abonnement Unibet Coolblue
pi_49647864
quote:
Op zondag 20 mei 2007 10:50 schreef w8jij17 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaf U2 gisteravond een live concertje weg, dat ik gemist heb!?
als ze dat nou ook een keer in NL kunnen doen....
pi_49647937
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:14 schreef w8jij17 het volgende:
If God Will Send His Angels, Please en Gone maken Pop voor mij nog best goed te pruimen.
Dt zijn inderdaad wel goede nummers.
pi_49648063
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:14 schreef w8jij17 het volgende:
If God Will Send His Angels, Please en Gone maken Pop voor mij nog best goed te pruimen.
idd...alhoewel ik POP de slechtste cd vind...
pi_49650101
Pop heeft hele goede nummers, maar een slechte eindmix. Luister bijvoorbeeld eens naar de Pop nummers die op best of 1990-2000 staan, die zijn opnieuw gemixt en klinken ineens stukken beter.
pi_49654352
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:35 schreef Young_David het volgende:
Pop heeft hele goede nummers, maar een slechte eindmix. Luister bijvoorbeeld eens naar de Pop nummers die op best of 1990-2000 staan, die zijn opnieuw gemixt en klinken ineens stukken beter.
ik vind juist de re-mixen nog erger.....
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:49:08 #81
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_49655232
ik ben al jaren U2 moe, al dat meuk wat ze de afegelopen jaren hebben uitgebracht trek ik niet (en die plofkop van bono helemaal niet)

maar ik zet net de rattle & hum DVD op en wat was het weer genieten
iemand de me misschien een datum/title van een goede joshua tree era bootleg kan aanbevelen?
pi_49666224
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:25 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik vind juist de re-mixen nog erger.....
Niet de remixen ... Gewoon opnieuw afgemixt

# "Gone" (New Mix) – 4:32
# "Discothèque" (New Mix) – 4:40
# "Staring at the Sun" (New Mix) – 4:48
pi_49681822
Toronto Star, May 18, 2007

Peter Howell


CANNES – It's often been said, and has been for decades, that 3D is the future of film.

That still remains to be seen for most movies. But one thing is certain after today's unveiling of rock band U2's third-dimension triumph at the Cannes Film Festival: this is the future of concert films.

U23D, shown to journalists at the ungodly hour of 8 a.m. in advance of its official world premiere tomorrow, is a 55-minute tour de force of music and technology. The film is expected in theatres later this year.

It's going to be hard for conventional 2D rock films to make a splash after people get a look at this.

Filmed during the band's 2005-2006 Vertigo world tour during a series of dates in Mexico, Brazil, Chile and Argentina, U23D is at once understated and in your face.

There is no narration, subtitles or pompous statement of purpose.

Just straight music from the Irish band that is second only to the Rolling Stones for global rock acclaim: vocalist/guitarist Bono, guitarist/keyboardist the Edge, bassist Adam Clayton and drummer Larry Mullen Jr.

Opening with tour theme song "Vertigo" and its distinctive (and numerically incorrect) Spanish countdown "Uno, dos, tres, catorce!" the film immediately delivers the same spine-tingling feeling you get at a live shows when musicians are really connecting with their audience.

The band proceeds in a workmanlike fashion through songs drawn from a career that now spans more than three decades. The members of U2 remain a rarity in that they don't use backing musicians for their stage show, although they employ a powerful set of video screens that hammer home themes of love, peace, confusion and resolve.

The set list includes "It's a Beautiful Day," "Sunday Bloody Sunday," "Bullet the Blue Sky," "The Fly," "Sometimes You Can't Make It On Your Own," "Miss Sarajevo," and the anthemic show closer "With You or Without You."

The band members make good use of the third dimension, moving towards the camera in such a way that it seems they are literally standing before you.

The technique works particularly well during the acoustic part of the show, when the four musicians move separately around the stadium.

New-style 3D glasses that look like sunglasses and that work much better than the old red-and-blue models are handed out to audience members. They resemble the glasses currently being used for the 3D presentations of the animated comedy Meet the Robinsons.

U23D blessedly refrain from the slapstick antics that too often have made 3D films an exercise in tolerance rather than a pleasing experience.

But it doesn't stint on the political messages. One particularly powerful moment comes from when Bono dons a headscarf bearing the word "Coexist" written in the symbols of major world religions. The same word appears on the giant screen behind him.

I saw the Vertigo tour when it made a stop at Toronto's Air Canada Centre in September, 2005, and U23D is more than just the next best thing to it. In many ways, it's superior to a real concert. This time, I didn't have to put up with the rowdy drunks who blocked my view at the ACC.

U23D is not a greatest hits show by any stretch. Many U2 favourites aren't heard, including "Pride (In the Name of Love)" and "Where the Streets Have No Name." You can't do everything in a 55-minute movie.

But extra songs will surely be included on the DVD that will follow the theatrical release.
pi_49682130
Krijgen we ook zo'n bril bij de dvd release? En kun je het in twee modi bekijken?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_49682577
Zitten we met z'n allen straks in de bios met een 3D Bono bril. Dat moet er leuk uit gaan zien!

Hoewel ik er ontzettend naar uitkijk ben ik een piepklein beetje teleurgesteld dat hij maar 55 min. duurt. Maar de techniek zal wel zijn beperkingen hebben. Ik neem aan dat zo'n film enorm veel data bevat.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:47:43 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_49693551
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:17 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Je bent er dan ook van op de hoogte dat er al jaren ongeveer 3 à 4 tussen nieuwe cd releases zit?
En dat HTDAAB van 2004 is? En dat er dus volgend jaar of met een beetje mazzel eind dit jaar een nietwe cd aan komt? En dat de geruchten dit ook wel bevestigen?
En dat je dus eigenlijk aant zeuren bent?
Heeft niets met zeuren te maken, ik zeg gewoon gekscherend dat ik het tijd vind voor wat nieuws. Die concerten zijn leuk, ik koop ook zeker de popmart dvd (WAT een show, echt geweldig) maar na een kleine 3 jaar ben ik wel eens toe aan een nieuwe cd.

Ik koop al jaren alle cd en singles van U2, dus ik vind dat ik toch wel recht van spreken heb
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:45:31 #87
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_49695414
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heeft niets met zeuren te maken, ik zeg gewoon gekscherend dat ik het tijd vind voor wat nieuws. Die concerten zijn leuk, ik koop ook zeker de popmart dvd (WAT een show, echt geweldig) maar na een kleine 3 jaar ben ik wel eens toe aan een nieuwe cd.
Tja misschien moet je ook realiseren dat zelfs een band als U2 af en toe effe een pauze moet in lassen. Laatste optreden van de vertigo tour was op 9 december vorig jaar.
Dan ben je volgens mij wel effe toe aan vakantie enzo.
Vervolgens moet je nieuwe nummers gaan schrijven, dat doe je ook niet in een week, tis geen productiewerk ofzo. Vervolgens moet opgenomen worden, geschaafd, opgenomen, geschaafd etc. Dan volgt het hele productie proces nog eens, vervolgens iets met artwork, planning, marketing etc etc.
Dus eigenlijk vind ik het al knap rap als ze eind van dit jaar (zoals McGuinness heeft gezegd) met een nieuw album aankomen.
quote:
Ik koop al jaren alle cd en singles van U2, dus ik vind dat ik toch wel recht van spreken heb
Dat is toch wel zo'n kul argument. Hoezo recht van spreken? Denk je dat je met die paar cd's en singels een stukje van de band bezit? Of onderdeel van het management bent geworden? Zelfs al poetste je dagelijks Adam's billetjes na het poepen, dan... nou ja misschien dan wel trouwens.

Maar goed ik neem maar aan dat je het sarcastisch bedoeld, en ik me weer voor niets op zit te winden (wat overigens best een prettige bezigheid is).
Dus eh
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_49696052
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Tja misschien moet je ook realiseren dat zelfs een band als U2 af en toe effe een pauze moet in lassen. Laatste optreden van de vertigo tour was op 9 december vorig jaar.
Dan ben je volgens mij wel effe toe aan vakantie enzo.
Vervolgens moet je nieuwe nummers gaan schrijven, dat doe je ook niet in een week, tis geen productiewerk ofzo. Vervolgens moet opgenomen worden, geschaafd, opgenomen, geschaafd etc. Dan volgt het hele productie proces nog eens, vervolgens iets met artwork, planning, marketing etc etc.
Dus eigenlijk vind ik het al knap rap als ze eind van dit jaar (zoals McGuinness heeft gezegd) met een nieuw album aankomen.
[..]

Dat is toch wel zo'n kul argument. Hoezo recht van spreken? Denk je dat je met die paar cd's en singels een stukje van de band bezit? Of onderdeel van het management bent geworden? Zelfs al poetste je dagelijks Adam's billetjes na het poepen, dan... nou ja misschien dan wel trouwens.

Maar goed ik neem maar aan dat je het sarcastisch bedoeld, en ik me weer voor niets op zit te winden (wat overigens best een prettige bezigheid is).
Dus eh
spot on!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_49719043


Geweldig, ik ben niet de enige. . Ben al wat minder bang voor imagoschade nu.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:56 #90
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_49742946
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:58 schreef Waxxer het volgende:


Geweldig, ik ben niet de enige. . Ben al wat minder bang voor imagoschade nu.
?que?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:26:27 #91
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49763776
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6690635.stm :
quote:
Bono honoured for Africa campaign

Rock singer and campaigner Bono is to be honoured in the US to mark his work to relieve suffering in Africa. The Liberty Medal is awarded by the US National Constitution Center for those who have "demonstrated leadership and vision in the pursuit of liberty".

The $100,000 (£50,300) prize will be donated to the Debt Aids Trade Africa charity Bono founded in 2002. He will be given the medal in September.

Six recipients of the medal have gone on to win the Nobel Peace Prize.

Major campaign

Though Bono holds no elected office, he proves that "the office of citizen is the most important in the world," Constitution Center president Joseph Torsella said.

Bono did not attend the announcement, but said in a statement that Philadelphia, where the centre is based, is where Data and other groups launched the One campaign, in which 2.4 million Americans have pledged to help eradicate Aida and poverty worldwide.

"I don't suppose there are enough Liberty Medals to go around, but in truth, those people should all be wearing one, too," he said.

The National Constitution Center describes itself as an independent organisation dedicated to increasing public understanding of, and appreciation for, the US constitution, its history, and its contemporary relevance.
pi_49764904
Doet 'ie weer goed he. Als ik de centen had had ik waarschijnlijk geprobeerd hetzelfde te doen, maar dat is makkelijk gezegd.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:00:06 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_49765221
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Tja misschien moet je ook realiseren dat zelfs een band als U2 af en toe effe een pauze moet in lassen. Laatste optreden van de vertigo tour was op 9 december vorig jaar.
Dan ben je volgens mij wel effe toe aan vakantie enzo.
Vervolgens moet je nieuwe nummers gaan schrijven, dat doe je ook niet in een week, tis geen productiewerk ofzo. Vervolgens moet opgenomen worden, geschaafd, opgenomen, geschaafd etc. Dan volgt het hele productie proces nog eens, vervolgens iets met artwork, planning, marketing etc etc.
Dus eigenlijk vind ik het al knap rap als ze eind van dit jaar (zoals McGuinness heeft gezegd) met een nieuw album aankomen.
[..]

Dat is toch wel zo'n kul argument. Hoezo recht van spreken? Denk je dat je met die paar cd's en singels een stukje van de band bezit? Of onderdeel van het management bent geworden? Zelfs al poetste je dagelijks Adam's billetjes na het poepen, dan... nou ja misschien dan wel trouwens.

Maar goed ik neem maar aan dat je het sarcastisch bedoeld, en ik me weer voor niets op zit te winden (wat overigens best een prettige bezigheid is).
Dus eh
Ik realiseer me vanalles en nog wat; maar ik mag gewoon zeggen dat ik een nieuwe album op prijs zou stellen.

En met dat laatste zinnetje bedoel ik echt niet dat ik bij t management hoor Mag toch wel een sarcastische afsluiting gebruiken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_49802921
Ik zit even het volgende filmpje van hun mini-optreden in Cannes te bekijken / beluisteren en schrik mij 1 hoedje:

http://www.youtube.com/watch?v=VwIs9W9Iyo4&mode=related&search=

Of Bono's stem was niet in topvorm, of de geluidsinstallatie was ruk.
pi_49814930
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:29 schreef Dandelion het volgende:

[..]

?que?
Nou ja, normaal zo stoer en cool en gewoon chill en je niet op laten jagen, maar hier zo hoppa, meteen tegen het plafond... Maar sorry

A que te dedicas? Yo estudio periodismo y yo parlo Espanol.
pi_49967889
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:07 schreef roelofjan het volgende:

[..]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Astu
Kan iemand mij helpen meer gedetailleerde plaatjes van het koffertje te vinden?
pi_50047677
Ze zijn in Marokko bezig met nieuw materiaal

  zondag 3 juni 2007 @ 11:43:06 #98
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50055124
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:15 schreef calvobbes het volgende:
Ze zijn in Marokko bezig met nieuw materiaal

[afbeelding]
Hey wat grappig, een extra man met gitaar naast Adam. En een toetsenist, maar gezien de kale klets lijkt me dat Brian Eno:

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zondag 3 juni 2007 @ 12:28:46 #99
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50056230
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:43 schreef Dandelion het volgende:
Hey wat grappig, een extra man met gitaar naast Adam. En een toetsenist, maar gezien de kale klets lijkt me dat Brian Eno
Dan zou de gitarist Daniel Lanois wel eens kunnen zijn
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 3 juni 2007 @ 13:27:59 #100
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50057991
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:28 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dan zou de gitarist Daniel Lanois wel eens kunnen zijn
tja logischer wijs is dat zo natuurlijk
Ik dacht allen dat ze met een ander zouden gaan werken deze keer, ik meen iets in een van de voorgaande topics gelezen te hebben over rick rubin?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')