SAUDARA!!!quote:Op donderdag 26 april 2007 18:16 schreef H4ze het volgende:
[..]
Sja ik woon hier in Capelle (niet in de wijk zelf)om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ben zelf een Teterissa. M'n oma d'r meisjes naam is Mual en verder genoeg Usmany'sJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
]http://www.thaformula.com/raekwon_iron_chef_thaformula_music.html[/quote][/url]quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:45 schreef rotskibo het volgende:
Interview met Raekwon over OB4CL II: [url=http://www.thaformula.com/raekwon_iron_chef_thaformula_music.html
Mja. Als ie wat New Style-tracks gaat doen dan lijkt 't me wel watquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:21 schreef Mar10Segovia het volgende:
Naughty By Nature in Tivoli.
di 29 05
€17,50
wou het zelf al fixen,maar ik dacht dat kan beter iemand doen die al langer meegaat in de hiphop scenequote:Op vrijdag 27 april 2007 22:43 schreef cosmick het volgende:
Opzich kan ik er mij wel in vinden (het zoeken naar een creatieve beat). Het imago was wel redelijk snel aan de orde natuurlijk.
Mja, De La Soul behoort zeeeeker niet tot de eerste generatie, maar de 2e (destijds volgens mij werden ze meer de hiphop hippies genoemd met hun kringloopwinkel-look). Huidige generatie Slick Rick?
Hmm... interessant om daar eens in te duiken.
Zo'n verhaal is niet zo 123 geschreven inderdaad. Dit deel van Wiki is puur gericht op de oldschool, dus dan zou ik echt beginnen bij het begin. Kurtis Blow, Flash, Run DMC enzo. Daarna kwamen eigenlijk pas MC Shan, Doug E Fresh, etc. Dan zit je pas in '84, '85. Ik heb al wat hulpgroepen ingeschakeld. De 80/84 hiphop trek ik nameljk niet zo (electro, disco). Je kunt een item wijten aan de mc's, de wijze van rappen, lyrics, de beats, het sample-gebruik (IEDEREEN had wel een "funky drummer"-track), de dj's, beatbox etc etc. Dan nog de verschillende stijlen. Mantronix heeft altijd een andere stijl gehad (voornamelijk door de edits door Omar Santana, ook op Justice en TLA Rock) dan bijvoorbeeld Kool G Rap & DJ Polo. Ultra zorgde destijds met hun "critical beatdown" voor een gigantische boost vond ik.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:01 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
wou het zelf al fixen,maar ik dacht dat kan beter iemand doen die al langer meegaat in de hiphop sceneom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
natuurlijk zijn er genoeg hiphop acts met een oldskool feel zoals Giant Panda enzo.....
bijvoorbeeld MF DOOM is origineel met beats (bijvoorbeeld Tick,Tock enz)
maar ik zou hem niet old skool willen noemen(ook al gaat ie al mee sinds 1989? ,tenminste toen kon je hem horen op Gasface van 3rd Bass)
quote:3 Feet High and Rising also introduced De La Soul's concept of the "D.A.I.S.Y. Age" (an acronym standing for "da inner sound, ya'll"). As a result, audiences were quick to peg the members of De La Soul as hippies
Inderdaad, de party-rap vind ik niet boeiend. Net zoals die gezamelijke scratchsessies. Neh.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
je trekt de party rap dus niet,die tracks lijken inderdaad verdomt veel op elkaar(to the beat y'all enz)
maar er zitten wel classics bij
en je bent the Herculoids vergeten,volgens mij de eerste hiphop crew
en over dat hiphop hippies gedoe heb je gelijk volgens wikipedia
[..]
ik heb geen idee hoe m'n top 5 er uit zou zienquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Inderdaad, de party-rap vind ik niet boeiend.
Maar misschien leuk dat wij onze knowledge hier verzamelen en Wikipedia even wijselijk aanvullen.
Maar vertel eens, als je een top 5 (10, 20 etc) zou maken van je favo tracks, hoe zou die eruit zien?
Hoe is het verder trouwens? Glad to have you back btwom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Jij eerstquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Maar vertel eens, als je een top 5 (10, 20 etc) zou maken van je favo tracks, hoe zou die eruit zien?
Ha, leukquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jij eerstom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Zeker! Net ook nog wat van hem geluisterd.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:24 schreef Zuen het volgende:
http://youtube.com/watch?v=s8JRvuCxaq0
Tevens TVP
Laatste tijd weer veel Cut Chemist geluisterd, top DJom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hij is uit op torrentsquote:01 - Cuz I'm Jazzy (ft. Slum Village)
02 - State of Clarity (ft. Common & Bob James)
03 - Stand Up [Some Things'll Never Change] (ft. Damian Marley)
04 - Look to the Sun [Solar]
05 - Connection (ft. Kem)
06 - Fine and Free (ft. Vivian Green)
07 - Wait on Me (ft. Raheem DeVaughn)
08 - International (ft. Bobby Valentino)
09 - This is Art (ft. Ronnie Laws)
10 - Fly Magnetic (ft. Dionne Farris)
11 - The Jazz Style (ft. Omar)
12 - Follow the Signs (ft. Shelley Harland)
13 - Universal Struggle (ft. Brownman)
14 - Infinite (ft. Blackalicious)
15 - Kissed the World (ft. Caron Wheeler)
16 - Living Legend (ft. David Sanborn)
Release Date: June 4, 2007
“Since the inception of Jazzmatazz, one of the main focuses has been that it has something for every generation and music lover. It’s timeless. When we enter into these projects we’re working with artists that are relevant and it provides for that fresh new territory,” says Guru, the voice and foundation of the series, who is about to offer the world Jazzmatazz Volume 4 The Hip Hop Jazz Messenger: “Back To the Future.”
While Volume 4 gives you all that goodness you’ve come to expect from this revered catalog, the message on the newest release may just be independence and freedom. This album comes to us when the future gleams so brightly and the past is a legacy due largely to the stellar partnership of Guru with “SuperProducer” and fellow New Yorker, Solar, whose very name is the definition of the sun, light and heat.
“With this album in particular, the fact that the production is done by Solar is an even more contemporary statement,” says Guru.
“It’s a futuristic sound,” says Solar, who studied the origins and social implications of jazz in America, which informed his production with a depth and richness that is unprecedented. “I’m forward thinking,” admits Solar, whose style references classics such as “Summer Breeze,” paying homage while still putting a subtle, soulful and modern spin on these songs—evoking an effect that is at once comfortable, soothing and familiar but also new, fresh and fly. Melded with Guru’s laid-back, cool and confident flow, it’s a complementary match of creative talent and wits that simply soars to new heights.
Planting their partnership even deeper on hip-hop’s ground, Guru and Solar started their own label that’s a direct result of the liberation from the big gun record labels that once ruled over their creative decisions and stifled artistic progress. Enter 7 Grand Records, which Solar says was named for being “larger than its own entity. Classy, but not overstated—and elegant.” The two friends and business partners, who came from varied backgrounds but found common ground in music, aren’t afraid of leading moral, anti-materialistic lives. Juxtaposed with the bling-bling attitudes of others in the hip-hop game, Guru and Solar are proud to set a higher spiritual standard. “We’re the moral gangstas,” laughs Solar.
Many talented friends also come through on Jazzmatazz Volume 4 to bless the record and be a part of its tradition. Slum Village, Common, Blackalicious, among many others lend their unique voices and styles to record. “Stand Up (Some Things’ll Never Change)” features Damian Marley, one of the joint’s stand out tracks that helps to set the whole project ablaze. All gets ignited when Jazzmatazz Volume 4 The Hip Hop Jazz Messenger: “Back To the Future.” hits streets early summer, 2007. Make sure to wear your sunglasses for this one!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop