abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49487288
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:15 schreef DRD het volgende:

[..]

Omdat jij (wederom met deze uitspraak) laat zien dat je werkelijk geen enkel idee hebt waar je over praat......

"gewoon te sterk"......RKC en Excelsior zouden het allebei nog ontzettend moeilijk hebben in de eerste divisie. Maar sommige mensen geloven graag dat er een groot gat is. Daarom moeten de eredivisieclubs ook tot in den treure worden beschermd in dit play-off systeem. Ze zouden er maar eens uit gaan.
True, Fc Dordrecht was vandaag ook vele malen sterker dan RKC hoorde ik, net als de vorige 2 wedstrijden eigenlijk. Ben daarom wel benieuwd hoe het RKC de komende 2 wedstrijden tegen VVV vergaat.

Eigenlijk zouden de play-offs slechts één wedstrijd moeten kennen, een soort finale dus tussen een eerste divisieclub die dan thuis mag spelen en een eredivisieclub.

Nadeel is dat je dan maar 2 finales kunt houden (want maar 2 eredivisie deelnemers) en er zijn natuurlijk veel meer deelnemers uit de eerste divisie door de periodetitels. Maar deze moeten dan eerst maar onderlinge finales spelen (ook één wedstrijd, dus niet uit en thuis) en de winnaars hiervan uiteindelijk tegen de eredivisie tegenstanders.

Maar voor elk systeem is wat te zeggen, met dit systeem kun je ook zeggen dat de eredivisieclub er met één wedstrijd al kan zijn, aan de andere kant kun je dan als eerste divisieclub het geluk hebben van de vorm van de dag, en jezelf in de eredivisie spelen met één stuntje.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:27:57 #206
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49487457
Hoe groot het verschil tussen de eredivisie en de jupiler league is zal denk ik wel duidelijk worden in de wedstrijd van RBC tegen Excelsior. Ik vermoed een beter voetballend en kansen creerend RBC, en Excelsior die overall een doelsaldo van 4-0 of 5-1 eraan over houdt.

Dan kan je wel zeggen dat het verschil niet groot is, maar je kan je tegen eerstedivisieclubs gewoon meer fouten permitteren dan in de eredivisie. Volgens mij is het niveauverschil er dus gewoon wel. Maarja de komende wedstrijden zullen het wel uitwijzen.

En het kulargument, die en die club moeten niet promoveren want die hebben schijtpubliek kennen we nu wel. Blijft gelukkig geen criterium.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:32:48 #207
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_49487634
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:56 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik wil een derby volgend seizoen!

Hup VVV!
Pfff dat zijn toch nauwelijks Limburgers daar in het noorden, gewoon een stelletje nep-brabanders.
pi_49487813
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:17 schreef En_ieka het volgende:

[RKC FC Den Bosch heeft net zo goed schijtpubliek]
Ik probeer niet te happen, maar kan het niet laten .

Wij hebben de hele middag de sfeer bepaald. 90 minuten lang gezongen, en eigenlijk zelfs meer. VVV had een volle bak en was qua support in de meerderheid, maar liet zich totaal niet horen. Zelfs na de (verloren) wedstrijd galmde "Met heel m'n hart" door de Koel. Flikker toch op met je schijtpubliek man .
pi_49487926
Nou ja, VVV - RKC, dan gun ik het André Wetzel wel. Kijken of ik hem dan de 26e kan feliciteren.

Ben wel benieuwd naar het verhaal van DRD, verhaal wat ik hoorde komt van een voormalig selectielid.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_49488408
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:37 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ik probeer niet te happen, maar kan het niet laten .

Wij hebben de hele middag de sfeer bepaald. 90 minuten lang gezongen, en eigenlijk zelfs meer. VVV had een volle bak en was qua support in de meerderheid, maar liet zich totaal niet horen. Zelfs na de (verloren) wedstrijd galmde "Met heel m'n hart" door de Koel. Flikker toch op met je schijtpubliek man .
Oke.

Om DutchGooner z'n signature maar te quoten.
quote:
Voetbal gaat om de 3 punten, niet om de schoonheid
Misschien heb je wel gelijk maar zo'n dingen vind ik dan weer onbelangrijk.
VVV-Venlo heeft de wedstrijd gewonnen maar er werd weinig gezongen, ja schijt.
*
pi_49488907
Tuurlijk boeit het niet (als je geen Ajacied bent) dat het voetbal lelijk is, als je maar wint.
Maar zowat een uitverkocht huis in de belangrijkste wedstrijd sinds tijden, en dan je ploeg nog niet steunen... triest volk.

Maar met figuren als jij kun je over dit soort dingen niet praten, dus lamaar .
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:19:44 #212
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_49489240
Nu maar hopen dat RKC het wint van VVV (waar ik gewoon van uit ga).
Moet er niet aan denken die matennaaiende moffen in de Eredivisie terug te zien.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_49489374
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:55 schreef En_ieka het volgende:

[..]

Oke.

Om DutchGooner z'n signature maar te quoten.
[..]

Misschien heb je wel gelijk maar zo'n dingen vind ik dan weer onbelangrijk.
VVV-Venlo heeft de wedstrijd gewonnen maar er werd weinig gezongen, ja schijt.
Wat lul je nou dom joh. Je spreekt jezelf tegen. Eerst geef je af op het publiek en dan boeit het publiek je ineens niet meer.
pi_49489376
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:10 schreef Yeahinho het volgende:
Tuurlijk boeit het niet (als je geen Ajacied bent) dat het voetbal lelijk is, als je maar wint.
Maar zowat een uitverkocht huis in de belangrijkste wedstrijd sinds tijden, en dan je ploeg nog niet steunen... triest volk.

Maar met figuren als jij kun je over dit soort dingen niet praten, dus lamaar .
Tuurlijk wel, maar jij gaat dit soort dingen zeggen omdat FCDB verloren heeft daarom was ik je een beetje aan het opjutten. Bij VVV wordt gewoon weinig tot niet gezongen, feit!
*
pi_49489429
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:19 schreef fanneke het volgende:
Nu maar hopen dat RKC het wint van VVV (waar ik gewoon van uit ga).
Moet er niet aan denken die matennaaiende moffen in de Eredivisie terug te zien.
Vast, alle spelers van VVV vallen volgens jullie en de schiedsrechters deden alles fout en zagen vanalles van FCDB over het hoofd.
*
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:27:08 #216
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_49489509
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:25 schreef En_ieka het volgende:

[..]

Vast, alle spelers van VVV vallen volgens jullie en de schiedsrechters waren slecht.
Niet alleen volgens ons. Ook volgens de pers (o.a. VI).
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_49490287
VVV ! Limburg de gekste .
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:48:37 #218
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_49495066
Die 3de goal van RKC Normaal gezien word zoiets afgekeurd!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_49496587
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:27 schreef Mindlight het volgende:
Hoe groot het verschil tussen de eredivisie en de jupiler league is zal denk ik wel duidelijk worden in de wedstrijd van RBC tegen Excelsior. Ik vermoed een beter voetballend en kansen creerend RBC, en Excelsior die overall een doelsaldo van 4-0 of 5-1 eraan over houdt.

Dan kan je wel zeggen dat het verschil niet groot is, maar je kan je tegen eerstedivisieclubs gewoon meer fouten permitteren dan in de eredivisie. Volgens mij is het niveauverschil er dus gewoon wel. Maarja de komende wedstrijden zullen het wel uitwijzen.

En het kulargument, die en die club moeten niet promoveren want die hebben schijtpubliek kennen we nu wel. Blijft gelukkig geen criterium.
Als RBC beter voetbalt en meer kansen creeerd, wie is er dan echt "beter"? Natuurlijk hebben de eredivisieploegen meer slimmigheid en ook een wat bredere selectie met meer kwaliteit, maar het niveauverschil wordt (vind ik) altijd zo ontzettend overdreven. Alsof de kelder van de eredivisie zoveel mooier voetbalt speelt dan de top van de eerste divisie.

Dordt-RKC 0-3. Eerste doelpunt was "onnodig" en houdbaar, tweede lijkt op hands en de derde is een dubbele overtreding + buitenspel. Daarbij de kansen die je zelf mist en het had ook 'gewoon' 3-0 kunnen worden. Toch een topdag gehad, van 11 tot 6.

Kiezen tussen VVV en RKC is onmogelijk. VVV verdiend op basis van dit seizoen geen promotie, maar RKC verdiend wel degradatie......

En het niet mogen / willen promoveren verhaal stel ik nog steeds even uit..
  vrijdag 18 mei 2007 @ 01:30:57 #220
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49499874
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef DRD het volgende:

[..]

Als RBC beter voetbalt en meer kansen creeerd, wie is er dan echt "beter"? Natuurlijk hebben de eredivisieploegen meer slimmigheid en ook een wat bredere selectie met meer kwaliteit, maar het niveauverschil wordt (vind ik) altijd zo ontzettend overdreven. Alsof de kelder van de eredivisie zoveel mooier voetbalt speelt dan de top van de eerste divisie.

Dordt-RKC 0-3. Eerste doelpunt was "onnodig" en houdbaar, tweede lijkt op hands en de derde is een dubbele overtreding + buitenspel. Daarbij de kansen die je zelf mist en het had ook 'gewoon' 3-0 kunnen worden. Toch een topdag gehad, van 11 tot 6.

Kiezen tussen VVV en RKC is onmogelijk. VVV verdiend op basis van dit seizoen geen promotie, maar RKC verdiend wel degradatie......

Nee oneens, schoonheid/lelijkheid van voetbal doet er niet toe. Het gaat erom wie er wint. Dus als RBC beter voetbalt en meer kansen creert is dat fijn voor ze, maar als er uiteindelijk 0-2 op het bord staat hebben ze er geen moer aan.
Zoals je zelf al zegt, onderin de eredivisie wordt vaak wat slimmer gespeeld, en ook dat is een kwaliteit(sverschil).

En ondanks dat het voor Excelsior nu erg gunstig is ben ik ook tegen deze vorm van promotie/degradatie. De oude nacompetitie was beter en leuker.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_49500019
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:48 schreef DarkShine het volgende:
Die 3de goal van RKC Normaal gezien word zoiets afgekeurd!
Er was echt weinig tot niets aan de hand, voor zoiets moet je niet fluiten hoor.
That's all folks!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:28:46 #222
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_49502591
Den Bosch,Volgend jaar beter.
Hoewel ik Den Bosch meer kans had gegeven tegen Waalwijk dan VVV.
2 promovendussen zou geweldig zijn
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_49502750
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 09:28 schreef Damzkieee het volgende:
Den Bosch,Volgend jaar beter.
Hoewel ik Den Bosch meer kans had gegeven tegen Waalwijk dan VVV.
2 promovendussen zou geweldig zijn
Het is promovendi

En er bestaat zelfs nog de kans dat er drie clubs promoveren!
pi_49513725
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef DRD het volgende:

[..]

Okee. Ga je het navragen bij Marco?
www.thuisuiteten.nl
pi_49520133
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:03 schreef methodmich het volgende:

[..]

Okee. Ga je het navragen bij Marco?
Nee niet bij Boogers, bij iemand die als supporter nog meer betrokken is dan ik. Terwijl hij vandaag toch zijn uitspraken van gisteren wat meer nuanceerde en wat milder taalgebruik gebruikte. Maar de kern van het verhaal blijft overeind.

Het bestuur loopt een beetje te calimero-en. Het stadion is zo oud, de huur is de hoogste van de eerste divisie en we hebben al zo'n lage begroting. Een nieuw stadion is noodzakelijk, niet alleen vanwege de inkomsten die dan zullen stijgen, maar ook vanwege de veiligheid. De Krommedijk voldoet nu absoluut niet aan de eisen waar een eredivisiestadion aan moet voldoen (electronische toegangscontrole, tourniquets, gesloten camerasysteem), maar ook te weinig cameraposities voor de tv, geen ruimte voor digitale reclame naast de doelen etc.

Geld voor een dergelijke verbouwing is er niet. Daarbij komt dat het voor de burgemeester iets anders is om 50 man van bijv. Zwolle te ontvangen, of 500 man van bijv. Ajax. Het schijnt (geruchten, geruchten) dat de burgemeester daar geen toestemming voor wil geven, wat zou betekenen dat er uitgeweken moet worden naar andere stadions (lees: Woudenstein). Als Excelsior in de eredivisie speelt, wordt dat een onmogelijk verhaal.

Daarnaast past promoveren niet in het beleid van het bestuur. Ze willen eerst weer "rustig en stabiel" worden, dus geen naamsveranderingen en kleurveranderingen meer. Daarna moet dan met een nieuw eredivisiewaardig stadion een "Heracles-model" worden uitgevoerd, oftewel promoveren en blijven. De sportieve prestaties gaan alleen harder dan de economische ontwikkelingen, wat bij een promotie vrijwel zeker degradatie zou betekenen. En dat is niet goed voor het "rustig en stabiel" zijn van de club.

Dat Dordt niet MAG promoveren (wat ADO jarenlang riep tegen de KNVB) geloof ik niet, maar ik geloof best dat ze intern hebben uitgesproken dat ze niet WILLEN promoveren. En dat is jammer. Of dat van invloed is geweest op de wedstrijd tegen RKC denk ik niet, ook niet bij die periodetitels.

Hopelijk komt er snel duidelijkheid over een nieuw stadion en moeten we gewoon op de Krommedijk blijven en wordt die nog een keer goed verbouwd. Lijkt me veel leuker dan op een bedrijfsterrein, wat het anders gaat worden.
pi_49536286
Duidelijk verhaal. Wat ik hoorde was dus eigenlijk dit:

Telkens als Dordt in de buurt van een periodetitel kwam, zou de (toenmalige) voorzitter de kleedkamer ingewandeld zijn om een betoog af te steken. Dat eredivisie alles zou verpesten. De premies gaan dan wel omhoog, maar je gaat minder winnen. Daarnaast is vaak verliezen funest voor de sfeer en dus ook voor je prestaties als speler. Zou allemaal te veel geld kosten en veel te weinig opleveren. Waardoor je ook weer met een achterstand zou beginnen in de eerste divisie.

De speler in kwestie baalde hiervan, maar heeft later bij een andere club exact meegemaakt hoe dit in praktijk ging en gaf de voorzitter achteraf toch wel gelijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_49536366
Mocht het waar zijn dan vreet je je als Kruys zijnde toch op .
pi_49537330
Stond ook een tijdje terug in de Voetbal International, dat de leiding van Dordt niet willen promoveren. Beetje rare uitspraken om naar buiten te brengen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_49569001
14.30 uur: RBC Roosendaal - Excelsior
14.30 uur: VVV-Venlo - RKC Waalwijk

*
  zondag 20 mei 2007 @ 14:39:17 #230
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_49570158
0-1 Excelsior .
sig verwijderd door FA
  zondag 20 mei 2007 @ 14:53:40 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_49570715
werken bij jullie op de wedstrijden.nl de livestreams? Afgelopen week geen probleen nu blijft het beeld wit.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_49570775
Ja, bij mij werkt het. (VVV-Venlo - RKC Waalwijk).
*
  zondag 20 mei 2007 @ 14:56:45 #234
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_49570836
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef En_ieka het volgende:
Ja, bij mij werkt het. (VVV-Venlo - RKC Waalwijk).
Das balen voor mij en leuk voor jou. Krijg de melding parameter is onjuist
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 mei 2007 @ 14:57:49 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49570867
hup VVV
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49570928
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef bork het volgende:
werken bij jullie op de wedstrijden.nl de livestreams? Afgelopen week geen probleen nu blijft het beeld wit.
Geen idee hoe het vorige week was (ik was in het stadion), maar nu werkt het prima.

KOMAAN RKC!!

[ Bericht 3% gewijzigd door dndiek op 20-05-2007 15:03:08 ]
pi_49570947
Zie nu dat het vakje onder het uitvak deze keer niet vrijgehouden wordt .
pi_49570979
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef Ambrosius het volgende:
0-1 Excelsior .
  zondag 20 mei 2007 @ 15:02:24 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_49571028
op deze pc werkt het gelukkig wel
pi_49571106
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:00 schreef Yeahinho het volgende:
Zie nu dat het vakje onder het uitvak deze keer niet vrijgehouden wordt .
Leuk joh.

Hup VVV!
*
  zondag 20 mei 2007 @ 15:14:35 #241
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49571438
Pingel VVV na hands van Koenders
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 20 mei 2007 @ 15:15:42 #242
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49571477
1-0 VVV Derksen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_49571591
Yesss. Nu vast houden die voorsprong.
Sektioui is al geschorst voor de volgende wedstrijd.
*
  zondag 20 mei 2007 @ 15:20:11 #244
11102 knep
Mountainfreak
pi_49571616
VVV
pi_49571691
Sektioui helemaal over de rooie, zelfs tegen ploeggenoot vd Bergh .

Eraf met die handel, en terugsturen naar Marokko .
pi_49572223
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:22 schreef Yeahinho het volgende:
Sektioui helemaal over de rooie, zelfs tegen ploeggenoot vd Bergh .

Eraf met die handel, en terugsturen naar Marokko .
Inderdaad, Sektioui is al gewisseld.
*
  zondag 20 mei 2007 @ 16:06:51 #247
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_49573400
Ik schrik me kapot bij VVV - RKC, ineens geluid harder
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_49573429
RBC 1-1
Hoi.
pi_49573569
Staat nog steeds 1-0 voor VVV-Venlo. RKC had een enorme kans via Tim Jansen en VVV had ook wat kansen op de 2-0. VVV speelt wel gewoon beter als RKC en maakt ook het spel.
*
pi_49573637
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:27 schreef Mindlight het volgende:

Dat het verschil niet zo groot hoeft te zijn hebben jullie zelf bewezen. Excelsior heeft zich als prima eerste divisieclub goed staande gehouden in de eredivisie.
pi_49573877
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:12 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Dat het verschil niet zo groot hoeft te zijn hebben jullie zelf bewezen. Excelsior heeft zich als prima eerste divisieclub goed staande gehouden in de eredivisie.
Laat Excelsior maar weer gaan, anti-voetbal onder Lokhoff
pi_49573981
JAAAAAAAAAA VVV
  zondag 20 mei 2007 @ 16:22:28 #253
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_49574079
Kut, Hup Excelsior en RKC voor de terugwedstrijd
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 20 mei 2007 @ 16:26:03 #254
67174 Dos37
Come on Twente
pi_49574237
Venlo

naja dan volgend jaar maar een keer naar Venlo
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_49574292
VVV-Venlo! Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Zo terecht, geweldig!
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')