ja ik snap helemaal hoe je er bij komt en zo hoor en ik denk dat meer mensen zo denken hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik snap je indd. Het is mijn eigen paranoide gedachtegang dat ik zo denk en me zo voel. Het gaat geheel onbewust maar gaat samen met onzekerheid m.b.t. mezelf en onzekerheid m.b.t. de ander. Mensen zeggen namelijk niet altijd dat ze het niet goed vinden. Het gevoel met die ex was wel degelijk juist, hij gaf geen complimenten meer omdat er iets mis was. Snap?
Hoe dan ook, het is zeker het proberen waard het contact met mensen op die manier wat te verbeteren. Wat meer naar buiten treden en mezelf wat minder serieus nemen.![]()
Omdat het niet makkelijk is jezelf te veranderen. Uitdaging is prima maar niet makkelijk, straks ben ik constant bezig met veranderen. Why can't I be me!quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:36 schreef Burdie het volgende:
Waarom moet daar dan een-smilie achter?
Zie het als een leuke uitdaging. Communiceren met mensen is positief, niet negatief!.
Zo moet je het dus niet zienquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Omdat het niet makkelijk is jezelf te veranderen. Uitdaging is prima maar niet makkelijk, straks ben ik constant bezig met veranderen. Why can't I be me!
Sociale contacten = leuke mensen = maybe relatie.![]()
Nu wordt het wel ingewikkeld hoor.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zo moet je het dus niet zien.
Sociale contacten = leuke mensen. PUNT.
En dan mag je er wel achter denken: hoe meer leuke mensen ik ken, des te groter is de kans dat er een keertje iemand tussen zit met wie het iets meer dan 'leuk' kan worden, maar het moet zegmaar geen uitgangspunt zijn voor het aangaan van sociale contacten.
Een relatie moet sowieso nooit je uitgangspunt zijn, want dan wordt het - zoals Frezer eerder terecht opmerkte - al heel snel 'gemaakt'. Of je komt wanhopig over, en wanhopigheid is alles behalve aantrekkelijk.
En je moet denk ik vooral jezelf heel erg goed afvragen: wat wil ik? Je zegt dat je steeds bezig bent met veranderen en niet jezelf kunt zijn... maar waarom? Is 'een sociaal persoon zijn' iets wat bij je past? Wat je zou willen zijn, of iets wat je alleen maar zou doen "omdat het zo moet" (en van wie)?
Maar zolang je zegt niet jezelf te (kunnen) zijn, lijkt een relatie me niet zo'n fantastisch plan.
Zo ingewikkeld is het toch niet?! Je moet gewoon stoppen met denken dat je dingen moet doen (zoals sociale contacten leggen) om aan een relatie te komen. Of tenminste, je moet wel contacten leggen voor een relatie, maar een relatie moet niet een reden zijn om sociale contacten aan te gaanquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu wordt het wel ingewikkeld hoor.![]()
Euhm, om redelijk met mensen om te kunnen gaan moet je toch sociaal gedrag vertonen. Ik heb daar moeite mee op een vreemde manier. Ik ga ook nooit uit want dat benauwd me gewoon heel erg. Tijdens mijn relatie met mijn toenmalige vriend (aka ex) kon ik ook mezelf niet zijn en daarom is het fout gegaan.
Ik wil diezelfde fout voorkomen maar ik voel me alleen zonder een leuke jongen om me heen en wat een leuke relatie is. Maar ik zal het teveel romantiseren. Grmbl.![]()
Ik vind het zelf ook lastig om complimentjes te krijgen, en antwoord dan ook meestal maar met 'dankje' ...quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maare, complimentjes kan ik aardig ontvangen maar zodra een jongen zou zeggen dat ie me mooi vind of wat dank ook dan kom ik niet verder dan: dankje. En das wel ok enzo maar ik wordt kriebelig als jongens überhaupt naar me staren of belangstellend kijken. Kan daar niet zo mee omgaan ofzo.
Daarnaast geef ik noooooit complimentjes. Zeker niet als de band met die persoon matig is. Bijv. een collega of iets. Ben nooit met aanrakingen goed geweest. Familie mocht me vroeger niet eens zoenen. Brrr...arm om me heen? Ga weg ofzo. Ik pak zelf niemand beet, zeker niet om te troosten. Das tegen natuurlijk voor me.![]()
Zoals ik geloof ik eerder zei (of dat was in een ander topic), ik heb momenteel stage bij een bedrijf waar ook een psychologe zit. Die spreek ik om de week over mijn "state of mind". Maar ik snap jullie punt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:52 schreef liefie_ het volgende:
ik wil niet lullig doen of zo maar ik zou je toch een psycholoog aanbevelen of zo... je klinkt zo onzeker en opzoek naar jezelf of zo...
Haha, wat denk jij nou?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:53 schreef webspider het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook lastig om complimentjes te krijgen, en antwoord dan ook meestal maar met 'dankje' ...
Ik ben er inmiddels achter dat als je gewoon zegt dat je iemand leuk/mooi/sexy vind als dat ook zo is, het best gewaardeerd wordNiets gemaakts aan, hoor
Maaar.... zonder aanraken, denk je niet dat het wat lastig word om dan intiem met iemand te zijn?.
Onzekerheid en op zoek zijn naar jezelf heb je niet noodzakelijkerwijs hulp van een buitenstaander bij nodig. Een heel aantal mensen kan dat ook prima zelf, danwel met behulp van mensen om hem/haar heenquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:52 schreef liefie_ het volgende:
ik wil niet lullig doen of zo maar ik zou je toch een psycholoog aanbevelen of zo... je klinkt zo onzeker en opzoek naar jezelf of zo...
idd het is ook maar een adviesquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:56 schreef webspider het volgende:
[..]
Onzekerheid en op zoek zijn naar jezelf heb je niet noodzakelijkerwijs hulp van een buitenstaander bij nodig. Een heel aantal mensen kan dat ook prima zelf, danwel met behulp van mensen om hem/haar heen![]()
Ja! Ik vraag me ook af wat je anders zou moeten zeggen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:53 schreef webspider het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook lastig om complimentjes te krijgen, en antwoord dan ook meestal maar met 'dankje' ...
Ik denk dat je elkaar hierin wel redelijk moet matchen kwa kwantiteit van die opmerkingen. Als jij dat eens per maand opmerkt terwijl de ander het eens per dag 'verwacht' zal die persoon waarschijnlijk wel onzeker worden.quote:Ik ben er inmiddels achter dat als je gewoon zegt dat je iemand leuk/mooi/sexy vind als dat ook zo is, het best gewaardeerd wordNiets gemaakts aan, hoor
Als je nu eens gewoon eerst probeert die leuke jongen te vinden, zonder dat het meteen een relatie moet worden, maar gewoon een leuk contact met een leuke jongen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wil diezelfde fout voorkomen maar ik voel me alleen zonder een leuke jongen om me heen en wat een leuke relatie is. Maar ik zal het teveel romantiseren. Grmbl.![]()
Ik werk nog aan het achterwege blijven van de rode wangetjes en de schichtige blik.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:58 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ja! Ik vraag me ook af wat je anders zou moeten zeggen?
Daar heb je een punt. Kennelijk heb ik geen kwantitatieve problemen.quote:[..]
Ik denk dat je elkaar hierin wel redelijk moet matchen kwa kwantiteit van die opmerkingen. Als jij dat eens per maand opmerkt terwijl de ander het eens per dag 'verwacht' zal die persoon waarschijnlijk wel onzeker worden.
Das nog het ergste. De personen met wie ik contact zou krijgen is gelijk in mijn hoofd: Geen potentiele relatie/vriend/verliefheid/interesse in meer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:58 schreef webspider het volgende:
[..]
Als je nu eens gewoon eerst probeert die leuke jongen te vinden, zonder dat het meteen een relatie moet worden, maar gewoon een leuk contact met een leuke jongen?
Hoiquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:58 schreef Pheno het volgende:
Er bestaan geen leuke mensen.
'Darkness is nothing without light' ...quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:58 schreef Pheno het volgende:
Er bestaan geen leuke mensen.
En? Iemand al single af?quote:
De batterijen van mijn zaklamp zijn al een aardig tijdje leegquote:Op zaterdag 28 april 2007 23:02 schreef webspider het volgende:
[..]
'Darkness is nothing without light' ...
ik werk er hard aanquote:
Daar zou ik persoonlijk niet gelukkig van worden. Ik heb genoeg vrienden/kennissen om me heen waar ik nooit iets mee zou willen (bijvoorbeeld omdat ze van hetzelfde geslacht zijn of omdat onze levensstijl niet matcht) maar met wie ik wel een hele goede, fijne band heb. Die mensen zijn voor mij zeker net zo belangrijk als een relatie, zonder hen zou ik het best zwaar hebben.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Das nog het ergste. De personen met wie ik contact zou krijgen is gelijk in mijn hoofd: Geen potentiele relatie/vriend/verliefheid/interesse in meer.
Ja ik ben erg maar ik wordt niet zomaar vrienden met iemand zonder te denken aan ooit meer. Niet omdat ik persé interesse heb maar toch.![]()
Oh maar het gaat er niet om dat ik geen vrienden met ze wil of kan zijn maar meer dat zoiets wel het eerste waar ik aan denk en iemand " mee keur ". Maar goed, we shall see.quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:06 schreef webspider het volgende:
[..]
Daar zou ik persoonlijk niet gelukkig van worden. Ik heb genoeg vrienden/kennissen om me heen waar ik nooit iets mee zou willen (bijvoorbeeld omdat ze van hetzelfde geslacht zijn of omdat onze levensstijl niet matcht) maar met wie ik wel een hele goede, fijne band heb. Die mensen zijn voor mij zeker net zo belangrijk als een relatie, zonder hen zou ik het best zwaar hebben.
Wat is er mis met een leuke jongen met wie je vooral erg goed over koetjes/kalfjes kan babbelen, of eentje die dezelfde hobby heeft, maar verder niets? Ik heb ook mede-8baan-gekken in mijn vriendenkring, met wie ik dan alleen maar 8banen afga, bijvoorbeeld
"I knowwwwww"quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:58 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ja! Ik vraag me ook af wat je anders zou moeten zeggen?
[..]
Dat dus.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef vencodark het volgende:
Zou ik een Fokker daten? Vast wel, maar ik zou me moeten inhouden niet teveel zijn postgeschiedenis te bekijken.![]()
Het was wel creatiefquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ik haar goed ken, maar voor zover ik haar ken zal het er wel niet van komen ben ik bang.En dat is jammer, het zou een leuke avond kunnen zijn.
Ontopic: Zou ik een Fok!ster daten?Als het zo uitkomt, ja tuurlijk!
Ze gewoon een beetje vrolijk en vriendelijk aankijken en dan kijken ze ook lief terugquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:06 schreef Thisbe het volgende:
Wel eens onwillekeurig geglimlacht omdat je aan iets grappigs moet denken? Moet je eens opletten hoeveel mensen dan ineens naar je teruglachen (omdat ze denken dat je naar hen lacht). En gewoon hallo zeggen tegen een mooie jongen (doe ik regelmatig)![]()
Je weet toch dat dat niet gaat lukken, hè? Dat bestaat alleen in films. Slechte, meestal.quote:Op zondag 29 april 2007 00:27 schreef CherryLips het volgende:
omdat ik wacht op liefde op het eerste gezicht en de eerste 'klik' als je iemand in de trein ziet of zo.
Goed, mijn droom vannacht (één van de twee, echt zo vermoeiend). Ik droomde dat m'n zus zwanger was, ongelukje. Ze was helemaal over de zeik, zij en haar vriend hebben nog geen huis, ze willen ook geen kinderen, etc etc. En ik moest dan haar paniekaanval aanhoren terwijl ik dan op m'n kamer zat. En toen kwam ze later naar me toe en vroeg ze, 'Waarom heb jij nooit dit soort dingen?' en toen antwoorde ik, 'Geen relatie. Geen gezeik.'quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zoals ik geloof ik eerder zei (of dat was in een ander topic), ik heb momenteel stage bij een bedrijf waar ook een psychologe zit. Die spreek ik om de week over mijn "state of mind". Maar ik snap jullie punt.
Maar single zijn blijft niet echt leuk.![]()
Dat meisje die schuin onder Q. woont?quote:Op zondag 29 april 2007 00:33 schreef CherryLips het volgende:
In de tweede droom werd ik zwaar aangerand voor de woning van een vriendin
Nee, zij nietquote:Op zondag 29 april 2007 00:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat meisje die schuin onder Q. woont?.
quote:Op zondag 29 april 2007 00:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, zij niet. Anders had ik waarschijnlijk wel een band gezien.
Ik vermoed dat jij daar iets aan moet doen, Q.quote:Op zondag 29 april 2007 01:24 schreef Q. het volgende:
Doe daar iets aan!
Bruut geweld. Je hebt nu wel lang genoeg gewacht, vind je niet?quote:Op zondag 29 april 2007 01:29 schreef Q. het volgende:
Daarvoor is wel medewerking vereist, waarde broer.
Ah. Een man van bruut geweld.quote:Op zondag 29 april 2007 01:57 schreef broer het volgende:
Bruut geweld. Je hebt nu wel lang genoeg gewacht, vind je niet?
Dat zijn de heerlijkste films broer! In het echte leven moet je ze bruut overrompelen die mannen CL!quote:Op zondag 29 april 2007 00:31 schreef broer het volgende:
Je weet toch dat dat niet gaat lukken, hè? Dat bestaat alleen in films. Slechte, meestal.
Ja, we denken hetzelfde broer! Wat dacht je van een robbertje dansen in de regen?quote:Op zondag 29 april 2007 01:57 schreef broer het volgende:
Bruut geweld. Je hebt nu wel lang genoeg gewacht, vind je niet?
Mooi voorstel, Thisbe. Vooral omdat het de komende twee weken nog droog blijft.quote:Op zondag 29 april 2007 02:09 schreef Thisbe het volgende:
Ja, we denken hetzelfde broer! Wat dacht je van een robbertje dansen in de regen?
Inderdaad.quote:Op zondag 29 april 2007 02:13 schreef broer het volgende:
Wel grappig dat jullie allebei denken dat ik het type Bruut Geweld ben.
Ironie blijft toch lastig in het geschreven woord.
Touché.quote:Op zondag 29 april 2007 02:22 schreef Mokster het volgende:
Inderdaad.
goed punt!quote:Op zondag 29 april 2007 03:11 schreef cerror het volgende:
Moet er persé een paard aan te pas komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |