt :

http://www.eurocontrol.int/index2.html

Dat LOGO.., maar dit terzijde..

http://www.eurocontrol.in(...)b_civilmilitary.html
quote:
Eurocontrol is the Brussels-based air traffic management centre that is supposed to know about these things.

Trying to put a figure on the amount of sky over Europe which is limited for military use is like trying to grip jelly - when you think you've got it all, a piece squeezes out somewhere else.

Senior RAF sources reckon "about 5%". Aviation and defence industry analysts say "about 20%


But the transparency which has become so fashionable everywhere else in our world eludes this centre so far, and it refuses to put a number on what the military needs and how much of our skies is civilian airspace.

One thing all agree on - Europe has more military airspace than anywhere else. This is partly historic, a legacy of Europe's past conflicts and the Cold War.

But there is a capital cost to too much military airspace, and the airlines are paying it.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/the_economy/523115.stm

Eurocontrol wil geen apart militair luchtruim meer.

BRUSSEL - Militaire en commerciele vliegtuigen moeten voortaan door hetzelfde luchtruim kunnen vliegen. Het huidige onderscheid in luchtruim moet worden opgeheven. “Dat is veel efficienter. Zo ontstaat meer plaats voor het groeiend luchtverkeer'', betoogt topman Jean-Robert Cazarré van luchtverkeersorganisatie Eurocontrol in het eigen magazine Skyway.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19264


Cazarré leidt de nieuwe directie voor coördinatie van civiel-militaire luchtverkeersleiding.
Probleem bij een volledige samenwerking is dat veel militaire toestellen niet met de gewone luchtverkeersleiding kunnen communiceren. Ze missen de juiste apparatuur.
http://www.europa-nu.nl/9(...)ore?ctx=vg9phwrz4dzh
En soms is het ok niet helemaal duidelijk of n vlucht civil of militair is... CIA vluchten weet je nog?
http://www.europarl.europ(...)ices/pe382487_nl.pdf
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_49668634
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom vliegen ze ruitjespatronen in de lucht voor de lol of voor, zoals iemand eens opmerkte, een dicht luchtdek met daarboven de mogelijkheid uit te zenden in beelden,
Je volgt dit topic toch al een tijdje, niet? Dat is al een paar keer uitgelegd waarom dat voor kan komen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:35:35 #230
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_49675124
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 17:30 schreef Resonancer het volgende:
Het maakt mij i.i.g wel duidelijk dat hun geweten ze er niet van zou weerhouden.
Hun geweten zou ze moeten weerhouden? Daar gaat dus de mogelijkheid dat ze het doen tegen het broeikaseffect.

(en dan weten we nog steeds niet wie 'ze' zijn, 'wat' ze doen, hoe ze 'het' doen...)
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_49675169
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je volgt dit topic toch al een tijdje, niet? Dat is al een paar keer uitgelegd waarom dat voor kan komen.
Je weet toch dat er om de zoveel topics/posts alles weer herhaald wordt, alles weer opnieuw langskomt?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49675434
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:35 schreef Rasing het volgende:
Daar gaat dus de mogelijkheid dat ze het doen tegen het broeikaseffect.
Zou je dan niet verwachten dat ze er mee zouden uitpakken dat ze iets proberen tegen het broeikaseffect ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:48:04 #233
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_49675471
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:46 schreef UncleScorp het volgende:
Zou je dan niet verwachten dat ze er mee zouden uitpakken dat ze iets proberen tegen het broeikaseffect ?
Zou ik wel zeggen. Dat ze het tegen het broeikaseffect zouden doen, was één van Resonancers 10 mogelijke redenen om chemtrails te sproeien. Nu niet meer dus.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:47:57 #234
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_49677215
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

uhm, er stonden ook linkjes met gegevens over NL tussen.
Dacht je dat er alleen vliegtuigen vanaf schiphol e.a. over NL vliegen?
[..]
Nee, ik vroeg je hoe je aan je waarnemingen kwam en je gaf me daar info over. Ik constateerde dat de info een scheef beeld geeft. Waarom vond je het nodig juist die tabel weer te geven, terwijl die, zoals ik eerder uitlegde losstaat van jouw waarneming in Nederland? Daarom zei ik dat je beter bij vlieghavens in NL kunt informeren. omdat die naar alle waarschijnlijkheid wél beschikken over vliegverkeerschema's in ons luchtruim (die moeten daar uiteindelijk toch in deelnemen).
quote:
Dat heb ik gelezen. Dit gaat om Burgerluchtvaart. Heb tijdje geleden al gepost dat er (voor mij) geen gegevens over militaire vluchten beschikbaar zijn. Althans dat zegt :

http://www.eurocontrol.int/index2.html
quote aub van de site, want ik kan jouw constatering zo gauw niet vinden en om die hele site door te spitten...
quote:
En soms is het ok niet helemaal duidelijk of n vlucht civil of militair is... CIA vluchten weet je nog?
http://www.europarl.europ(...)ices/pe382487_nl.pdf
ok, maar dat heeft geen invloed op de hoeveelheid van het vliegverkeer, alleen over de samenstelling.

Graag als je een argument geeft geen link naar een algemene tekst geven, maar een concrete link of quote!
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_49686711
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:35 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hun geweten zou ze moeten weerhouden? Daar gaat dus de mogelijkheid dat ze het doen tegen het broeikaseffect.

(en dan weten we nog steeds niet wie 'ze' zijn, 'wat' ze doen, hoe ze 'het' doen...)
Waarom gaat daar dan die mogelijkheid?
http://www.lightwatcher.com/chemtrails/Hughes_patent.html

Het doel heiligt de middelen.

Author - Dr. R. Michael Castle is an Environmental Professional whom holds a National Certification for Environmental Risk Assessment with 15 years of field practice in Environmental Risk Assessment, Investigation, Analyses and Remediation. A Polymer Chemist for 22 years prior to establishment of the Environmental Consulting and Engineering Firm, Castle Concepts Consultants, Inc., and is on the International Advisory Board of the World Natural Health Organization, (Bio of Dr. R.Michael Castle,

En die zegt dus o.a. dit:
quote:
There are very large, winner-take-all games orchestrated by the Global Interests of the World. We have investigated, researched and found substantial evidence of a multiplicity of Global operations designed to mitigate various and theoretical Global catastrophes, as defined by a late 1980's and 1990's International Panel of Conferees. (The value of who are they, what's the politics smell like and all that is not of the utmost importance in our attempt, herein, to describe what serious destruction they have caused and are causing to Humans and our Finite Environment.1

Many of the operations we have collectively found in our investigations of this debacle have remained a secret, classified and not for general populace information or knowledge. You must answer the question, Dear Reader as to why someone would possibly deploy these Geo-weapons. Just follow the money trails. We will yield all of our voluminous data, information and all references we have used in our validation of facts surrounding this Global atrocity. The recipients of this information must be interested enough in what we are trying to expose, the Human-health risks, the Environmental risks and the plain, simple "wrongness" that prevails. We must determine first if you are provoked to really care, because the research and development of this information for a Major Media whistle-blowing expose will require passion and dedication. Our research work has spanned almost five years of....watching and discovering, with disgust, the scenarios which follow.
http://www.bariumblues.com/methodic_demise_of_natural_earth.htm
Lees het stuk 's helemaal, dan heb je antw op je vraag wie wat en hoe.

maar jah, de man zal wel geen verstand van vliegtuigen en meteorologie hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door Resonancer op 23-05-2007 19:26:18 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_49687243
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zou je dan niet verwachten dat ze er mee zouden uitpakken dat ze iets proberen tegen het broeikaseffect ?
Nee, want het is kiezen tussen 2 kwaden. Niks doen, of via deze noodmaatregel met enorme gezondheidsrisico's toch iets te doen. Daarbij komt dat het millitair apparaat handig gebruik kan maken van deze methode om andere doelen te realiseren.
I.m.o. veel te ingewikkeld om open kaart te spelen, makkelijker om het zo lang mogelijk "geheim" te houden, maar echt geheim is het natuurlijk allang niet meer.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:39:41 #237
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_49688735
Resonancer, nogmaals. Als je aangeeft dat ergens een antwoord te vinden is, verwoord dan dit antwoord gevolgd door een link naar de bron (dus niet alleen een bron met de opmerking zoek het maar uit) of pak passages uit de tekst, waaruit blijkt dat je gelijk hebt.
Tot nu toe heb ik niks kunnen achterhalen... (dit komt omdat ik ook niet de complete bronnen na ga pluizen die je opgeeft, omdat ik bij het doorlezen ervan niet snel richting antwoorden gestuurd wordt, waarvan jij aangeeft dat ze daar te vinden zijn)
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_49689672
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nee, want het is kiezen tussen 2 kwaden. Niks doen, of via deze noodmaatregel met enorme gezondheidsrisico's toch iets te doen. Daarbij komt dat het millitair apparaat handig gebruik kan maken van deze methode om andere doelen te realiseren.
I.m.o. veel te ingewikkeld om open kaart te spelen, makkelijker om het zo lang mogelijk "geheim" te houden, maar echt geheim is het natuurlijk allang niet meer.
Ze kunnen natuurlijk ook nog gedeeltelijk open kaart spelen, wel aangeven dat ze het doen, en vervolgens met allerlei onderzoeken (al dan niet gefingeerd) aantonen dat het niet schadelijk is voor de gezondheid. En dat is logsicher dan het helemaal verzwijgen, vooral ook omdat je de gezondheidsrisico's prima kunt bagatelliseren. Kijk maar hoe dat gebeurt met UMTS-straling, waar op basis van een onderzoek waar toch wel een en ander aan op te merken is, nu in NL wordt gesteld door de regering dat het absoluut niet schadelijk is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 16:02:55 ]
pi_49698650
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:39 schreef Goofup het volgende:
Resonancer, nogmaals. Als je aangeeft dat ergens een antwoord te vinden is, verwoord dan dit antwoord gevolgd door een link naar de bron (dus niet alleen een bron met de opmerking zoek het maar uit) of pak passages uit de tekst, waaruit blijkt dat je gelijk hebt.
Tot nu toe heb ik niks kunnen achterhalen... (dit komt omdat ik ook niet de complete bronnen na ga pluizen die je opgeeft, omdat ik bij het doorlezen ervan niet snel richting antwoorden gestuurd wordt, waarvan jij aangeeft dat ze daar te vinden zijn)
NIKS ? dat is niet veel. N aantal vagen heb ik dacht ik toch wel beantwoord dacht ik.
Ik beloof niks, maar zal mijn best doen mijn antwoorden specifieker te formuleren, van de andere kant als jij mij niet gelooft als ik zeg dat "er geen gegevens beschikbaar zijn over het aantal militaire vluchten over NL " jij mij ook van mijn ongelijk zou kunnen overtuigen door met bronnen aan te komen die dit wel melden.

Het artikel van Eurocontrol gaat niet over hoeveelheid vliegverkeer maar over de ruimte die militaire vluchten krijgen toegewezen. Ik zal het nogmaals quoten:
quote:
Eurocontrol is the Brussels-based air traffic management centre that is supposed to know about these things.

Trying to put a figure on the amount of sky over Europe which is limited for military use is like trying to grip jelly - when you think you've got it all, a piece squeezes out somewhere else.

Senior RAF sources reckon "about 5%". Aviation and defence industry analysts say "about 20%

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/the_economy/523115.stm
Ook opmerkelijk vind ik..
quote:
Probleem bij een volledige samenwerking is dat veel militaire toestellen niet met de gewone luchtverkeersleiding kunnen communiceren. Ze missen de juiste apparatuur.
http://www.europa-nu.nl/9(...)ore?ctx=vg9phwrz4dzh
Laat Bin het maar niet horen..

Maar 'n excact antwoord op de vraag hoeveel vliegbewegingen er per jaar boven NL plaatsvinden kan ik je niet geven.
Ik ben daarom uitgegaan van de eerdere globale cijfers:
quote:
Het vliegverkeer is verdubbeld terwijl de overlast ten opzichte van 1990 is afgenomen.
http://www.regionalesamenwerking.amsterdam.nl/live/index.jsp?nav=310&loc=17691&det=24601
quote:
Het aantal passagiers op Nederlandse luchthavens is sinds 1997 met 45% gegroeid.



Aantal vliegtuigbewegingen afgenomen

Het totaal aantal vliegbewegingen vanaf Nederlandse luchthavens is in de periode 1997-2005 met 16% gedaald. Dit komt voor rekening van de afname van het aantal terreinvluchten met 63%. Het aantal overlandbewegingen is in dezelfde periode met 5% toegenomen tot bijna 500 duizend. Op Schiphol bedraagt de toename 15%.


http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-0028.html
Maar blijft dus het feit dat dit gaat om vluchten van en naar NL'se luchthavens, cijfers over het aantal vliegbewegingen boven NL , heb ik (nog) niet gevonden. Als ik naar de trails kijk zou het min. 500X zoveel als in 1990 moeten zijn. Vandaar mijn aanname.

Maar om nou alles te gaan tellen.
http://www.vijftigplusser.nl/?page=article&article_id=781
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_49699721
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:01 schreef Wombcat het volgende:
Ze kunnen natuurlijk ook nog gedeeltelijk open kaart spelen, wel aangeven dat ze het doen, en vervolgens met allerlei onderzoeken (al dan niet gefingeerd) aantonen dat het niet schadelijk is voor de gezondheid. En dat is logsicher dan het helemaal verzwijgen, vooral ook omdat je de gezondheidsrisico's prima kunt bagatelliseren. Kijk maar hoe dat gebeurt met UMTS-straling, waar op basis van een onderzoek waar toch wel een en ander aan op te merken is, nu in NL wordt gesteld door de regering dat het absoluut niet schadelijk is.
Dat is i.m.o slechts 1 onderdeel van het verhaal.
Stel men geeft toe dat men o.a alluminium gebruikt. Volgens Teller zouden deze partikels na ong. 10 jr weer op aarde komen. Ik denk dat de rechtszalen overvol zouden zitten met Allzheimer patienten.

De vraag die dan (hopelijk) bij iedereen op zou komen: Hoe erg is het dan met die klimaatsverandering? " kun je dan toch moeilijk beantwoorden met "ach het valt wel mee".
Ik denk dat iedereen dan zou vermoeden dat het ernstig is indien men naar zulke maatregelen grijpt. Sommige mensen zullen eisen dat er naast het aanleggen van 'n sunscreen andere (ingrijpende) maatregelen worden genomen. En hoe dan om te gaan met landen die weinig tot geen schuld hebben aan de klimaatsverandering (ervan uitgaande dat dit door menselijke invloed gebeurd) en toch slachtoffer worden van de bijwerkingen van dit sunscreen?
En wie betaald het eigenlijk ?

En zo kan ik nog pagina's doorgaan.

Nee hoor, gewoon stilhouden.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_49700419
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Resonancer het volgende:

De vraag die dan (hopelijk) bij iedereen op zou komen: Hoe erg is het dan met die klimaatsverandering? " kun je dan toch moeilijk beantwoorden met "ach het valt wel mee".
Ik denk dat iedereen dan zou vermoeden dat het ernstig is indien men naar zulke maatregelen grijpt. Sommige mensen zullen eisen dat er naast het aanleggen van 'n sunscreen andere (ingrijpende) maatregelen worden genomen. En hoe dan om te gaan met landen die weinig tot geen schuld hebben aan de klimaatsverandering (ervan uitgaande dat dit door menselijke invloed gebeurd) en toch slachtoffer worden van de bijwerkingen van dit sunscreen?
En wie betaald het eigenlijk ?
Er zijn ook genoeg landen die last (zullen) hebben van de klmaatsverandering, zoals diverse eilanden in de pacific of Bangladesh, en die komen ook nog niet direct in aanmerking voor vergoeding daarvoor (of vragen het überhaupt).

En er wordt door de meeste overheden ook niet ontkend dat de gevolgen van de klimaatsverandering ernstig kunnen zijn.
pi_49702842
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef Resonancer het volgende:

Maar blijft dus het feit dat dit gaat om vluchten van en naar NL'se luchthavens, cijfers over het aantal vliegbewegingen boven NL , heb ik (nog) niet gevonden. Als ik naar de trails kijk zou het min. 500X zoveel als in 1990 moeten zijn. Vandaar mijn aanname.
Sorry als ik hier iets stoms of zinloos post, maar het aantal trails dat je ziet is dus een niet erg accurate graadmeter. Ik zie namelijk ook meer trails....maarrrrr

A-sinds de jaren 90 is schiphol meer onder druk komen staan en heeft een hele dot vliegroutes verlegd, waardoor onder andere mijn woonplaats, en wellicht de jouwe ook, gewoon meer overvluchten krijgt.
Ook op contrailvormende hoogten.

B- door de afnemende acceptatie van geluid en laagovervliegende vliegtuigen stijgen vliegtuigen vanaf schiphol nu veel sneller naar grotere hoogte dan vroeger. Contrails van vliegtuigen vormen zich alleen als het tuig boven een bepaalde hoogte vliegt..... 1+2=meer

Maar we hebben zeker idioot meer vliegverkeer dan vroeger. toen ik kind was (ok ik ben nog lang geen 50 plusser) zeg maar in de vroege jaren 80, was een overkomend vliegtuig nog nèt niet iets waarvoor je naar buiten de tuin inging om te kijken.... een paar jaar later tegen eind jaren 80 was het een schouderophaal-fenomeen, en de jaren '90 luidden meer het 'naar-binnen-vlucht-voor-vliegherrie' tijdperk in
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:19:03 #243
180160 Autoretry
En opnieuw en opnieuw en...
pi_49918138
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:30 schreef Resonancer het volgende:
Dat is i.m.o slechts 1 onderdeel van het verhaal.
Stel men geeft toe dat men o.a alluminium gebruikt. Volgens Teller zouden deze partikels na ong. 10 jr weer op aarde komen. Ik denk dat de rechtszalen overvol zouden zitten met Allzheimer patienten.
Alluminiumpartikels. Is dat net zoiets als Aluminiumdeeltjes? Enig idee wat daar mee gebeurd? Juist, die roesten weg en zijn na een week oid compleet weggeroest en opgelost.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:40 schreef Fionn het volgende:

Sorry als ik hier iets stoms of zinloos post, maar het aantal trails dat je ziet is dus een niet erg accurate graadmeter. Ik zie namelijk ook meer trails....maarrrrr

A-sinds de jaren 90 is schiphol meer onder druk komen staan en heeft een hele dot vliegroutes verlegd, waardoor onder andere mijn woonplaats, en wellicht de jouwe ook, gewoon meer overvluchten krijgt.
Ook op contrailvormende hoogten.

B- door de afnemende acceptatie van geluid en laagovervliegende vliegtuigen stijgen vliegtuigen vanaf schiphol nu veel sneller naar grotere hoogte dan vroeger. Contrails van vliegtuigen vormen zich alleen als het tuig boven een bepaalde hoogte vliegt..... 1+2=meer

Maar we hebben zeker idioot meer vliegverkeer dan vroeger. toen ik kind was (ok ik ben nog lang geen 50 plusser) zeg maar in de vroege jaren 80, was een overkomend vliegtuig nog nèt niet iets waarvoor je naar buiten de tuin inging om te kijken.... een paar jaar later tegen eind jaren 80 was het een schouderophaal-fenomeen, en de jaren '90 luidden meer het 'naar-binnen-vlucht-voor-vliegherrie' tijdperk in
C- Er is duidelijk een klimaatverandering. Die is op hoogte nog veel extremer als op de grond (zie het gat in de ozonlaag) Zoals ik al eerder opmerkte: een hele kleine temperatuurverandering kan het al dan niet ontstaan van contrails veroorzaken. Dan hebben we het over een temperatuurverschil van een halve graad oid terwijl er bij het ontstaan van een gat in de ozonlaag een temperatuurverschil van een graad of 10 speelt...

D-Er zijn de laatste jaren heel veel jets die stukken hoger vliegen. Een 747 vliegt op een kilometer of 10, de nieuwe bizzjets vliegen 5 km hoger. Een temperatuurverschil van 10 graden halveert (of verdubbelt) de luchtvochtigheid die nodig is om mist te vormen. Tel uit je winst...
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:48:11 #244
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_49923520
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

NIKS ? dat is niet veel. N aantal vagen heb ik dacht ik toch wel beantwoord dacht ik.
Ik beloof niks, maar zal mijn best doen mijn antwoorden specifieker te formuleren, van de andere kant als jij mij niet gelooft als ik zeg dat "er geen gegevens beschikbaar zijn over het aantal militaire vluchten over NL " jij mij ook van mijn ongelijk zou kunnen overtuigen door met bronnen aan te komen die dit wel melden.

Het artikel van Eurocontrol gaat niet over hoeveelheid vliegverkeer maar over de ruimte die militaire vluchten krijgen toegewezen. Ik zal het nogmaals quoten:
[..]

Ook opmerkelijk vind ik..
[..]

Laat Bin het maar niet horen..

Maar 'n excact antwoord op de vraag hoeveel vliegbewegingen er per jaar boven NL plaatsvinden kan ik je niet geven.
Ik ben daarom uitgegaan van de eerdere globale cijfers:
[..]


[..]

Maar blijft dus het feit dat dit gaat om vluchten van en naar NL'se luchthavens, cijfers over het aantal vliegbewegingen boven NL , heb ik (nog) niet gevonden. Als ik naar de trails kijk zou het min. 500X zoveel als in 1990 moeten zijn. Vandaar mijn aanname.

Maar om nou alles te gaan tellen.
http://www.vijftigplusser.nl/?page=article&article_id=781
Houd je in je aanname wel rekening met het feit dat in 1990 de toestellen minder adequaat waren dan tegenwoordig. Uit het linker grafiekje met daarin het vrachtverkeer zie je bijvoorbeeld een afname in hoeveelheid vluchten, tegenover een toename van het aantal tonnen dat door de lucht getransporteerd wordt. Zijn de toestellen misschien groter geworden en hebben ze daardoor misschien ook een grotere afstoot per vlucht?

Verder geloof ik niet dat de het vliegtoerisme in 2007 ten opzichte van 1990 zijn afgenomen (overigens zijn de grafieken die je bij je link, die over vliegverkeer vanaf 1990 gaat, over de jaren 1997 tot 2005, waardoor je wederom een conclusie in de mond legt die niet op juiste gegevens gebaseerd is).
Ik ben benieuwd naar een grafiek van het aantal vliegtoeristen over de laatste jaren. Volgens mij zijn veel meer personen gaan vliegen. Volgens mij heb je dan al een ander beeld over het brandstofverbruik (en dus ook uitstoot).
Verder lijkt mij ook te kunnen achterhalen wat de tankingen zijn geweest bij verschillende vliegbasissen...
Zoek eens een grafiek met het aantal
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_49924031
Foto zal ik nog uploaden, maar eerst ff de tekst kwijt:

vijftien minuten geleden, drie vliegtuigen vliegen op grote hoogte in formatie, de middelste begint te sprayen en de linker en rechter vliegtuigen nemen afscheid van de middelste en wijzigen hun koers.

Tres bizarre, normaal sprayen ze gewoon alleen, waarom begeleiding? wou een piloot zijn taak niet uitvoeren en moest deze dit doen onder bedreiging? rare situatie...
---
Update: Nog maffer is dat er nu achteraf geen trail is ontstaan, vliegtuigje buiten koers of zo...

[ Bericht 11% gewijzigd door TaLoN.NL op 30-05-2007 13:09:23 ]
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_49928516
Resonancer. Helaas, uw verhaal is onzin. Het aantal civiele kisten, het aantal vluchten, het aantal vliegkilometers en het aantal passagiers/vracht is fors toe genomen. Ook de hoeveelheid verbrandde jetfuel:



Bron
pi_49941081
Het traject:

De Foto:

http://i15.tinypic.com/6h60p6c.jpg (1200x800)
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_49941443
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:42 schreef TaLoN.NL het volgende:
Het traject:
[afbeelding]
De Foto:
[afbeelding]
http://i15.tinypic.com/6h60p6c.jpg (1200x800)
OK; ik zie drie airliners op verschillende hoogtes op een airway waarvan er twee afslaan naar een andere airway. Zie het als een afslag op een snelweg

[ Bericht 1% gewijzigd door Autoreply op 30-05-2007 21:11:10 ]
pi_49941761
Die 2 vliegtuigen die afdwalen zijn duidelijk van een andere tijd of hoogte. Het middelste spoor wordt nog "gemaakt" terwijl de buitenste al aan het vervagen zijn.
pi_49943188
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:57 schreef calvobbes het volgende:
Die 2 vliegtuigen die afdwalen zijn duidelijk van een andere tijd of hoogte. Het middelste spoor wordt nog "gemaakt" terwijl de buitenste al aan het vervagen zijn.
Ik heb het met mijn eigen ogen gezien hoor,
toen ben ik naar binnen gerend en heb m'n mobiel gepakt om de foto te maken.

Jouw concusie is incorrect.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')