Hangt er vanaf wat je onder 'bestaan' verstaat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:54 schreef bigore het volgende:
En toch vind ik het raar dat in deze tijd van wetenschap nog steeds niet een conclusie kan worden getrokken of er nou een God bestaat of niet. Ik bedoel, er zijn zoveel gelovigen die niet meer geloven in God, maar gewoon zeker weten dat Hij bestaat.
Die was er op de FP ook al altijdquote:Op vrijdag 27 april 2007 08:44 schreef Crazykill het volgende:
Zo hey, er onstaat volgens mij ook een harde kern van atheïsten die neigen naar het fundamentalisme en alle geloven willen uitroeien
Ze maken zichzelf wijs dat ze het zeker weten, want bewijs is er nooit geweest. Geen spatje.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:54 schreef bigore het volgende:
En toch vind ik het raar dat in deze tijd van wetenschap nog steeds niet een conclusie kan worden getrokken of er nou een God bestaat of niet. Ik bedoel, er zijn zoveel gelovigen die niet meer geloven in God, maar gewoon zeker weten dat Hij bestaat.
Hoezo is dat vreemd? Goden worden over het algemeen geacht buiten de waarneembare werkelijkheid te bestaan en laat die werkelijkheid nou net het terrein zijn waarbinnen de wetenschap operereert.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:54 schreef bigore het volgende:
Maar er zijn ook zoveel atheisten en agnosten die zeker weten dat de wereld is onstaan zonder de hulp van een hogere macht.
Je bent nergens verplicht om te reageren.quote:Op vrijdag 27 april 2007 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Jij vraagt ons om inspanning te leveren, maar we mogen niet weten waarvoor of waartoe?![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |