abonnement Unibet Coolblue
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 april 2007 @ 22:33:02 #26
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:43:59 #27
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48793699
Opzich kan ik er mij wel in vinden (het zoeken naar een creatieve beat). Het imago was wel redelijk snel aan de orde natuurlijk.

Mja, De La Soul behoort zeeeeker niet tot de eerste generatie, maar de 2e (destijds volgens mij werden ze meer de hiphop hippies genoemd met hun kringloopwinkel-look). Huidige generatie Slick Rick?

Hmm... interessant om daar eens in te duiken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 april 2007 @ 23:01:46 #28
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48794157
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:43 schreef cosmick het volgende:
Opzich kan ik er mij wel in vinden (het zoeken naar een creatieve beat). Het imago was wel redelijk snel aan de orde natuurlijk.

Mja, De La Soul behoort zeeeeker niet tot de eerste generatie, maar de 2e (destijds volgens mij werden ze meer de hiphop hippies genoemd met hun kringloopwinkel-look). Huidige generatie Slick Rick?

Hmm... interessant om daar eens in te duiken.
wou het zelf al fixen,maar ik dacht dat kan beter iemand doen die al langer meegaat in de hiphop scene

natuurlijk zijn er genoeg hiphop acts met een oldskool feel zoals Giant Panda enzo.....


bijvoorbeeld MF DOOM is origineel met beats (bijvoorbeeld Tick,Tock enz) maar dat heeft ie natuurlijk geleerd van z'n bro Subroc(Dingilizwe Dumile)
maar ik zou hem niet old skool willen noemen(ook al gaat ie al mee sinds 1989? ,tenminste toen kon je hem horen op Gasface van 3rd Bass)

nu ik het toch over KMD heb,wat is er geworden van Onyx The Birthstone Kid?

[ Bericht 5% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 27-04-2007 23:24:21 ]
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:24:44 #29
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48794747
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

wou het zelf al fixen,maar ik dacht dat kan beter iemand doen die al langer meegaat in de hiphop scene

natuurlijk zijn er genoeg hiphop acts met een oldskool feel zoals Giant Panda enzo.....


bijvoorbeeld MF DOOM is origineel met beats (bijvoorbeeld Tick,Tock enz)
maar ik zou hem niet old skool willen noemen(ook al gaat ie al mee sinds 1989? ,tenminste toen kon je hem horen op Gasface van 3rd Bass)
Zo'n verhaal is niet zo 123 geschreven inderdaad. Dit deel van Wiki is puur gericht op de oldschool, dus dan zou ik echt beginnen bij het begin. Kurtis Blow, Flash, Run DMC enzo. Daarna kwamen eigenlijk pas MC Shan, Doug E Fresh, etc. Dan zit je pas in '84, '85. Ik heb al wat hulpgroepen ingeschakeld. De 80/84 hiphop trek ik nameljk niet zo (electro, disco). Je kunt een item wijten aan de mc's, de wijze van rappen, lyrics, de beats, het sample-gebruik (IEDEREEN had wel een "funky drummer"-track), de dj's, beatbox etc etc. Dan nog de verschillende stijlen. Mantronix heeft altijd een andere stijl gehad (voornamelijk door de edits door Omar Santana, ook op Justice en TLA Rock) dan bijvoorbeeld Kool G Rap & DJ Polo. Ultra zorgde destijds met hun "critical beatdown" voor een gigantische boost vond ik.

En dan heb je nog de battles... Steady B vs. LL vs. Shan... Shanté, Sparky D, UTFO...
De Engelse opleving (Hijack) en het opvoeren van de bpm (BDK en Antoinette deden daar leuk aan mee), de miami bass van 2 Live Crew, Anquette, Byron Davis, Gucci Crew, Debonair, Arabian Prince, MC Shy D, Maggotron) and so on.

En natuurlijk zou *ik* toch juist mijn favo's willen noemen ; die fijne obscure 12"'s van oa Ray Rock & KC, Raw Dope Posse, MC Nikke & DJ Rap 'n Scratch, JDTR etc.

Uiteindelijk kun je wel refereren aan de oldschool-feel denk ik. Edan en Blueprint komen dan bij mij op enzo.

Zoals gezegd; interessant!

Was sowieso al eens van plan een soort story te vertellen over de hiphop vanaf het moment dat ik het interessant vond ("play that beat mr. DJ" van Globe Whiz Kid uit '83, voor het eerst gehoord in een In The Mix van Liebrand) en het feit dat ik met scratchen begon in '82 na het horen van Malcom McLarens "buffalo gals".

TROUWENS net nog Hiphop 20 (MET "strong island" van JVC Force) gekocht plus "In Full Effect" van Mantronix. Op heerlijk fresh vinyl. Of course.

[ Bericht 3% gewijzigd door cosmick op 27-04-2007 23:29:52 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 april 2007 @ 23:44:18 #30
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48795256
je trekt de party rap dus niet,die tracks lijken inderdaad verdomt veel op elkaar(to the beat y'all enz)

maar er zitten wel classics bij

en je bent the Herculoids vergeten,volgens mij de eerste hiphop crew

en qua rap style ging de snelheid omhoog bij The Treacherous Three's The New Rap Language
merendeel van de rap daar voor was rustiger

en over dat hiphop hippies gedoe heb je gelijk volgens wikipedia
quote:
3 Feet High and Rising also introduced De La Soul's concept of the "D.A.I.S.Y. Age" (an acronym standing for "da inner sound, ya'll"). As a result, audiences were quick to peg the members of De La Soul as hippies
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:49:30 #31
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48795409
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
je trekt de party rap dus niet,die tracks lijken inderdaad verdomt veel op elkaar(to the beat y'all enz)
maar er zitten wel classics bij
en je bent the Herculoids vergeten,volgens mij de eerste hiphop crew
en over dat hiphop hippies gedoe heb je gelijk volgens wikipedia
[..]
Inderdaad, de party-rap vind ik niet boeiend. Net zoals die gezamelijke scratchsessies. Neh.

Maar misschien leuk dat wij onze knowledge hier verzamelen en Wikipedia even wijselijk aanvullen.

Maar vertel eens, als je een top 5 (10, 20 etc) zou maken van je favo tracks, hoe zou die eruit zien?

Hoe is het verder trouwens? Glad to have you back btw
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 april 2007 @ 23:58:02 #32
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48795636
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:49 schreef cosmick het volgende:

[..]

Inderdaad, de party-rap vind ik niet boeiend.

Maar misschien leuk dat wij onze knowledge hier verzamelen en Wikipedia even wijselijk aanvullen.

Maar vertel eens, als je een top 5 (10, 20 etc) zou maken van je favo tracks, hoe zou die eruit zien?

Hoe is het verder trouwens? Glad to have you back btw
ik heb geen idee hoe m'n top 5 er uit zou zien
zal er morgen eens over nadenken

in m'n last.fm top 50 zit maar 1 hiphop artiest (MF Doom)
en in mn weekly list van vorige week ook maar 1(Edan)

maar dat komt merendeel door het feit dat m'n hiphop collectie op een andere pc staat
heb namelijk een nieuwe pc,en daarvoor had ik 1 laptop(om mee te nemen naar het ziekenhuis)
maar die gebruik ik niet meer,want ik lig geen lange tijden daar meer(maar 2 dagen vanplaats 5)
mn ouders gebruiken die nu.

en mn oude pc staat op zolder,dus die moet nog even naar beneden om de rest van mn muziek collectie
naar mn nieuwe pc te lozen

PEACE!
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:51:38 #33
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_48805171
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:49 schreef cosmick het volgende:

[..]
Maar vertel eens, als je een top 5 (10, 20 etc) zou maken van je favo tracks, hoe zou die eruit zien?
Jij eerst
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:55:34 #34
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_48805249
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:56:28 #35
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48805273
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jij eerst
Ha, leuk . Ben nog ff met een mix bezig maar straks kun je een mooi lijst verwachten. Doe ik er ook gelijk wat geluidsfragmenten bij. Ben bang dat het dan geen Top5 maar Top50 wordt
pi_48806915
http://youtube.com/watch?v=s8JRvuCxaq0

Tevens TVP


Laatste tijd weer veel Cut Chemist geluisterd, top DJ
zakelijk
pi_48816809
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 15:24 schreef Zuen het volgende:
http://youtube.com/watch?v=s8JRvuCxaq0

Tevens TVP


Laatste tijd weer veel Cut Chemist geluisterd, top DJ
Zeker! Net ook nog wat van hem geluisterd.


Overigens, Jurassic Five
  zondag 29 april 2007 @ 10:52:11 #38
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_48826896
Woohoooooooo

Guru - Jazzmatazz Vol. 4 - The Hip Hop Jazz Messenger - Back to the Future [2007/MP3/V0 (VBR)]

quote:
01 - Cuz I'm Jazzy (ft. Slum Village)
02 - State of Clarity (ft. Common & Bob James)
03 - Stand Up [Some Things'll Never Change] (ft. Damian Marley)
04 - Look to the Sun [Solar]
05 - Connection (ft. Kem)
06 - Fine and Free (ft. Vivian Green)
07 - Wait on Me (ft. Raheem DeVaughn)
08 - International (ft. Bobby Valentino)
09 - This is Art (ft. Ronnie Laws)
10 - Fly Magnetic (ft. Dionne Farris)
11 - The Jazz Style (ft. Omar)
12 - Follow the Signs (ft. Shelley Harland)
13 - Universal Struggle (ft. Brownman)
14 - Infinite (ft. Blackalicious)
15 - Kissed the World (ft. Caron Wheeler)
16 - Living Legend (ft. David Sanborn)

Release Date: June 4, 2007

“Since the inception of Jazzmatazz, one of the main focuses has been that it has something for every generation and music lover. It’s timeless. When we enter into these projects we’re working with artists that are relevant and it provides for that fresh new territory,” says Guru, the voice and foundation of the series, who is about to offer the world Jazzmatazz Volume 4 The Hip Hop Jazz Messenger: “Back To the Future.”

While Volume 4 gives you all that goodness you’ve come to expect from this revered catalog, the message on the newest release may just be independence and freedom. This album comes to us when the future gleams so brightly and the past is a legacy due largely to the stellar partnership of Guru with “SuperProducer” and fellow New Yorker, Solar, whose very name is the definition of the sun, light and heat.

“With this album in particular, the fact that the production is done by Solar is an even more contemporary statement,” says Guru.

“It’s a futuristic sound,” says Solar, who studied the origins and social implications of jazz in America, which informed his production with a depth and richness that is unprecedented. “I’m forward thinking,” admits Solar, whose style references classics such as “Summer Breeze,” paying homage while still putting a subtle, soulful and modern spin on these songs—evoking an effect that is at once comfortable, soothing and familiar but also new, fresh and fly. Melded with Guru’s laid-back, cool and confident flow, it’s a complementary match of creative talent and wits that simply soars to new heights.

Planting their partnership even deeper on hip-hop’s ground, Guru and Solar started their own label that’s a direct result of the liberation from the big gun record labels that once ruled over their creative decisions and stifled artistic progress. Enter 7 Grand Records, which Solar says was named for being “larger than its own entity. Classy, but not overstated—and elegant.” The two friends and business partners, who came from varied backgrounds but found common ground in music, aren’t afraid of leading moral, anti-materialistic lives. Juxtaposed with the bling-bling attitudes of others in the hip-hop game, Guru and Solar are proud to set a higher spiritual standard. “We’re the moral gangstas,” laughs Solar.

Many talented friends also come through on Jazzmatazz Volume 4 to bless the record and be a part of its tradition. Slum Village, Common, Blackalicious, among many others lend their unique voices and styles to record. “Stand Up (Some Things’ll Never Change)” features Damian Marley, one of the joint’s stand out tracks that helps to set the whole project ablaze. All gets ignited when Jazzmatazz Volume 4 The Hip Hop Jazz Messenger: “Back To the Future.” hits streets early summer, 2007. Make sure to wear your sunglasses for this one!
Hij is uit op torrents !
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
  zondag 29 april 2007 @ 12:31:20 #39
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_48829240
Al een tijdje hoor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 29 april 2007 @ 12:39:17 #40
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_48829438
Mja had er overheen gekeken denk ik
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
  zondag 29 april 2007 @ 12:41:45 #41
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_48829503
Hehe , hij is wel relaxt, maar vind persoonlijk het nieuwe album van Jazzy Jeff beter
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Licht Ontvlambaar zondag 29 april 2007 @ 15:23:58 #42
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 29 april 2007 @ 15:59:10 #43
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48837916
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 23:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe m'n top 5 er uit zou zien
zal er morgen eens over nadenken
Heb gisteren zo'n beetje al mijn tracks doorlopen en besloot ook gelijk maar 30 seconden geluidsfragmenten te maken. Zijn er 167 geworden . Ik wil er gelijk een mooie lijst van maken die ik ook op mijn site plant.

Heb mezelf natuurlijk wel gigantisch veel werk op de hals gehaald, dus het duurt nog wel ff voordat dat klaar is. Tracks die zeker hoog eindigen zijn:

Tuff Crew - wreckshop
Uptown - dope on plastic
Doug E Fresh - just having fun
Kool G Rap & DJ Polo - butchershop
Lord Finesse & DJ Mike Smooth - here i come
Mantronix - electronic energy of
Hijack - stylewars revenge
Ultramagnetic mc's - watch me now
MC Lyte - paperthin
Stezo - get into his move
Ray Rock & KC - ray rock kick it
Prime Time - so damn tough
Kings Of Pressure - you know how to reach us
JVC Force - strong island
Eric B & Rakim - my melody
DJ Rap 'n Scratch & MC Nikke - rambo
  zondag 29 april 2007 @ 23:35:45 #44
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_48853788
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:59 schreef cosmick het volgende:

[..]

Heb gisteren zo'n beetje al mijn tracks doorlopen en besloot ook gelijk maar 30 seconden geluidsfragmenten te maken. Zijn er 167 geworden . Ik wil er gelijk een mooie lijst van maken die ik ook op mijn site plant.

Heb mezelf natuurlijk wel gigantisch veel werk op de hals gehaald, dus het duurt nog wel ff voordat dat klaar is. Tracks die zeker hoog eindigen zijn:

Tuff Crew - wreckshop
Uptown - dope on plastic
Doug E Fresh - just having fun
Kool G Rap & DJ Polo - butchershop
Lord Finesse & DJ Mike Smooth - here i come
Mantronix - electronic energy of
Hijack - stylewars revenge
Ultramagnetic mc's - watch me now
MC Lyte - paperthin
Stezo - get into his move
Ray Rock & KC - ray rock kick it
Prime Time - so damn tough
Kings Of Pressure - you know how to reach us
JVC Force - strong island
Eric B & Rakim - my melody
DJ Rap 'n Scratch & MC Nikke - rambo
Fijn lijstje al
Ik had van Stezo overigens To The Max verwacht.
Ken je trouwens Mentally Mad van Ultramagnetic MC's? Watch Me Now vind ik denk ik ook wel het best van ze, maar die komt er toch dicht in de buurt denk ik. Oh, en een onbekend nummer van Mantronix.. interessant Staat die op Music Madness ofzo?
  maandag 30 april 2007 @ 00:15:21 #45
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_48854931
wel een toffe plaat in de OP
  maandag 30 april 2007 @ 08:26:11 #46
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_48858187
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:37 schreef Mar10Segovia het volgende:


En om toch maar een soort van inhoudelijke bijdrage te leveren aan dit topic, in tegenstelling tot mijn bovenbuurman... bij mij doet The Feeling Of Now van Raw Produce het weer goed met dit weer
en daarna one self
  maandag 30 april 2007 @ 09:24:20 #47
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48858563
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Fijn lijstje al
Ik had van Stezo overigens To The Max verwacht.
Ken je trouwens Mentally Mad van Ultramagnetic MC's? Watch Me Now vind ik denk ik ook wel het best van ze, maar die komt er toch dicht in de buurt denk ik. Oh, en een onbekend nummer van Mantronix.. interessant Staat die op Music Madness ofzo?
"To The Max" is zeker fantastisch, maar door de overdaad van het luisteren sinds 1989 ben ik de laatste jaren steeds meer die andere tracks gaan waarderen. "Mentally Mad" ken ik. Natuurlijk zijn alle nummers van "Critical Beatdown" fantastisch, maar helaas geldt ook hier: net ff iets te vaak geluisterd . "Electronic Energy Of.." komt idd van Musica Madness uit 1986 Erg tof. Heb van de week nog "In Full Effect" op lp gekocht.

Van LL vind ik "Booming System" ("C to the o to the o to the l to the i to the n to the f to the r to the o to the n to the t to the i to the n .. that means I'm chillin") en "Coolin' in Cal" erg tof.
pi_48867435
Wat is dit een ziek goed album trouwens:


Misschien nog wel betere Organized Noize beats dan op die oude Outkast albums en Cee-Lo die nog niet irritant was
pi_48870930
Kent iemand trouwens het album Illegal Business van Mac Mall?

Had er al eens eerder over gehoord, maar heb 'm net pas ontdekt nadat ie uitgelicht werd op XXL. Had ik 'm maar eerder gechecked, wat een vet album! Ontdekking van het jaar voor mij, ga 'm kapotdraaien deze zomer.

voorbeeldje
pi_48874365
Jeuh Hip hop!!

Zal ook eens wat inbreng hier in gooien...
Al jaren deze muziek style gevolgd en zal niet veranderen al is het de laatste tijd wat minder.. Eens kijken of er wat oude nummers her ondekt kunnen worden of onder het stof vandaan kunnen komen.

Zal er alvast eens 1 ingooien niet al te oud nog.

Brand Nubian - Love vs Hate
Helaas geen clip erbij maar toch nummer is er niet minder om.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')