Ik blijf zelf nog steeds bij deze mening.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:38 schreef Leatherface het volgende:
Technisch en financieel gezien is het zeker mogelijk. Bovendien is een stevige infrastructuur upgrade nooit weg.
De truc is om het IOC ervan te overtuigen dat Nederland de meest geschikte gastheer is. goed lobbyen is dus een must.
Die infrastructuur daar zijn ze volop mee bezig dus dat zal wel goedkomen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:19 schreef Leatherface het volgende:
Effe een crosspost:
Het kabinet trekt 13,5 miljoen euro
uit voor de mogelijke organisatie van
de Olympische Spelen in 2028.Pas in
2016 wordt besloten of Nederland zich
echt kandidaat stelt.
Het geld is ook bedoeld voor het WK
voetbal,dat Nederland samen met België
wil organiseren in 2018.Dat toernooi
kan volgens staatssecretaris Bussemaker
laten zien dat Nederland de organisatie
van de Olympische Spelen aankan.
Het geld is onder meer bestemd voor
allerlei pilot-projecten en voor het
bureau dat de kandidatuur voorbereidt.
Het IOC bepaalt in 2021 waar de Spelen
van 2028 worden gehouden
[..]
Ik blijf zelf nog steeds bij deze mening.
Ivo Opstelten gaat het doen. Rare keuze vind ik.quote:VVD-voorzitter Opstelten gaat zich de
komende jaren inzetten om de Olympische
Spelen van 2028 naar ons land te halen.
De oud-burgemeester van Rotterdam is
benoemd tot voorzitter van de Council
Olympisch Plan 2028.Opstelten moet een
brede maatschappelijke discussie op
gang brengen die ervoor moet zorgen dat
Nederland een serieuze kandidaat is.
Het kabinet beslist toch pas over 6 maanden, hoeft hij iig geen wachtgeld te krijgen totdat ze hebben besloten of het een standpunt is.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:45 schreef SCH het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ivo Opstelten gaat het doen. Rare keuze vind ik.
Wat is er raar aan de man die de Tourstart naar Rotterdam heeft gekregen voor dit project in te zetten?quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:45 schreef SCH het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ivo Opstelten gaat het doen. Rare keuze vind ik.
Hij moet in Nederland de discussie voeren. Dit gaat niet over lobbyen in het buitenland maar over draagvlak in Nederland verwerven. Dan zou ik toch eerder een sportmens verwachten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:57 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Wat is er raar aan de man die de Tourstart naar Rotterdam heeft gekregen voor dit project in te zetten?
Ach ik zou hem geloofwaardiger vinden dan anton geesink of erica terpstRA.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij moet in Nederland de discussie voeren. Dit gaat niet over lobbyen in het buitenland maar over draagvlak in Nederland verwerven. Dan zou ik toch eerder een sportmens verwachten.
Ja, maar ik zou iemand als Nico Rienks of zou nog veel geloofwaardiger vinden, of een type Leontien van Moorsel maar dan met hersens.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach ik zou hem geloofwaardiger vinden dan anton geesink of erica terpstRA.
Dat is dan het grootste probleem met een (oud-)sporterquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou iemand als Nico Rienks of zou nog veel geloofwaardiger vinden, of een type Leontien van Moorsel maar dan met hersens.
De lobby lijkt nu helemaal begonnenquote:Geesink weigert steun plan - 2028
IOC-lid Anton Geesink weigert het plan om de Zomerspelen van 2028 naar ons land te halen te steunen. Volgens Geesink schiet het bestuur van NOC*NSF ernstig tekort in het behartigen van de
belangen van de olympische beweging en dient het bestuur daarom op te stappen.
"Nederland is qua atleten toptien van de wereld, maar op bestuurlijk niveau zijn we nergens. Zonder een volwassen vertegenwoordiging in de bestuurlijke wereld heeft het olympisch plan 2028 geen kans van slagen. Dus ik ga niet in dat plan participeren", zei Geesink.
"Op mij hoeven ze niet te rekenen. Ik word sowieso niet voor vol aangezien. Ik ben de allochtoon van het bestuur." (TT 605)
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:29 schreef Roi het volgende:
ja laten we daar miljarden mee gaan verdienen.
de miljarden die het kost zitten voornamelijk in infrastructuur en daar heb je na afloop nog net zoveel aan.quote:
Is ie weer van z'n fiets gevallen?quote:
Ja dat zegt het Olympisch comité en de steden waar het gehouden is altijd, maar als je het gaat uitzoeken valt het vies tegen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |