ik denk dat het je eerste reactie zal zijn om te remmen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:56 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Welke idioot remt op een A-weg dan ook af voor een eend.
quote:SLIEDRECHT - Een overstekende eend met jongen heeft zondag op de snelweg A15 bij Sliedrecht een aanrijding met vijf auto's veroorzaakt. Hierbij vielen vier gewonden en een lichtgewonde. Dat meldde de politie.
De eendenfamilie wilde rond 10.15 uur de snelweg oversteken. Een automobilist zag dit gebeuren en trapte op de rem. Hierdoor ontstond een ongeluk waarbij vijf auto's waren betrokken. Vier mensen zijn gewond naar het ziekenhuis overgebracht, een persoon raakte lichtgewond. De snelweg werd na het ongeval afgesloten wegens onderzoek. Het verkeer richting Rotterdam werd omgeleid.
Van de eendenfamilie heeft een kuikentje het ongeval niet overleefd. De overige leden wisten ongedeerd weg te komen.
Dan zouden veel meer mensen verongelukken door het ontwijken van dieren. Denk dat minstens net zo veel mensen ervoor kiezen door te rijden.quote:Op zondag 29 april 2007 12:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik denk dat het je eerste reactie zal zijn om te remmen.
weet 't niet. bij een groot dier wel, maar bijv. een overstekende kat of een konijn heeft bij mij toch echt pech.quote:Op zondag 29 april 2007 12:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
die keuze zou ik ook maken, maar als er iets onverwachts gebeurt wil je op de rem trappen, als je daarna besluit om gewoon gas te geven en door te rijden is er niets aan de hand.quote:Op zondag 29 april 2007 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan zouden veel meer mensen verongelukken door het ontwijken van dieren. Denk dat minstens net zo veel mensen ervoor kiezen door te rijden.
Het is ook nooit goed.quote:
Wat een hysterische reactie op iemand die alleen zegt: arm kuikenquote:Op zondag 29 april 2007 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed.
Je had 5 doden en de hele eendenfamilie copmleet & levend beter gevonden?
Zeg, doe es rustig man.quote:Op zondag 29 april 2007 13:12 schreef jaoka het volgende:
[..]
Wat een hysterische reactie op iemand die alleen zegt: arm kuiken![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk ook dat je eerste reactie is te willen uit wijken.quote:Op zondag 29 april 2007 13:07 schreef staticdata het volgende:
[..]
die keuze zou ik ook maken, maar als er iets onverwachts gebeurt wil je op de rem trappen, als je daarna besluit om gewoon gas te geven en door te rijden is er niets aan de hand.
met 120 km/u ? wat een wegligging heb jij ! wat voor car rij jij dan ??quote:Op zondag 29 april 2007 13:21 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je eerste reactie is te willen uit wijken.
Lever je rijbewijs maar in!quote:Op zondag 29 april 2007 12:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
Ja hoor, als er plots iets voor je auto opdoemt heb je natuurlijk tijd om even in je spiegel te kijken. Volgens mij reageer je op zo'n moment (misschien niet bij een eend, maar zeker bij iets groots als een hert, laat staan een mens) puur instinctief...quote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lever je rijbewijs maar in!
Je eerste reactie is in je spiegels kijken! Dat wordt je geleerd, en behoor je te weten als je in een auto zit. Je mag NOOIT zomaar remmen, en mensenlevens gaan simpelweg voor eenden.
duft te wedden dat jij ook neit als eerste in je spiegels kijkt hoor...quote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je eerste reactie is in je spiegels kijken! Dat wordt je geleerd, en behoor je te weten als je in een auto zit. Je mag NOOIT zomaar remmen, en mensenlevens gaan simpelweg voor eenden.
Alsof je daar allemaal aan denkt in een panieksituatiequote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, dat kan ook helemaal niet. Je hebt het hier over reflexen. Geen wetboek of regelgeving dat daar iets tegen kan doen.quote:Op zondag 29 april 2007 13:38 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Alsof je daar allemaal aan denkt in een panieksituatie![]()
Zeker nog nooit zoeits dergelijks meegemaakt aan je reactie te merken![]()
en toen en toen ?quote:Op zondag 29 april 2007 13:58 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik had laatst hetzelfde, maar dan met 6 negers.
Nou, ik reed een tijdje terug over de A10, en ineens kwam er een enorme reiger uit de lucht zetten. Gaat vervolgens midden op de rijbaan zitten en schrikt van de aanstormende auto's, en vliegt vervolgens gauw weg. Hij had echter de mogelijkheid om weg te vliegen door een goed gecoördineerde uitwijkmanoeuvre van ondergetekende en medeweggebruikers. Hierbij werd o.a. de vluchtstrook gebruikt en werd er fatsoenlijk remstof gegenereerd.quote:Op zondag 29 april 2007 12:56 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Welke idioot remt op een A-weg dan ook af voor een eend.
Je hoort het verkeer sowieso te observeren. Als je in je spiegels moet kijken om te zien wat er om je heen gebeurt, dan ben je altijd te laat.quote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doh iedereen weet zo achter zijn pctje precies wat hij moet doen in zo'n situatie.quote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
zonder kroost, zeg ik tochquote:Op zondag 29 april 2007 14:44 schreef Redux het volgende:
kuikentjes kunnen toch niet vliegen?
Jah, maar in dit geval is er wel kroost bij en is er dus een reden waarom ze niet vliegend oversteken. Dat je je afvraagt waarom ze zonder kroost ook lopend oversteken doet er dan weinig toe, toch?quote:
ja doei, hèquote:Op zondag 29 april 2007 14:49 schreef Redux het volgende:
[..]
Jah, maar in dit geval is er wel kroost bij en is er dus een reden waarom ze niet vliegend oversteken. Dat je je afvraagt waarom ze zonder kroost ook lopend oversteken doet er dan weinig toe, toch?
I prefer roadkill to pigswillquote:Op zondag 29 april 2007 15:09 schreef Isegrim het volgende:
Moet je alleen wel ff terugrijden om hem op te halen.
Yuck, je bedoelt dat ie dan effe wegglijdt ofzo?quote:Op zondag 29 april 2007 14:03 schreef j0rrit het volgende:
Met ABS over een konijntje heenrijden, dat is ook sneu. Je voelt dat serieus in je rempedaal.
Nou nee. Je ziet die eenden, kijkt in je spiegels en rijdt er om heen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:58 schreef staticdata het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 april 2007 13:30 schreef simra het volgende:
[..]
met 120 km/u ? wat een wegligging heb jij ! wat voor car rij jij dan ??
ABS voel je meestel wel in je rempedaal, met of zonder konijnquote:Op zondag 29 april 2007 14:03 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Met ABS over een konijntje heenrijden, dat is ook sneu. Je voelt dat serieus in je rempedaal.
Yep.quote:Op zondag 29 april 2007 15:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Yuck, je bedoelt dat ie dan effe wegglijdt ofzo?
Wat heb jij gesnoven.quote:Op zondag 29 april 2007 19:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
-
Wat kort door de bocht, maar goed, daarom zal je 't vast prima doen in het verkeerquote:Op zondag 29 april 2007 19:57 schreef StefanP het volgende:
Je moet wel heel simpel zijn wil je voor een beestje remmen. Ik had doorgereden; het is heus niet zo moeilijk om in een fractie van een seconde te realiseren dat remmen heel erg dom is.
Van mij mag de verzekeraar de automobilist die remde een gepeperde rekening sturen. Domme mensen.
Da's idd iets om trots op te zijn!quote:Op zondag 29 april 2007 20:39 schreef StefanP het volgende:
14 jaar zonder ongelukken, verscheide duiven en konijnen kunnen het helaas niet navertellen.
Je mag nooit zomaar remmen....?!quote:Op zondag 29 april 2007 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |