abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48811596
Hier verder. Laatste post uit het vorige topic (van mij ).

Overigens zal Delta Lloyd flinke peentjes zweten op het moment. Zij hebben een joint-venture met ABN AMRO, waarbij hun verzekeringen in ABN kantoren aan de man gebracht worden. Als Fortis de Nederlandse tak overneemt zal dat snel voorbij zijn.
quote:
In 2003 zijn Delta Lloyd Groep en ABN AMRO Bank een samenwerkingsverband aangegaan op het gebied van verzekeringen. De nieuwe joint venture, ABN AMRO Verzekeringen (AAV), verenigt het beste van twee werelden: de verzekeringsexpertise van Delta Lloyd Groep, en het sterke merk en de distributiekracht van ABN AMRO Bank.
http://www.deltalloydgroep.com/dlg/nl/werkenbij/divisies/aav.jsp?ComponentID=183796&SourcePageID=...

Dat kan DL veel pijn doen me dunkt
pi_48811735
Ik snap echt werkelijk niet waarom mensen zo graag hopen dat ABN Amro in 1000 stukjes wordt gehakt. Die mensen snappen kennelijk niet wat dat voor de Nederlandse economie zal betekenen.

Vandaag had zelf het vrij liberale NRC wat kritische artikelen over de verkoop van ABN Amro, Nederland wordt een provincie betogen ze. Grappig, een bekende Franse journalist voorspelde al in de jaren '70 dat Europa een provincie van de USA zou worden, dit ligt daar natuurlijk in het verlengde van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48811776
Haha, dit gaat echt de giller van de eeuw worden.
quote:
ABN Amro vreest miljardenclaim

Amsterdam, 28 april - Bestuursvoorzitter Rijkman Groenink van ABN Amro vreest dat zijn bank een grote schadevergoeding tegemoet ziet als de voorgenomen verkoop van haar Amerikaanse dochterbedrijf LaSalle aan Bank of America afketst. “Schadeclaims in de Verenigde Staten zijn altijd erg hoog. Dan moet u aan miljarden denken.” Dat zei Groenink vanochtend direct na afloop van de spoedzitting voor de Ondernemingskamer van het Amsterdamse Gerechtshof, waarin de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) bevriezing eiste van de verkoop van LaSalle. De VEB vindt de verkoop van LaSalle een dusdanig grote en ingrijpende transactie dat de bank die ter goedkeuring aan de aandeelhouders moet voorleggen. ABN Amro acht zich daar niet wettelijk toe verplicht.

De verkoop van LaSalle speelt een cruciale rol in de overnamestrijd die de afgelopen week in alle hevigheid is losgebarsten. ABN Amro heeft maandag ingestemd met een overnamebod door de Britse Barclays bank ter waarde van - oorspronkelijk - 67 miljard euro. Een consortium van drie Europese banken onder leiding van Royal Bank of Scotland sprak woensdag de intentie uit een tegenbod te doen, dat tenminste 12 procent hoger ligt dan dat van Barclays. ABN Amro voelt daar weinig voor omdat zij vreest dat het consortium de bank in onderdelen wil opsplitsen. Toezichthouder De Nederlandsche Bank, die de minister van Financiën adviseert over de noodzakelijke toestemming, heeft eerder gewezen op de risico's van een dergelijke operatie.

Kort voor de 'fusieovereenkomst' met Barclays, verkocht ABN Amro zijn Amerikaanse dochter LaSalle voor 21 miljard dollar (15,5 miljard euro) aan Bank of America. Daarmee sneed de bank op voorhand het concurrerende trio de pas af, omdat algemeen wordt aangenomen dat Royal Bank of Scotland alleen in juist de Amerikaanse activiteiten van ABN Amro is geïnteresseerd. De verkoop van LaSalle is, aan de andere kant, een nadrukkelijke voorwaarde voor Barclays om haar bod door te zetten. Contractueel is vastgelegd dat concurrenten van Bank of America tot 6 mei de tijd hebben een tegenbod op LaSalle te doen. Daarna heeft Bank of America nog de kans om zo'n bod te evenaren.

De VEB, onder aanvoering van directeur Peter Paul de Vries, noemt de transactie met Bank of America een 'flitsverkoop', omdat die in vier dagen tot stand is gekomen. Hij vermoedt dat deze deal bewust deel uitmaakt van het fusieplan met Barclays, en concurrerende partijen een ongelijke kans geeft om een eventueel tegenbod te formuleren. Dit is volgens de VEB niet in het belang van de aandeelhouders. De bank had, gelet op de omvang van de LaSalle bank, de verkoop eerst moeten voorleggen aan de aandeelhouders. Advocaat Jurjen Lemstra betitelde de verkoop van LaSalle vanochtend voor de rechter een “ongeoorloofde beschermingsconstructie”, een “omgekeerde gifpil”.

Een batterij aan advocaten van ABN Amro, van Barclays en van Bank of America betoogden vanochtend dat zowel de verkoop van LaSalle als de fusieovereenkomst met Barclays zorgvuldig en juist wel in het belang van de aandeelhouders is uitgevoerd. Wanneer de Ondernemingskamer de eisen van de VEB inwilligt ontstaat daarmee minimaal vertraging van het bedachte verkoopproces, en wellicht ook annulering. Dat zou grote schade voor de bank en haar aandeelhouders met zich meebrengen. Zij zien voldoende kansen voor het rivaliserende consortium, of andere partijen, een concurrerend bod uit te brengen, alleen zullen dat dan twee separate biedingen moeten zijn: één op LaSalle, één op de rest van ABN Amro. De bank zalt zonder de Amerikaanse dochter, volgens advocaat Olden van ABN Amro, nog steeds “een gezond functionerend lichaam zijn, maar dan zonder blinde darm”.

Topman Groenink greep de kans aan het eind van de zitting het woord te mogen aan om – net als tijdens de aandeelhoudersvergadering van afgelopen donderdag – een emotioneel betoog te voeren. “Het is een trieste dag. ABN Amro is speelbal geworden van speculanten, hedgefondsen en arbitrageurs. Deze procedure [voor de Ondernemingskamer] levert daaraan geen gezonde bijdrage.” De getergde bestuursvoorzitter vreest dat er een “schadelijke situatie”ontstaat wanneer de verzoeken van de VEB worden toegekend. “Het brengt zeer grote onzekerheid met zich mee voor onze medewerkers en onze klanten. Dat is funest voor de bank en de aandeelhouders.”

Ondernemingskamervoorzitter Huub Willems doet donderdagmiddag uitspraak. Hij vloog vanmiddag naar Amerika om een congres bij te wonen over aandeelhoudersactivisme.

Na afloop van de zitting sprak Groenink tegen journalisten zijn angst uit voor een miljardenclaim van Bank of America, als ten gevolge van een voor hem negatieve uitspraak, de verkoop van LaSalle niet doorgaat. “Barclays zal zijn bod dan verlagen of zelfs intrekken.” Groenink zei dat er onder de medewerkers van de bank grote onzekerheid heerst. “Ze krijgen veel vragen van klanten.”

Volgens onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond, dat hij vanochtend publiceerde, overweegt een derde van de particuliere klanten van ABN Amro in Nederland zijn rekening op te zeggen, als de bank wordt overgenomen door Barclays of het consortium rond Royal Bank of Scotland.
.
pi_48811805
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ik snap echt werkelijk niet waarom mensen zo graag hopen dat ABN Amro in 1000 stukjes wordt gehakt. Die mensen snappen kennelijk niet wat dat voor de Nederlandse economie zal betekenen.

Vandaag had zelf het vrij liberale NRC wat kritische artikelen over de verkoop van ABN Amro, Nederland wordt een provincie betogen ze. Grappig, een bekende Franse journalist voorspelde al in de jaren '70 dat Europa een provincie van de USA zou worden, dit ligt daar natuurlijk in het verlengde van.
Ik snap inderdaad niet wat dit zal betekenen voor de Nederlandse economie. Stel dat Fortis, Santander en RBS de ABN overnemen, en Fortis krijgt een groot deel van ABN AMRO in Nederland in handen. Wat zal dat betekenen?
pi_48811826
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:15 schreef Klopkoek het volgende:
Oh, wat dan? Helemaal niets.
quote:
Wat een crap, Europa heeft een evengrote economie als de VS. En omdat Europa nog kan uitbreiden wordt de EU gegarandeerd een grotere economische macht dan de VS.
pi_48811851
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:18 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad niet wat dit zal betekenen voor de Nederlandse economie. Stel dat Fortis, Santander en RBS de ABN overnemen, en Fortis krijgt een groot deel van ABN AMRO in Nederland in handen. Wat zal dat betekenen?
Helemaal niets. Wat maakt het nou uit of het hoofdkantoor in India, Londen of Amsterdam staat? Niets.
pi_48811902
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Helemaal niets. Wat maakt het nou uit of het hoofdkantoor in India, Londen of Amsterdam staat? Niets.
Mijn punt vriend.

Ik zou alleen graag horen wat hij er over denkt; ben benieuwd naar eventuele gevolgen.
pi_48811952
quote:
Derde klanten ABN Amro overweegt opzegging

Uitgegeven: 28 april 2007 12:53
Laatst gewijzigd: 28 april 2007 18:35

AMSTERDAM - Ongeveer een derde van de klanten van ABN Amro overweegt zijn of haar rekening op te zeggen na de overname door Barclays of het consortium van drie banken. Dat blijkt zaterdag uit onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond.

De voorkeur voor verkoop aan Barclays is groter dan een overname door de drie banken Fortis, Royal Bank of Scotland en Banco Santander. Bijna de helft van de respondenten heeft echter geen enkele voorkeur.

Wel vindt 41 procent het jammer dat ABN Amro zijn onafhankelijkheid verliest en dat geldt meer voor ouderen dan voor jongeren.

Gerechtshof

De ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam buigt zich zaterdag over de voorgenomen verkoop van de ABN Amro-dochter LaSalle aan Bank of America. De rechter doet dat op verzoek van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), die vindt dat de transactie ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan aandeelhouders.

De vereniging eist een onmiddellijke stop van de verkoop.
Bron: NU.nl

Rijkman Groentje, eat your heart out!!
pi_48811989
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:22 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Mijn punt vriend.

Ik zou alleen graag horen wat hij er over denkt; ben benieuwd naar eventuele gevolgen.
Dat hele gedachtegoed dat als het hoofdkantoor niet meer in Nederland staat, dat het dramatische gevolgen heeft, is gewoon onzin. Overigens nemen meer Nederlandse bedrijven buitenlandse bedrijven over dan andersom.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:33:28 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48812245
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:22 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Mijn punt vriend.

Nou je kunt je voorstellen dat aan een (regio-)hoofdkantoor bepaalde hoogwaardige banen horen. Als dat allemaal verdwijnt wordt Nederland net een soort filiaal.
Nederland wil zo graag een kenniseconomie zijn, daarbij hoort dan zeker dat de researchcentra, hoofdkantoren (en nog meer van die kersjes op de taart) hier blijven/komen.

In het NRC staat dat kort maar goed uitgelegd: het nieuwe hoofdkantoor van Barcalys blijft maar voor 2 jaar in de Zuidas. Als dat dan verdwijnt naar London (hét financieele centrum van Europa) verdwijnen niet alleen de topbanen van Barclays naar London, maar blijven de klanten van Barclays (advocaten) ook zonder werk achter.

Je kunt het vergelijken met de Rotterdamse haven: zonder top-notch vervoer is er ook een minder indrukwekkend distripark daaromheen.

Je moet dat een beetje aanvoelen. Want wat heb je bijvoorbeeld aan hooggeschoolde werknemers (doelstelling van dit kabinet) als die naar het buitenland moeten om daar op niveau werk te vinden?
quote:
Overigens nemen meer Nederlandse bedrijven buitenlandse bedrijven over dan andersom.
Heb je een bron?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48812327
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou je kunt je voorstellen dat aan een (regio-)hoofdkantoor bepaalde hoogwaardige banen horen. Als dat allemaal verdwijnt wordt Nederland net een soort filiaal.
Nederland wil zo graag een kenniseconomie zijn, daarbij hoort dan zeker dat de researchcentra, hoofdkantoren (en nog meer van die kersjes op de taart) hier blijven/komen.

In het NRC staat dat kort maar goed uitgelegd: het nieuwe hoofdkantoor van Barcalys blijft maar voor 2 jaar in de Zuidas. Als dat dan verdwijnt naar London (hét financieele centrum van Europa) verdwijnen niet alleen de topbanen van Barclays naar London, maar blijven de klanten van Barclays (advocaten) ook zonder werk achter.

Je kunt het vergelijken met de Rotterdamse haven: zonder top-notch vervoer is er ook een minder indrukwekkend distripark daaromheen.

Je moet dat een beetje aanvoelen. Want wat heb je bijvoorbeeld aan hooggeschoolde werknemers (doelstelling van dit kabinet) als die naar het buitenland moeten om daar op niveau werk te vinden?
[..]

Heb je een bron?
Banken behoren in principe tot overhead in de economie, want ze produceren in principe alleen maar lucht ("financiële producten "), dus hoe minder banen in de bankensector hoe beter. In principe kan daar het meest geautomatiseerd worden.
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:39:46 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48812439
Is dit de grap van de eeuw soms? London en New York bestaan dankzij die 'lucht'. Sterker nog, London is de rijkste gemeente van Europa en uitgerekend de wat meer klassiek-industriele wijken drukken het gemiddelde van London.

Nooit in Canary Wharf geweest zeker?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48812737
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
Is dit de grap van de eeuw soms? London en New York bestaan dankzij die 'lucht'. Sterker nog, London is de rijkste gemeente van Europa en uitgerekend de wat meer klassiek-industriele wijken drukken het gemiddelde van London.

Nooit in Canary Wharf geweest zeker?
https://www.cia.gov/cia/p(...)korder/2187rank.html
quote:
161 United Kingdom $ -57,680,000,000 2006 est.
162 Spain $ -98,600,000,000 2006 est.
163 United States $ -862,300,000,000 2006 est.
Oeps.

Ja, zie wat het ze oplevert.
pi_48814644
Je stelling dat financiële diensten uit lucht bestaan vind ik overmatig negatief. Door het als lucht neer te zetten krijg ik het idee dat je deze diensten nutteloos en leeg vind. Hoe kijk je tegen pensioenregelingen, hypotheken en verzekeringen aan? Onmisbare producten voor een fatsoenlijke toekomst, de aankoop van een huis en een garantie op een normaal leven tijdens nare gebeurtenissen.
pi_48815317
Daarnet die topman van ABN Amro op TV bij de verschillende journaals. Wat een huilebalk. Die ziet vast z'n riante prepensioen op de Bahama's al in gevaar gekomen.

De VEB heeft groot gelijk dat men de bank voor de rechter sleept. Wat denkt zo'n Rijkman Groenink wel niet? Dat 'ie Jezus is ofzo?
pi_48815419
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:58 schreef Frrreek het volgende:
Je stelling dat financiële diensten uit lucht bestaan vind ik overmatig negatief. Door het als lucht neer te zetten krijg ik het idee dat je deze diensten nutteloos en leeg vind. Hoe kijk je tegen pensioenregelingen, hypotheken en verzekeringen aan? Onmisbare producten voor een fatsoenlijke toekomst, de aankoop van een huis en een garantie op een normaal leven tijdens nare gebeurtenissen.
Dit zijn geen 'onmisbare produkten', dit valt allemaal onder de noemer 'noodzakelijk kwaad'. Sorry, maar ik heb wat dat betreft geen enkel vertrouwen in banken en verzekeraars. Als ze de kans krijgen draaien ze je een poot uit, juist als je diep in de shit zit.
pi_48815593
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:58 schreef Frrreek het volgende:
Het zijn producten die veel efficiënter kunnen. Dat heeft Binck bank bijvoorbeeld wel bewezen, met aandelenhandel.
pi_48815616
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:17 schreef CheatFag het volgende:
Daarnet die topman van ABN Amro op TV bij de verschillende journaals. Wat een huilebalk. Die ziet vast z'n riante prepensioen op de Bahama's al in gevaar gekomen.

De VEB heeft groot gelijk dat men de bank voor de rechter sleept. Wat denkt zo'n Rijkman Groenink wel niet? Dat 'ie Jezus is ofzo?
Eerst verkoop ie zijn huid aan iemand anders, maar als iemand anders aan diezelfde huid trekt dan gaat ie huilen. Het is een hypocriete lul die Rijkman.
pi_48815925
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Eerst verkoop ie zijn huid aan iemand anders, maar als iemand anders aan diezelfde huid trekt dan gaat ie huilen. Het is een hypocriete lul die Rijkman.
Het ergste vind ik nog dat zo'n gast, die per jaar miljoenen euri opstrijkt, op TV ook nog eens het slachtoffer zit uit te hangen. Dat salaris zijn overigens mijn zaken niet, dus daar zit ik verder niet mee. Maar ik verwacht van iemand die zoveel verdient toch een wat beter, zakelijker toneelstukje dan dit sentimentele gedoe.

En dat dreigement van "straks volgt er een miljardenschadeclaim!!!" was helemaal beneden alle peil. Daar had die sufferd met z'n riante salaris dan maar wat eerder bij na moeten denken. Het lijkt me dat zo'n vent juist dáár voor betaald wordt, en niet om op TV z'n meest bedroefde gezicht op te zetten.
pi_48816182
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zijn producten die veel efficiënter kunnen. Dat heeft Binck bank bijvoorbeeld wel bewezen, met aandelenhandel.
Met aandelenhandel.

Mensen hebben nou eenmaal advies nodig met pensioenplanning, verzekeringen en hypotheken afsluiten. Die diensten met aandelenhandel vergelijken klopt niet; dat kan met óf zonder advies. De gemiddelde Nederlander/wereldbewoner heeft niet genoeg expertise om met die andere financiele producten grote beslissingen te maken.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:09:22 #22
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48816662
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:50 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Met aandelenhandel.

Mensen hebben nou eenmaal advies nodig met pensioenplanning, verzekeringen en hypotheken afsluiten. Die diensten met aandelenhandel vergelijken klopt niet; dat kan met óf zonder advies. De gemiddelde Nederlander/wereldbewoner heeft niet genoeg expertise om met die andere financiele producten grote beslissingen te maken.
Juist; de meerwaarde van banken is voor veel mensen dat ze a) minder tijd nodig hebben om financiele zaken te regelen en b) dat banken zekere producten aanbieden die ervoor zorgen dat mensen uiteindelijk meer welvaart kunnen vergaren. Niet voor niets zijn banken dermate grote spelers; ze zijn onmisbaar voor een soepel lopende economie.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:18:03 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48816906
Inderdaad, de financieele wereld moet 24 uur per dag werken. Als New York slaapt is London wakker en als New York slaapt is London wakker. Zie daar de verklaring voor het bestaan van twee grote centra.

Enigzins vergelijkbaar is de IT wereld: dat is wat verpreider maar het is geen toeval dat India, Ierland en de VS elkaar aardig aanvullen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 29 april 2007 @ 02:53:05 #24
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_48824173
Te Veel Problemen bij ABN-AMRO
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_48824238
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:17 schreef pberends het volgende:
Haha, dit gaat echt de giller van de eeuw worden.
[..]

.
Heel leuk die klanten, maar ik geloof werkelijk niet dat zijn ook B doen waar ze nu A zeggen. Het is puur senitment waarop men dit soort uitspraken doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')