Hey, geen BKR? Ow, dat is nieuw voor mij, want volgens mij zat die er wel aan vastquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:04 schreef zout-droppie het volgende:
Wat dachten jullie dan van het vliegwielcontract van Aegon?
Geen folders , mooie praatjes zoals je legt maandelijks een bedrag in en daar worden aandelen van gekocht , in het ergste geval krijg je gegarandeerd je inleg terug dus je hebt niks te verliezen.
Ook dit bleek een lease constructie te zijn , maar BKR registratie? Die is er niet!
Dat vonden wij ook vreemd , wij dachten ook dat dat aan een lening vast hoort te zitten. Dan kom je dus weer bij het punt dat ons ook nooit is verteld dat het een lening zou zijn die we aangingenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Hey, geen BKR? Ow, dat is nieuw voor mij, want volgens mij zat die er wel aan vast
Ik heb overigens de beslissing genomen om de aandelen te verkopen en wat kleine euro's bij te betalen om er vanaf te zijn en heb dus gewoon een kostenpost van een paar duizend euro, maar hoef me niet meer druk te maken over wat dan ook van mijn vliegwiel
Zie ook huizenmarkt! " het kan alleen maar omhoog". Dachten ze in de USA ook.quote:Op maandag 30 april 2007 09:05 schreef SeLang het volgende:
Het is wel een interessant psychologisch verschijnsel.
Die mensen waren zo verblind door hebzucht dat ze elk gezond verstand uitschakelden.
De huizenmarkt stijgt momenteel ook door het plafond, maar ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de bel knapt en de huizenprijzen instorten. Wees eerlijk, de gemiddelde prijs die je tegenwoordig voor een beetje normaal huis moet betalen is al jaren niet meer realistisch te noemen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:18 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Zie ook huizenmarkt! " het kan alleen maar omhoog". Dachten ze in de USA ook.
Dan weet je natuurlijk ook dat de duisenberg regeling ook flexibel was. (afhankelijk van op welke manier je je geld in die put gegooid had.) Was de duisenberg regeling dan niet net zo twijfelachtig.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:54 schreef RM-rf het volgende:
de keuze van de rechter om 'variabele schadevergoeding' te geven vind ik wel erg twijfelachtig
http://www.overgeld.nl/nieuws/article1926694.ecequote:Geld terug voor ´domme´belegger
25 jul 2007, 06:30
Op basis van zijn lage inkomen, lage opleiding en afwezige beleggings-ervaring heeft de rechtbank van Amsterdam een slachtoffer van aandelenlease-affaire bij Dexia een hoge schadevergoeding toegewezen. Het verslag van de zaak, die diende op 18 juli, werd gisteren openbaar.
Het is de eerste keer dat de rechtbank een vonnis tegen Dexia wijst dat is gebaseerd op het zogenaamde categoriemodel. In dat model bepalen factoren als inkomen, beleg-ervaring en opleiding in belangrijke mate de vergoeding. De rechtbank van Amsterdam stelde het model in april dit jaar vast bij het doen van drie voorbeelduitspraken.
Het gaat om een echtpaar dat zijn inleg in een aandelenlease-polis van ¤6000 was kwijtgeraakt en met een schuld van ¤8000 zat. De schuld wordt kwijtgescholden, van de inleg krijgt het paar 75% terug. Het was een schrijnend geval, zegt advocaat Rob Silvertand. „Het is een gezin met zes kinderen en de schuld drukte zwaar op hun budget.”
Voor slachtoffers van de aandelenlease-affaire geldt ook nog de collectieve Duisenbergregeling. Maar als zijn cliënt daaraan had meegedaan, had hij nog met een schuld van tenminste ¤2700 gezeten, zegt Silvertand. In de Duisenbergregeling wordt alleen een deel van de restschuld kwijtgescholden, de inleg is weg.
De Duisenbergregeling wordt binnenkort voor alle Dexia-gedupeerden bindend. Wie zelf wil procederen, heeft tot 31 juli van dit jaar om zich af te melden voor de schikking.
Pure klassenjustitie dusquote:Geld terug voor ´domme´belegger
25 jul 2007, 06:30
Op basis van zijn lage inkomen, lage opleiding en afwezige beleggings-ervaring heeft de rechtbank van Amsterdam een slachtoffer van aandelenlease-affaire bij Dexia een hoge schadevergoeding toegewezen.
Mee eens.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |